Neked is megtörtént a motorcsere? Hogy van ilyenkor a papírozás? (Forgalmi, eredetvizsga, törzskönyv stb.) Ha gondolod, válaszolj priviben, nehogy szétoffoljuk a topikot.
Nekem is megtörtént a motorcsere.
Úgy történt, hogy mondták hogy ki lehet cserélni a motort, akarom-e. Persze.
Ezután megrendelték és kb egy hét múlva szóltak, hogy mikorra vigyem. Ott kellett hagyni 2 napra, majd mire visszamentem érte, mindent elintéztek.
Kell nekik mindenféle papír, törzskönyv, meg ilyenek. Ők elintéztek nekem mindent az okmányirodába, egy fillérembe sem került az egész csere. Kivéve az odautat a szervízbe...
Új forgalmit kaptam ezzel a motorszámmal: "4zz" Ugyanis az új blokkoknak nincs száma.
A törzskönyvet meg kb 1 hónap múlva postán küldték.
Annyi volt, hogy a futómű elállítódott, ezt később ingyen orvosolták egy beállítással...
Röviden ennyi. Azóta nem eszik egy decit sem, kevesebb benzit fogyaszt egy literrel majdnem és sokkal jobban megy, az alapjárat sokkal egyenletesebb...
Azért szerintem mindenképpen kihangsúlyozandó:
nagyon dicséretes ez a gyakorlat !!! Ez, hogy egy gariidőn rég túl járó, "öreg" használt autón így motort cserélnek, ingyen-bérmentve, minden járulékos tevékenységet & költséget is átvállalva - abszolút korrekt
! Meg kell hagyni, tesznek valamit annak érdekében, hogy ne csorbuljon az emberek bizalma a márkában. Hasonló nagyvonalúságot igazából csak a Mercedes szokott mutatni ilyesféle esetekben, legalábbis az olvasmányaim alapján.
Viszont ez a "4ZZ" motorszám - nem semmi
... Elvileg ugye Magyarországon kötelező a motor egyéni azonosító jelzésének a nyilvántartása - nem gyenge, hogy ezt így mégis meg lehet csinálni. Remélhetőleg az összes, műszaki vizsgáztatással meg zöldkártya-kiadással foglalkozó helyen is tudnak erről a gyakorlatról.
Ami pedig a cserés motort illeti - van/lesz, akinek a szemében ez előny (az enyémben pl. az lenne) használtautó-vásárlásnál - viszont akad olyan is, aki emiatt "ejti" az adott autót. Anno mikor Avensist keresgéltünk, képbe került egy 1.8-as példány, előnyös kondíciókkal, teljesen tiszta és ismert előtörténettel, az M+F árulta Kecskeméten. 113 ezer km volt benne, de motorcserés volt (szintén olajfogyi miatt), és csak valami 6 ezer volt az új motorban. Nagy lelkesen előadtam apámnak, hogy mit találtam - mire ő, hogy "nem vesz olyan autót, amit egyszer már szétszedtek és újra összeraktak"
... tántoríthatatlan volt. Ez is egy álláspont - gondoltam, leírom, mert biztosan nem ő az egyetlen, aki így gondolkodik.
Ettől persze még én sem gondolkodnék rajta, hogy az 1000 km-en 1 liter olajat zabáló motoromat ingyen kicseréltessem-e ...