Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2289706 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5085 Dátum: 2011.03.17 00:00:04 »
Ez a motorolajdugulási gond le van valahova írva, hogy mely szériákat érinti? Kicsit kivert a víz, bár az olajat eddig nem ette.
Kösz!
Nem értem, mire gondolsz. Mi az olajfogyasztásról beszéltünk itt, nem dugulásról. Illetve BS említette az USA modellek kapcsán, de azokból a motorokból EU-ban nem volt forgalmazva. Itt olajfogyasztós előszériás vvtik-ről volt szó, amik 2000 eleje és 2003. szeptembere között lettek gyártva. :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

hrvathg

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
Re: Szerviz
« Válasz #5086 Dátum: 2011.03.17 00:03:09 »
Ez a motorolajdugulási gond le van valahova írva, hogy mely szériákat érinti? Kicsit kivert a víz, bár az olajat eddig nem ette.
Kösz!
Nem értem, mire gondolsz. Mi az olajfogyasztásról beszéltünk itt, nem dugulásról. Illetve BS említette az USA modellek kapcsán, de azokból a motorokból EU-ban nem volt forgalmazva. Itt olajfogyasztós előszériás vvtik-ről volt szó, amik 2000 eleje és 2003. szeptembere között lettek gyártva. :flowers:
Kösz, arra gondoltam, amiről írtál- csak már este van- jól megy a gondolatolvasás is, Kösz!
2004 facelift Corolla E12-4zzFE made in japan

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Szerviz
« Válasz #5087 Dátum: 2011.03.17 09:43:26 »
Addig is hasznaljal 50-es olajat, ne 40-eset, mert az elobbibol nem fogy annyi, es osszessegeben jobban jar a motor egy surubb olajjal, amibol nem fogy annyi, mintha "keverekkel" uzemeltetned azt.
Ilyen olaj: Eneos 0W-50, Mobil1 5W-50
Ugyan ezek dragabbak, de kevesebb is fogy joval beloluk, ergo jobban jarsz anyagilag meg igy is, meg a motor is benzinnel megy majd es nem keverekkel, amit a tobbi alkatresz is jo neven fog venni..
Pirx pilóta nekem van feleslegben bontatlan 5w50-es BP olajam (7 v. 8 liter).
Ha szükséged van rá, szólj! Valami olcsó olaj árában odaadom.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5088 Dátum: 2011.03.17 09:45:36 »
Ha itt kaptam volna biztos választ, akkor már holnap megvettem volna.
A 2 DIN-es fej belemegy a kocsiba, csak a tarolo dobozt ki kell szerelni es a gyari magnot is.

Ha 1 DIN-es fejet veszel, akkor a doboz marad, csak a magnot kell lecserelned.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5089 Dátum: 2011.03.17 09:55:09 »
Ha nincsen megallapitott motorkod, akkor 100 %, hogy cserelve lett a kocsi motorja. Ha mas motort kukaztak volna hozza, akkor at kellett volna iratni a motorszamot az ujera.

Amugy hihetetlen, hogy hogyan sikerul valakinek 200e km alatt 2 db VVTi motort kicsinalnia. Van sejtesem: nem cserel olajat, azt tolja neki izombol hidegen is, meg melegen is.

Kocsog vagyok, de azert leirom: olaszoktol nem veszunk kocsit!


Ha uj a blokk es az is rossz, akkor ott komoly gondok vannak, valszeg szarra lett hajtva a szerencsetlen motor. A VVTi elegge tartos, elmegy 3-400e km-t is javitas nelkul, ahhoz nagyon bunkon kell vezetni, hogy valaki 2 motort 200e alatt kicsinaljon.

Innentol teljesen sima ugy a dolog: at kell nezetni, hogy nem folyik-e el az olaj tenyleg valahol.
Ha tenyleg megeszi, akkor kell venni egy bontott motort, azt bele kell rakni, meg papirozni sem kell. 150e-bol van egy bontott motorod beepitessel egyutt, szerintem ez a legesszerubb.

Az a motor, ami nem olajzabalos, de mar igy eszi az olajat, az teljesen kuka, kar abba egy Forintot is beleolni. Ha egy ilyen VVTi mar ennyi olajat eszik, akkor mindene szet van kopva mar, ki kell dobni a francba az ilyen motort.

Hiaba lenne felfurva, az mar nem az igazi, es a tengelyek, feszkek, stb is szet lehetnek elegge kopva. Sokkal tobb a korrekt javitas, mint egy franko bontott motor.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5090 Dátum: 2011.03.17 10:04:36 »
Azt kell mondjam, hogy egyet értek B.S.-sel, teljesen logikus, és gazdaságosabb is ez a motorcsere megoldás, mint, megjavítani a meglévőt.

A corollaclub.hu-n biztosan tudnának Neked segíteni, van ez ügyben tapasztalatuk. :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Satriani

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5091 Dátum: 2011.03.17 12:13:41 »
Ha itt kaptam volna biztos választ, akkor már holnap megvettem volna.

Szerintem hallgass B.S.-re, más fórumokon is utánaolvastam a témának, elvileg befér oda egy dupla DIN-es fejegység.

Egyébként miért ragaszkodsz a dupla fejhez? Semmi gyakorlati előnye nincs. Az 1 DIN-es fejegységhez ráadásul van beépítőkeret, semmi macera nincs vele, olcsóbbak a fejegységek, könnyebb eladni is őket. Ha még egy multimédiás, nagy képernyős fejről lenne szó, ott lenne gyakorlati haszna a méretnek, ebben az esetben viszont csak a baj van vele.

-----------------------------

Beépítőkeretek E11-hez: http://www.installer.com/cars/by_car.php?carid=5308
E12: http://www.installer.com/cars/by_car.php?carid=5312

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5092 Dátum: 2011.03.17 12:48:04 »
A beepito keret nem fer be sajnos, azt el kell felejteni. Sot a femkeretet sem lehet hasznalni, amit a fejhez adnak, mert az sem kompatibilis. Le kell szedni az osszes cuccost a fejrol, majd a fejre oldalrol furt lukakhoz tudod az auto gyari keretet odacsavarozni. Az autonak van egy DIN-es szabvanyu kerete, ami a kozepkonzolhoz van csavarozva. Ebbe tudod a fejegyseget becsavarozni, miutan a kocsi keretet kiszedted.

Nekem DIN-es fejegysegem van, azonban ez is nehezen fert be, mert a felso doboz aljabol lognak ki muanyag bordak, amik utban voltak. Ezeket en lereszeltem, igy a fejegyseg mar siman becsuszott a neki megfelelo helyre. Termeszetesen kivulrol semmi faragas sem latszik.

A fej kerete nem hianyzik egyebkent az osszkepbol, mert az elolap a konzolba belesimul, nincsen semmi res sem a fejegyseg es a muanyagok kozott. Szerintem igy meg szebb is, mint egy felpattinthato muanyag keretes kocsi.

A fejegysegeket a kocsival egy Toyota-ISO atalakito kabellel lehet kompatibilisse tenni, ez minden MediaMarkt-ban kaphato termek.

A fejegyseg beszerelese utan a fenti gonbsor nem hasznalhato, csak a fedelzeti szamitogep es az ora funkcioi. Ezt meg kell szoknia annak, aki mindig elotte fent matatott; nekem is kellett hozza 1-2 het, mire a hangerot nem fent akaratam allitani.

A lenti fejegysegnek szerintem hatranya, hogy a kijelzo nehezen olvashato, elonye, hogy a hivalkodoan vilagito fejek sem zavaroak vezetes kozben.

Tekintettel arra, hogy lent nehezen lathato a kijelzo, szerintem teljesen felesleges oda 2 DIN-es nagykijelzos fejet tenni. Ha meg nem nagykijelzos, "mozis" a fej, akkor meg nem kell 2 DIN-est venni, mert csak a hatranyat lathatja az ember. (Hatrany az is, hogy nagyobb esellyel kilopjak a kocsibol.) Mellesleg keves a kocsiban a pakolo hely is, nagyon jo az a kis doboz, mashova nem is lehet semmit sem pakolni sajnos.

Vannak olyan beepitokeretek is, amik a fedelzeti computer helyere teszik lehetove a fejegysegek beepiteset. Azonban ezek szerintem nem olyan szepek, meg a fedcomp-ot sosem dobnam ki a kocsibol, az a kis ekessege az autonak, mellesleg hasznos is. Persze ez egyeni preferencia kerdese.

Nekem lent van 1 DIN-es fejegyseg beepitve, teljesen meg vagyok ezzel igy elegedve.
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.17 12:50:08 írta B.S. »

Pirx pilóta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re: Szerviz
« Válasz #5093 Dátum: 2011.03.17 13:24:18 »
Azt kell mondjam, hogy egyet értek B.S.-sel, teljesen logikus, és gazdaságosabb is ez a motorcsere megoldás, mint, megjavítani a meglévőt.

ez a lehetőség nekem is folyamatosan ott van; azonban tegnap végigtelefonáltam a bp környéki bontókat, és sehol semmi...
most mindenesetre megpróbálok kissé lehiggadni, elviszem egy szakemberhez az autót (Mobil), nézze át, derítse ki, h tényleg cserélt-e a blokk, tényleg tönkrement-e, vagy csak valami tömítés ment ropira, esetleg tényleg cserélték a blokkot, de a hengerfejet nem újították föl, hanem úgy, ahogy volt, elkokszosodva visszarakták, stb stb stb.

közben sorra veszem a lehetőségeket, anyagilag és eredmény szerint, és majd ha elérünk a folyóhoz, kitaláljuk, hogy miből építsünk hidat...
addig is mindenkinek köszönöm a tanácsokat, és ha eladó 4ZZ blokkról hall valaki, ne hallgasson...!

üdv, Pirx
Toyota Corolla Estate (kombi) E11 2001, Linea Sol, 1.4 VVT-I

Turulmadar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Szerviz
« Válasz #5094 Dátum: 2011.03.17 17:08:13 »
Köszönöm szépen a teljes mértékben kielégítő válaszokat.
Tehát be lehet rakni 1 kis macerával és még keret sem kell hozzá,csak csatlakozó átalakító.
Azt hiszem akkor berakom a dupla dineset,mert tervezem később hogy multimédiás gps-es fejegységet rakok majd bele.
Rajta leszek és előbb utóbb majd úgy is kifogok valami jót a neten félár körül,mivel mindig van olyan ember aki meg van szorulva,vagy autót vált és gyorsba féláron ad el ilyen cuccosokat.
Legalább ki lesz alakítva a helye,addig meg megteszi ez amit kinéztem.
Örülök,hogy van ez a fórum és hogy itt lehetek.

Szép napot mindenkinek!
E11.Corolla.1.4 vvti.2001.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #5095 Dátum: 2011.03.17 17:09:30 »
Lényeg, hogy próbáld bele vétel előtt. Nekem az 1 dinesnél a keret nem fért el, így kissé fütyiül néz ki... (Igaz, nekem a buborékban van a rádióm, ahol nektek a fed. comp)
         

Turulmadar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Szerviz
« Válasz #5096 Dátum: 2011.03.17 18:04:58 »
Ok,bepróbálom köszi.  :)
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.17 18:06:45 írta Turulmadar »
E11.Corolla.1.4 vvti.2001.

Turulmadar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Szerviz
« Válasz #5097 Dátum: 2011.03.17 21:43:06 »
1 dolgot nem értek ezzel az olajfogyasztásos előszériás vvti-vel kapcsolatban.
Az enyém is beletartozik mivel 2001 es kiadás,nem cserélt "gyári eredeti blokk", elvileg 145ezerel,de egyáltalán nem eszi az olajat,Isteni hangja van és 7,2 áll az átlagfogyasztásom.
Tehát azt nem értem, hogy az egyik jó a másik meg nem???Ilyen tudomásom szerint nem létezik,mert hogy ha a konstrukció hibás akkor mindnek kivétel nélkül fogyasztania kéne az olajat.....
E11.Corolla.1.4 vvti.2001.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5098 Dátum: 2011.03.17 21:45:37 »
A korai VVTi motorok 10%-a olajfogyasztós kb.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9390
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Szerviz
« Válasz #5099 Dátum: 2011.03.17 21:48:45 »
Gondolom a konstrukcióban nem volt hatalmas hiba, de a gyártási szórás miatt bizonyos % fogyasztotta az olajat.