Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 1148651 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4977
  • épGÉPész
  • Autó: 2003 TCT HB 1,4 not too shabby
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11085 Dátum: 2018.11.20 21:21:31 »
Sziasztok,

Elképzelhetö lehet az, hogy a kuplung csùszàsa csak hosszabb hasznàlat utàn vàlik inkàbb érezhetövé? Példàul reggeli indulàskor egy bizonyos ideig szinte egyàltalàn nem érzékelem, viszont fél oràs dugoban valo araszolàs utàn màr hangsùlyosabb...


Kerüld a dugókat, kivéve hajnalban a megfelelő személlyel /nem vonat!!!/ :D :D :D ;)!
Az AUTÓ az TOYOTA!?! MI?
Nouă ouă ouă nu

miloka

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11086 Dátum: 2018.11.28 08:46:35 »
Sziasztok!

A 15. mp-től hallható hang mi lehet? (2003-as Corolla 1.4 vvti)

https://www.youtube.com/watch?v=0B4Rqay3ZQQ

miloka

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11087 Dátum: 2018.11.28 19:41:39 »

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1421
  • Autó: Toyota Corolla HB E12 facelift 1.6 VVTi Sol 110 LE (2005) angol szerelés
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11088 Dátum: 2018.11.29 19:42:20 »
Sziasztok,

A minap egy meredek lejtön (a reggeli forgalom miatt) kétszer is el kellet helyböl indulnom, a kéziféket is hasznàlva. A màsodik indulàs utàn elég erös égett szag jött be az utastérbe, de nem tudom, hogy a kuplungtol, vagy a kéziféktöl? Majd egész nap àllt az auto, de este a garàzsban az autobol kiszàllva (tehàt ezùttal nem az utastérben) ismét érzödött az a szag...

Szerintetek mi okozhatta ezt?

Elöre is köszönöm.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11465
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11089 Dátum: 2018.11.29 19:53:17 »
én a fékbetétre tippelek.
most: Skoda Fabia 1.4 MPI 2002
volt: Corolla 1989 1.3, Corolla 1983 1.8D,

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3491
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11090 Dátum: 2018.11.29 20:14:28 »
Sziasztok,

A minap egy meredek lejtön (a reggeli forgalom miatt) kétszer is el kellet helyböl indulnom, a kéziféket is hasznàlva. A màsodik indulàs utàn elég erös égett szag jött be az utastérbe, de nem tudom, hogy a kuplungtol, vagy a kéziféktöl? Majd egész nap àllt az auto, de este a garàzsban az autobol kiszàllva (tehàt ezùttal nem az utastérben) ismét érzödött az a szag...

Szerintetek mi okozhatta ezt?

Elöre is köszönöm.
Nem ragadt be a kézifék betétje?

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8236
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11091 Dátum: 2018.11.29 20:26:11 »
Inkább kuplung. Ha hosszabban csúsztattad indulásnál, simán szagos lesz.

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1421
  • Autó: Toyota Corolla HB E12 facelift 1.6 VVTi Sol 110 LE (2005) angol szerelés
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11092 Dátum: 2018.11.29 22:30:30 »
Ertem, akkor szerintetek is a kuplung vagy a kézifék, esetleg mindkettö.

Egyébként a kézifék betétet lehet/kell néha cserélni? Utàngyàrtotthoz is hozzà lehet jutni a webshopokban (vonatkozo gyàri cikkszàmot talàlok vajon pl. a toyodiy-en)? A müszaki vizsgàn nem tünt tùl hatékonynak, igaz még böven hibahatàron kivüli értéket produkàlt.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11093 Dátum: 2018.11.30 07:16:31 »
Sziasztok,

A minap egy meredek lejtön (a reggeli forgalom miatt) kétszer is el kellet helyböl indulnom, a kéziféket is hasznàlva. A màsodik indulàs utàn elég erös égett szag jött be az utastérbe, de nem tudom, hogy a kuplungtol, vagy a kéziféktöl? Majd egész nap àllt az auto, de este a garàzsban az autobol kiszàllva (tehàt ezùttal nem az utastérben) ismét érzödött az a szag...

Szerintetek mi okozhatta ezt?

Elöre is köszönöm.
Ha a kézifékes elinduláskor egyből (pár másodpercen belül) érezted a szagot, akkor az biztosan nem fékből jött, hanem a kuplungból. Ahhoz, hogy a féknek szaga legyen azért menni kell jó sokat, több száz métert.
A kuplungnak pár mp után erős szaga tud lenni, ha csúsztatva van. Egy kis 4000-5000 fordulat és 2-3mp csúsztatás után már égett szaga is van... Aztán hamar elmegy a szaga.
Ha a hátsó tárcsán külön van fékbetét az üzemi fékhez és fékpofa a rögzítő fékhez, akkor az utóbbi nem nagyon kopik, kb. csak a kézifékes elinduláskor van használatban, illetve játszáskor. Kézifékes elinduláskor a féket minimális igénybevétel éri, a kuplungot annál nagyobb...

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1482
  • Autó: Corolla 1,4 VVT-i 2005 130.000 km
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11094 Dátum: 2018.11.30 14:03:22 »
Kézifékes elinduláskor a féket minimális igénybevétel éri, a kuplungot annál nagyobb...
Akkor te milyen technikát javasolsz emelkedőn való elinduláshoz? Én eddig mindig a kézifékes megoldást alkalmaztam, ahogy anno nagyon régen megtanították nekem. Van jobb módszer? Még soha nem éreztem kuplungszagot az autómban.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21960
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11095 Dátum: 2018.11.30 18:29:57 »
Akkor te milyen technikát javasolsz emelkedőn való elinduláshoz? Én eddig mindig a kézifékes megoldást alkalmaztam, ahogy anno nagyon régen megtanították nekem. Van jobb módszer? Még soha nem éreztem kuplungszagot az autómban.

Mindenesetre nem 4000-5000 fordulatszámot. Meg kell találni azt, amikor a legkevesebb ideig "csúszik" a kuplung. Ismerni kell a kocsi erejét, "érezni" kell a verdát.
Sors bona nihil aliud

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3491
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11096 Dátum: 2018.11.30 21:35:54 »
Akkor te milyen technikát javasolsz emelkedőn való elinduláshoz? Én eddig mindig a kézifékes megoldást alkalmaztam, ahogy anno nagyon régen megtanították nekem. Van jobb módszer? Még soha nem éreztem kuplungszagot az autómban.
A kuplung azért ég meg és lesz büdös, mert túl sokat csúszik. 3000rpm körül van az a fordulat amivel már emelkedőn neki lehet engedni, feljebb pörgetni nem érdemes, mert csak büdös lesz. És persze amint lehet, teljesen fel kell engedni. Sokan azt csinálják, hogy 5000-en pörgetik és kis kuplungot adnak, ahelyett hogy 3000 körül pörgetnék, de hagynák hogy jobban "ráharapjon".

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1482
  • Autó: Corolla 1,4 VVT-i 2005 130.000 km
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11097 Dátum: 2018.12.01 08:36:57 »
Ja, én nem nagyon szoktam 2000 fölé pörgetni ilyenkor, de max. 2500, ez eddig mindig elég volt, ha lejtős úton akartam elindulni felfelé.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11098 Dátum: 2018.12.01 09:29:04 »
Akkor te milyen technikát javasolsz emelkedőn való elinduláshoz? Én eddig mindig a kézifékes megoldást alkalmaztam, ahogy anno nagyon régen megtanították nekem. Van jobb módszer? Még soha nem éreztem kuplungszagot az autómban.
Én a kézifékes elindulást preferálom emelkedőn. Inkább a kézifék tartsa meg a kocsi súlyát és ne a kuplung.

Olyan értelemben írtam:
1. A kéziféket nem veszi igénybe a lejtőről elindulás. Súrlódás ott is van, de csak a kar felengedése alatt, ami igazán minimális megtett út. Kicsi a sebesség és elmozdulás ez alatt.
2. A kuplungot jobban igénybe veszi (mint a kéziféket) végig meg kell tartania a kocsi súlyának lejtő irányú összetevőjét, meredekségtől függően 100kg-1T nagyságrend + a kocsi tömegének gyorsítása. Ezért vagy tovább kell csúsztatni és/vagy nagyobb nyomatékot átvinni. Kézifék nélkül se lenne jobb a helyzet, sőt mivel ilyenkor elkezd visszagurulni, emiatt még tovább kell csúsztatni a kuplungot.

Nekem még soha nem volt kuplungszag emelkedőn, elég rövid az egyes fokozat, még ennél a kis motornál se nagyon kell 2000 fölé forgatni és nem fullad egy sima felüljárón vagy felhajtón.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3491
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11099 Dátum: 2018.12.01 09:30:12 »
Ja, én nem nagyon szoktam 2000 fölé pörgetni ilyenkor, de max. 2500, ez eddig mindig elég volt, ha lejtős úton akartam elindulni felfelé.
Például 12. kerületben orral felfelé a 2000 nem mindenhol elég...