Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5132774 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3555 Dátum: 2008.10.20 11:16:33 »
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3556 Dátum: 2008.10.20 11:19:26 »
Kulonben, hogy mennyire nincs abszolut valasz a kerdesben, azt a fentebb belinkelt egyik irasbol idezem:

"Which is the best grade oil for use in my motor?
Put that question to a group of “knowledgeable” motor heads and the fur will fly."
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3557 Dátum: 2008.10.20 12:30:10 »
Sajnos csak angolul, de egy elég érdekes és hasznos oldal az autóolajokkal kapcsolatban...

http://www.opieoils.co.uk/technicalinfo.aspx

Elég jó olajnak bizonyul...

http://www.opieoils.co.uk/pdfs/MOTUL/8100-X-cess-5W-40-3682(GB).pdf

meg hát ez is...

http://www.opieoils.co.uk/pdfs/MOTUL/300V-Power-5W-40-8256-(GB).pdf
« Utoljára szerkesztve: 2008.10.20 13:12:33 írta ToTo »
Toyota Yaris T SPORT
153



Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3558 Dátum: 2008.10.20 22:22:52 »
Kulonben, hogy mennyire nincs abszolut valasz a kerdesben, azt a fentebb belinkelt egyik irasbol idezem:

"Which is the best grade oil for use in my motor?
Put that question to a group of “knowledgeable” motor heads and the fur will fly."

Hát ja. Én is idéznék egy jót, erről az Opie Oils oldalról (nagyon informatív olvasmányok vannak itt amúgy!) :

"...oil is a combination of science and engineering and few people know enough about it to make an informed choice. Just because your mates use it and have had no problems is not a good enough reason to use it, your engine would prefer and benefit from the correct oil.
"

A vastagbetűs részt le is fordítom, kb: "csak mert a haverjaid használják (ti. egy bizonyos fajta olajat), és nincs vele problémájuk, ez még nem elég jó ok arra, hogy te is használd" ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3559 Dátum: 2008.10.20 22:23:41 »
Megkérdezem itt is:
Corollába milyen márkájú olajszűrőt, levegőszűrőt érdemes venni, ami nem gyári ????


A gyári nem annyival drágább, hogy érdemes lenne mást venned. Légszűrőt nem tudom, de pl. egy gyári olajszűrő kb. 2200 forint. A minőségi utángyártott sem olcsóbb ennél.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3560 Dátum: 2008.10.20 22:38:00 »
Pl. a nullás olajok. Általában a kezelési utasításokban ötös olajok vannak. Akkor ki vegye a nullást, mikor, és miért? De, mondjuk, erre a kérdésre azért viszonylag egyszerű a válasz.

Az en kiskonyvemben mar szerepel a 0-as olaj is, -15 fok alatti tartomanyra.
Aztan szerintem az, hogy 30-as vagy 40-es olajat hasznalsz, mar edesmindegy. Nemtom uzemmelegen mennyit ter el az olaj homerseklete telen es nyaron. Amelyik autoba volt olaj homero es vezettem, abban nem volt kulonbseg telen meg nyaron (legalabbis nem merheto azzal a muszerrel). 100 fok volt es kesz. Akkor emelkedett meg, ha tartos autopalya volt, de akkor telen is es nyaron is, ugyanannyival.(egybkent most Petinek van olaj homeroje, O figyelheti a dolgot).
Idosebb autoknal meg vastagabb olaj, biztos jobb kenes, nagyobb hezagok stb.
Szerintem eleg jol kiszamoltak a mernokok, mind olajgyartoi mind kocsigyartoi oldalrol, hogy az ajanlasokat betartva sem Moszkvaban, sem Riyadban nem lesz gond az uj motorokkal az atlagosan hasznalt kilometerek alatt.
Szoval sztem kar 0 vagy 5 hidegoldali illetve 30 vagy 40 melegoldali viszkozitas ertekeken bibelodni, egyikkel sem fogod hazavagni az Ave motorjat.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3561 Dátum: 2008.10.20 23:32:47 »
Pl. a nullás olajok. Általában a kezelési utasításokban ötös olajok vannak. Akkor ki vegye a nullást, mikor, és miért? De, mondjuk, erre a kérdésre azért viszonylag egyszerű a válasz.

Az en kiskonyvemben mar szerepel a 0-as olaj is, -15 fok alatti tartomanyra.
Aztan szerintem az, hogy 30-as vagy 40-es olajat hasznalsz, mar edesmindegy. Nemtom uzemmelegen mennyit ter el az olaj homerseklete telen es nyaron. Amelyik autoba volt olaj homero es vezettem, abban nem volt kulonbseg telen meg nyaron (legalabbis nem merheto azzal a muszerrel). 100 fok volt es kesz. Akkor emelkedett meg, ha tartos autopalya volt, de akkor telen is es nyaron is, ugyanannyival.(egybkent most Petinek van olaj homeroje, O figyelheti a dolgot).
Idosebb autoknal meg vastagabb olaj, biztos jobb kenes, nagyobb hezagok stb.
Szerintem eleg jol kiszamoltak a mernokok, mind olajgyartoi mind kocsigyartoi oldalrol, hogy az ajanlasokat betartva sem Moszkvaban, sem Riyadban nem lesz gond az uj motorokkal az atlagosan hasznalt kilometerek alatt.
Szoval sztem kar 0 vagy 5 hidegoldali illetve 30 vagy 40 melegoldali viszkozitas ertekeken bibelodni, egyikkel sem fogod hazavagni az Ave motorjat.

Nézd meg ezt az oldalt: http://www.opieoils.co.uk/technicalinfo.aspx , és itt klikkelj arra, hogy OIL VISCOSITIES AT VARIOUS TEMPERATURES. Aztán vesd össze pl. a 0 W 30-at a 40-el, ill. az 5 W 30-at a 40-el. Elég komoly eltérések vannak. 100 fokon nem annyira, de ugye tudjuk, hogy a motorkopás szempontjából az alacsonyabb hőmérsékletek a kritikusak. És alacsonyabb hőmérsékleten nem elhanyagolható eltérések vannak, hiába azonos a hidegoldali viszkozitás. Tényleg érdemes megnézni  :excl:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3562 Dátum: 2008.10.21 11:09:51 »
Nézd meg ezt az oldalt: http://www.opieoils.co.uk/technicalinfo.aspx , és itt klikkelj arra, hogy OIL VISCOSITIES AT VARIOUS TEMPERATURES. Aztán vesd össze pl. a 0 W 30-at a 40-el, ill. az 5 W 30-at a 40-el. Elég komoly eltérések vannak. 100 fokon nem annyira, de ugye tudjuk, hogy a motorkopás szempontjából az alacsonyabb hőmérsékletek a kritikusak. És alacsonyabb hőmérsékleten nem elhanyagolható eltérések vannak, hiába azonos a hidegoldali viszkozitás. Tényleg érdemes megnézni  :excl:

Megnéztem. Igen, 0 fokon nagyon nagy kulonbseg van. Aztan mar 10 fokon kevesebb 40-en meg meg kevesebb, es sztem 40 fokot igen hamar eleri az olaj homersekletete.
En akkor is tartom magam ahhoz, hogy kiszamoltak okos emberek, es a konyvben valo ajanlasok, amik homerseklet skalaval vannak ellatva(!!!) ugy vannak jol ahogy, ennel tobbet agyalni rajta kar.
Hogy miert van ennyi fajta olaj? Sztem azert, mert van, aki tobbet ad egy olajert van aki kevesebbet. Magyarorszagi korulmenyek kozott az 5W-40 tokeletesnek tunik szerintem. De vannak emberek, koztuk en is, akik a velt/valos josaga miatt hajlandoak sokkal tobbet adni egy 0W-30-as olajert. Kb ennyi az oka, hogy nem csak a tundran aruljak ezeket az olajakat.
0W-30 nyilvan kimeletesebb hideginditasnal, ettol meg baromira tulmisztifikaljuk.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3563 Dátum: 2008.10.21 17:33:23 »
most akkor erről meg erről mondja el nekem vki, h mit mikor miért, kinek, mert mán kezdek itten meggárgyulni :helpsmilie:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3564 Dátum: 2008.10.21 21:29:10 »
Nézd meg ezt az oldalt: http://www.opieoils.co.uk/technicalinfo.aspx , és itt klikkelj arra, hogy OIL VISCOSITIES AT VARIOUS TEMPERATURES. Aztán vesd össze pl. a 0 W 30-at a 40-el, ill. az 5 W 30-at a 40-el. Elég komoly eltérések vannak. 100 fokon nem annyira, de ugye tudjuk, hogy a motorkopás szempontjából az alacsonyabb hőmérsékletek a kritikusak. És alacsonyabb hőmérsékleten nem elhanyagolható eltérések vannak, hiába azonos a hidegoldali viszkozitás. Tényleg érdemes megnézni  :excl:

Megnéztem. Igen, 0 fokon nagyon nagy kulonbseg van. Aztan mar 10 fokon kevesebb 40-en meg meg kevesebb, es sztem 40 fokot igen hamar eleri az olaj homersekletete.
En akkor is tartom magam ahhoz, hogy kiszamoltak okos emberek, es a konyvben valo ajanlasok, amik homerseklet skalaval vannak ellatva(!!!) ugy vannak jol ahogy, ennel tobbet agyalni rajta kar.
Hogy miert van ennyi fajta olaj? Sztem azert, mert van, aki tobbet ad egy olajert van aki kevesebbet. Magyarorszagi korulmenyek kozott az 5W-40 tokeletesnek tunik szerintem. De vannak emberek, koztuk en is, akik a velt/valos josaga miatt hajlandoak sokkal tobbet adni egy 0W-30-as olajert. Kb ennyi az oka, hogy nem csak a tundran aruljak ezeket az olajakat.
0W-30 nyilvan kimeletesebb hideginditasnal, ettol meg baromira tulmisztifikaljuk.

Igazad van abban, hogy igazán nagy különbség csak 0 fokon van, de azzal nyilván nem mondok semmi újat, hogy az a pár száz méter, ami a hidegindítást követi, az koptatja legjobban a motort. Ilyenkor számít a legtöbbet, hogy milyen olaj van benne. És a 30-as olaj ilyenkor is "hígabb", mint a 40-es - akkor is, ha a téli viszkozitási számuk azonos.

Dehát neked ezt nem kell magyarázni, elvégre te is 30-ast használsz.

Viszont nagyon érdekelnének adatok olyasvalakitől, akinek van olajhőmérő az autójában, és meg tudja mondani, mit is mutat ez a mérő, ha teszem azt küldi neki autópályán, nyáron, 35 fokban, fél órán át 5000-es fordulaton (vagy pláne még gyorsabban). Mert ha ilyenkor monjuk felmegy az olajhőfok 120-130 fokra, akkor én ott már aggódnék a motorom épségéért, ha 30-as olaj lenne benne.

Ne felejtsük el, hogy legális lehetőség a korlátlan száguldozásra csak Németországban van, és nem biztos, hogy a gyártó ezt az üzemeltetési módot maradéktalanul figyelembe veszi, mikor mondjuk 30-as olajat ajánl az autóba. Nézzük meg azt is, hogy a komoly, nagy sportkocsikba (Lamborghini, Ferrari) jellemzően 40-es olaj az ajánlás.

Ugyanakkor, hogy itt se legyen teljesen egyértelmű a kép: a Corvette-ek újabb kiadásaiba 5 W 30 az ajánlás. Más kérdés, hogy ha belegondolunk, ezek rendelkeznek a legnagyobb hengerűrtartalmú motorral és egyben a leghosszabb áttételezésű váltóval, ergo nem kell annyit pörögniük, továbbá a motor olajtöltése is meglehetősen nagy.

Számomra mindebből továbbra is adja magát a következtetés, hogy ha összejön a magas külső hőmérséklet, magas fordulatszám és hosszú időtartam hármasa, akkor ott már alkalmasint nehezebb helyzetben lehet -a mi éghajlatunkon- egy 30-as olaj. Tehát igen sok múlik a használat módján és körülményein.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3565 Dátum: 2008.10.21 21:43:31 »
most akkor erről meg erről mondja el nekem vki, h mit mikor miért, kinek, mert mán kezdek itten meggárgyulni :helpsmilie:

Hát. Jó drága olajok, elsősorban olyanoknak, akik üzemanyagot akarnak spórolni. Hidegben egészen kiváló képességekkel. Biztos, hogy ász egy ilyen olaj városban, például. Nomeg a képességeit is sokáig megőrzi (lassan öregszik el). A paraméterek alapján picit a Fuchs tűnik jobbnak.

Viszont a szokásos kis kételyemet hozzátenném: nemtom, mit csinál egy ilyen olaj, ha mondjuk rámész az M6-osra nyáron a dögmelegben, nyomsz egy padlót, és Dunaújvárosig le sem veszed a lábad a pedálról. Ilyen szituban lehet, hogy kicsit nyugodtabb lennék, ha mondjuk 0 W 40 lenne a gépben.

Ám ha ilyesmit nem szok csinálni az ember, akkor a 30-as a jobb.

Én legalábbis most így látom az ábrát.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3566 Dátum: 2008.10.21 22:29:42 »
Nézd meg ezt az oldalt: http://www.opieoils.co.uk/technicalinfo.aspx , és itt klikkelj arra, hogy OIL VISCOSITIES AT VARIOUS TEMPERATURES. Aztán vesd össze pl. a 0 W 30-at a 40-el, ill. az 5 W 30-at a 40-el. Elég komoly eltérések vannak. 100 fokon nem annyira, de ugye tudjuk, hogy a motorkopás szempontjából az alacsonyabb hőmérsékletek a kritikusak. És alacsonyabb hőmérsékleten nem elhanyagolható eltérések vannak, hiába azonos a hidegoldali viszkozitás. Tényleg érdemes megnézni  :excl:

Megnéztem. Igen, 0 fokon nagyon nagy kulonbseg van. Aztan mar 10 fokon kevesebb 40-en meg meg kevesebb, es sztem 40 fokot igen hamar eleri az olaj homersekletete.
En akkor is tartom magam ahhoz, hogy kiszamoltak okos emberek, es a konyvben valo ajanlasok, amik homerseklet skalaval vannak ellatva(!!!) ugy vannak jol ahogy, ennel tobbet agyalni rajta kar.
Hogy miert van ennyi fajta olaj? Sztem azert, mert van, aki tobbet ad egy olajert van aki kevesebbet. Magyarorszagi korulmenyek kozott az 5W-40 tokeletesnek tunik szerintem. De vannak emberek, koztuk en is, akik a velt/valos josaga miatt hajlandoak sokkal tobbet adni egy 0W-30-as olajert. Kb ennyi az oka, hogy nem csak a tundran aruljak ezeket az olajakat.
0W-30 nyilvan kimeletesebb hideginditasnal, ettol meg baromira tulmisztifikaljuk.

Igazad van abban, hogy igazán nagy különbség csak 0 fokon van, de azzal nyilván nem mondok semmi újat, hogy az a pár száz méter, ami a hidegindítást követi, az koptatja legjobban a motort. Ilyenkor számít a legtöbbet, hogy milyen olaj van benne. És a 30-as olaj ilyenkor is "hígabb", mint a 40-es - akkor is, ha a téli viszkozitási számuk azonos.

Dehát neked ezt nem kell magyarázni, elvégre te is 30-ast használsz.


Számomra mindebből továbbra is adja magát a következtetés, hogy ha összejön a magas külső hőmérséklet, magas fordulatszám és hosszú időtartam hármasa, akkor ott már alkalmasint nehezebb helyzetben lehet -a mi éghajlatunkon- egy 30-as olaj. Tehát igen sok múlik a használat módján és körülményein.

Ez szamomra mar kezd szellemi faxveresse valni (bocsanat).
Az en allaspontom meg mindig az, hogy a kiskonyvekben homerseklethez is megadjak az adott tipusu motorhoz a viszkozitasokat. Ha az ajanlott olajat teszed a kocsidba akkorkinozhatod padlogazon 50 fkoban meg lehet alapjaraton a konyv alapjan megadott legalso homersekleten hideginditasnal.
A lenyeg, hogy nem az olaj miatti kopast fogod eszrevenni, ha ilyen extremumokat csinalsz: 60 fok padlo orakon at 18 fokos emelkedon, s lam  :sorcerer: : felforr a viz es nem az olaj kezd el vacakolni.
A mernok egy ilyen allatfaj. Nem kell tuldimenzionalni, mert azokban az extremumokban amiken Te torod a fejed 100+1 masik dolog miatt fog szetmenni a motor.
(irhatnam ugyis, hogy ha 0w-30-as olajjal padlon rohangalsz a Szaharaban, akkor 100.000km utan (a szam csak pelda) adna meg a motor a olaj miatt, csak elotte meghal vmi full mas dolog miatt, akkor kit erdekel onnantol az olaj???)


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3567 Dátum: 2008.10.21 22:40:23 »
Ez szamomra mar kezd szellemi faxveresse valni (bocsanat).

Nevezd, aminek akarod  :tt2: ...

Beírtam már tegnap este is ezt az idézetet: ""...oil is a combination of science and engineering and few people know enough about it to make an informed choice. Just because your mates use it and have had no problems is not a good enough reason to use it, your engine would prefer and benefit from the correct oil."

Lehet hogy maximalista vok e téren, de szeretnék ehhez a "few people"-hez tartozik. Szeretnék vele tisztában lenni, hogy pontosan mit is veszek a pénzemért, és mi mire való  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3568 Dátum: 2008.10.21 22:44:35 »
Beírtam már tegnap este is ezt az idézetet: ""...oil is a combination of science and engineering and few people know enough about it to make an informed choice. Just because your mates use it and have had no problems is not a good enough reason to use it, your engine would prefer and benefit from the correct oil."

Es irnak ezekre valaszt? Vagy hogy mi alapjan valasz? Fogd fel ezt az oldalt harmadik havernak, aki meg azt mondja: "attol hogy joskapista azt hasznalja, Neked nembiztos hogy jo. Te kerdezned: Akkor mit? O mondana: Fogalmam sincs.




Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3569 Dátum: 2008.10.21 22:57:26 »
Beírtam már tegnap este is ezt az idézetet: ""...oil is a combination of science and engineering and few people know enough about it to make an informed choice. Just because your mates use it and have had no problems is not a good enough reason to use it, your engine would prefer and benefit from the correct oil."

Es irnak ezekre valaszt? Vagy hogy mi alapjan valasz? Fogd fel ezt az oldalt harmadik havernak, aki meg azt mondja: "attol hogy joskapista azt hasznalja, Neked nembiztos hogy jo. Te kerdezned: Akkor mit? O mondana: Fogalmam sincs.

Írnak egy csomó információt, ami segíthet a választásban.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )