Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5136397 alkalommal)

0 Felhasználó és 22 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3645 Dátum: 2008.11.04 12:53:49 »
Köszi az infót, már beszéltem is egy márkakereskedéssel, pénteken megyek hozzájuk.  ::) Felvesznek egy munkalapot, aztán fel kell tölteni a maximumig az olajat, majd menni vele 1000 km-t. Kíváncsi vagyok a fejleményekre, mert idegesít, hogy szinte hetente kell nézni az olajszintet. Most Mobil 1 ESP Formula 5W-30 van benne már 1 hónapja, (előtte nálam 3 évig Castrol SLX Longtec 0w30-as volt benne), de már megint csökkent vagy fél centit a nívópálcán a szint. Ráadásul városban használ el az autó majdnem 1 lityit 1000 km-enként, mi lenne, ha most még kivinném meghajtani az autópályára...  :wacko: Nem maradna benne olaj.  :eek:

Szia!

Az én kocsim is ette már rendesen az olajat a végére. Nekem azt mondták, hogy ha a kocsi több, mint egy litert eszik 2000 km-n, akkor kicserélik a blokkot.
Az elmondásuk szerint, nem annyira az fontos, hogy most éppen meghaladja-e ezt az értéket, hanem az, hogy a kocsi ne múljon el 7 éves.

kekesiz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 332
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3646 Dátum: 2008.11.04 13:35:06 »
Szia!

Az én kocsim is ette már rendesen az olajat a végére. Nekem azt mondták, hogy ha a kocsi több, mint egy litert eszik 2000 km-n, akkor kicserélik a blokkot.
Az elmondásuk szerint, nem annyira az fontos, hogy most éppen meghaladja-e ezt az értéket, hanem az, hogy a kocsi ne múljon el 7 éves.

Hát, ezt a feltételt még áprilisig teljesíti. Meg sajnos az olajfogyasztási értéket is.   :wacko:

Neked is megtörtént a motorcsere? Hogy van ilyenkor a papírozás? (Forgalmi, eredetvizsga, törzskönyv stb.) Ha gondolod, válaszolj priviben, nehogy szétoffoljuk a topikot.  :)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3647 Dátum: 2008.11.04 13:42:13 »
Neked is megtörtént a motorcsere? Hogy van ilyenkor a papírozás? (Forgalmi, eredetvizsga, törzskönyv stb.) Ha gondolod, válaszolj priviben, nehogy szétoffoljuk a topikot.  :)

Nekem is megtörtént a motorcsere.
Úgy történt, hogy mondták hogy ki lehet cserélni a motort, akarom-e. Persze.

Ezután megrendelték és kb egy hét múlva szóltak, hogy mikorra vigyem. Ott kellett hagyni 2 napra, majd mire visszamentem érte, mindent elintéztek.

Kell nekik mindenféle papír, törzskönyv, meg ilyenek. Ők elintéztek nekem mindent az okmányirodába, egy fillérembe sem került az egész csere. Kivéve az odautat a szervízbe...  ::)

Új forgalmit kaptam ezzel a motorszámmal: "4zz" Ugyanis az új blokkoknak nincs száma.

A törzskönyvet meg kb 1 hónap múlva postán küldték.

Annyi volt, hogy a futómű elállítódott, ezt később ingyen orvosolták egy beállítással...

Röviden ennyi. Azóta nem eszik egy decit sem, kevesebb benzit fogyaszt egy literrel majdnem és sokkal jobban megy, az alapjárat sokkal egyenletesebb...

kekesiz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 332
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3648 Dátum: 2008.11.04 13:50:45 »
Neked is megtörtént a motorcsere? Hogy van ilyenkor a papírozás? (Forgalmi, eredetvizsga, törzskönyv stb.) Ha gondolod, válaszolj priviben, nehogy szétoffoljuk a topikot.  :)

Nekem is megtörtént a motorcsere.
Úgy történt, hogy mondták hogy ki lehet cserélni a motort, akarom-e. Persze.

Ezután megrendelték és kb egy hét múlva szóltak, hogy mikorra vigyem. Ott kellett hagyni 2 napra, majd mire visszamentem érte, mindent elintéztek.

Kell nekik mindenféle papír, törzskönyv, meg ilyenek. Ők elintéztek nekem mindent az okmányirodába, egy fillérembe sem került az egész csere. Kivéve az odautat a szervízbe...  ::)

Új forgalmit kaptam ezzel a motorszámmal: "4zz" Ugyanis az új blokkoknak nincs száma.

A törzskönyvet meg kb 1 hónap múlva postán küldték.

Annyi volt, hogy a futómű elállítódott, ezt később ingyen orvosolták egy beállítással...

Röviden ennyi. Azóta nem eszik egy decit sem, kevesebb benzit fogyaszt egy literrel majdnem és sokkal jobban megy, az alapjárat sokkal egyenletesebb...

Ez jól hangzik! Hogy van ilyenkor a gari az új motorra? Vinni kell a szervízbe pl. olajcserék alkalmával? Gondolom, ugyanúgy bejáratós, mint egy új autónál...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3649 Dátum: 2008.11.04 14:01:30 »
Ez jól hangzik! Hogy van ilyenkor a gari az új motorra? Vinni kell a szervízbe pl. olajcserék alkalmával? Gondolom, ugyanúgy bejáratós, mint egy új autónál...

Az új motorra egy év gari van. Vinni kell addig olajcserére a kocsit. De ha nincs gond az első 5000 km alatt, akkor már nem is valószínű, hogy lesz...
Bejáratós, finoman kell menni vele először. Az első 5.000km után javasolt egy olajcsere. Ajánlott viszkozitás: 0W-30 vagy 5W-30. Az 5W-40 túl sűrű állítólag ebbe hirtelenjben, simán jó bele egy 0W-20-as olaj is. (Gyári olajjal töltik fel, ami Esso és nem annyira jó szerintem. Kissé halkabb lett és könnyebben forog, mióta az Edge van benne.)

Ja és kapsz új nívót majd, ami másképp mér. Az új blokkba már nem 3,7 (gyakorlatilag 4 liter) olaj kell majd, henem 4,3l (gyakorlatilag 4,5l). Állítólag ez a jobb hőterhelés miatt van...
Ez annyiba rosszabb, hogy kell venni majd egy plussz litert minden második cserénél.

A csere előnye a továbbiakban: új szelepfedél/karter/hengerfejtömítés, gyakorlatilag új blokk dugókkal.

Az új blokk úgy értendő, hogy egy használt blokkot a gyárban felfúrnak és kap egy új dugót gyűrűvel. A minősége és az élettartama ugyan annyi, mint a jó újnak. A blokkot nekem Belgiumból hozták amúgy. Frissen fúrva, festve, stb... Meg nem mondtam volna, hogy nem teljesen új, hanem gyári fűzött blokk. Szóval emiatt nem kell aggódni, jobb lesz, mint sok új...

kekesiz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 332
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3650 Dátum: 2008.11.04 14:10:25 »
Az új motorra egy év gari van. Vinni kell addig olajcserére a kocsit. De ha nincs gond az első 5000 km alatt, akkor már nem is valószínű, hogy lesz...
Bejáratós, finoman kell menni vele először. Az első 5.000km után javasolt egy olajcsere. Ajánlott viszkozitás: 0W-30 vagy 5W-30. Az 5W-40 túl sűrű állítólag ebbe hirtelenjben, simán jó bele egy 0W-20-as olaj is. (Gyári olajjal töltik fel, ami Esso és nem annyira jó szerintem. Kissé halkabb lett és könnyebben forog, mióta az Edge van benne.)

Ja és kapsz új nívót majd, ami másképp mér. Az új blokkba már nem 3,7 (gyakorlatilag 4 liter) olaj kell majd, henem 4,3l (gyakorlatilag 4,5l). Állítólag ez a jobb hőterhelés miatt van...
Ez annyiba rosszabb, hogy kell venni majd egy plussz litert minden második cserénél.

A csere előnye a továbbiakban: új szelepfedél/karter/hengerfejtömítés, gyakorlatilag új blokk dugókkal.

Az új blokk úgy értendő, hogy egy használt blokkot a gyárban felfúrnak és kap egy új dugót gyűrűvel. A minősége és az élettartama ugyan annyi, mint a jó újnak. A blokkot nekem Belgiumból hozták amúgy. Frissen fúrva, festve, stb... Meg nem mondtam volna, hogy nem teljesen új, hanem gyári fűzött blokk. Szóval emiatt nem kell aggódni, jobb lesz, mint sok új...

Köszi szépen a kimerítő válaszokat! Dehogy aggódom!  :) Beszámolok majd a fejleményekről. Ma vettem még 2 liternyi olajat a fogyasztás méréséhez, aztán pénteken indul a móka.  :cool2:

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3651 Dátum: 2008.11.04 20:58:08 »
Ti, hogy vagytok megelégedve a Bertolli EV (Extra Virgin) olajokkal?
Mi nagyon szeretjük, sütéskor sem büdös, stb.
Caprese salihoz, balzsam ecettel pedig egyenesen zseniális!
 :1eye: :1eye: :1eye:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3652 Dátum: 2008.11.04 21:14:59 »
Neked is megtörtént a motorcsere? Hogy van ilyenkor a papírozás? (Forgalmi, eredetvizsga, törzskönyv stb.) Ha gondolod, válaszolj priviben, nehogy szétoffoljuk a topikot.  :)

Nekem is megtörtént a motorcsere.
Úgy történt, hogy mondták hogy ki lehet cserélni a motort, akarom-e. Persze.

Ezután megrendelték és kb egy hét múlva szóltak, hogy mikorra vigyem. Ott kellett hagyni 2 napra, majd mire visszamentem érte, mindent elintéztek.

Kell nekik mindenféle papír, törzskönyv, meg ilyenek. Ők elintéztek nekem mindent az okmányirodába, egy fillérembe sem került az egész csere. Kivéve az odautat a szervízbe...  ::)

Új forgalmit kaptam ezzel a motorszámmal: "4zz" Ugyanis az új blokkoknak nincs száma.

A törzskönyvet meg kb 1 hónap múlva postán küldték.

Annyi volt, hogy a futómű elállítódott, ezt később ingyen orvosolták egy beállítással...

Röviden ennyi. Azóta nem eszik egy decit sem, kevesebb benzit fogyaszt egy literrel majdnem és sokkal jobban megy, az alapjárat sokkal egyenletesebb...

Azért szerintem mindenképpen kihangsúlyozandó: nagyon dicséretes ez a gyakorlat !!! :clap: Ez, hogy egy gariidőn rég túl járó, "öreg" használt autón így motort cserélnek, ingyen-bérmentve, minden járulékos tevékenységet & költséget is átvállalva - abszolút korrekt  :yes: ! Meg kell hagyni, tesznek valamit annak érdekében, hogy ne csorbuljon az emberek bizalma a márkában. Hasonló nagyvonalúságot igazából csak a Mercedes szokott mutatni ilyesféle esetekben, legalábbis az olvasmányaim alapján.

Viszont ez a "4ZZ" motorszám - nem semmi  :eek: ... Elvileg ugye Magyarországon kötelező a motor egyéni azonosító jelzésének a nyilvántartása - nem gyenge, hogy ezt így mégis meg lehet csinálni. Remélhetőleg az összes, műszaki vizsgáztatással meg zöldkártya-kiadással foglalkozó helyen is tudnak erről a gyakorlatról.

Ami pedig a cserés motort illeti - van/lesz, akinek a szemében ez előny (az enyémben pl. az lenne) használtautó-vásárlásnál - viszont akad olyan is, aki emiatt "ejti" az adott autót. Anno mikor Avensist keresgéltünk, képbe került egy 1.8-as példány, előnyös kondíciókkal, teljesen tiszta és ismert előtörténettel, az M+F árulta Kecskeméten. 113 ezer km volt benne, de motorcserés volt (szintén olajfogyi miatt), és csak valami 6 ezer volt az új motorban. Nagy lelkesen előadtam apámnak, hogy mit találtam - mire ő, hogy "nem vesz olyan autót, amit egyszer már szétszedtek és újra összeraktak"  :eek: ... tántoríthatatlan volt. Ez is egy álláspont - gondoltam, leírom, mert biztosan nem ő az egyetlen, aki így gondolkodik.

Ettől persze még én sem gondolkodnék rajta, hogy az 1000 km-en 1 liter olajat zabáló motoromat ingyen kicseréltessem-e ...  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3653 Dátum: 2008.11.04 21:22:24 »
Ti, hogy vagytok megelégedve a Bertolli EV (Extra Virgin) olajokkal?
Mi nagyon szeretjük, sütéskor sem büdös, stb.
Caprese salihoz, balzsam ecettel pedig egyenesen zseniális!
 :1eye: :1eye: :1eye:

Kérdés, hogy nagy sebességű villázásnál milyen a nyírószilárdsága...  :taz:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kekesiz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 332
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3654 Dátum: 2008.11.05 08:32:59 »
Azért szerintem mindenképpen kihangsúlyozandó: nagyon dicséretes ez a gyakorlat !!! :clap: Ez, hogy egy gariidőn rég túl járó, "öreg" használt autón így motort cserélnek, ingyen-bérmentve, minden járulékos tevékenységet & költséget is átvállalva - abszolút korrekt  :yes: ! Meg kell hagyni, tesznek valamit annak érdekében, hogy ne csorbuljon az emberek bizalma a márkában. Hasonló nagyvonalúságot igazából csak a Mercedes szokott mutatni ilyesféle esetekben, legalábbis az olvasmányaim alapján.

Viszont ez a "4ZZ" motorszám - nem semmi  :eek: ... Elvileg ugye Magyarországon kötelező a motor egyéni azonosító jelzésének a nyilvántartása - nem gyenge, hogy ezt így mégis meg lehet csinálni. Remélhetőleg az összes, műszaki vizsgáztatással meg zöldkártya-kiadással foglalkozó helyen is tudnak erről a gyakorlatról.

Ami pedig a cserés motort illeti - van/lesz, akinek a szemében ez előny (az enyémben pl. az lenne) használtautó-vásárlásnál - viszont akad olyan is, aki emiatt "ejti" az adott autót. Anno mikor Avensist keresgéltünk, képbe került egy 1.8-as példány, előnyös kondíciókkal, teljesen tiszta és ismert előtörténettel, az M+F árulta Kecskeméten. 113 ezer km volt benne, de motorcserés volt (szintén olajfogyi miatt), és csak valami 6 ezer volt az új motorban. Nagy lelkesen előadtam apámnak, hogy mit találtam - mire ő, hogy "nem vesz olyan autót, amit egyszer már szétszedtek és újra összeraktak"  :eek: ... tántoríthatatlan volt. Ez is egy álláspont - gondoltam, leírom, mert biztosan nem ő az egyetlen, aki így gondolkodik.

Ettől persze még én sem gondolkodnék rajta, hogy az 1000 km-en 1 liter olajat zabáló motoromat ingyen kicseréltessem-e ...  :yes:

Hát igen, még én sem hiszem el, amíg véget nem ér a dolog.  ::) De ezt valóban nem gondoltam volna, hogy van ilyen lehetőség, és ez valóban példamutató magatartás, hogy nem sz...ják le a vásárlót, miután már rég lejárt a garancia. Én eddig azt hittem, hogy ilyen vagy ehhez hasonló eset csak külföldön történhet meg.  ::) De azért én megvárom a végét.  :laugh:

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3655 Dátum: 2008.11.05 08:51:03 »


Van valakinek esetleg tapasztalata vagy véleménye a Motul olajokkal kapcsolatban?  :surrender:

Toyota Yaris T SPORT
153



mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3656 Dátum: 2008.11.05 08:55:38 »
Ja és kapsz új nívót majd, ami másképp mér. Az új blokkba már nem 3,7 (gyakorlatilag 4 liter) olaj kell majd, henem 4,3l (gyakorlatilag 4,5l). Állítólag ez a jobb hőterhelés miatt van...
Ez annyiba rosszabb, hogy kell venni majd egy plussz litert minden második cserénél.

Neked milyen szinu a nivopalcad? Mert nekem sarga, de az en mocim mar 4.2L olajat ker a korabbi 3.7L helyett. Ha betoltom mind a 4.2L-t akkor van maxon a palcanal.
Egyebkent a motorcsere egy tervezei hiba miatt szukseges (osszes tipusu, tehat 1ZZ, 3ZZ, 4ZZ, de nem minden darabnal), mashogy nem tudtak megoldani az olajfogyasztas hibajat. Elvileg 2002-2003 kornyeken mar nem volt hibas motor, de en lattam 2006-ban is garanciaban cserelt Corolla Verso motort es a kocsi kb fel eves lehetett.
« Utoljára szerkesztve: 2008.11.05 09:06:57 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3657 Dátum: 2008.11.05 08:59:03 »
Ja és kapsz új nívót majd, ami másképp mér. Az új blokkba már nem 3,7 (gyakorlatilag 4 liter) olaj kell majd, henem 4,3l (gyakorlatilag 4,5l). Állítólag ez a jobb hőterhelés miatt van...
Ez annyiba rosszabb, hogy kell venni majd egy plussz litert minden második cserénél.

Neked milyen szinu a nivopalcad? Mert nekem sarga, de az en mocim mar 4.2L olajat ker a korabbi 3.7L helyett. Ha betoltom mind a 4.2L-t akkor van maxon a palcanal.
Egyebkent a motorcsere egy tervezei hiba miatt szukseges (osszes 1ZZ, 3ZZ, 4ZZ), mashogy nem tudtak megoldani az olajfogyasztas hibajat. Elvileg 2002-2003 kornyeken mar nem volt hibas motor, de en lattam 2006-ban is garanciaban cserelt Corolla Verso motort es a kocsi kb fel eves lehetett.

Azért a hiba messze, korántsem jött elő az összes motornál.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3658 Dátum: 2008.11.05 09:01:45 »


Van valakinek esetleg tapasztalata vagy véleménye a Motul olajokkal kapcsolatban?  :surrender:

Állítólag eléggé elit cucc. Tudtommal közülünk Zénóka és Leszilaci használják megelégedéssel a 0 W 20-as változatot.

(Amihez konkrétan én annyit fűznék hozzá, hogy nyáron nagy tempóval autópályázni biztosan nem mernék vele, de náluk sem ez volt a cél, hanem az üzemanyag-megtakarítás, erre pedig kiváló ez az olaj, mert nagyon könnyen folyik -ez most nem volt túl szakszerű, de talán érthető-, így nagyon könnyen jár vele a motor. Persze van Motul sok más viszkozitásban is.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3659 Dátum: 2008.11.05 09:07:43 »
Azért a hiba messze, korántsem jött elő az összes motornál.

Javitva, nem fogalmaztam eleg egyertelmuen.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb