Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5132766 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3585 Dátum: 2008.10.22 19:07:19 »

Ezzel az erővel újra lehetne külön olajat önteni télre meg nyárra, én szeretem pörgetni a motort :whistling: kap rendesen magas ford.számot, nyáron volt hogy belecsípett az olaj a 120fokba :whistling: nekem mondták már hogy tegyek 50es vagy 60-as :excl: olajt a motorba, na akkor erre varj gombot... (és nem a sarki fűszeres mondta)

Néhány kérdés:
Miért kéne más olaj télre-nyárra?.... Miért lenne más az olaj üzemi hőmérséklete télen-nyáron?.... Mi van akkor ha 120 fokos egy 0w-30-as olaj??? meg ég???  Milyen motorba mondták??... csak mert van amibe valóban az kell.... meg van amibe nem.


schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3586 Dátum: 2008.10.22 19:15:26 »
most akkor erről meg erről mondja el nekem vki, h mit mikor miért, kinek, mert mán kezdek itten meggárgyulni :helpsmilie:

Hát. Jó drága olajok, elsősorban olyanoknak, akik üzemanyagot akarnak spórolni. Hidegben egészen kiváló képességekkel. Biztos, hogy ász egy ilyen olaj városban, például. Nomeg a képességeit is sokáig megőrzi (lassan öregszik el). A paraméterek alapján picit a Fuchs tűnik jobbnak.

Viszont a szokásos kis kételyemet hozzátenném: nemtom, mit csinál egy ilyen olaj, ha mondjuk rámész az M6-osra nyáron a dögmelegben, nyomsz egy padlót, és Dunaújvárosig le sem veszed a lábad a pedálról. Ilyen szituban lehet, hogy kicsit nyugodtabb lennék, ha mondjuk 0 W 40 lenne a gépben.

Ám ha ilyesmit nem szok csinálni az ember, akkor a 30-as a jobb.

Én legalábbis most így látom az ábrát.
Sajna Pösten megy a legtöbbet, így a linkelt fuchs kerül bele
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3587 Dátum: 2008.10.22 20:23:31 »
most akkor erről meg erről mondja el nekem vki, h mit mikor miért, kinek, mert mán kezdek itten meggárgyulni :helpsmilie:

Hát. Jó drága olajok, elsősorban olyanoknak, akik üzemanyagot akarnak spórolni. Hidegben egészen kiváló képességekkel. Biztos, hogy ász egy ilyen olaj városban, például. Nomeg a képességeit is sokáig megőrzi (lassan öregszik el). A paraméterek alapján picit a Fuchs tűnik jobbnak.

Viszont a szokásos kis kételyemet hozzátenném: nemtom, mit csinál egy ilyen olaj, ha mondjuk rámész az M6-osra nyáron a dögmelegben, nyomsz egy padlót, és Dunaújvárosig le sem veszed a lábad a pedálról. Ilyen szituban lehet, hogy kicsit nyugodtabb lennék, ha mondjuk 0 W 40 lenne a gépben.

Ám ha ilyesmit nem szok csinálni az ember, akkor a 30-as a jobb.

Én legalábbis most így látom az ábrát.
Sajna Pösten megy a legtöbbet, így a linkelt fuchs kerül bele

Ilyen használatra szvsz a lehető legjobb választás  :yes: !

Én most azon agyalok, hogy barátném Corijába (ugye 1.4 dízel, ha valaki nem emlékezne) a legközelebbi (45 ezres) szervíz során 0 W 30 kerül. Eddig 5 W 30-al jártunk (ACEA B1-esből nemigen létezik más viszkozitás, pl. 40-est én még nem láttam belőle, de a kezelési is 30-ast ajánl) - és ugye a nullás üzemi hőfokon ugyanúgy muzsikál, viszont hidegen jobb a motornak. Ráadás, hogy LM-ből (és minden bizonnyal az lesz megint) a B1-es 5 W 30-as csak rész-szint, míg a 0 W 30-as (ami már B5-ös) full-szint, ami ugye "stabilabb" magas hőfokon, és lassabban öregszik el.

Indokolt a dolog mindenképpen, mert az autó sátorgarázsban áll (magyarul éjjelente télen nagyon lehűl), és jellemzően hétköznapokon naponta többször is 3-4-5 km-eket megy úgy, hogy közben is újra lehűl. És aki ismeri ezt a kis dízelt, az tudja, hogy télen 3-4 km alatt egyáltalán fel se melegszik a motor. Szóval kell ide a minél jobb, hidegen is minél folyékonyabb, képességeit sokáig megőrző olajocska. OK, hogy ez a fajta (LM Synthoil Longtime Plus) marha drága (valami 5.500 körül van literje) - dehát, ugye, a motorfelújítás vagy a turbócsere még drágább  :whistling: ... márpedig a leányzó tíz éves időtartamra gondolkodik ebben az autóban (az előző kocsija is 9 évig volt meg), és addigra lesz benne legalább 150-160 ezer km, ami nem kevés egy ilyen modern kis dízelben, ugye.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3588 Dátum: 2008.10.22 20:24:38 »
Miért kéne más olaj télre-nyárra?.... Miért lenne más az olaj üzemi hőmérséklete télen-nyáron?.... Mi van akkor ha 120 fokos egy 0w-30-as olaj??? meg ég???  Milyen motorba mondták??... csak mert van amibe valóban az kell.... meg van amibe nem.

Én ezt nem kijelentő hanem ironikus-kérdő módba értettem, EZ azért jó, mert jobb hidegindítási tulajdonságokkal rendelkezik, AZ meg azért mert nyáron jobban gyűri a nagyobb hő terhelést? És amíg az egyik gyártó a 10w-60-as olaját állítja be ""racing"" olajnak, a másik meg a 0w-20ast economynak, a harmadik meg ugyanerre megintcsak verseny olajat ír, akkor hogy igazodjon ki az ember??? :wacko:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3589 Dátum: 2008.10.22 20:30:53 »
Miért kéne más olaj télre-nyárra?.... Miért lenne más az olaj üzemi hőmérséklete télen-nyáron?.... Mi van akkor ha 120 fokos egy 0w-30-as olaj??? meg ég???  Milyen motorba mondták??... csak mert van amibe valóban az kell.... meg van amibe nem.

Én ezt nem kijelentő hanem kérdő módba értettem, EZ azért jó, mert jobb hidegindítási tulajdonságokkal rendelkezik, AZ meg azért mert nyáron jobban gyűri a nagyobb hő terhelést?

Haham, az én kérdéseim  ::) ...

Közben azért részben már megtaláltam rájuk a választ. A hideg része a történetnek tiszta, ott nincs kérdőjel. Na, ami a meleget illeti. A "vékonyabb" olaj esetében sem arról van szó, hogy kevésbé bírja a hőterhelést  :excl: Hanem hogy eleve folyósabb. Tehát nem arról van szó, hogy teszem azt ha a hőfok 100-ról 130 fokra emelkedik, akkor százalékosan nagyobb mértékben hígulna egy 30-as olaj, mint egy 40-es. Nem! Ha mindkettő minőségi, fullszint olaj, akkor a 30-as sem fog gyorsabban hígulni, mint a 40-es. Csak éppen eleve hígabb, tehát hígabb lesz 100 fokon is, és nyilván 130-on is. Ez, úgy gondolom, fontos különbség, amit fontos megérteni. A Mobil pl. a 20-as (!) olaja esetében direkt kihangsúlyozza (írtam már ezt amúgy), hogy 200 fokig megőrzi a képességeit. De, nyilván, ez nem azt jelenti, hogy ezek a képességek ugyanolyanok lesznek, mint mondjuk egy 40-es olajnál. Egy 40-es olaj talán valahol 130-140 fok környékén lesz olyan híg, mint egy 20-as 100 fokon. Ami 130-140 fokon talán jól jöhet, de 100 fokon viszont ártalmas, és az utóbbi ugye sokkal, sokkal gyakrabban fordul elő. Nem beszélve arról, hogy a vastagabb olaj önmagában véve is az üzemi hőmérséklet emelkedését okozza, tehát a saját tartalékainak egy részét kvázi önmaga emészti fel, áttételesen! Közben pedig a motor alkatrészei gyorsabban öregszenek a magasabb hőmérséklet miatt. Kényes dolog ez, nagyon oda kell figyelni.

Amit én továbbra sem értek, az az, hogy létezhet-e olyan szitu, amikor mondjuk a 30-as olaj annak ellenére nem nyújt már tökéletes védelmet az autó motorjának, hogy a gyár ezt javasolja bele. Jellemzően a nyári, nagy sebességű tartós pályázást tudom elképzelni ilyen szituként. Bár kézenfekvő lenne, hogy erre is gondoltak a mérnökök a gyárban, és az is tény, hogy minél újabb konstrukciójú az adott motor, annál inkább eleve a vékonyabb olajokra tervezték - többek közt azért, mert a vékonyabb olajok kisebb üzemanyag-fogyasztást tesznek lehetővé.
« Utoljára szerkesztve: 2008.10.22 20:33:52 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3590 Dátum: 2008.10.22 20:38:03 »
Amit én továbbra sem értek, az az, hogy létezhet-e olyan szitu, amikor mondjuk a 30-as olaj annak ellenére nem nyújt már tökéletes védelmet az autó motorjának, hogy a gyár ezt javasolja bele. Jellemzően a nyári, nagy sebességű tartós pályázást tudom elképzelni ilyen szituként.
Bár kézenfekvő lenne, hogy erre is gondoltak a mérnökök a gyárban, és az is tény, hogy minél újabb konstrukciójú az adott motor, annál inkább eleve a vékonyabb olajokra tervezték - többek közt azért, mert a vékonyabb olajok kisebb üzemanyag-fogyasztást tesznek lehetővé.

Gondoltak.
Most kinyitottam az auto konyvecskejet. Az en motortipusom eseten 5W-30-at ajanljak. Majd a lap aljan ez van irva:
"Az 5W-30 jelzes eseten a 30-as szam a mukodesi homersekleten ertendo viszkozitast mutatja. Ennel magasabb viszkozitasu olajat nagy sebesseggel valo vezetes vagy kifejezetten nagy terheles eseten erdemes hasznalni."


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3591 Dátum: 2008.10.22 21:40:55 »
Amit én továbbra sem értek, az az, hogy létezhet-e olyan szitu, amikor mondjuk a 30-as olaj annak ellenére nem nyújt már tökéletes védelmet az autó motorjának, hogy a gyár ezt javasolja bele. Jellemzően a nyári, nagy sebességű tartós pályázást tudom elképzelni ilyen szituként.
Bár kézenfekvő lenne, hogy erre is gondoltak a mérnökök a gyárban, és az is tény, hogy minél újabb konstrukciójú az adott motor, annál inkább eleve a vékonyabb olajokra tervezték - többek közt azért, mert a vékonyabb olajok kisebb üzemanyag-fogyasztást tesznek lehetővé.

Gondoltak.
Most kinyitottam az auto konyvecskejet. Az en motortipusom eseten 5W-30-at ajanljak. Majd a lap aljan ez van irva:
"Az 5W-30 jelzes eseten a 30-as szam a mukodesi homersekleten ertendo viszkozitast mutatja. Ennel magasabb viszkozitasu olajat nagy sebesseggel valo vezetes vagy kifejezetten nagy terheles eseten erdemes hasznalni."

Hűha :eek: !

NAGYON fontos információt találtál  :excl: Végre egy konkrétum e téren, valami ami nincs feltételes módban, valami ami leírja, hogy mi, mikor, mire való!

Mindenesetre eszerint megalapozottak voltak az aggályaim azzal kapcs, hogy mondjuk pályán, 35 fokban, 180-nál nem biztos, hogy a legjobb választás a 30-as olaj.

Asszem, ezek alapján az Avensis esetében mindenképpen maradunk a 40-esnél. Megnyugtató, ha van tartalék.

Adalék a témához, szintén egy gyári kezelési utasításból. Az autó egy Opel Corsa B, tehát nem a legújabb konstrukció, de az infó mindenképpen segít megérteni olaj és olaj optimális felhasználási területe között a különbséget. Nos, itt azt írják, hogy 5 W 30 használható olyan területeken, ahol a külső hőmérséklet jellemzően nem haladja meg a 20 fokot, mint amilyen pl. Skandinávia - ennél melegebb éghajlatra 5 W 40-et, illetve (még melegebbre) 10 W 40-et javasolnak. OK hogy ez egy öregebb autó, vastagabb olajokra gyártva, de a dolog akkor is segít megérteni a lényeget.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3592 Dátum: 2008.10.22 22:11:50 »
Amit én továbbra sem értek, az az, hogy létezhet-e olyan szitu, amikor mondjuk a 30-as olaj annak ellenére nem nyújt már tökéletes védelmet az autó motorjának, hogy a gyár ezt javasolja bele. Jellemzően a nyári, nagy sebességű tartós pályázást tudom elképzelni ilyen szituként. Bár kézenfekvő lenne, hogy erre is gondoltak a mérnökök a gyárban, és az is tény, hogy minél újabb konstrukciójú az adott motor, annál inkább eleve a vékonyabb olajokra tervezték - többek közt azért, mert a vékonyabb olajok kisebb üzemanyag-fogyasztást tesznek lehetővé.

Igen van ilyen szitu, akkor kovetkezik be amikor mar annyira hig az olaj magas homersekleten, hogy a nyirasi feszultseg alacsonyabb mint kene legyen es a henger felan megszunik a folytonos olajreteg. Ekkor jon a megegett olaj es a durva kopas. Ideznem kedvenc olajmernokomet: "az olajok hőtűrő képessége és SAE osztálya köszönő viszonyban sincs egymással, a hőtűrő képesség kizárólag az alapolaj minőségétől függ (olyan értelemben hogy az ásványi olajok a legkevésbbé, a félszintetikusak lényegesen jobban a teljesen szintikusak pedig a leginkább bírják a kiképzést)"

Jo ideje hasznalok higabb olajokat es a legnagyobb proba az utolso harom automnal volt, mindnel autopalyan relativ magas fordulatszam kellett a tempos haladashoz. A legregebbi Nissanom (japan gyartas, vezermulanc cseres, erosen hajtott 1.4-es, 1997-es N15, 100.000km) gyakran csinaltam BP-Miskolc tavokat egy nap alatt oda vissza, amennyit csak a kocsi birt. Papiron a vegsebessegem 172km/h volt, de ennel joval tobbet ment a verda, persza porgetni kellett, nagyon porgetni. A masik Nissan Almera (2004, N16a) egyszeruen annyira gyenge volt, hogy a Horvatorszagi 3000km-es koruton, megpakolva azt jelentette, hogy az autopalyan lenyegeben mindig padlogazzal mentem, hogy meglegyen a 170-190km/h. Semmi olajfogyasztas meg a Horvat rekkeno hosegben sem. A mostani jarganynal tul rovid az 5-os fokozat es akkor is nagyon porog amikor nem akarja az ember hajtani, de kell az utazosebesseg (Corolla 1.6), 5-osben 100km/h-nal 3000-et forog a motor. Hasonlit az N15-os Almera-ra attetelezesben. Mindharomban Castrolt hasznaltam.

1997-2004: N15 Almera, 5w alatti olajokat mar csipegette es hidegen fustolt is. Ez volt a tanuloautom, szethajtottam, mert porgetve nagyon komoly volt. Fun factor 1000L
2004-2006: N16a Almera, rendesen bejaratva, meghajtva, de karban tartva, 0.0 olajfogyasztas (0w-30 kizarolag), nem kokszosodott a 0w-30-as olaj a 3000km-es eleg extrem nyari korut alatt sem okozott gondot, korabban sem, utana sem, de GTK-ra tortek mikozben alltam
2006-       : Corolla 1.6, (elso csere utan 0w-40) akarhogy tolom neki soha nem fogyasztott, nem egett meg az olaj
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3593 Dátum: 2008.10.22 22:20:36 »
Igen van ilyen szitu, akkor kovetkezik be amikor mar annyira hig az olaj magas homersekleten, hogy a nyirasi feszultseg alacsonyabb mint kene legyen es a henger felan megszunik a folytonos olajreteg. Ekkor jon a megegett olaj es a durva kopas. Ideznem kedvenc olajmernokomet: "az olajok hőtűrő képessége és SAE osztálya köszönő viszonyban sincs egymással, a hőtűrő képesség kizárólag az alapolaj minőségétől függ (olyan értelemben hogy az ásványi olajok a legkevésbbé, a félszintetikusak lényegesen jobban a teljesen szintikusak pedig a leginkább bírják a kiképzést)"

Ebben teljesen igazad van, egy full-szint 30-as olaj biztos, hogy jobb védelmet nyújt magas hőmérsékleten, mint egy ásványi 40-es. Az ásványi pl. jobban párolog is, hogy csak egyet mondjak. Meg hamarabb "elszakad", korábban megég.

Mondjuk, részben ebből a megfontolásból is, az az 5 W 40-es, amit az Avensisben használunk, teljesen szintetikus: Liqui Moly Syhthoil Hightech 5 W 40. Ez még egy aránylag megfizethető olaj, kedvezménnyel 3 ezer körül szoktam megkapni literjét.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3594 Dátum: 2008.10.22 22:27:28 »
Igen van ilyen szitu, akkor kovetkezik be amikor mar annyira hig az olaj magas homersekleten, hogy a nyirasi feszultseg alacsonyabb mint kene legyen es a henger felan megszunik a folytonos olajreteg. Ekkor jon a megegett olaj es a durva kopas. Ideznem kedvenc olajmernokomet: "az olajok hőtűrő képessége és SAE osztálya köszönő viszonyban sincs egymással, a hőtűrő képesség kizárólag az alapolaj minőségétől függ (olyan értelemben hogy az ásványi olajok a legkevésbbé, a félszintetikusak lényegesen jobban a teljesen szintikusak pedig a leginkább bírják a kiképzést)"

Ebben teljesen igazad van, egy full-szint 30-as olaj biztos, hogy jobb védelmet nyújt magas hőmérsékleten, mint egy ásványi 40-es. Az ásványi pl. jobban párolog is, hogy csak egyet mondjak. Meg hamarabb "elszakad", korábban megég.

Mondjuk, részben ebből a megfontolásból is, az az 5 W 40-es, amit az Avensisben használunk, teljesen szintetikus: Liqui Moly Syhthoil Hightech 5 W 40. Ez még egy aránylag megfizethető olaj, kedvezménnyel 3 ezer körül szoktam megkapni literjét.

Az LM-es olajjal szerintem nem lehet felreloni. En azt vettem eszre, hogy ha az autonak volt eloelete, ahol nem foglalkoztak az olajjal (lasd sajat elso peldam) akkor ezt utana mar nem lehet visszacsinalni. Hiaba raktam jo olajat a legelso Almeramba, akkor mar keso volt. Az utana kovetkezo autoimat ugyanugy hajtottam, de a legelso kilometertol fogva figyeltem az olajra es mindig sajat magam vittem a szervizbe azt. Soha nem volt egy gondom sem.

Egyebkent erdekes, hogy hiaba 40-es mindket olaj (LM 5w-40, Castrol Edge Sport 0w-40) a tiednek a lobbanaspontja 195 celsius, az enyemnek 215. Ennyit a SAE jelolesrol. Remelem ez most mar minden olvasonak vilagos. :-)
« Utoljára szerkesztve: 2008.10.22 22:35:04 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3595 Dátum: 2008.10.22 22:32:49 »
Az LM-es olajjal szerintem nem lehet felreloni. En azt vettem eszre, hogy ha az autonak volt eloelete, ahol nem foglalkoztak az olajjal (lasd sajat elso peldam) akkor ezt utana mar nem lehet visszacsinalni. Hiaba raktam jo olajat a legelso Almeramba, akkor mar keso volt. Az utana kovetkezo autoimat ugyanugy hajtottam, de a legelso kilometertol fogva figyeltem az olajra es mindig sajat magam vittem a szervizbe azt. Soha nem volt egy gondom sem.

Bezony, több múlik az olajon, mint gondolná az ember. Én rendszeresen duplázom, sőt néha triplázom (!) a gyári csereintervallumot (7500-at írnak, na neee) - de nem eszik több olajat a kocsim most 263 ezerrel, mint amennyit 147 ezerrel evett. Most is: 2000 km-t mentem csere óta, és fél liter hiányzik. Ennyit evett akkor is, mikor megvettem - tehát az LM molibdén-diszulfidos olaj gyakorlatilag "konzerválja" a motor állapotát  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3596 Dátum: 2008.10.22 22:38:02 »
Bezony, több múlik az olajon, mint gondolná az ember. Én rendszeresen duplázom, sőt néha triplázom (!) a gyári csereintervallumot (7500-at írnak, na neee) - de nem eszik több olajat a kocsim most 263 ezerrel, mint amennyit 147 ezerrel evett. Most is: 2000 km-t mentem csere óta, és fél liter hiányzik. Ennyit evett akkor is, mikor megvettem - tehát az LM molibdén-diszulfidos olaj gyakorlatilag "konzerválja" a motor állapotát  :yes:

Foleg hogy 100.000 km alatt 15 ezres periodussal szamolva kb 70-80 ezret koltok az olajra pluszban a gagyihoz kepest, de hol van ez a motorgeneral koltsegetol? Sehol.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3597 Dátum: 2008.10.22 22:50:33 »
Bezony, több múlik az olajon, mint gondolná az ember. Én rendszeresen duplázom, sőt néha triplázom (!) a gyári csereintervallumot (7500-at írnak, na neee) - de nem eszik több olajat a kocsim most 263 ezerrel, mint amennyit 147 ezerrel evett. Most is: 2000 km-t mentem csere óta, és fél liter hiányzik. Ennyit evett akkor is, mikor megvettem - tehát az LM molibdén-diszulfidos olaj gyakorlatilag "konzerválja" a motor állapotát  :yes:

Foleg hogy 100.000 km alatt 15 ezres periodussal szamolva kb 70-80 ezret koltok az olajra pluszban a gagyihoz kepest, de hol van ez a motorgeneral koltsegetol? Sehol.

Na, ezt ugyanígy látom én is  :yes: ... Én ugyan 99 %-ban nem pörgetem a kocsit, de utcán parkolok, elég sokat megyek városban hidegindítást követően, és masszívan kitolom a csereintervallumot. Mármint kilométerben! Mert ami az időt illeti, 9-10 hónapnál többet még sosem volt egy töltés olaj a Camryben. És ez is számít!

Persze ez nem azt jelenti, hogy aki túlbiztosításként nagyon korán cserél, az helyesen jár el, ha gagyi olajat vesz. A gagyi olaj sosem jó.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3598 Dátum: 2008.10.23 02:03:40 »
Miért kéne más olaj télre-nyárra?.... Miért lenne más az olaj üzemi hőmérséklete télen-nyáron?.... Mi van akkor ha 120 fokos egy 0w-30-as olaj??? meg ég???  Milyen motorba mondták??... csak mert van amibe valóban az kell.... meg van amibe nem.

Én ezt nem kijelentő hanem ironikus-kérdő módba értettem, EZ azért jó, mert jobb hidegindítási tulajdonságokkal rendelkezik, AZ meg azért mert nyáron jobban gyűri a nagyobb hő terhelést? És amíg az egyik gyártó a 10w-60-as olaját állítja be ""racing"" olajnak, a másik meg a 0w-20ast economynak, a harmadik meg ugyanerre megintcsak verseny olajat ír, akkor hogy igazodjon ki az ember??? :wacko:

Örülök, hogy Te legalább annak ellenére értetted a "kérdéseimet", hogy lemaradt a végéről a szmájli. :)


barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3599 Dátum: 2008.10.24 16:34:25 »
Sziasztok!

Vettem olajat a Corikba. Sokat hezitáltam, végül 5W-30-as Mobil1 ESP Formula lett belőle. Lassan majd beleöntöm a fater kocsijába... Van hozzá Mann-Filter filterem is ám... ::)

Hogy miért? Mert eléggé híg 40 fokon is, meg 100 fokon is, vetekszik a 0W-30-as olajokkal sűrűség tekintetében.


Jellemzői:

    *SAE viszkozitási fokozat: 5W-30
    * Viszkozitás (40ºC): 72,8 cSt
    * Viszkozitás (100ºC): 12,1 cSt
    * Viszkozitás Index: 164
    * Szulfáthamu: 0,6% (m/m)
    * HTHS viszkozitás 150°C-on: 3,58 mPas
    * Folyáspont: –45ºC
    * Lobbanáspont: 254ºC
    * Sűrűség 15ºC-on: 0,850 kg/l


Viszonyításképpen a Castrol Edge 0W-30:

    *  SAE besorolás: 0W-30
    * Viszkozitás 40°C-on: 72.0 mm2/s
    * Viszkozitás 100°C-on: 12,2 mm2/s
    * Viszkozitási index (VI): 167
    * Súrúséf: 838 kg/m3
    * Semlegesítési szám (TBN): 10.3 mgKOH/g
    * Lobbanáspont: 212°C
    * Dermedéspont: –54°C
    * Szulfáthamu tartalom 1.00 tömeg%


Hidegen minimálisan sűrűbb, mint a 0W-30-as Edge, de melegen hígabb kissé.

A viszkozitási index alapján hígabb összességében a Mobil oil.

Miután mindegyik olaj HTHS viszkozitása 3.5 mPas körüli --> 150 fokon alázó üzemmódban sem kritikusan vékony egyik olaj sem, stabil a kenőréteg a motorban. E tekintetben nincs különbség közöttük.

A Mobil1 ESP teljesíti az ACEA C2/C3 szintet is. (Ergo katalizátorbarát, magas a HTHS viszkozitása az olajnak és közepes a hamutartalma...)

Magasabb a lobbanáspontja is a Mobil1-nek, bár ezt nem szeretném megközelíteni.

Az említett Edge "csak" SL szintet tud az API szabvány szerint, míg a Mobil1 az SM-et is tudja.

Árban 9.300-ért vettem egy kannát a Mobil1-ből, az említett Edge 10.300 pénz lenne.


Összegezve:

Jobb választás szerintem a Mobil1 ESP, mert jók a viszkozitási adatai, teljesíti a legkomolyabb szabványszinteket is, valamint olcsóbb.


Mellesleg most Edge 0W-30-as van most kocsiban, eddig teljesen meg vagyok vele elégedve, jó olaj ez is nagyon. De az említett Mobil1 jobbnak és olcsóbbnak tűnik és gondoltam kipróbálom.