Ugyan nem nekem lett cimezve a kerdes, illetve a leiras, de jartas vagyok a temaban, hiszen az en kocsim is ette az olajat, egeszen a motorcsereig.
A helyzet az, hogy a dugattyukat a tudomany mai allasa szerint nem kell cserelni, mert ugyan az a ketto, csupan csak a lehuzo gyuru kikepzese mas. Az uj tipusu gyuruk azonban kompatibilisek a regi dugokkal.
Az ar erosen fugg attol, hogy milyen alkatreszeket vesz az ember es ki vegzika javitasokat. Ha magad csinalod, akkor meg lehet 40-50e-ret is sporolni, hiszen nem kell azt munkadijra kifizetni.
Ami fontos, hogy az uj tipusu gyuruk keruljenek a kocsiba, az osszes tomites cserelve legyen, ahol bontas van, illetve erdemes a csapagyakat is cserelni es a szelepfeszkeket polirozni, a szelepszar-szimmeringeket cserelni. Szerintem sikolni nem kell, csak abban az esetben, ha barmifele deformacio van. De sem vezermuszakad sem mas behatas nem erte a motort, igy szerintem (es sok szakerto szerint is ilyenkor) eleg csak a toiteseket cserelni, majd a csavarokat a megadott nyomatekra huzni.
A csorgo hang lehet tobb mindentol is. Okozhatja a motor kopasa, a szelepek helytelen beallitasa, kokszosodasa. De ritkan ugyan, de elofordul neha az ECU hibaja is, ami az elogyujtasi problemaban nyilvanul meg, ezzel okozva a csorgo hangot. Termeszetesen a motorfelujitas soran a lancot is ellenorizni kell, hiszen a laza vagy megnyulott lanc is adhat ki csorgo hangot.
Kar volt szerintem eddig varni, mar 1l/3000 km-nel erdemes lett volna a motort megcsinaltatni. Felo, hogy igy tobb minden is karosodott, lehet, hogy tobb alkatresz emiatt elkokszolodott, eltomodott. A lambda-szonda sem szereti a kormot, amit az olajfogyasztas okoz, ahogyan a katalizator sem. Felo, hogy ezeknek is annyi, kulonosen a katalizatornak. Persze az anyagiak meghatarozzak a mozgasteret, igy nem okolhato senki sem a kesedelmekert.
En a helyedben a kisebbik projectet valasztanam, szerintem az is meghozza a varva vart eredmenyt. De meg masokat (Mozso) is erdemes megkerdezni a dugattyuk kozotti kulonbsegrol, mert hallani olyat is, hogy megsem ugyan az a regi es az uj dugattyu; lehet, hogy masok errol biztosabbat tudnak.
Az olajjal nincsen problema, az nem okozhat elorehaladott kopast vagy ilyen olajfogyasztast. A motorgeneral utan viszont egy 5W/30-as olaj is tokeletesen leg lesz, ha nem versenyzel az autoval vagy nem allandoan autopalyan hajtod nagy sebesseggel.
Nalam az uj motornal semmi olajfogyasztas nem lathato, noha 0W-20-as olajat hasznalok telen a sok inditas es a hideg miatt. Meg autopalyazas utan sem esik semmit sem a szint. nalad is hasonlo eredmenynek kell lennie, nem ehetei majd a felujitott motor az olajat. Az elso 15e km-en lehet meg olajfogyasztas, nalam is volt, utana azonban nem eheti a kocsi a leghigabb olajat sem.
A motor javitasa soran erdemes ellenorizni a vwezermutengely kopasat es a hengerfal allapotat is. Lehet, hogy a tulzott olajfogyasztas vagy a nem megfelelo kenes (ha fennallt egyaltalan ilyen) miatt serultek ezek. Ekkor sajnos fel kell ujitani a hengerfalat is, illetve a vezermutengelyt cserelni kell. Ennek normal esetben kicsi az eselye, azonban a nagy olajfogyasztas kovetkezmenyei meghatarozhatatlanak.
Javaslom a gyakori olajcseret, nalam, mikor ette a kocsi, akkor a 6-8e km-es csereperiodus jott tett, ez alatt nem fogyott annyi olaj, mint a 6e km es a 15e km kozotti idoszakban. A surubb olajcsere tisztabban is tartja a motort, igy kisebb az eselye a dugulasnak, lerakodasnak. Persze most mar mindegy, de az uj motornal ajanlom a 10e km-enkenti cseret ezek miatt.
elvileg hengerfej-tomites, szelepfedel-tomites es kartertomites kellhet, ezek ara szerintem kevesebb, mint 40e Ft, bar nem neztem utana. Ami nekem bevalt, az a Viktor Reinz (asszem igy irjak) markaju tomites. Ez olcsobb mint a gyari, mindezek mellett nagyon jo minosegu.