Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2289705 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5055 Dátum: 2011.03.09 10:37:28 »
-17 fokban, muter szivodezsö hiacéja 3dik inditásra röffent, ugy hogy 4böl 1 izzitogyertya volt jo :)
::) Ennyit jelent még dízelben is a Toyo. Nekünk OFF VW és Opel dízelek voltak, vannak a közeli családban. Két rossz izzítógyertya volt eddig a legrosszabb helyzet, na, amilyen hang és füst kijött az autóból indításnál... úúúú, anyám... :ph34r: Aztán kapott 4 új gyertyát, és tökéletesen működött tovább.
Én 1 gyengélkedő gyertyára voksolok így éátatlanban, ezzel csak pár másodpercig dadog a motor, utána helyre jön.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Hani

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re: Szerviz
« Válasz #5056 Dátum: 2011.03.09 16:01:11 »
Sziasztok!

Reggel viszem szervizbe az autót, és mivel még nem volt időm kitapasztalni a riasztó/központizár/kulcs kombót, szeretném megkérdezni a következőt: A kocsihoz kaptam 2 kulcsot (fekete), egy távirányítót a riasztó-központizárhoz, és egy szürke szervízkulcsot. Mit kell nekem otthagynom a szervizben? A szürke kulcsot elegendő? Úgy rémlik, mintha bizonyos körülmények között a riasztó automatikusan bekapcsolna...vagy csak szervizkulccsal kell zárni?

Előre is köszönöm a válaszokat a kezdő kérdéseimre!

Üdv: Haniboy

Gábor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 128
Re: Szerviz
« Válasz #5057 Dátum: 2011.03.09 21:07:32 »
Mi okozhatja az akksi pozitív pólusa körül a gyakori korrodálást, hogyan lehetne megakadájozni? Két nap alatt másodszor jön elő az a hiba, hogy indításkor rövidzárlat szerűen kialszanak a fények és csak akkor tudok indítani, ha leszedem és visszateszem a sarukat. A pozitív körül sok a zöldes-fehér színű trutyi (korrozió?). Remélem ez okozza a hibát és nem valami komolyabb elektronikai zűrzavar ami csak egy reset után áll helyre.
1998 Toyota Corolla 1.3 Hatchback

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #5058 Dátum: 2011.03.09 21:38:25 »
Mi okozhatja az akksi pozitív pólusa körül a gyakori korrodálást, hogyan lehetne megakadájozni? Két nap alatt másodszor jön elő az a hiba, hogy indításkor rövidzárlat szerűen kialszanak a fények és csak akkor tudok indítani, ha leszedem és visszateszem a sarukat. A pozitív körül sok a zöldes-fehér színű trutyi (korrozió?). Remélem ez okozza a hibát és nem valami komolyabb elektronikai zűrzavar ami csak egy reset után áll helyre.

El fog halálozni az akksi...
Xanyi

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5059 Dátum: 2011.03.09 22:26:15 »
Jaja, akksi csere szerintem is... :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

gyulagy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
Re: Szerviz
« Válasz #5060 Dátum: 2011.03.14 10:40:06 »
Sziasztok!
Középkonzol izzócsere a fűtés és a ventilátor kapcsolónál az mennyire kivitelezhető házilag(E12 terra).
gyu
zegény vagyok

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #5061 Dátum: 2011.03.14 10:57:59 »
Nagyon is. Itt keresd meg a videót (á lá Satriani).  ;)
         

gyulagy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
Re: Szerviz
« Válasz #5062 Dátum: 2011.03.14 11:45:44 »
Nagyon is. Itt keresd meg a videót (á lá Satriani).  ;)
Köszönöm már túl is vagyok rajta!
Már csak a vészvillogó kapcsoló piktogram világításának izzócserékét szeretném megoldani!?
zegény vagyok

gyulagy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
Re: Szerviz
« Válasz #5063 Dátum: 2011.03.14 13:23:27 »
Nagyon is. Itt keresd meg a videót (á lá Satriani).  ;)
Köszönöm már túl is vagyok rajta!
Már csak a vészvillogó kapcsoló piktogram világításának izzócserékét szeretném megoldani!?
Tulajdonképpen nem sikerült kioperálnom a középkonzolból a kapcsolót!
zegény vagyok

Pirx pilóta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re: Szerviz
« Válasz #5064 Dátum: 2011.03.16 10:31:40 »
szia Kleingy,

már konzultáltunk régebben olajfüggő előszériás vvt-i Corolla motorgeneráljáról...
most próbálom összerakni a költségvetési tervet :( és sehogy sem akar kijönni az általad betippelt 150-200k költség...

ha a nagyprojektet veszem, ami a dugók cseréjét is magában foglalja, csak az alkatrészköltség közelíti a 200-at, nem is gyári, csak jobb minőségű utángyártott cuccokból (tömítésgarnitúra 40k, négy dugattyú 130k, + gyűrűk, + csapágyak stb.), ez munkadíjjal együtt nagyon elszáll, 250 alatt biztos nem fog megállni

a kisprojekt, ami a meglévő dugók cseréjét nem tartalmazza, csak új gyűrűket, tömítéseket és szimmeringeket, meg síkolást jelent, az áll meg 100k körül

ahogy a sorstársakkal csettelgettem, nagyjából ez a két változat lehetséges, van, aki esküszik rá, hogy a kis változat is meghozta a várt eredményt, de engem aggaszt, hogy az olajfogyás mellett egy elég csúf csörgés is jelentkezik, ha már meleg a motor, alacsony fordulaton, ha letaposom (nagy terhelést kap), ki tudja, mi minden ment tönkre...

Eneos 5W40 majd 10W40 volt benne, amióta megvettem egy éve, most 1l/1000km körül van a veszteség, szóval, nincs hová húzzam a felújítást...:(

(a vas egy 2001-es Corolla Estate, 1.4 16V (4ZZ-FE), Sol felszereltségű)

((brühü-ühü-ühühűűűű...))

üdv, Pirx
Toyota Corolla Estate (kombi) E11 2001, Linea Sol, 1.4 VVT-I

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5065 Dátum: 2011.03.16 11:04:49 »
ahogy a sorstársakkal csettelgettem, nagyjából ez a két változat lehetséges, van, aki esküszik rá, hogy a kis változat is meghozta a várt eredményt, de engem aggaszt, hogy az olajfogyás mellett egy elég csúf csörgés is jelentkezik, ha már meleg a motor, alacsony fordulaton, ha letaposom (nagy terhelést kap), ki tudja, mi minden ment tönkre...
lehet, csak, kérdés, hogy meddig? Rákölt az ember 100k-t és egy év múlva ismét kezdi észrevehetően enni az olajat... megérte? Kezdheti elölről az egészet és eleve 100k mínuszból indul.
Szervizes mondta, hogy sajna a "kisebb" beavatkozás nem garancia arra, hogy megjavul a motor, kérdés, hogy mennyire volt kopott a motor? Én is csak remélem, hogy nem kell majd ilyen összeget ráköltenem az enyémre, de azt kell, hogy mondjam, inkább kifacsarnék magamból többet a biztos eredményért, mint, hogy utána tépjem a hajam, hogy semmit nem ért a "kis" beavatkozás, csak kidobtam a lóvét az ablakon... Nagy dilemma, mert sok pénzről van szó.
Egyébként, meg, ha már úgy szét van bombázva a motortér, már egyúttal érdemes lehet megnézni a környező, szintén sok lebontási munkával járó egyéb alkatrészeket is, nem-e kell cserélni még valamit. Így legalább egy rezsidíjjal meg lenne az is. (bár ez tovább növelheti a költségeket) :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5066 Dátum: 2011.03.16 11:20:15 »
Ugyan nem nekem lett cimezve a kerdes, illetve a leiras, de jartas vagyok a temaban, hiszen az en kocsim is ette az olajat, egeszen a motorcsereig.

A helyzet az, hogy a dugattyukat a tudomany mai allasa szerint nem kell cserelni, mert ugyan az a ketto, csupan csak a lehuzo gyuru kikepzese mas. Az uj tipusu gyuruk azonban kompatibilisek a regi dugokkal.

Az ar erosen fugg attol, hogy milyen alkatreszeket vesz az ember es ki vegzika javitasokat. Ha magad csinalod, akkor meg lehet 40-50e-ret is sporolni, hiszen nem kell azt munkadijra kifizetni.

Ami fontos, hogy az uj tipusu gyuruk keruljenek a kocsiba, az osszes tomites cserelve legyen, ahol bontas van, illetve erdemes a csapagyakat is cserelni es a szelepfeszkeket polirozni, a szelepszar-szimmeringeket cserelni. Szerintem sikolni nem kell, csak abban az esetben, ha barmifele deformacio van. De sem vezermuszakad sem mas behatas nem erte a motort, igy szerintem (es sok szakerto szerint is ilyenkor) eleg csak a toiteseket cserelni, majd a csavarokat a megadott nyomatekra huzni.

A csorgo hang lehet tobb mindentol is. Okozhatja a motor kopasa, a szelepek helytelen beallitasa, kokszosodasa. De ritkan ugyan, de elofordul neha az ECU hibaja is, ami az elogyujtasi problemaban nyilvanul meg, ezzel okozva a csorgo hangot. Termeszetesen a motorfelujitas soran a lancot is ellenorizni kell, hiszen a laza vagy megnyulott lanc is adhat ki csorgo hangot.

Kar volt szerintem eddig varni, mar 1l/3000 km-nel erdemes lett volna a motort megcsinaltatni. Felo, hogy igy tobb minden is karosodott, lehet, hogy tobb alkatresz emiatt elkokszolodott, eltomodott. A lambda-szonda sem szereti a kormot, amit az olajfogyasztas okoz, ahogyan a katalizator sem. Felo, hogy ezeknek is annyi, kulonosen a katalizatornak. Persze az anyagiak meghatarozzak a mozgasteret, igy nem okolhato senki sem a kesedelmekert.

En a helyedben a kisebbik projectet valasztanam, szerintem az is meghozza a varva vart eredmenyt. De meg masokat (Mozso) is erdemes megkerdezni a dugattyuk kozotti kulonbsegrol, mert hallani olyat is, hogy megsem ugyan az a regi es az uj dugattyu; lehet, hogy masok errol biztosabbat tudnak.

Az olajjal nincsen problema, az nem okozhat elorehaladott kopast vagy ilyen olajfogyasztast. A motorgeneral utan viszont egy 5W/30-as olaj is tokeletesen leg lesz, ha nem versenyzel az autoval vagy nem allandoan autopalyan hajtod nagy sebesseggel.

Nalam az uj motornal semmi olajfogyasztas nem lathato, noha 0W-20-as olajat hasznalok telen a sok inditas es a hideg miatt. Meg autopalyazas utan sem esik semmit sem a szint. nalad is hasonlo eredmenynek kell lennie, nem ehetei majd a felujitott motor az olajat. Az elso 15e km-en lehet meg olajfogyasztas, nalam is volt, utana azonban nem eheti a kocsi a leghigabb olajat sem.

A motor javitasa soran erdemes ellenorizni a vwezermutengely kopasat es a hengerfal allapotat is. Lehet, hogy a tulzott olajfogyasztas vagy a nem megfelelo kenes (ha fennallt egyaltalan ilyen) miatt serultek ezek. Ekkor sajnos fel kell ujitani a hengerfalat is, illetve a vezermutengelyt cserelni kell. Ennek normal esetben kicsi az eselye, azonban a nagy olajfogyasztas kovetkezmenyei meghatarozhatatlanak.

Javaslom a gyakori olajcseret, nalam, mikor ette a kocsi, akkor a 6-8e km-es csereperiodus jott tett, ez alatt nem fogyott annyi olaj, mint a 6e km es a 15e km kozotti idoszakban. A surubb olajcsere tisztabban is tartja a motort, igy kisebb az eselye a dugulasnak, lerakodasnak. Persze most mar mindegy, de az uj motornal ajanlom a 10e km-enkenti cseret ezek miatt.

elvileg hengerfej-tomites, szelepfedel-tomites es kartertomites kellhet, ezek ara szerintem kevesebb, mint 40e Ft, bar nem neztem utana. Ami nekem bevalt, az a Viktor Reinz (asszem igy irjak) markaju tomites. Ez olcsobb mint a gyari, mindezek mellett nagyon jo minosegu.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5067 Dátum: 2011.03.16 11:45:22 »
Multkor lattam a neten bontott 1,6 VVTi motort 80e Ft-ert, szerintem hasonlo arban lehet kapni 1,4-est is. A motorcsere nem akkora munka, mint a meglevo javitasa, a munkadija is olcsobb. Ami kellemetlen, az a papirmunka, de meg azzal egyutt is 200e Ft alatt meg lehet uszni a dolgot.

Persze kerdeses, hogy a bontott motorok milyenek, bar ki lehet fogni szerintem jokat, hiszen manapsag egyre tobb az angliabol bontasra behozott kocsi.

Elore nem lehet tudni, hogy mi sul ki a dologbol, lehet, hogy a mostani annyira serult, hogy jobb lenne egy ep bontottat beletenni. De persze az is lehet, hogy a "kis project" tokeletesen elegendo, jo lesz az eremeny, akkor meg jobb a tokeletesere felujitott motor, mint egy hasznalt.

En inkabb a motor felujitasa mellett dontenek, nem hiszem, hogy annyira rossz lenne, valoszinuleg a mozgo alkatreszek csereje elegendo, illetve egy alapos takaritas.
A forumon vannak ismerten jo szerelok, biztosan tudnak neked masok olyat szemelyt ajanlani, aki megbizhato es normalis aron dolgozik. Szerintem a szerelo temakorben szinten tud TSityu es Mozso tanacsot adni.
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.16 11:48:42 írta B.S. »

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #5068 Dátum: 2011.03.16 12:08:51 »
Zárójelben tegyük hozzá, hogy mindegyik vvt-it, így az 1.6-os motort érintette az olajfogyasztás gond. Csak a 2003 szeptember utáni gyártásúakat nem.
         

Pirx pilóta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re: Szerviz
« Válasz #5069 Dátum: 2011.03.16 12:22:54 »
Ugyan nem nekem lett cimezve a kerdes, illetve a leiras, de jartas vagyok a temaban, hiszen az en kocsim is ette az olajat, egeszen a motorcsereig.

Neked és Bepinek is nagyon köszönöm a válaszokat. Tisztában vagyok vele, hogy minél tovább húzom a projektet, annál nagyobb lehet a kár, sajnos, az anyagi helyzetem az utóbbi időszakban nem a párszázezres motorfelújítást kérdőjelezi meg, hanem, hogy sikerüljön az Eneosnál nem sokkal rosszabb olajjal utántölteni a hiányt...:( Ezzel együtt, ha sikerül eladnom a kishajómat, amit árulok épp, abból a kisebbik generál már kijön talán, és csak imádkozhatok, hogy ez elegendőnek bizonyuljon, mert a nagyobb egyelőre beláthatatlan távolságban van...:(

Sajnos, ez az első Toyotám, előtte Hondáim voltak, így megbízható Honda-szerelőt ismerek néhányat Bp környékén, de toyotásat egyet sem...:( Viszont nem találtam szervíz-tapasztalatos topikot, csak a klubot szponzoráló két Bp-környéki szervíz fórumját... Nagyon hálás lennék, ha tudnátok ajánlani ilyeneket!

A bontott motorral alapvetően az a bajom, hogy csak bemondásra tudom a múltját, az biztos nem derül ki, hogy eszi-e az olajat, vagy bármi más baja van-e... Ahogy egy éve ennél a Toyotánál is szemrebbenés nélkül bemondta a nepper, hogy nagyon jó, nincs fogyás (és persze az alaposan lepucolt motor miatt látható folyás se volt), ezt egy bontott motorral is megszívhatom...:( Ráadásul külföldi - elsősorban amcsi - fórumokat olvasgatva az derült ki, hogy a helyi Toyota-képviseletek mindent elkövettek, hogy ne kelljen a meghosszabbított gari értelmében kicserélni-javítani a motort, így nekem úgy tűnik, nyugaton is nagyon sok sz@r motorú korai vvt-i van a piacon, amiktől nyilván a legegyszerűbb úgy megszabadulni, ha a hülye keletiekhez viszik őket...:(

A te vasadban motorgenerál volt, vagy az egész blokk cseréje? Ha generál, akkor mikor, és azóta hány km-t futottál, és mik a tapasztalataid?

Minden építő jellegű kritikáért és tanácsért nagyon hálás vagyok...

Üdv, Pirx
Toyota Corolla Estate (kombi) E11 2001, Linea Sol, 1.4 VVT-I