Ennek a cuccnak valóban van vajon értelme?
Ennek az az értelme, hogy az autóstól kicsaljanak egy bizonyos összeget és meggazdagodjanak belőle...
Szerintem ez egy mágnes, amit a kocsi motorjába menő benzincsőre kell rögzíteni, nem az olajszűrőre. A haverom öccsének a 15 éves Civic-jébe van ilyen cucc, még az előző tulaj vehette bele.
Azzal etetik a népet, hogy "szabályosra" rendezőnek a benzinmolekulák és ezáltal nő a hatásfoka a motornak. Ergo erősebb lesz és kevesebbet fogyaszt.
Nem próbáltuk nélküle még, de már marad is, mert megszokta a szemünk, aztán ártani nem árt, jól néz ki ott a csövön egy ilyen sz.r...
Ezek a mágneses szemetek egyébként olyan 10-15 évvel ezelőtt voltak igazán divatosak, akkor ebből sokan meggazdagodtak.
A Golfos csávó is át lett verve, semmilyen hasonló cucc sem ér semmit sem, nemhogy fél literes csökkentést. Ez szimpla pszichológia: ha azt várja, hogy kevesebbet fogyasszon, akkor nem tolja neki annyira. Én is vagyok így, mikor tankolok, nullázom a fedélzetit és utána direkt úgy megyek, hogy ne mutasson sokat. Majd mikor már benne van a tankolás óta 200 km a kocsiba, akkor már nem érdekel annyira, akkor fél is meg mindig 1-2 liter a fogyi...
Az olajszűrőre meg teljesen felesleges szerintem ilyesmit tenni, ugyanis attól olajszűrő, hogy kiszűri az olajból a szemetet. Teszi ezt úgy, hogy a szitákon a szűrőben fennakad a szemét.
Ha most mondjuk mágneses a cucc, akkor sem biztos, hogy egy pici fémdarab ott is marad, elég nagy nyomással kering ott az olaj.
Amúgy nem jellemző, hogy fémreszelék úszkáljon az olajban. Ha már nagyon úszkál, akkor már régen rossz.
Az olajat egyébként továbbra is azt mondom, hogy érdemes gyakrabban cserélni, ezzel lecsökken az úszó "hulladékdaraboknak" a száma... Nyilván ha kevesebb az olajban a kosz, az jobb a motornak. Én a gyakori olajcserét nem is azért szeretem, mert a mai olajak nem jók vagy nem bírják annyira sokáig. Bírnák azok, csakhát telemennek szeméttel és emiatt muszáj szerintem gyakran cserélni. Meg hát az adalékok is csak-csak kipárolognak ugye...