Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2289667 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5100 Dátum: 2011.03.17 21:48:59 »
1 dolgot nem értek ezzel az olajfogyasztásos előszériás vvti-vel kapcsolatban.
Az enyém is beletartozik mivel 2001 es kiadás,nem cserélt "gyári eredeti blokk", elvileg 145ezerel,de egyáltalán nem eszi az olajat,Isteni hangja van és 7,2 áll az átlagfogyasztásom.
Tehát azt nem értem, hogy az egyik jó a másik meg nem???Ilyen tudomásom szerint nem létezik,mert hogy ha a konstrukció hibás akkor mindnek kivétel nélkül fogyasztania kéne az olajat.....
Neeem... Ezek közül a motorok közül több esetében is előfordult e a jelenség. Statisztikailag nem tudom megmondani, hány százaléka tartozik ide, de, ha már a Toyota gyár is elismerte ezt a problémát, akkor az szerintem igenis létezik. Te tedd össze a két kezed, hogy előtted is igényes gazdája volt a kocsinak, jó olajat tett bele, és/vagy nem ütötte-verte használat közben. Ekkor nem szabad, hogy baja legyen. De, ha Te is elkezdenéd hajtani, meg nem cserélnél minden 15000km után olajat, esetleg nem megfelelőt vennél bele, akkor a Tieden is biztos előjönne ez a hiba.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Turulmadar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Szerviz
« Válasz #5101 Dátum: 2011.03.17 22:06:46 »
De ez mégis min múlott?Az a 10% miért eszi az olajat,és a többi ami elvileg tök ugyanazon alkatrészekből van miért nem eszi?
Vagy felismerték 10% legyártása után hol a hiba és onnan javított alkatrészt használtak?Én erre gondoltam!!!
Bepi,ez valahogy az én fejembe nem igazán fér bele a gyakorlatilag amit írsz.....Nekem az a kézenfekvő illetve csak azt tudom elképzelni, hogy mikor felismerték a hibát,onnan kezdve konstrukcióban javított alkatrésszel szerelték......
Az valahogy nem fér bele nálam,hogy az akkoriban 2-3 évig gyártott motor mindegyike hibás, és ha nem kíméled kivétel nélkül elkezdi zabálni az olajat!Ahogy az enyémbe kinézett a pollenszűrő már nem vagyok abban biztos hogy az olajperiódusokat és az olajminőséget is makulátlanul kezelték,és mégis ugyan olyan a hangja , minősége,állapota, ereje ,mindene a motoromnak mint szinte 1 új motornak.Sehol nincs a blokkon még olajpára se,minusz 10 ben sem hallottam még hideg indításnál , egy fikarcnyi szelephangot......
E11.Corolla.1.4 vvti.2001.

Turulmadar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Szerviz
« Válasz #5102 Dátum: 2011.03.17 22:10:54 »
Persze ettől még lehet igazad!  ;)
E11.Corolla.1.4 vvti.2001.

Turulmadar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Szerviz
« Válasz #5103 Dátum: 2011.03.17 22:18:55 »
Azt a részét meg úgy gondolom,hogy ha nem időbe cserélik az olajat,nem megfelelő olajat használnak,ütik vágják,hidegen hajtják pörgetik,akkor a 2006os vagy a 2010es vvti is elkezdi zabálni az olajat.
E11.Corolla.1.4 vvti.2001.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9390
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Szerviz
« Válasz #5104 Dátum: 2011.03.17 22:28:03 »
De itt arról van szó, hogy ha megteszel mindent a motorért, akkor is eszi az olajat.

Turulmadar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Szerviz
« Válasz #5105 Dátum: 2011.03.17 22:37:15 »
De itt arról van szó, hogy ha megteszel mindent a motorért, akkor is eszi az olajat.

Na hát pont ez az amit nem értek.Az egyiknél megteszel mindent és mégis elkezdi zabálni,a másik meg nem kezdi el enni az olajat,Pl az enyém...pedig 2001es!!
Mi lehet ennek a magyarázata?Ezen agyalgatok épp...
E11.Corolla.1.4 vvti.2001.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5106 Dátum: 2011.03.18 08:38:54 »
De ez mégis min múlott?Az a 10% miért eszi az olajat,és a többi ami elvileg tök ugyanazon alkatrészekből van miért nem eszi?
Vagy felismerték 10% legyártása után hol a hiba és onnan javított alkatrészt használtak?Én erre gondoltam!!!
Bepi,ez valahogy az én fejembe nem igazán fér bele a gyakorlatilag amit írsz.....Nekem az a kézenfekvő illetve csak azt tudom elképzelni, hogy mikor felismerték a hibát,onnan kezdve konstrukcióban javított alkatrésszel szerelték......
Az valahogy nem fér bele nálam,hogy az akkoriban 2-3 évig gyártott motor mindegyike hibás, és ha nem kíméled kivétel nélkül elkezdi zabálni az olajat!Ahogy az enyémbe kinézett a pollenszűrő már nem vagyok abban biztos hogy az olajperiódusokat és az olajminőséget is makulátlanul kezelték,és mégis ugyan olyan a hangja , minősége,állapota, ereje ,mindene a motoromnak mint szinte 1 új motornak.Sehol nincs a blokkon még olajpára se,minusz 10 ben sem hallottam még hideg indításnál , egy fikarcnyi szelephangot......
Értem, amire gondolsz, DE!
Valahogy úgy derülhetett ez ki, hogy elkezdték gyártani a motorokat 2000-ben, és nem megszokott módon érkezetek vissza a gyárba panaszok, hogy több, különböző helyről is, hogy a motorokkal valami bibi van, mert jelentős olajfogyasztások lépnek fel EGYES motorok esetén (Kihangsúlyozom: Nem Mind!). A gyár elkezdte vizsgálni, mi lehet a gyenge láncszem, vagy ezt pont a szervizek tették meg, nem tom, és rájöttek, hogy az olajlehúzó gyűrű túl gyenge minőségű. Mivel az összes motort ezzel a minőségű alkatrésszel szerelték, úgy döntöttek, hogy, amennyiben az autó bizonyíthatóan előírás szerint volt újkorától kezdve szervizelve, azaz, szervizkönyve márkaszerviz által van vezetve, megkapott minden előírás szerinti gondoskodást, és nincs benne 180.000km-nél több, De ennek ellenére mégis jelentős az olajfogyasztása, akkor garanciában kicserélik a B.S. által az előzőekben leírt dolgokat, kvázi "a blokkot". Ez valóban szokatlan és egyedülálló az autógyártók között, én személy szerint nem is tudok olyanról, hogy más gyártó ilyen szinten oldja meg a problémát!  :clap:

Az, hogy nem minden motor olajzabálós, szerintem csakis azon múlott, hogy hajtották-e a kocsit, vagy sem. Mivel ugyanaz a gyenge alkatrész van/volt mindben, úgy az esély ugyanúgy mindegyik motornál megvan, hogy ez a hiba jelentkezzen. De nem törvényszerű. A 2003. szeptemberétől gyártott blokkok esetében ez a hiba orvoslásra került, azok, ha hajtják is, jóval többet bírnak, mint ezek az előszériások. Persze, minden motort tönkre lehet tenni, ezt senki nem vitatja, de nem mindegy, mennyi idő alatt! A mi fajta motoroknál már 60.000km körül észrevehető olajfogyasztás jelentkezhetett, ez azért abszolút a rendellenes kategória. Persze, az sem segített megóvni ezt a sérülékeny szériát, hogy a gyári előírások szerint 10W40 volt az ajánlott viszkozitás, amiről Tudjuk, hogy nagyon nem megfelelő. Valószínűleg a Japók is abból a "szokásból" indulhattak ki a gyárban tervezéskor, hogy az eddigi Corollák is olyan eytrém helyszíneken is gond nélkül futnak, hogy Ez a motor is bírni fogja (gondolj az arab országokra, ahol a személyautók 80%-a Corolla. Ott szerinted mennyire foglalkoznak azzal, hogy milyen olaja kerüljön bele?). Tévedtek, egy-két alkatrész el lett "méretezve". Előfordul. De éppen ezért óriási dolog, hogy ilyen mértékű javítást vállalt be a gyár. Ezt nem kis dolog elismerni.

Sajna a Te esetedben, bár a blokkcsere megvolt, nagy valószínűség szerint továbbra sem kapta meg a motor a kötelező figyelmet, ezért került ilyen állapotba, amilyenben van. Az, hogy hangra, teljesítményre nincs jele a hibának...hát, figyelj: Ezért Toyota a Toyota. Csak m.ű.k.ö.d.i.k. Ebből is látszik, hogy egy nagyon masszív konstrukció, rendkívül széles üzemelési körülményeket képes elviselni. Épp ezért nem dadog, rángat, prüszköl, csak megy, max eszi az olajat, de ha ezt nem figyeled, nem szerzel róla tudomást. Aztán egyszer csak nem fog beindulni, de ez jóval azután van, hogy jelentkeznek az olajfogyasztós gondok. Állítom Neked, több száz ezer km-t is elmenne a Tied is még, csak töltögetni kéne utána az olajat...  :wacko:
Tulajdonképpen sajnálom az ilyen autókat, amiknek ennyire nem volt gazdája, mert éppen azért, mert egy nagyon hálás autóról van szó, amennyiben vigyáznak rá. Végletekig hálás, egyszerűen nem fog váratlanul meghibásodni, nincsenek elektromos gondok, semmi. De ehhez tartani kell az előírások szerinti karbantartásokat szigorúan. :yes:

Nézd, jelentős javítási összegről van szó az esetedben, de biztos vagyok benne, hogy megéri. Az jó ötlet volt a részedről, hogy megnézeted a szerelővel, de valahogy én is affelé hajlanék, hogy 1000km/1L olajfogyasztással már kukába való a motorod, mindenképpen a motorcsere jelentheti a legjobb megoldást, mind műszaki-, mind gazdaságossági szempontok alapján.
A corollaclub.hu fórumon vannak, akik bontanak E11 Corollát, ott kellene körbeérdeklődni a lehetőségeket. Biztos vagyok benne, hogy tudnak segíteni. ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5107 Dátum: 2011.03.18 09:57:12 »
Annyival egeszitenem ki a dolgot, hogy ugy cserelte a Toyota a motorokat, hogy meg vezetett szervizkonyv sem kellett hozza. Eleg volt az auto kora es a km-ora szamlalojanak az allasa.
Az alvazszambol ki lehet ugyanis kovetkeztetni, hogy melyik a rossz szeria, nem kell bizonygatni, hogy mi miatt eszi az olajat.

Ehhez kepest azert valoban igaz az, amit bepi81 mondott. Azok a kocsik, amik eloszeriasak es ettek az olajat, azok nagy esellyel tragya olajat kaptak, amit nem is csereltek le idoben. Az en kocsimat, mikor vettuk, akkor mar ette az olajat, nem nalam lett olajzabalos. Mikor kicsereltem a benne levot 5W-40-esre, akkor 5x konnyebben indult a kocsi, valoszinuleg valami suru 15W-40-es szemet volt elotte benne. Gondolom vegig targyabb olajat kapott, ezert is kezdte el enni az olajat.

Az E12-esunk 2003 tavaszi modell, elvileg a regi szerias. Ebbe meg a kisebb olajmennyiseg (3,7-3,8 liter) kell, nem az uj konstrukcioju a blokk. Ennek ellenere nem eszik 1 mm-nyi olajat sem, pedig mar 126e km van benne. Ennek nem az az oka szerintem, hogy a motor kivetelesen jo szeria a rosszak kozul vagy csoda tortent. A kocsi orok eleteben csak 0W-s es 5W-s szintetikus vagy HC olajat kapott, felszintetikus 10W-s olajat sosem latott. Az olaj nem volt tulhasznalva sosem, a leghosszabb periodus 15e km volt, amit futott a motor 1 olajjal, de jellemzoen ennel meg rovidebb olajcsere-periodust alkalmazok. Szerintem ezert nem eszi az olajat, mert megkapta, ami jar neki.

Az osszes olyan altalam ismert Corolla, ami olajzabalos volt, az nem kapott megfelelo 5W-s olajat es/vagy tul lett az olaj hasznalva. Szerintem a motor alapvetoen jo, csak a tragya olajra es a rossz gondozasra erzekenyebbek az elso szeriasok. Az utaniak jobban viselik a trogerseget, amit a tulajok jo resze tanusit. De a korai szeriasok is ha megkapnak mindent, akkor elfutnak sok 100e km-t.

Nekem az uj motorral amugy kevesebbet fogyaszt a kocsi, jobb a hangja es jobban is megy, mint az olajzabalos regivel. Az ember azt gondolna, hogy nem rossz a regi, csak eszi az olajat. De mikor megcsinaltatja/megkapja az uj motort, akkor jon ra, hogy a regi nem is volt annyira csendes, meg szep futasu mar. Csak ugye fokozatosan romlik a motor allapota, igy nem tunik fel a tulajoknak, hogy mar nem olyan a motor, mint regebben volt. Meg aki hasznaltan veszi meg igy, annak meg viszonyitasa sincsen, hogy milyennek kellene lennie a jo motornak.

En szerintem is kukas az a motor, kell venni egy bontottat. Van ebben ugyan riziko, de szerintem ki lehet jo motorokat fogni.

Lotto

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 223
Re: Szerviz
« Válasz #5108 Dátum: 2011.03.18 10:42:38 »
Mi a pontos meghatározása annak, hogy korai, hibás szériából való a motor?
Az olajfeltöltés mennyisége eldönti?
Vagy csak motor v. alvázszám alapján derül ki?
E12 1.4 VVTI   2004 - volt :(
E87 116i  2011
GSR 600 K6

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5109 Dátum: 2011.03.18 11:26:59 »
1. 2000. február-márciustól gyártott blokkokra vonatkozott egészen 2003. szeptemberéig
2. Az olajfeltöltés mértéke a korai vvtiknél 3,7L, míg az újabbaknál 4,2L.
3. Az újabb motorok esetén a nívó pálca felső részén van egy kis zöld gyűrű, jelzésként, hogy az cserélt blokk. De tudtommal már a 2003 szeptember utáni motorok nívópálcáján nincs ilyen, csakis a cserélt blokkokén.
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.18 11:32:04 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5110 Dátum: 2011.03.18 11:50:49 »
Az elsodleges iranyelv szerint az alvazszam szamit. Azt, hogy mikor gyartottak a kocsit, illetve a motort, azt nehez megmondani, illetve sok kavar lenne a vasarlas es a gyartas kozotti eltelt idokbol...

A Toyotanak ezert van egy adatbazisa, amiben az osszes erintett alvazszam szerepel. Meg az adott idoszakban sem volt minden motor rossz szeria, fuggott a dolog a gyartasi helytol is.

Amikor odamentem hozzajuk, ebben az adatbazisban ellenoriztek eloszor a kocsit, majd mondtak, hogy "az" a bizonyos szeria, igy ha nem lepte tul a limiteket, akkor rendelik is a motort.

Amugy ez az olajmennyiseg dolog sem feltetlen igaz, mert van olyan motor, amibe 3,7 liter olaj kell, viszont a modositott lehuzo gyuruk kerultek beepitesre. Tudtommal 2006-ig a legtobb kocsiba csak 3,7 liter olaj kellett, az ez utaniak lettek csak megnovelt olajmennyisegesek, noha a 2003 nyara utani gepek mar nem voltak erintettek az olajfogyasztasos problemaban.

Potty csak a cseres blokkokon van, megpedig azert, hogy a szerelok tudjak, hogy ez javitott motor, ergo fel literrel tobb olajat kell bele onteni, mint a regiekbe.
Nekem amugy kulon jott meg postan a nivo palca, nem az egysegcsomagban, igy mikor atvettem a kocsit, csak aznap csereltek ki a palcakat.

Az olajmennyiseg megnovelese pedig nem mas, mint a meglevo motorok tultoltese olajjal. Semmi mast nem csinaltak, csak a palcaba beleutott maximumot jelzo pottyot feljebb tettek 1 cm-rel kb. Igy 4,3 liter olajnal eri el a felso jelolest a szint. Gondolom a motorba elfert a nagyobb olajmennyiseg is, csak a karterbe magasabban all a szint. Eredmenye viszont ennek a hidegebb es aranyaiban tisztabb motorolaj -- gondolom ezzel is kivedve a hasonlo hibakat a kesobbiekre nezve.

Szoval palcat nem azert cserelnek, hogy pottyos legyen, hanem azert, hogy nagyobb mennyisegu olajnal legyen a szint "maximumon".

Lotto

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 223
Re: Szerviz
« Válasz #5111 Dátum: 2011.03.18 12:01:40 »
Az elsodleges iranyelv szerint az alvazszam szamit. Azt, hogy mikor gyartottak a kocsit, illetve a motort, azt nehez megmondani, illetve sok kavar lenne a vasarlas es a gyartas kozotti eltelt idokbol...

A Toyotanak ezert van egy adatbazisa, amiben az osszes erintett alvazszam szerepel. Meg az adott idoszakban sem volt minden motor rossz szeria, fuggott a dolog a gyartasi helytol is.

Amikor odamentem hozzajuk, ebben az adatbazisban ellenoriztek eloszor a kocsit, majd mondtak, hogy "az" a bizonyos szeria, igy ha nem lepte tul a limiteket, akkor rendelik is a motort.

Akkor marad az alvázszámos lekérdezés, csakhogy biztosra menjünk.  ;)
E12 1.4 VVTI   2004 - volt :(
E87 116i  2011
GSR 600 K6

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Szerviz
« Válasz #5112 Dátum: 2011.03.18 12:44:58 »
De ez mégis min múlott?Az a 10% miért eszi az olajat,és a többi ami elvileg tök ugyanazon alkatrészekből van miért nem eszi?
Vagy felismerték 10% legyártása után hol a hiba és onnan javított alkatrészt használtak?Én erre gondoltam!!!
Bepi,ez valahogy az én fejembe nem igazán fér bele a gyakorlatilag amit írsz.....Nekem az a kézenfekvő illetve csak azt tudom elképzelni, hogy mikor felismerték a hibát,onnan kezdve konstrukcióban javított alkatrésszel szerelték......
Az valahogy nem fér bele nálam,hogy az akkoriban 2-3 évig gyártott motor mindegyike hibás, és ha nem kíméled kivétel nélkül elkezdi zabálni az olajat!Ahogy az enyémbe kinézett a pollenszűrő már nem vagyok abban biztos hogy az olajperiódusokat és az olajminőséget is makulátlanul kezelték,és mégis ugyan olyan a hangja , minősége,állapota, ereje ,mindene a motoromnak mint szinte 1 új motornak.Sehol nincs a blokkon még olajpára se,minusz 10 ben sem hallottam még hideg indításnál , egy fikarcnyi szelephangot......

Én úgy tudom, a probléma az, hogy az olajáteresztő gyűrűn szűkre szabták a furatokat, és állandó városi, papás használat mellett ezek eltömődnek, az olaj nem tud visszafolyni-->a hengerfalon elég. Tehát szvsz nem a hajtás a probléma, épp ellenkezőleg. Az enyém pesti autó volt, az első 2 évében 16e km ment bele, gondolom jó papásan, mert eléggé aggódós gazdái voltak. És az első 2 olajcsere 5W50 Mobil1 RF olajjal volt(ezt úgy tudom, viszonylag elterjedten használták Corollákba).

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5113 Dátum: 2011.03.18 12:45:55 »
Az elsodleges iranyelv szerint az alvazszam szamit. Azt, hogy mikor gyartottak a kocsit, illetve a motort, azt nehez megmondani, illetve sok kavar lenne a vasarlas es a gyartas kozotti eltelt idokbol...

A Toyotanak ezert van egy adatbazisa, amiben az osszes erintett alvazszam szerepel. Meg az adott idoszakban sem volt minden motor rossz szeria, fuggott a dolog a gyartasi helytol is.

Amikor odamentem hozzajuk, ebben az adatbazisban ellenoriztek eloszor a kocsit, majd mondtak, hogy "az" a bizonyos szeria, igy ha nem lepte tul a limiteket, akkor rendelik is a motort.

Akkor marad az alvázszámos lekérdezés, csakhogy biztosra menjünk.  ;)
Igen, de, mivel a Te autód 2004-es, ezért szerintem Téged nem érint már a dolog.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Szerviz
« Válasz #5114 Dátum: 2011.03.18 12:46:30 »
De ez mégis min múlott?Az a 10% miért eszi az olajat,és a többi ami elvileg tök ugyanazon alkatrészekből van miért nem eszi?
Vagy felismerték 10% legyártása után hol a hiba és onnan javított alkatrészt használtak?Én erre gondoltam!!!
Bepi,ez valahogy az én fejembe nem igazán fér bele a gyakorlatilag amit írsz.....Nekem az a kézenfekvő illetve csak azt tudom elképzelni, hogy mikor felismerték a hibát,onnan kezdve konstrukcióban javított alkatrésszel szerelték......
Az valahogy nem fér bele nálam,hogy az akkoriban 2-3 évig gyártott motor mindegyike hibás, és ha nem kíméled kivétel nélkül elkezdi zabálni az olajat!Ahogy az enyémbe kinézett a pollenszűrő már nem vagyok abban biztos hogy az olajperiódusokat és az olajminőséget is makulátlanul kezelték,és mégis ugyan olyan a hangja , minősége,állapota, ereje ,mindene a motoromnak mint szinte 1 új motornak.Sehol nincs a blokkon még olajpára se,minusz 10 ben sem hallottam még hideg indításnál , egy fikarcnyi szelephangot......

Én úgy tudom, a probléma az, hogy az olajáteresztő gyűrűn szűkre szabták a furatokat, és állandó városi, papás használat mellett ezek eltömődnek, az olaj nem tud visszafolyni-->a hengerfalon elég. Tehát szvsz nem a hajtás a probléma, épp ellenkezőleg. Az enyém pesti autó volt, az első 2 évében 16e km ment bele, gondolom jó papásan, mert eléggé aggódós gazdái voltak. És az első 2 olajcsere 5W50 Mobil1 RF olajjal volt(ezt úgy tudom, viszonylag elterjedten használták Corollákba).

Ja, és az enyém is eszi.