Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2289658 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5070 Dátum: 2011.03.16 12:46:56 »
Nalunk 7 ev/180e km volt a hatara a motorcserenek. A csere futasa a markaszerviz hozza allasatol fugg elsosorban, hiszen ha a mszerviz akadekoskodik, az megnehezit mindent. Ha igazoltan olyan alvazszamu kocsit viszel a Toyota fele, amit erintett az olajfogyasztasos problema, az a TMH azonnal elfogadja. A kerdes az, hogy az adott mszervizben mi az allaspont, hogy hulyere vesznek-e vagy tovabbitjak a kerelmedet, amit megad siman a TMH Kft.

En probalkoztam tobb helyen, a legtobb helyen az volt a valasz, hogy a 10W-40-es olaj majd megoldja a problemat... :censored:  Ez felhaborito, latszik, hogy hulyenek neznek es tajekozatlanok is, vagy csak annak tettetik magukat. A kaposvari KOTO volt az egyetlen olyan ceg, aki tudott a hibarol es akik hajlandoak voltak europai szinten kezelni a kerdest. A tobbi mszerviz bunkon viselkedett es haritott. A pecsiek voltak meg kooperaciora keszek, azonban oket a KOTO ugymond beelozte, mert ok elobb jeleztek vissza, hogy menni fog a csere.

Nem ertem amugy, hogy a tobbi kereskedesnek miert nem volt erdeke a csere, hiszen a garancialis javitasert hatalmas munkadijat szamolhatnak fel, amit a TMH garantaltan ki is fizet, ha mar akceptalta a javitasi kerelmet. talan ezert is van az, hogy a KOTO meg viragzik, mig a pecsi bezart a francba. Bunkon, tajekozatlanul, ugyfel-taszitoan nem lehet a XXI. szazadban uzletelni, csak erre meg nem jottek ra egyesek.

Kulfoldon, Europaban jobb azert a helyzet, ott tudtommal siman csereltek a motorokat, nem volt gond, legalabbis az angol es a nemet forumon is ezt olvastam.

Az USA-ban nem volt ez a motor, hiszen ott csak az 1,8-as valtozat volt kaphato, azonban ez a hiba csak az 1,4-es es az 1,6-os motorokat erintette. Az USA-ban olajiszaposodasi (black sludge) problema volt a nagyobb motorokkal, de nem ez a hiba. Szoval egyfelol ez nem mervado, masreszt azert sem, mert onnan nem hoznak ide bontasra kocsikat, csak Europabol, fokent Angliabol.

Az en motoromat 62e km-nel csereltek, uj fuzott blokkot kaptam. Ez azt jelenti, hogy a generator, meg a vezermutengely es a szelepfedel, meg a kerter maradt a regi, viszont a motor teljesen uj a szelepekkel, a hajtokarokkal es a csapagyakkal egyutt. A motorblokk maga nem uj, hanem a hibas, korabban bevett motorokat a gyarban ujra furjak es javitjak, de a minosege ugyan a, mintha elotte mas sosem hasznalta volna ezeket, hiszen uj lukak lettek furva a gyari gepekkel a blokkba. A kopo reszek termeszetesen ujak, ahogyan a dugok is, csak az alap ontveny hasznalt (de minosegre az ujjal egyenerteku).

Az uj motornak nincsen motorszama, mert azt kiuteottek belole, a forgalmiban is csak annyi van, hogy a motor tipusa 4ZZ.

A motorom eedig 55e km-t futott, tokeletesen uzemel eddig szerencsere. Merheto olajfogyasztas nincsen, meg a leghigabb 0w-20-as olajjal sem. A hangja es a fogyasztasa is tokeletes a motornak, teljesen meg vagyok eddig elegedve vele. Kaptam uj katalizatort is, mondvan, hogy a regi eltomodott az elegett olaj miatti korommal, a forgalmit is ok inteztek. Le a kalappal elottuk, 120 %-os munkat vegeztek, teljesen ingyen.

Ezzel nem csak a Toyotaba vetett bizalmamat allitottak helyre, hanem a javitast vegzo mszerviz is kiemelt szerepet kap reszemrol, most is hozzajuk viszem az E12-est muszakiztatni.

Sajnos a Te kocsid mar nem garancias, igy a javitasokat nem tudod elvegztetni veluk. Tekintettel azonban az ugyfelkozpontu gondolkodasukra, erdemes lehet hozzajuk fordulni, hiszen lehet, hogy nemi kedvezmenyt tudnak meg ma is nyujtani az alkatreszekre es a javitasra.

Termeszetesen neked nem jatszik a fuzott blokk, mert az 450e Ft plusz munkadijba kerul, viszont az alkatreszeket lehet, hogy kedvezmenyesen meg tudod vasarolni. En a helyedben beszelnek veluk, mert lehetseges, hogy tudnak tippeket adni, meg tudjak mondani, hogy kell-e dugokat is cserelni, illetve kerhetsz toluk arajanlatot is.

Tobbet nem tudok mar mondani, lassan a beszedet a tetteknek kell felvaltania. Sok sikert a javitashoz!

A fejlemenyekrol varok azert nemi tajekoztatast!  ;)

Pirx pilóta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re: Szerviz
« Válasz #5071 Dátum: 2011.03.16 12:48:29 »
még egy fontos kérdés: honnan tudom, hogy a dugattyúgyűrű, amit megveszek, az új fajta? vajh már csak ilyen van forgalomban? a szakál-metál webshopját nézegetve 5 féle utángyártott is van, 10k-tól 40-ig, RIK, NPREurope, SK, TP, vagy horrorárban Sanico...
Toyota Corolla Estate (kombi) E11 2001, Linea Sol, 1.4 VVT-I

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5072 Dátum: 2011.03.16 12:54:39 »
Gyurut nem vennek semmi penzert utangyartottban, plane, hogy tobb fele is letezik. Meg ha 3x annyi is, de en a gyarit vennem meg, hiszen az garantaltan megfelelo. Tovabba az anyaga is a motor hengerfalahoz lett igazitva, biztositva ezzel a maximalis futasteljesitmenyt.

A Hondakban Sanico-t hasznaltunk, de az elegge draga. Igaz, az olyan is, mint a gyari. De itt, miutan tobb fele is kaphato, ezert felejtosek az utangyartott termekek.

Jellemzo az utangyartott gyurukre, plane az olcsobbakra, hogy hamar kilagyulnak es kopnak, ha meg tud kemenyek, akkor kikoptathatjak a hengert is. Ezert javasolt a gyarit hasznalni, mert az pont tokeletes minden szempontbol. Egyedul az ara horror. De erre csak azt mondanam, hogy szar munkat vegezni a legdragabb mindig :excl:

Ha nincsen keret a motor javitasara meg, akkor inkabb sporoljal ra, aztan ha osszegyult a penz, akkor tisztessegesen csinaltassad meg. Annak nincsen ertelme, hogy most csinalunk egy gyorsjavitast, aztan 50e km mulva lehet megint szetszedni a motort.

Addig is hasznaljal 50-es olajat, ne 40-eset, mert az elobbibol nem fogy annyi, es osszessegeben jobban jar a motor egy surubb olajjal, amibol nem fogy annyi, mintha "keverekkel" uzemeltetned azt.
Ilyen olaj: Eneos 0W-50, Mobil1 5W-50
Ugyan ezek dragabbak, de kevesebb is fogy joval beloluk, ergo jobban jarsz anyagilag meg igy is, meg a motor is benzinnel megy majd es nem keverekkel, amit a tobbi alkatresz is jo neven fog venni..
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.16 13:05:30 írta B.S. »

Lotto

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 223
Re: Szerviz
« Válasz #5073 Dátum: 2011.03.16 15:36:45 »

Sajnos, ez az első Toyotám, előtte Hondáim voltak, így megbízható Honda-szerelőt ismerek néhányat Bp környékén, de toyotásat egyet sem...:( Viszont nem találtam szervíz-tapasztalatos topikot, csak a klubot szponzoráló két Bp-környéki szervíz fórumját... Nagyon hálás lennék, ha tudnátok ajánlani ilyeneket!

Üdv, Pirx

Szia,

Nemrég voltam náluk, szimpatikusak és hozzáértőek voltak, egy érdeklődést mindenképpen megér szerintem.

http://www.mobil-auto.hu/
E12 1.4 VVTI   2004 - volt :(
E87 116i  2011
GSR 600 K6

Turulmadar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Szerviz
« Válasz #5074 Dátum: 2011.03.16 17:50:20 »
Sziasztok!

Szerintetek a dupla dines fejegységet be lehet rakni az autómba???A képemen láthatóba.
Arra gondoltam,hogy ha kiveszem a gyári magnót,felette azt a kis dobozt,akkor pont beférne a dupla méretű.
Ez kivitelezhető?
Előre is köszönöm a választ.

 Őt szeretném berakni,mert találtam 1et alig használtan egész baráti áron,de csak akkor merem megvenni ha biztosra tudom,hogy be is tudom rakni.


[a csatolmányt egy admin törölte]
E11.Corolla.1.4 vvti.2001.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #5075 Dátum: 2011.03.16 17:52:57 »
Szerintem meg bármit csinálsz felesleges, mert a hengerfal is be van homályosodva/kopva... Azért eszi az olajat!
Xanyi

Satriani

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5076 Dátum: 2011.03.16 17:55:18 »
Szerintetek a dupla dines fejegységet be lehet rakni az autómba?

Be lehet tenni, de kell hozzá egy beépítőkeret. A gyári keretbe nem fogod tudni betenni, annak nem szabványos az alakja, azt a gyári fejegységhez igazították (ami szintén nem szabványos). Vedd meg nyugodtan a rádiót, egy ilyen keret párezer Ft, és elég sok helyen lehet kapni.

Ja, ácsi, elnéztem az avatarod. E11 méreteit nem ismerem.

Pirx pilóta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re: Szerviz
« Válasz #5077 Dátum: 2011.03.16 21:03:55 »
Az uj motornak nincsen motorszama, mert azt kiuteottek belole, a forgalmiban is csak annyi van, hogy a motor tipusa 4ZZ.

No, akkor most erre varrj gombot;)

Felhívtam a Mobil-Autót, hogy ajánlatot kérjek a kétféle felújításra:
- a fűzött gyári blokkos felejtős, félmilla táján áll meg, valószínűleg tényleg jó lenne, de ennyim nincs...
- a hagyományos felújításhoz kérték az alvázszámot, így amikor hazaértem, megnéztem a forgalmiban: ekkor ért a meglepetés, a motorszámnál csak az szerepel a forgalmiban, hogy 4ZZFE, megjegyzésként pedig, hogy "Motorazonosító adatot nem tartalmaz, típuskódja megállapított: 4ZZFE"

Egyből eszembe jutott, amit írtál, hogy a fűzött blokkból a gyárban kitörölték a motorszámot. Zseblámpa felkap, autó megnéz: a manuál szerinti helyen egy nyomtatott papírmatrica van, neki való fém keretben, rajta a motor típusa: 4ZZ-E52, meg négy szám; a kód fölött két hosszabb, egy 8 és egy 7 jegyű, alul egy hetes meg egy háromjegyű szám. A számok közül egyik sem egyezik a szervízkönyvbe beírt eladáskori motorszámmal (egy másik 7 jegyűvel...). Akkor most mi van...?

Lehet, hogy ez a motor már cserélt? Az eredeti olasz (ott adták el az autót) szervízkönyv utolsó hivatalos bejegyzése a 45 ezres szerviz, addig nincs nyoma ilyesminek. Utána még 90 ezerig kis ikszeket tettek az aktuális szerviz bélyegébe. Lehet, hogy egy ilyen cserét nem jegyeztek be a szervízkönyvbe? Hátul, a megjegyzéseknél sincs... Ha cserélték, az elég kiábrándító, óra szerint 120 ezer km-rel vettem az autót, ez, figyelembe véve az állapotát és a szervízkönyv meglévő részét a valóságban se lehet több 150-180 ezernél, de ha 200, akkor sem kellett volna még tönkremenni a cserélt motornak.

Mindenesetre elmegyek egy diagnosztizálásra a Mobilhoz, bárcsak nem a motor tönkremenetele, hanem valami banális tömítés elöregedése miatt lenne a fogyás...

Még egy dolog jutott eszembe: mivel a forgalmiban nincs motorszám, ha találok egy 2003-2004 utáni bontott 4ZZ blokkot, akkor papírmunka nélkül lehetne kicserélni...

Bocs, ha túl hosszú voltam, csak annyira nyomaszt ez a dolog...:(
Toyota Corolla Estate (kombi) E11 2001, Linea Sol, 1.4 VVT-I

Pirx pilóta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re: Szerviz
« Válasz #5078 Dátum: 2011.03.16 21:05:51 »
Szia,

Nemrég voltam náluk, szimpatikusak és hozzáértőek voltak, egy érdeklődést mindenképpen megér szerintem.

http://www.mobil-auto.hu/

köszi, már fel is vettem velük a kapcsolatot:)
Toyota Corolla Estate (kombi) E11 2001, Linea Sol, 1.4 VVT-I

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re: Szerviz
« Válasz #5079 Dátum: 2011.03.16 21:55:27 »
Sziasztok!

Szerintetek a dupla dines fejegységet be lehet rakni az autómba???A képemen láthatóba.
Arra gondoltam,hogy ha kiveszem a gyári magnót,felette azt a kis dobozt,akkor pont beférne a dupla méretű.
Ez kivitelezhető?
Előre is köszönöm a választ.

 Őt szeretném berakni,mert találtam 1et alig használtan egész baráti áron,de csak akkor merem megvenni ha biztosra tudom,hogy be is tudom rakni.


A fehérvári media marktban valami ilyesmi akcios. kb 60ezer ha jól emlékszem
Konrád

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5080 Dátum: 2011.03.16 22:49:53 »
Az uj motornak nincsen motorszama, mert azt kiuteottek belole, a forgalmiban is csak annyi van, hogy a motor tipusa 4ZZ.

No, akkor most erre varrj gombot;)

ekkor ért a meglepetés, a motorszámnál csak az szerepel a forgalmiban, hogy 4ZZFE, megjegyzésként pedig, hogy "Motorazonosító adatot nem tartalmaz, típuskódja megállapított: 4ZZFE"
Azt mondják, az első gondolat a jó, így leírom:

Cserélt blokkod van. Azt nem venném biztosra, hogy a gyári garanciában cserélték, de szinte biztos, hogy nem az eredeti motor van benne. Nézd meg a nívó pálca felső részén a műanyag foggantyú (amibe az ujjad dugod, mikor olajszintet ellenőrzöl) alatt van-e zöld kis gyűrű? Elvileg ez volt a jele a cserélt blokknak.
Azért, nem semmi tulaja(i) volt(ak) az autódnak! Blokkot cseréltek, majd azt is hazavágták?! :censored: :eek:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Turulmadar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Szerviz
« Válasz #5081 Dátum: 2011.03.16 22:57:43 »
Sziasztok!

Szerintetek a dupla dines fejegységet be lehet rakni az autómba???A képemen láthatóba.
Arra gondoltam,hogy ha kiveszem a gyári magnót,felette azt a kis dobozt,akkor pont beférne a dupla méretű.
Ez kivitelezhető?
Előre is köszönöm a választ.

 Őt szeretném berakni,mert találtam 1et alig használtan egész baráti áron,de csak akkor merem megvenni ha biztosra tudom,hogy be is tudom rakni.


A fehérvári media marktban valami ilyesmi akcios. kb 60ezer ha jól emlékszem


Az lehetséges,de én 35 ért kapnám meg!
Sajna még nem tudom h bele lehet e kóburálni az autómba.Nem baj, ha nem tudja itt senki akkor bemegyek majd valamikor 1 auto hifi műhelybe,csak félek mire lesz időm oda eljutni, addig már nem lesz meg ez a fejegység.
E11.Corolla.1.4 vvti.2001.

Turulmadar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Szerviz
« Válasz #5082 Dátum: 2011.03.16 23:00:38 »
Ha itt kaptam volna biztos választ, akkor már holnap megvettem volna.
E11.Corolla.1.4 vvti.2001.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5083 Dátum: 2011.03.16 23:05:39 »
Szerintem a körbefutó műanyag keret nem fog elférni, nekem csak a gyári fejegység helyére lett betéve egy 1DIN-es Blaupunkt, de annak a kerete már nem fért oda, mert bután kiállt volna az egész a konzolból. Szerintem a keret a legkevesebb, viszont a fejegység szélessége a nagyobb kérdés. Ezt nem tudom megmondani Neked, de a beépített fém keret, amire rá van csavarozva a tároló rekesz, talán elég széles hozzá, hogy beférjen a 2DIN-es cucc. Ezt így nem tudom megmondani, valahonnan le kéne nézd a méreteit az egységnek, otthon kb 2 perc alatt könnyedén szétszedheted magad is a középkonzolt és lemérheted. Én arra saccolok, hogy a fém kereten kicsit fabrikálni kell, de ne legyen igazam.

Mellesleg gondold át jól, hogy még, ha be is fér oda, jó lesz-e, mert az egész rész lent van, a látómezőből erősen kiesik. Nem biztonságos. Az enyém sem, de odanézés nélkül is tudom már kezelni...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

hrvathg

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
Re: Szerviz
« Válasz #5084 Dátum: 2011.03.16 23:54:36 »
Ez a motorolajdugulási gond le van valahova írva, hogy mely szériákat érinti? Kicsit kivert a víz, bár az olajat eddig nem ette.
Kösz!
2004 facelift Corolla E12-4zzFE made in japan