Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5136349 alkalommal)

0 Felhasználó és 19 vendég van a témában

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3660 Dátum: 2008.11.05 18:00:32 »
Ennek a cuccnak valóban van vajon értelme?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3661 Dátum: 2008.11.05 19:39:13 »
Ennek a cuccnak valóban van vajon értelme?
Mondjuk nem értek angolul, de ez nem egy mágnes, amit az olajszűrőre lehet kívülről felcsattintani? Mert ha igen, akkor ez azt hivatott szolgálni, hogy a motorolajban a szűrő által kifogott fémszemcséket a szűrő falához csalogassa és ott is tartsa. Nomármost, ha a szűrő visszacsapószelepes, akkor szvsz. felesleges.

Sajnos ezek a csodaszerek (fogyasztáscsökkentők, csippek stb) általában csak az egónknak használnak, jobb esetben nem ártananak, max a pénztárcánknak.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3662 Dátum: 2008.11.05 21:21:52 »
Az az, mágnes. Kérdés, hogy van-e bármi értelem?
Nem terveztem vásárolni, csak ilyennel még nem találkoztam.

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3663 Dátum: 2008.11.05 21:27:08 »
Viszont ez a "4ZZ" motorszám - nem semmi  :eek: ... Elvileg ugye Magyarországon kötelező a motor egyéni azonosító jelzésének a nyilvántartása - nem gyenge, hogy ezt így mégis meg lehet csinálni. Remélhetőleg az összes, műszaki vizsgáztatással meg zöldkártya-kiadással foglalkozó helyen is tudnak erről a gyakorlatról.
Nekem 3ZZ-FE a motorszámom, most csináltattam zöldkarit, és nem volt gond :tt2:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3664 Dátum: 2008.11.05 22:08:15 »
Ennek a cuccnak valóban van vajon értelme?

Egy barátom vett ilyet az 1.6-os Golfjába, és elmondása szerinte bő fél liter fogyasztáscsökkenése lett, még tavaly vette, azóta is boldogan használja... Többet nemigen tudok mondani, ha valaki akar vele beszélni, adok kontaktot  ::)
kisa
born to ride

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3665 Dátum: 2008.11.05 23:43:34 »
Ennek a cuccnak valóban van vajon értelme?

Ja, annak, aki gyártja.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3666 Dátum: 2008.11.05 23:46:12 »
Ennek a cuccnak valóban van vajon értelme?

Egy barátom vett ilyet az 1.6-os Golfjába, és elmondása szerinte bő fél liter fogyasztáscsökkenése lett, még tavaly vette, azóta is boldogan használja... Többet nemigen tudok mondani, ha valaki akar vele beszélni, adok kontaktot  ::)

Lehet, hogy csökkent fél literrel a fogyasztása, de hogy nem ettől a vacaktól, az hétszentség. Elhiheti valaki, hogy ilyesmi fél literes (vagy egyáltalán bármekkora) fogyasztáscsökkenést okoz? Miközben az autógyártók millió eurós/dolláros nagyságrendű tételeket ölnek fejlesztésekbe, hogy beleírhassák a prosiba: 3 decivel csökkent az új modell átlagfogyasztása? Pedig mennyivel egyszerűbb lenne nekik is fölba...ni egy mágnest az olajszűrőre, ugye ... :whistling:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3667 Dátum: 2008.11.06 00:23:10 »
Ti, hogy vagytok megelégedve a Bertolli EV (Extra Virgin) olajokkal?
Mi nagyon szeretjük, sütéskor sem büdös, stb.
Caprese salihoz, balzsam ecettel pedig egyenesen zseniális!
 :1eye: :1eye: :1eye:
:offtopic:
Ezt az én családom is nagyon szereti. Mikor rántottát vagy tükörtojást csinálok ennek felhasználásával, érzem, hogy nem fekszi meg a gyomromat, reggel könnyebben pörögök fel. Bár amiatt, hogy nem fekszi meg a gyomrom az olaj annyira, így fogyasztásnövelő hatása is van... A kenőanyag ára elég sok, az autoteka2000 és az olajshop sem forgalmazza akciósan.  :no:

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3668 Dátum: 2008.11.06 00:32:40 »
Neked milyen szinu a nivopalcad? Mert nekem sarga, de az en mocim mar 4.2L olajat ker a korabbi 3.7L helyett. Ha betoltom mind a 4.2L-t akkor van maxon a palcanal.
Egyebkent a motorcsere egy tervezei hiba miatt szukseges (osszes tipusu, tehat 1ZZ, 3ZZ, 4ZZ, de nem minden darabnal), mashogy nem tudtak megoldani az olajfogyasztas hibajat. Elvileg 2002-2003 kornyeken mar nem volt hibas motor, de en lattam 2006-ban is garanciaban cserelt Corolla Verso motort es a kocsi kb fel eves lehetett.
Nekem a nivó "fogantyúja" sárga színű és van rajta egy zöld pötty vagy mi. Állítólag ez a zöld paca jelzi, hogy már a módosított motorhoz való a pálca.

Az én mocim és a fateré is pont akkor volt tele, mikor a 4 literes kanna teljesen belement, hülyeség ez a 3,7 l. Most meg belemegy simán 4,4-4,5 liter olaj a max eléréséhez.

Az hogy cseréltek 2006-ban is motort, ez nem biztos, hogy ezzel a szériahibával függött ám össze. Lehet, hogy szimplán rossz vagy hibás volt a motor vagy széthajtották és gariba megoldották a problémát egy motorcserével. Vagy megmaradhatott pár régebbi motor a raktárban, aztán ekkortájt beépítették ezeket.

Amúgy kíváncsi lennék, hogy a kocsinak a motorjába tényleg több olaj fér vagy csak adtak egy új nívót is hozzá, hogy többet rakjál bele alapon. Erre amúgy a szervízesek sem tudtak válaszolni. Elképzelhető, hogy belemegy 5 liter is, aztán úgy voltak vele, hogy ne 3,7 litert, hanem 4,3 litert töltsenek bele, mert így kisebb a hasonló hibának a valószínűsége.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3669 Dátum: 2008.11.06 00:47:20 »
Ennek a cuccnak valóban van vajon értelme?
Ennek az az értelme, hogy az autóstól kicsaljanak egy bizonyos összeget és meggazdagodjanak belőle...

Szerintem ez egy mágnes, amit a kocsi motorjába menő benzincsőre kell rögzíteni, nem az olajszűrőre. A haverom öccsének a 15 éves Civic-jébe van ilyen cucc, még az előző tulaj vehette bele.

Azzal etetik a népet, hogy "szabályosra" rendezőnek a benzinmolekulák és ezáltal nő a hatásfoka a motornak. Ergo erősebb lesz és kevesebbet fogyaszt.

Nem próbáltuk nélküle még, de már marad is, mert megszokta a szemünk, aztán ártani nem árt, jól néz ki ott a csövön egy ilyen sz.r...  ::) :devil:

Ezek a mágneses szemetek egyébként olyan 10-15 évvel ezelőtt voltak igazán divatosak, akkor ebből sokan meggazdagodtak.


A Golfos csávó is át lett verve, semmilyen hasonló cucc sem ér semmit sem, nemhogy fél literes csökkentést. Ez szimpla pszichológia: ha azt várja, hogy kevesebbet fogyasszon, akkor nem tolja neki annyira. Én is vagyok így, mikor tankolok, nullázom a fedélzetit és utána direkt úgy megyek, hogy ne mutasson sokat. Majd mikor már benne van a tankolás óta 200 km a kocsiba, akkor már nem érdekel annyira, akkor fél is meg mindig 1-2 liter a fogyi...

Az olajszűrőre meg teljesen felesleges szerintem ilyesmit tenni, ugyanis attól olajszűrő, hogy kiszűri az olajból a szemetet. Teszi ezt úgy, hogy a szitákon a szűrőben fennakad a szemét.

Ha most mondjuk mágneses a cucc, akkor sem biztos, hogy egy pici fémdarab ott is marad, elég nagy nyomással kering ott az olaj.

Amúgy nem jellemző, hogy fémreszelék úszkáljon az olajban. Ha már nagyon úszkál, akkor már régen rossz.

Az olajat egyébként továbbra is azt mondom, hogy érdemes gyakrabban cserélni, ezzel lecsökken az úszó "hulladékdaraboknak" a száma... Nyilván ha kevesebb az olajban a kosz, az jobb a motornak. Én a gyakori olajcserét nem is azért szeretem, mert a mai olajak nem jók vagy nem bírják annyira sokáig. Bírnák azok, csakhát telemennek szeméttel és emiatt muszáj szerintem gyakran cserélni. Meg hát az adalékok is csak-csak kipárolognak ugye...

kekesiz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 332
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3670 Dátum: 2008.11.06 08:00:19 »
Na, voltam tegnap a márkakereskedésben, ahol kiderült, hogy vezetett szervízkönyv is kell a kiterjesztett garis motorcseréhez. Nekem 100000 km-ig van vezetve, 2 pecsét hiányzik, úgyhogy most ezt intézem.  :hammer: Nekem nem természetes, hogy egy majdnem 7 éves autóról azt gondolják, hogy mindig márkaszervizben van olaj cserélve, stb... Persze, aki otthon nem áll neki, az lehet, hogy odajár még ebben a korban is.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3671 Dátum: 2008.11.06 08:39:10 »
Nekem a nivó "fogantyúja" sárga színű és van rajta egy zöld pötty vagy mi. Állítólag ez a zöld paca jelzi, hogy már a módosított motorhoz való a pálca.

Nekem nincs rajta zold potty, de megis a nagyobb toltetu. Ezt azota sem erti senki.

Az hogy cseréltek 2006-ban is motort, ez nem biztos, hogy ezzel a szériahibával függött ám össze. Lehet, hogy szimplán rossz vagy hibás volt a motor vagy széthajtották és gariba megoldották a problémát egy motorcserével. Vagy megmaradhatott pár régebbi motor a raktárban, aztán ekkortájt beépítették ezeket.

Az emlitett Verso biztos, hogy az olajfogyi miatt volt ott, mert rakerdeztem, mivel furi volt hogy ilyen uj kocsinal darabokra szedik a motort es aggodtam a sajatom miatt, akkor hallottam eloszor az olajfogyis hibajelenseget.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

kekesiz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 332
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3672 Dátum: 2008.11.06 08:50:15 »
Az új motorra egy év gari van. Vinni kell addig olajcserére a kocsit. De ha nincs gond az első 5000 km alatt, akkor már nem is valószínű, hogy lesz...
Bejáratós, finoman kell menni vele először. Az első 5.000km után javasolt egy olajcsere. Ajánlott viszkozitás: 0W-30 vagy 5W-30. Az 5W-40 túl sűrű állítólag ebbe hirtelenjben, simán jó bele egy 0W-20-as olaj is. (Gyári olajjal töltik fel, ami Esso és nem annyira jó szerintem. Kissé halkabb lett és könnyebben forog, mióta az Edge van benne.)

Ja és kapsz új nívót majd, ami másképp mér. Az új blokkba már nem 3,7 (gyakorlatilag 4 liter) olaj kell majd, henem 4,3l (gyakorlatilag 4,5l). Állítólag ez a jobb hőterhelés miatt van...
Ez annyiba rosszabb, hogy kell venni majd egy plussz litert minden második cserénél.

A csere előnye a továbbiakban: új szelepfedél/karter/hengerfejtömítés, gyakorlatilag új blokk dugókkal.

Az új blokk úgy értendő, hogy egy használt blokkot a gyárban felfúrnak és kap egy új dugót gyűrűvel. A minősége és az élettartama ugyan annyi, mint a jó újnak. A blokkot nekem Belgiumból hozták amúgy. Frissen fúrva, festve, stb... Meg nem mondtam volna, hogy nem teljesen új, hanem gyári fűzött blokk. Szóval emiatt nem kell aggódni, jobb lesz, mint sok új...

Most akkor pontosan mit cserélnek majd ki? A komplett motort vízpumpástól, klímakompresszorostól, vagy ezeket a mostaniról szerelik át majd a felújítottra? Csak azért kérdezem, hogy mennyire kell szétbányászniuk majd az autót.  :laugh:
« Utoljára szerkesztve: 2008.11.11 09:51:09 írta kekesiz »

Peti

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3673 Dátum: 2008.11.06 09:21:49 »


Az én mocim és a fateré is pont akkor volt tele, mikor a 4 literes kanna teljesen belement, hülyeség ez a 3,7 l.

Hülyeség vagy nem hülyeség, nekem pont annyi kellett a Coriba, ha belevágtad a 4litert akkor simán 1centivel a max fölé ment, bár nem hinném, hogy ez bajt okozna, de ha már ott a jelölés akkor lőjük oda a szintet...

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3674 Dátum: 2008.11.06 09:40:10 »
Az én mocim és a fateré is pont akkor volt tele, mikor a 4 literes kanna teljesen belement, hülyeség ez a 3,7 l. Most meg belemegy simán 4,4-4,5 liter olaj a max eléréséhez.
Ez érdekes. Nekem szinte pontosan 3,7 megy bele és akkor max alatt van egy picivel.
Attila 31
  - Avensis
- Prius