Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5141965 alkalommal)

0 Felhasználó és 15 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3720 Dátum: 2008.11.15 10:09:00 »
Olajshop! - alig drágább, mint az autótéka, és van mindenük!
Azért árban van különbség:
Mobil 1 0w-40 Autéka: 2150 Huf, Olajshop: 3090 Huf
7 liternél ez közel 7k!

De hogy a búsba bírják ENNYIRE olcsón adni  :ph34r: ?!? 2150, kiskeráron, egy fullszint márkás 0 W-40 olajért... Brutál  :eek:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3721 Dátum: 2008.11.15 10:13:12 »
Tudjátok, min agyalok? Hogy a Starletben legközelebb megpróbálkozom az 5 W 40-es LM Synthoil olajjal  :yes: ... Csak 3 liter kell bele, és hát kvázi "új" a motor, 119 ezer km, az olaj benne szép tiszta világosbarna, és nem fogyaszt belőle semmit. A gyári ajánlás 10 W 40 vagy 10 W 30, tehát csak hidegoldalon térnék el... És mivel a jellemző felhasználás a városi rövid út lesz, méghozzá főleg hidegben, ezért szerintem meghálálná.

Ártani biztosan nem árthat.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3722 Dátum: 2008.11.15 10:28:17 »
A szerelő akitől a fékbetét cseréhez kölcsönkértem a visszanyomót azt mondta a 0w-30as olajok az élettartam csökkentő technológia részei, és a szokásos túl híg szöveg :eek:
Az olajos csóka meg azt mondta, ha van energiám, meg pénzem utántöltögetni evvel teszek legjobbat a motornak :online2long: most akkor megint mi a ferde f... van
Egyenlerőle 300km alatt semmi észrevehető olajfogyi (szép is lenne) szóval drasztikus olajszomja nem lett a vvt-i nek
Egy furi dolog van, reggeli első indításnál az eddigi nyiszogás helyett uonnan, vagyis az ékszíj felől (cseréltem azt is) mist kis kattogás gyün (az is lehet, h eddig is volt, csak a nyiszogástól nem hallottam), mi okozhatja? Még nem szokta meg az új alakját az ékszíj? Nem igazi csapágyhang, mert gázadásra nem erősödig (üteme gyorsul) erőltetve a motort nem gyün elő később.
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3723 Dátum: 2008.11.15 11:05:01 »
A szerelő akitől a fékbetét cseréhez kölcsönkértem a visszanyomót azt mondta a 0w-30as olajok az élettartam csökkentő technológia részei, és a szokásos túl híg szöveg :eek:
Az olajos csóka meg azt mondta, ha van energiám, meg pénzem utántöltögetni evvel teszek legjobbat a motornak :online2long: most akkor megint mi a ferde f... van
Egyenlerőle 300km alatt semmi észrevehető olajfogyi (szép is lenne) szóval drasztikus olajszomja nem lett a vvt-i nek
Egy furi dolog van, reggeli első indításnál az eddigi nyiszogás helyett uonnan, vagyis az ékszíj felől (cseréltem azt is) mist kis kattogás gyün (az is lehet, h eddig is volt, csak a nyiszogástól nem hallottam), mi okozhatja? Még nem szokta meg az új alakját az ékszíj? Nem igazi csapágyhang, mert gázadásra nem erősödig (üteme gyorsul) erőltetve a motort nem gyün elő később.

Az "öreg szakik" attól félnek, hogy a túl híg olaj nyírószilárdsága kevés a motornak, és nagyobb terhelésnél ezáltal megszűnne a kenés. Sokan még mindíg abban a hitben élnek, hogy jó sűrű zsír adja  a legjobb kenést!

Az hogy egy olaj melegoldali viszkozitása 30-as, azt jelenti, hogy 100°C-on 10-12,5 közötti viszkozitással rendelkezik, ha ez 40 akkor 12,5-15 közötti ( remélem jól emléxem a határokra)

a W előtti szám a hidegoldali viszkozitást adja meg, amit 40°C-on mérnek.

A motorolajok nyírószilárdsága, meg nagyságrendileg hasonó; jelentős eltérések nincsenek. - persze a versenyolajok kicsit mások, az 50-60 as viszkozitású olajok előnye, hogy magas hőmérsékleten  is nagyobb marad a nyírószilárdsága - tehát ha rendszeresen padlógázon - végsebességgel közlekedsz; és a motorolaj a normál 100°C üzemi hőmérsékletet jóval átlépi, akkor is megmarad a normális kenés. ( ugyanis a motorokat többnyire a 10-12 viszkozitású olajokhoz méretezik.

Engem mindig nevetésre ösztönöz, amikor a szaki közli, hogy a 10w40 olaj a jó, az adott gépbe, a 0w40 nem - pedig üzemi hőmérsékleten nincs különbség!
-viszont igaz, hogy ha a motor eszi az olajat, akkor a 15w40-ből látványosan kevesebbet fog fogyasztani, mint a0w40-ből, ugyanis a motorok általában jóval az optimális üzemi hőmérséklet alatt dolgoznak; ekkor a 15w-s olaj valóban sűrűbb, és kevesebb fogy belőle.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3724 Dátum: 2008.11.15 11:09:20 »
A szerelő akitől a fékbetét cseréhez kölcsönkértem a visszanyomót azt mondta a 0w-30as olajok az élettartam csökkentő technológia részei, és a szokásos túl híg szöveg :eek:
Az olajos csóka meg azt mondta, ha van energiám, meg pénzem utántöltögetni evvel teszek legjobbat a motornak :online2long: most akkor megint mi a ferde f... van

Mi lenne? A szerelő a megrekedt gondolkodású régi iskolát képviseli. "Élettartam csökkentő technológia", fucking bullshit  :fuk2: ... Vajon tisztában vannak vele az ilyen okosok, hogy mennyivel többet mentek volna el a régebbi motorok is, ha nem a nyavalyás 20 W 50-es meg 15 W 40-es ásványi kenőcsökkel járatták volna őket?

Egy furi dolog van, reggeli első indításnál az eddigi nyiszogás helyett uonnan, vagyis az ékszíj felől (cseréltem azt is) mist kis kattogás gyün (az is lehet, h eddig is volt, csak a nyiszogástól nem hallottam), mi okozhatja? Még nem szokta meg az új alakját az ékszíj? Nem igazi csapágyhang, mert gázadásra nem erősödig (üteme gyorsul) erőltetve a motort nem gyün elő később.

Nem állítottad kicsit túl feszesre a szíjat? Persze lehet, hogy idővel tényleg elhallgat majd.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3725 Dátum: 2008.11.15 11:11:27 »
Engem mindig nevetésre ösztönöz, amikor a szaki közli, hogy a 10w40 olaj a jó, az adott gépbe, a 0w40 nem - pedig üzemi hőmérsékleten nincs különbség!
-viszont igaz, hogy ha a motor eszi az olajat, akkor a 15w40-ből látványosan kevesebbet fog fogyasztani, mint a0w40-ből, ugyanis a motorok általában jóval az optimális üzemi hőmérséklet alatt dolgoznak; ekkor a 15w-s olaj valóban sűrűbb, és kevesebb fogy belőle.

Hát ja, egy darabig. Közben meg gyorsított tempóban teszi tönkre a motort.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

amdsb

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3726 Dátum: 2008.11.15 12:41:08 »
Sziasztok!

Szerintetek kijelenthető az, hogyha alacsony viszkozitású olajat használok, azzal a motornak jót teszek, viszont a kipufogó rendszernek meg rosszat(leginkább a katalizátorra gondolok)? Ugyanis a hígabb olajokat a motorok hajlamosabbak csipegetni, azaz elfüstölni. Az így keletkező korom gondolom nem tesz jót a katalizátornak, szondáknak.

Mi kerül többe, egy motorfelújítás vagy egy katalizátor csere?  :devil:


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3727 Dátum: 2008.11.15 13:34:47 »
Sziasztok!

Szerintetek kijelenthető az, hogyha alacsony viszkozitású olajat használok, azzal a motornak jót teszek, viszont a kipufogó rendszernek meg rosszat(leginkább a katalizátorra gondolok)? Ugyanis a hígabb olajokat a motorok hajlamosabbak csipegetni, azaz elfüstölni. Az így keletkező korom gondolom nem tesz jót a katalizátornak, szondáknak.

Mi kerül többe, egy motorfelújítás vagy egy katalizátor csere?  :devil:

Szerintem erre te is tudod a választ ;) ...

Amúgy meg, ha a motor nincs nagyon szétkopva, akkor a "híg" olajból sem fog akkora mennyiséget enni, ami már ártana a katalizátornak. Azért ahhoz már elég komoly olajfogyasztás kell. A motort viszont egyértelműen pusztítja a túl "sűrű" olaj - a kopott motort is; felgyorsítja a további kopását. Csak a halál szélén járó, nagyon alacsony kompressziójú, csapágyas motorokba érdemes valóban sűrű olajat tölteni, hogy még egyáltalán legyen bennük valami olajnyomás. De itt most tényleg az 1000 km-en 1.5-2 + liter olajat benyelő, a csapágyasságtól hallhatóan kerregő, füstölő bontószökevény-kategóriára kell gondolni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3728 Dátum: 2008.11.15 13:43:40 »
Engem mindig nevetésre ösztönöz, amikor a szaki közli, hogy a 10w40 olaj a jó, az adott gépbe, a 0w40 nem - pedig üzemi hőmérsékleten nincs különbség!
-viszont igaz, hogy ha a motor eszi az olajat, akkor a 15w40-ből látványosan kevesebbet fog fogyasztani, mint a0w40-ből, ugyanis a motorok általában jóval az optimális üzemi hőmérséklet alatt dolgoznak; ekkor a 15w-s olaj valóban sűrűbb, és kevesebb fogy belőle.

Hát ja, egy darabig. Közben meg gyorsított tempóban teszi tönkre a motort.


Öreg szaki véleménye:
Na de a Wartburg, meg a Lada motorokat is fel kellett újítani kb. 100e km-után, ezek a mai motorok meg kétszerakkora teljesítményt hoznak ki ugyanakkora térfogatból; biztos hogy ezek nem mennek el annyit, mint az öreg Lada!  :hammer:
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3729 Dátum: 2008.11.15 13:58:09 »
Öreg szaki véleménye:
Na de a Wartburg, meg a Lada motorokat is fel kellett újítani kb. 100e km-után, ezek a mai motorok meg kétszerakkora teljesítményt hoznak ki ugyanakkora térfogatból; biztos hogy ezek nem mennek el annyit, mint az öreg Lada!  :hammer:

És milyen igaza van  :clap: ! Meg aztán azok az autók még kazánlemezből voltak, sosem rohadtak el, és ütközésnél sem nyomódtak úgy össze, mint ezek a mai vacak műanyag kocsik. És milyen strapabíróak voltak: az ember egy átmulatott iccaka után belebrunyált a tankba, oszt' még azzal is elment a verda  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3730 Dátum: 2008.11.15 18:31:43 »
a ladák már akkor elkezdtek rohadni amikor Togglatiban a szalagrol kitolták őket a gyárudvarra.
ezt nem poénból írtam :-*
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3731 Dátum: 2008.11.15 19:23:07 »
Nem állítottad kicsit túl feszesre a szíjat? Persze lehet, hogy idővel tényleg elhallgat majd.
Sokat kerestem a generátornál az állítási lehetőséget, mígnem b.c. mester megmondta a frankót: ótómata feszítője van, 19es csillagkulcsal rugó ellenében meglazít régi szíj le, új vissza (bárcsak ennyi idő lett volni, mint leírni  :devil: ) rugót sorsára hagyni, s máris a gyárban kalkulált feszességű a szíj, vagyis nem, nem feszítettem túl, nem állt módomban szerencsére :clap:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3732 Dátum: 2008.11.15 20:43:25 »

Köszi az infót! Asszem eddig csak a TD-vel jelölteket néztem, az volt a bibi.  :ph34r: De ártani gondolom nem árt, ha TD-s kerül bele  ::)
Az Autotékánál csak 5w-30 van a Mobil1 ESP-ből, én inkább a 0w-30-ra szavaznék.  ::)

Teljesen fölösleges, hogy ott figyeljen rajta a "TD". Az ACEA B-kódok dízel motorokra való megfelelést jelölnek- ha ez a kód ott van az olajon, akkor az jó a dízelbe (is). Inkább ilyet vegyél, mint valami ilyen speciális TD jelölésűt, mert ez utóbbiak általában B3-asak vagy B4-esek, tehát nem tudják ezt az üzemanyag-takarékosságra "kihegyezett" HTHS-viszkozitást, ami a B1-eseket meg a B5-ösöket jellemzi. Szerintem ez a Mobil 1 0 W-30, amit Tamás ír, tökéletes a te autódba. De az LM-nek is van B5-ös olaja, a szintén 0 W-30-as Synthoil Longtime Plus. Vagy, ami kicsit olcsóbb: a TopTec 4300, ez egy rész-szint 5 W-30-as, de szintén teljesíti a B5-ös normát, "mellesleg" API SM, márpedig ezek jelenleg a legmagasabb szintet jelentik  :yes:
Akkor azt hiszem az Avéba is Mobil1 0w-40 kerül, hacsak addig nem lesz nekik 0w-30.
Az EDGE 0w-30-as "csak" SL szintű, a Mobil1 meg SM.
És az ára is jó, annak tükrében meg pláne, hogy 7 lityi kell belőle.

Amúgy tegnap kiváncsiságból megnéztem az olajpálcát az Avéban: 13000 km-nél már határozottan kormos színű az olaj és a két jelölés közötti fél szintnél egy picivel van feljebb. 5000 km  környékén még szép aranyszínű volt és a max szintnél állt.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3733 Dátum: 2008.11.16 09:47:06 »
a ladák már akkor elkezdtek rohadni amikor Togglatiban a szalagrol kitolták őket a gyárudvarra.
ezt nem poénból írtam :-*

És akkor még tegyük hozzá, hogy a Ladák relatíve rozsda-rezisztensek voltak a keleti blokkon belül.

De tegyük azt is hozzá az objektivitás kedvéért, hogy a 70-es években meg a 80-asok elején még a nyugati gépek is keményen rohadtak. Egyes típusok a német TÜV-nél gyakran már három éves (!!!) korukban megbuktak átrozsdásodás (!!!) miatt (pl. Alfasud). Ez azért ma elképzelhetetlen! Pedig azok az autók voltak anyagból, és nem a maiak  :whistling: ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3734 Dátum: 2008.11.16 09:53:56 »
Akkor azt hiszem az Avéba is Mobil1 0w-40 kerül, hacsak addig nem lesz nekik 0w-30.
Az EDGE 0w-30-as "csak" SL szintű, a Mobil1 meg SM.
És az ára is jó, annak tükrében meg pláne, hogy 7 lityi kell belőle.

Amúgy tegnap kiváncsiságból megnéztem az olajpálcát az Avéban: 13000 km-nél már határozottan kormos színű az olaj és a két jelölés közötti fél szintnél egy picivel van feljebb. 5000 km  környékén még szép aranyszínű volt és a max szintnél állt.

Van a Mobil 1-ből 0 W-30, pont erről írt Tamás:

A Mobil 1 0W-30 teljesíti vagy túlteljesíti a következő ipari előírások követelményeit:
    * ACEA A1,A5,B1,B5
    * API SL,SJ,EC,CF
    * ILSAC GF3
    * Ford WWS M2C913-A/B
    * General Motors GM 4718M

EZ az olaj kell neked az Avéba! Optimális  :yes: ! Ne zavarjon, hogy "csak" SL, márcsak azért se, mert az API Sx kód benzines autókra vonatkozik :excl: ... Az API CF jelzi a dízeles minősítést. Meg az ACEA B5, ami esetedben a legfontosabb kritérium. Nomeg ugye 0 W-30, és fullszint. Tökéletes!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )