Amugy meg kellene probalni egy higabb 30-as olajat. Az hamarabb be tud a kis lukakon folyni, lehet, azzal meg kisebb lenne az olajfogyasztas pont emiatt. Az a koszolodas ellen is jobb, meg a hoelvezetes szempontjabol is.
Faxa! Akkor most kezd bennem kicsit kavarogni a dolog. Eddig ugye azt mondtad, mondtuk, hogy ha van egy kis olajfogyás, akkor tegyünk bele 5W-30 helyett egy jó 5W-40-es olajat, mert akkor - valószínűleg - csökkenni fog a fogyás. Fordítva, pedig nőni fog, hiszen hígabb a 30-as olaj. Ezek szerint, akkor mégiscsak jobb LEHET a hígabb olaj?
Az logikus, hogy a kicsit esetlegesen eldugult lyukon a hígabb olaj könnyebben visszafolyik...
Ha kopottabb egy motor, akkor csokkenti az olajfogyasztast a surubb olaj. Ez nem csak a user-nek jobb, mert olcsobb, hanem a katalizatornak, a lambda szondanak es a szelepeknek is.
A VVTi olajfogyasztas az egy specialis eset, amit nem a motor kopasa okoz elsosorban a sok hasznalat eredmenye keppen, hanem a rossz furat meretezes, elhelyezes, a dugo hibas kialakitasa.
A pontos problema ismereteben itt most kivetelesen lehet, hogy jobb a higabb olaj, jobb valasztas az olajfogyasztas merseklesere, mert nem a gyuruk vannak kikopva a nagy hasznalat miatt, hanem az olaj nem tud lefolyni kello sebesseggel a dugattyu ala.
Nem lehet pontosan megmondani, hogy a higabb olajra hogyan reagal majd a motor, csak ha ki van azzal is probalva mar. Sok az osszetevo, amit figyelembe kell venni, lehet, hogy nalad mar a gyuru is kopottabb, ezert tobb fogy majd a higabbol a gyurukopas miatt, mint amennyit megsporol a gyorsabb olaj-visszavezetes a gyuruk menten. Lehet, hogy javul majd a helyzet, a fene sem tudja elore.
Ez egy specialis eset, nem a kommersz "kopott a motor, eszi az olajat, mit toltsek bele" eset.
Az en motoromba csak egy fele 5W-40-es olaj volt a motorcsere elott, nem probaltam 30-assal, ergo nem tudom, hogy a gyakorlatban csokkenni fog-e majd a higabb olaj hatasara az olajfogyasztas.
Javaslom, hogy probald ki, aztan majd meglatod, hogy jobb lett-e vagy sem. Proba nelkul csak talalgatunk. Baja nem lesz tole, maximum 1,5x annyit kell utantolteni. Ekkor visszavalthatsz a 40-esre gond nelkul.
A kis furatokat nem art tisztan tartani, ezt nem csak a suru olajcserevel es a hig olajjal lehet megoldani a tisztantartast. A motormoso adalek is jo otlet ez esetben, lehet, hogy kipucolodnak a furatok, ekkor meg kevesebb olaj fogy majd utana.
Ezert en azt mondom, hogy egy motormosos adalekot a cserekor tenyel a regi olajba, mielott leengeded azt. Utana toltsd fel a motort 30-assal proba keppen, aztan meglatjuk, hogy mit hoz a dolog. Lehet, hogy ugyan annyi olaj fogy majd vagy meg kevesebb, ekkor jobb a 30-as valasztasa. Ha sokkal tobb fogy, akkor legkozelebb 40-eset kellene beletenni.