Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2289727 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Szerviz
« Válasz #5175 Dátum: 2011.03.22 21:30:59 »
Ebből az irományból azt veszem ki,hogy a végterméknek nem sok köze van az ásványolajhoz,és én is úgy tudtam,hogy a 0w és az 5w -s anyagok,azok már "kenőanyagtermékek" melyeknek abszolute nincs köze az olajhoz,legfeljebb a színe és az állaga hasonlít rá......
Hát akkor miből van, ha nem olajból? :hmmmm:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Szerviz
« Válasz #5176 Dátum: 2011.03.22 21:37:15 »
Kaptam ma egy prospektust a ToyotaHu -tól akciós szervizre: kisszerviz 22.700,normál36700,-Ft stb
első fékbetétcsere: 16.800 ( ha anyaggal, akkor nagyon olcsó) :hmmmm:

Turulmadar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Szerviz
« Válasz #5177 Dátum: 2011.03.23 11:36:59 »
Ebből az irományból azt veszem ki,hogy a végterméknek nem sok köze van az ásványolajhoz,és én is úgy tudtam,hogy a 0w és az 5w -s anyagok,azok már "kenőanyagtermékek" melyeknek abszolute nincs köze az olajhoz,legfeljebb a színe és az állaga hasonlít rá......
Hát akkor miből van, ha nem olajból? :hmmmm:

Ez jó kérdés,de látod mit írnak a szakoldalon a 9. bekezdésnél a Hidegindítás után hamar meginduljon a kenés résznél,"HOGY 0 ÉS 5W-S OJAJOKAT NEM LEHET ÁSVÁNYOLAJBÓL KÉSZÍTENI!  :hmmmm:  :wacko:

 http://www.olajinfo.hu/index.php/motorolajok/6-asvanyi-felszintetikus-vagy-szintetikus-motorolajat-hasznaljunk
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.23 11:40:20 írta Turulmadar »
E11.Corolla.1.4 vvti.2001.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5178 Dátum: 2011.03.23 11:49:35 »
B.S olyasmit mondott erről, hogy a szintetikus olajakat is kőolajból állítják elő úgy, hogy teljesen szétbontják atomjaira, majd újra összeállítják, hogy minden kötés ideális legyen. Ez az, ami az ásványi olajoknál nincs, így azok sokkal kevésbé stabilak terhelés alatt, és a használat előrehaladtával.
Naná, hogy a szintetikus olajak is olajból vannak, csak egy bonyolult eljáráson mennek keresztül, míg létrejön a kész termék.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Turulmadar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Szerviz
« Válasz #5179 Dátum: 2011.03.23 11:53:32 »
Na ezen a szakoldalon is lehet olvasni a szintetikus olajról,és itt is azt írják,hogy "A szintetikus olajat, a szabályozott, előre ismert minőségazonosság jellemzi. A szintetikus olaj, olyan kémiai reakciókkal előállított, általában szénhidrogén alapú termék, amely biológiailag jól lebontható, ezért kevésbé környezetkárosító anyag.
Helyettesíti a kenőanyagban az alapolajat, ha a kenési hely által támasztott követelményeket nem tudjuk gazdaságosan kőolajalapú hagyományos termékkel kielégíteni."

Tehát 1 szénhidrogén alapú(TERMÉK),nem olaj, hanem termék!

 http://www.olajstore.hu/?id=hirek&hirek=a-szintetikus-olaj-tortenete&art_id=7&nyelv=hun
E11.Corolla.1.4 vvti.2001.

Turulmadar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Szerviz
« Válasz #5180 Dátum: 2011.03.23 11:56:57 »
Lehet,hogy olajból van,de a kész terméknek nem sok köze van az olajhoz....
De ezt a mondatot akkor sem értem az első szakoldalon::::" 0w-s és 5w olajat nem lehet ásványolajból készíteni"
E11.Corolla.1.4 vvti.2001.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Szerviz
« Válasz #5181 Dátum: 2011.03.23 12:02:56 »
Nemrég megtörtén a Corolla első éves szervize. Eddig mindig km alapján ment, most először csak kb 7500 ment bele egy év alatt. Kiskőrösön voltam, de nem volt 100% a szolgáltatás...
Szóval: ez csak egy köztes szerviz volt a 135ezresnek megfelelő. Olajat magam vittem, az immár harmadik töltet Statoil C2 5w30ast, ez ACEA B1/B5ös olaj, és használatban is bevált.
A kocsival végig bent lehettem a szerelőállásnál. Szeretem ilyenkor magam is megkukkantani a kocsi alját, stb.
Az első dolog, ami szemet szúrt, hogy az olaj leeresztésekor még minimálisan csurgott belőle a cucc, mikor a szerelő visszatekerte az új leeresztőcsavart. Tehát minimális használt olaj biztos maradt benne. Után a végééig semmi gond, de mikor végzett, beszállt, kiállt, akkor bizony összeolajozta a váltót-kormányt. Ez már csak fizetés után láttam meg, mikor az udvaron beültem az autóba. Mikor telefonon megkerestek, hogy minden rendben ment-e, akkor jeleztem  is az ifjú hölgynek, hogy legközelebb a tisztaságra jobban ügyeljenek.
Munkafelvétel most is korrekt, Beszedics Béla kollégának itt is köszi! Minden elmagyarázva (nem volt sokminden) stb.

A vitt olaj (4+1 litert vettem) 11.700 forint, Kiskőrösön pedig 12.640-et fizettem, ebben munkadíj volt, tömítés, olajszűrő és 3 db patent, amit az alsó motorvédő burkolatról hagytam el valahogy. Ez összesen cca 24 ezer. Sztem nem rossz.

Összesítve: munkafelvétel, pontosság: 10/10 (mikor érkeztem, 10 perccel korábban, már álltak is be a kocsival és cca 1 óra múlva mindenestől mehettem is) Munkaidőt 0,7 órát számláztak
szerelő munkája: 6,5/10

Természetesen ettől még legközelebb is ide jövök...
Gabe 254.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5182 Dátum: 2011.03.23 12:04:28 »
Lehet,hogy olajból van,de a kész terméknek nem sok köze van az olajhoz....
De ezt a mondatot akkor sem értem az első szakoldalon::::" 0w-s és 5w olajat nem lehet ásványolajból készíteni"
Szerintem itt az említett kémiai szétbontás nélküli előállításra gondol (és ebben igaza is van), nem teljesen világos a megfogalmazás.
Kémiailag modifikált (tökéletesített) kőolajból van. Ez olyan, mint, hogy a tejet is szétkapják-újra összerakják mielőtt dobozolják, jó, ettől a tej nem lesz jobb, de attól még ugyanúgy igazi tejből van, van hozzá köze. A olaj minősége, viszont jelentősen javul ezáltal.
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.23 12:07:07 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Turulmadar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Szerviz
« Válasz #5183 Dátum: 2011.03.23 12:15:14 »
Lehet,hogy olajból van,de a kész terméknek nem sok köze van az olajhoz....
De ezt a mondatot akkor sem értem az első szakoldalon::::" 0w-s és 5w olajat nem lehet ásványolajból készíteni"
Szerintem itt az említett kémiai szétbontás nélküli előállításra gondol (és ebben igaza is van), nem teljesen világos a megfogalmazás.
Kémiailag modifikált (tökéletesített) kőolajból van. Ez olyan, mint, hogy a tejet is szétkapják-újra összerakják mielőtt dobozolják, jó, ettől a tej nem lesz jobb, de attól még ugyanúgy igazi tejből van, van hozzá köze. A olaj minősége, viszont jelentősen javul ezáltal.

Erre én is gondoltam....Minden esetre 1 kicsit zavaros.
De az viszont biztos,hogy ha előállításra kerül x termékből 1 olyan láncolat illetve anyagszerkezet,ami az eredeti termékben nem található meg.
Az már egy teljesen más termék,akkor is ha esetleg hasonlít rá,vagy abból hozták létre.Tehát abból van,de mégis 1 teljesen új anyag.
Na ok erről lehet filozofálni,valószínűleg neked is igazad van részben meg nekem is.  :flowers:
E11.Corolla.1.4 vvti.2001.

Turulmadar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Szerviz
« Válasz #5184 Dátum: 2011.03.23 12:18:59 »
Mindenesetre ez a vita illetve eszmecsere abból a szempontból hasznos volt,hogy sok mindent megtudtam az olajokról,aminek örülök!  ::)
E11.Corolla.1.4 vvti.2001.

Turulmadar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Szerviz
« Válasz #5185 Dátum: 2011.03.23 12:27:37 »
Nemrég megtörtén a Corolla első éves szervize. Eddig mindig km alapján ment, most először csak kb 7500 ment bele egy év alatt. Kiskőrösön voltam, de nem volt 100% a szolgáltatás...
Szóval: ez csak egy köztes szerviz volt a 135ezresnek megfelelő. Olajat magam vittem, az immár harmadik töltet Statoil C2 5w30ast, ez ACEA B1/B5ös olaj, és használatban is bevált.
A kocsival végig bent lehettem a szerelőállásnál. Szeretem ilyenkor magam is megkukkantani a kocsi alját, stb.
Az első dolog, ami szemet szúrt, hogy az olaj leeresztésekor még minimálisan csurgott belőle a cucc, mikor a szerelő visszatekerte az új leeresztőcsavart. Tehát minimális használt olaj biztos maradt benne. Után a végééig semmi gond, de mikor végzett, beszállt, kiállt, akkor bizony összeolajozta a váltót-kormányt. Ez már csak fizetés után láttam meg, mikor az udvaron beültem az autóba. Mikor telefonon megkerestek, hogy minden rendben ment-e, akkor jeleztem  is az ifjú hölgynek, hogy legközelebb a tisztaságra jobban ügyeljenek.
Munkafelvétel most is korrekt, Beszedics Béla kollégának itt is köszi! Minden elmagyarázva (nem volt sokminden) stb.

A vitt olaj (4+1 litert vettem) 11.700 forint, Kiskőrösön pedig 12.640-et fizettem, ebben munkadíj volt, tömítés, olajszűrő és 3 db patent, amit az alsó motorvédő burkolatról hagytam el valahogy. Ez összesen cca 24 ezer. Sztem nem rossz.

Összesítve: munkafelvétel, pontosság: 10/10 (mikor érkeztem, 10 perccel korábban, már álltak is be a kocsival és cca 1 óra múlva mindenestől mehettem is) Munkaidőt 0,7 órát számláztak
szerelő munkája: 6,5/10

Természetesen ettől még legközelebb is ide jövök...



Hát igen,ez alap dolog lenne,hogy az embernek a féltett "kincsét",amit otthon szeretettel törölget, ápolgat,hogy minél tovább szép lehessen.....
Ganajos kézzel ne fogdossunk össze,aztán meg szépen viszi tovább az ember a kárpitba stb,és csodálkozunk hogy miért néz úgy ki az autónk mint a hányás.
E11.Corolla.1.4 vvti.2001.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5186 Dátum: 2011.03.23 12:48:50 »
Nálam ez a szerviz-tiszatságos kérdés úgy történik, hogy amikor megérkezek a szervizbe, a szerelőm már úgy jön ki, hogy nejlon zsák a kezében, leteríti a vezető ülésre, keze tiszta. Beáll a műhelybe, elvégzi a dolgokat, kezet mos, majd kiáll, bár, mivel én is végig ott vagyok mellette, én állok már ki a műhelyből. Nincs okom szerencsére panaszkodni emiatt (sem).  :clap: (A1 Toyota Meszlényi Csoport tagja, Békéscsaba)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5187 Dátum: 2011.03.23 12:52:45 »
Bár, fene tudja, lehet, hogy véletlen maradt olajos a keze, csak jó lett volna, ha észreveszi és letörli. Még szerencse, hogy nem a bézs belsős kárpitodat kente össze... szerencse, hogy nem bézs színű a kárpitod kgabe!  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Szerviz
« Válasz #5188 Dátum: 2011.03.23 12:59:05 »
Ja, szerencse. De ahogy írtam is: váltó-kormány. Mikor megláttam a váltó krómozásán a maszatot, fogtam egy zsepit, áttöröltem mindkettőt. Elég gáz volt utána a zsepi. Mindenesetre azóta kapott tölem egy alaposabb belső tisztítást, kormány, váltó is szépen áttörölve :)
Gabe 254.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5189 Dátum: 2011.03.23 13:19:54 »
De az viszont biztos,hogy ha előállításra kerül x termékből 1 olyan láncolat illetve anyagszerkezet,ami az eredeti termékben nem található meg.
Az már egy teljesen más termék,akkor is ha esetleg hasonlít rá,vagy abból hozták létre.
Tehát abból van,de mégis 1 teljesen új anyag.
De itt nem erről van szó, hanem arról, hogy ezzel a kémiai szétbontással kiveszik belőle a nem tökéletes kötéseket, molekulákat, aminek eredményeképpen egy a természetben nem létező tökéletes olaj jön létre. Kicsit ideális esetet feltételez ez a megfogalmazás, de valahogy így van. Olaj ez ugyanúgy, csak tökéletesítve van szó szerint. Tehát, nem arról szól a dolog, hogy valami nem található meg az eredeti termékben, hanem, hogy az újból az olaj minőségét negatívan befolyásoló anyagokat, részecskéket kiszűrték.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i