Sziasztok!
Vettem olajat a Corikba. Sokat hezitáltam, végül 5W-30-as Mobil1 ESP Formula lett belőle. Lassan majd beleöntöm a fater kocsijába... Van hozzá Mann-Filter filterem is ám...
![Hááát ::)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/rolleyes.gif)
Hogy miért? Mert eléggé híg 40 fokon is, meg 100 fokon is, vetekszik a 0W-30-as olajokkal sűrűség tekintetében.
Jellemzői:
*SAE viszkozitási fokozat: 5W-30
* Viszkozitás (40ºC): 72,8 cSt
* Viszkozitás (100ºC): 12,1 cSt
* Viszkozitás Index: 164
* Szulfáthamu: 0,6% (m/m)
* HTHS viszkozitás 150°C-on: 3,58 mPas
* Folyáspont: –45ºC
* Lobbanáspont: 254ºC
* Sűrűség 15ºC-on: 0,850 kg/l
Viszonyításképpen a Castrol Edge 0W-30: * SAE besorolás: 0W-30
* Viszkozitás 40°C-on: 72.0 mm2/s
* Viszkozitás 100°C-on: 12,2 mm2/s
* Viszkozitási index (VI): 167
* Súrúséf: 838 kg/m3
* Semlegesítési szám (TBN): 10.3 mgKOH/g
* Lobbanáspont: 212°C
* Dermedéspont: –54°C
* Szulfáthamu tartalom 1.00 tömeg%
Hidegen minimálisan sűrűbb, mint a 0W-30-as Edge, de melegen hígabb kissé.
A viszkozitási index alapján hígabb összességében a Mobil oil.
Miután mindegyik olaj HTHS viszkozitása 3.5 mPas körüli --> 150 fokon alázó üzemmódban sem kritikusan vékony egyik olaj sem, stabil a kenőréteg a motorban. E tekintetben nincs különbség közöttük.
A Mobil1 ESP teljesíti az ACEA C2/C3 szintet is. (Ergo katalizátorbarát, magas a HTHS viszkozitása az olajnak és közepes a hamutartalma...)
Magasabb a lobbanáspontja is a Mobil1-nek, bár ezt nem szeretném megközelíteni.
Az említett Edge "csak" SL szintet tud az API szabvány szerint, míg a Mobil1 az SM-et is tudja.
Árban 9.300-ért vettem egy kannát a Mobil1-ből, az említett Edge 10.300 pénz lenne.
Összegezve:
Jobb választás szerintem a Mobil1 ESP, mert jók a viszkozitási adatai, teljesíti a legkomolyabb szabványszinteket is, valamint olcsóbb.
Mellesleg most Edge 0W-30-as van most kocsiban, eddig teljesen meg vagyok vele elégedve, jó olaj ez is nagyon. De az említett Mobil1 jobbnak és olcsóbbnak tűnik és gondoltam kipróbálom.