Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2289798 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

sanya77

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 248
Re: Szerviz
« Válasz #5160 Dátum: 2011.03.20 20:06:40 »
1000 km után kb sötét barna de nem fekete
90000 km van a kocsiban
az olajat észrevehetően nem eszi,de szinte csak városban használjuk
most eneos 5w30 van benne 7-8 ezret megyünk vele évente és csere
eneos előtt magnatec 5w40 volt benne és a cserekor szinte teljesen fekete volt,de azt sem ette
corolla 1.6 HB terra 2004

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5161 Dátum: 2011.03.20 20:12:19 »
Tekintettel a sűrű városi használatra, illetve az olaj idő előtti sötétedésére, szerintem javasolt a motormosó használata.

Sok márka létezik, nekünk a Wynns bevált, mert jól tisztított, gond nem volt vele, kapható a teszkóban (nem kell külön utazgatni spéci boltokba) és olcsó is.
Természetesen más márkák is használhatóak.

sanya77

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 248
Re: Szerviz
« Válasz #5162 Dátum: 2011.03.20 20:16:33 »
Köszi a választ,Total vagy Mobil1  0w30-as olajra gondoltam a sok városi autózás miatt.
corolla 1.6 HB terra 2004

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5163 Dátum: 2011.03.20 20:28:00 »
Jó ötlet neked a 0W-s olaj, mert az mérsékli a motor kopását, ami a sok hidegindításkor és -üzemkor fellép.

A Mobil1 0W-30-as olaja szintetikus, továbbá energiatakarékos is. Ha nem hajtod nagyon a kocsit, akkor ez még jobb is neked, mint egy sűrűbb 30-as olaj.

A Totallal nincsen akkora nagy tapasztalatom, így arról nem nyilatkoznék. Nekem nem annyira szimpatikus az, inkább a Mobil1, illetve a Castrol Edge 0W-30 irányába terelnélek.
A Mobil1 0W-30 csak literes kiszerelésben kapható nálunk, 12e minimum, mire megveszed a 4 litert. Az Edge-ből van 4 literes kanna is, az úgy olcsóbbra jön ki.
A Castrol Edge is szintetikus és jó olaj, az üzemmelegen picit sűrűbb: nem energiatakarékos, viszont a nagyobb terhelést jobban bírja.

De akármelyik 0W-30-as olajat is veszed a márkásak közül, rosszul nem jár a motorod. Manapság az összes 0W-30-as olaj szintetikus és jó minőségű.

sanya77

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 248
Re: Szerviz
« Válasz #5164 Dátum: 2011.03.20 20:37:10 »
Köszi a tanácsot most már szeretnék egy bizonyos olajra beállni és minden cserénél azt használni majd 1 hónap múlva meglátjuk melyik is legyen.
Ja még egy dolog,hogy cserekor a motorban maradó öblítő maradvány nem káros a motorra?
corolla 1.6 HB terra 2004

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5165 Dátum: 2011.03.20 21:00:08 »
Köszi a tanácsot most már szeretnék egy bizonyos olajra beállni és minden cserénél azt használni majd 1 hónap múlva meglátjuk melyik is legyen.
Ja még egy dolog,hogy cserekor a motorban maradó öblítő maradvány nem káros a motorra?
Elvileg nem marad a motorban semmi sem, ha jól le van engedve. De ha marad egy minimális mennyiség is, akkor sincsen gond, mert ez hasonló adalékanyag, mint ami a motorolajakban is van, mint tisztító adalék.

A biztonság kedvéért én a leeresztett (tisztítós) olaj kicsöpögése után be szoktam felülről tölteni fél-egy liter tiszta olajat, ami atfolyva a motoron kis késéssel ki is folyik alul a fáradt olajba.
Ezáltal biztosan nem marad összegyűlt szennyeződés a karter aljában, meg a motorból is jó eséllyel kimegy az összes koksz, meg mosó.

Nem kénsav van a mosó adalékban, ha marad is 1 deci adalékos olaj, akkor sincsen semmi sem. Pláne, hogy 7e km után cseréled az 1 év letelte miatt az olajat.

sanya77

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 248
Re: Szerviz
« Válasz #5166 Dátum: 2011.03.20 21:07:33 »
Köszi!
corolla 1.6 HB terra 2004

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Szerviz
« Válasz #5167 Dátum: 2011.03.21 10:50:06 »
A toyotás (hidro-krakk) olaj sem sokkal drágább, csak 3x annyi kb, mintha a (szintetikus) Mobil1-et vinném. Meg a gyári (nem aktiv szenes) pollenszűrő is csak 3x kerül többe, mint a Wix vagy a Japanparts vagy a Fram.
A gyári Toyota (felirata szerint szintetikus) lett volna cca 16ezer Kiskőrösön, én vittem, így 10500-ba volt. Vittem, de mégsem 3x-os ár...
Gabe 254.

Turulmadar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Szerviz
« Válasz #5168 Dátum: 2011.03.21 15:46:51 »
Egyébként én a mobil 1-et tartom a legjobb olajnak,nem véletlen rakják azt a mercibe.....
E11.Corolla.1.4 vvti.2001.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5169 Dátum: 2011.03.21 16:01:22 »
Egyébként én a mobil 1-et tartom a legjobb olajnak,nem véletlen rakják azt a mercibe.....
Azt, hogy mibe mit tesznek, abból én nem vonnék le messzemenő következtetéseket. A "jó" olajak közül azt választja az adott cég, amely üzletileg előnyös számára. Ez nem jelenti azt, hogy a választott olaj a legjobb lenne vagy hogy a többi nem lenne hasonlóan jó. Csupán csak azt jelenti, hogy a bizonyos cég terméke számára üzetileg előnyös. Pl, olcsón adja, jó a nevével reklámozni a saját kocsijaimat, olyan speciális igényeket kielégítő olajat gyárt az adott márkának, amit más nem tud, stb.

Ettől függetlenül a Mobil1-et én is a legjobbak közé sorolom. Azt egyikre sem merném mondani, hogy a legjobb, mert mindegyik nagy gyártónak van olyan olaja, ami jó és van, ami kevésbé. A korrekt az lenne, ha összehasonlítanánk az azonos viszkozitású tudású olajakat. De azonos termékeket tekinte is nehéz megmondani, hogy a nagyok közül melyik a jobb, mert ahhoz labor kellene és egy kritérium-rendszer, amit a szakma elfogad.

Turulmadar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Szerviz
« Válasz #5170 Dátum: 2011.03.21 16:33:17 »
Ok,ezt elfogadom ebben igazad van (laborvizsgálat),de azért szerintem 1 nagy nevű autógyártó nem hiszem hogy csak az üzletileg előnyös dolgokat tartaná szem előtt.
Fontos neki,hogy a motorjai, a "nevével" egyenértékű magas minőségű,adalékokkal üzemeljen szerintem.Ha nem is sokat, de azért valamennyi következtetést le lehet vonni a mobil1 minőségét illetően,ha a mercedes belerakja az autójába.
Mondjuk én speciel a mobil1 fullsintetic kenőanyagaira gondoltam.Mert azokra már nem nagyon lehet mondani ,hogy olaj.Ahogy én tudom olaj abszolute nincs benne.
E11.Corolla.1.4 vvti.2001.

Turulmadar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Szerviz
« Válasz #5171 Dátum: 2011.03.21 16:38:18 »
Amúgy természetesen igazad van,a legjobbat idézőjelbe kellett volna tegyem...
E11.Corolla.1.4 vvti.2001.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5172 Dátum: 2011.03.21 20:02:31 »
Ok,ezt elfogadom ebben igazad van (laborvizsgálat),de azért szerintem 1 nagy nevű autógyártó nem hiszem hogy csak az üzletileg előnyös dolgokat tartaná szem előtt.
Fontos neki,hogy a motorjai, a "nevével" egyenértékű magas minőségű,adalékokkal üzemeljen szerintem.Ha nem is sokat, de azért valamennyi következtetést le lehet vonni a mobil1 minőségét illetően,ha a mercedes belerakja az autójába.
Mondjuk én speciel a mobil1 fullsintetic kenőanyagaira gondoltam.Mert azokra már nem nagyon lehet mondani ,hogy olaj.Ahogy én tudom olaj abszolute nincs benne.
Legjobb kocsi sincsen, ahogyan legjobb olaj sem. Egy biztos, mindenkinek jót tesz a másik márka ez esetben.

Két eset van:
1, Nagyon jó kocsi a Mercedes, értenek mindenhez, csúcs dolgokkal szerelnek mindent. Ha jó neki ez a Mobil1, akkor biztos tud valamit ez az olaj.
2, Nagyon jó ez a Mobil1 olaj, csúcs minőség, sok jó kocsiban használják. Ha a Merci is ezt használja, akkor eléggé igényesek lehetnek, biztosan értik a dolgukat.

A Mobil1 olajak mind full szintetikusak. A Mobil olajak azok, amik nem azok. Ezek vagy HC vagy félszintis olajak.

A full szintetikus olajak is kőolajből készülnek.  ;)  A molekulaszerkezetet szétbontják speciális eljárásokkal és telített hosszú szénláncú molekulákat hoznak létre, amelyek kimagaslóan stabilak a természetben előfurduló olajmolekulákohoz képest. Ez a telített szénhidrogén lánc készítő eljárás a Mobil1-nél az SHC (Synthetic Hidro-Carbon) technology.

A sima Mobil olajak HC (hydro-crack) eljárással készítettek, mikor is egy gyorsított krakkolási eljárás segítségével összeválogatják a hasonló tulajdonságú szánláncokat, ezzel képezve egy homogén alapolajat. Az alapolajat adalékolják tovább az összes többi eljárással készült olajhoz hasonlóan.

A félszintetikus olaj pedig szűrt ásványi olaj, amihez adnak szintetikus adalékokat.


A HC technológiás olajakat nevezik sokszor szintetikusnak is, mert a minősége megközelíti azt. De azért a szintis az "igazi", de a HC olajak is jók nagyon már.
Ezért én azt is javaslom, hogy mindenki szintetikus vagy HC olajat tegyen a kocsijába, mert mindegyik nagyon jó minőségűnek számít.

Turulmadar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Szerviz
« Válasz #5173 Dátum: 2011.03.22 16:44:34 »
"Hidegindítás után hamar meginduljon a kenés: Nem attól kezd el hamarabb kenni a szintetikus olaj, mert szintetikus, de 5W-s és 0W-s olajokat nem lehet ásványolajból készíteni. Márpedig ezek az olajok rendelkeznek a legjobb folyási tulajdonsággal hideg állapotban. Ez télen különösen kritikus, amikor jóval tovább tart, míg a motor és az olaj elérik az üzemi hőmérsékletet. Az alacsonyabb téli viszkozitás biztosítja, hogy a motor rövidebb ideig maradjon kenés nélkül egy hidegindítás után."

Innen idéztem ezt az irományt:http://www.olajinfo.hu/index.php/motorolajok/6-asvanyi-felszintetikus-vagy-szintetikus-motorolajat-hasznaljunk

Menjetek lejjebb és a hidegindítás után hamar meginduljon a kenés résznél,egy kicsit ellentmondásosan a fent mondottakkal,azt írja,hogy szintetikus olajat nem lehet ásványolajból készíteni!

 
E11.Corolla.1.4 vvti.2001.

Turulmadar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Szerviz
« Válasz #5174 Dátum: 2011.03.22 17:14:05 »
Ebből az irományból azt veszem ki,hogy a végterméknek nem sok köze van az ásványolajhoz,és én is úgy tudtam,hogy a 0w és az 5w -s anyagok,azok már "kenőanyagtermékek" melyeknek abszolute nincs köze az olajhoz,legfeljebb a színe és az állaga hasonlít rá......
E11.Corolla.1.4 vvti.2001.