A szerelő akitől a fékbetét cseréhez kölcsönkértem a visszanyomót azt mondta a 0w-30as olajok az élettartam csökkentő technológia részei, és a szokásos túl híg szöveg
Az olajos csóka meg azt mondta, ha van energiám, meg pénzem utántöltögetni evvel teszek legjobbat a motornak most akkor megint mi a ferde f... van
Egyenlerőle 300km alatt semmi észrevehető olajfogyi (szép is lenne) szóval drasztikus olajszomja nem lett a vvt-i nek
Egy furi dolog van, reggeli első indításnál az eddigi nyiszogás helyett uonnan, vagyis az ékszíj felől (cseréltem azt is) mist kis kattogás gyün (az is lehet, h eddig is volt, csak a nyiszogástól nem hallottam), mi okozhatja? Még nem szokta meg az új alakját az ékszíj? Nem igazi csapágyhang, mert gázadásra nem erősödig (üteme gyorsul) erőltetve a motort nem gyün elő később.
Az "öreg szakik" attól félnek, hogy a túl híg olaj nyírószilárdsága kevés a motornak, és nagyobb terhelésnél ezáltal megszűnne a kenés. Sokan még mindíg abban a hitben élnek, hogy jó sűrű zsír adja a legjobb kenést!
Az hogy egy olaj melegoldali viszkozitása 30-as, azt jelenti, hogy 100°C-on 10-12,5 közötti viszkozitással rendelkezik, ha ez 40 akkor 12,5-15 közötti ( remélem jól emléxem a határokra)
a W előtti szám a hidegoldali viszkozitást adja meg, amit 40°C-on mérnek.
A motorolajok nyírószilárdsága, meg nagyságrendileg hasonó; jelentős eltérések nincsenek. - persze a versenyolajok kicsit mások, az 50-60 as viszkozitású olajok előnye, hogy magas hőmérsékleten is nagyobb marad a nyírószilárdsága - tehát ha rendszeresen padlógázon - végsebességgel közlekedsz; és a motorolaj a normál 100°C üzemi hőmérsékletet jóval átlépi, akkor is megmarad a normális kenés. ( ugyanis a motorokat többnyire a 10-12 viszkozitású olajokhoz méretezik.
Engem mindig nevetésre ösztönöz, amikor a szaki közli, hogy a 10w40 olaj a jó, az adott gépbe, a 0w40 nem - pedig üzemi hőmérsékleten nincs különbség!
-viszont igaz, hogy ha a motor eszi az olajat, akkor a 15w40-ből látványosan kevesebbet fog fogyasztani, mint a0w40-ből, ugyanis a motorok általában jóval az optimális üzemi hőmérséklet alatt dolgoznak; ekkor a 15w-s olaj valóban sűrűbb, és kevesebb fogy belőle.