Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2289697 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Szerviz
« Válasz #5205 Dátum: 2011.03.24 22:28:02 »
 :taz: :taz:

Nagyon magas a labda !!!

 :clap:
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5206 Dátum: 2011.03.24 22:40:25 »
Oszt áruld már el, hogy a 4ZZ-FE motoros Corollákban hol van az üzemanyagszűrő?  :lol:

Take some photos, please. (De g.ci vagyok.)
Nem azt mondtam, hogy már ki is cseréltem...  :innocent: :D

...de van benne.  :cool2:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5207 Dátum: 2011.03.25 07:49:13 »
Oszt áruld már el, hogy a 4ZZ-FE motoros Corollákban hol van az üzemanyagszűrő?  :lol:

Take some photos, please. (De g.ci vagyok.)
Nem azt mondtam, hogy már ki is cseréltem...  :innocent: :D

...de van benne.  :cool2:
Utána jártam, ami van benne, az a tankban a durva szűrő. Külön üzemanyagszűrőt nem hoz az adatbank, valóban. A durva szűrőt elvileg lehet, de nagyon nem szeretik cserélni, mert ki kell hozzá venni a komplett szintjelző egységet is...  :cry: Úgyhogy maradnak a tisztító löttyök, Spuri, E85.

Barnának igaza volt a cinikus megjegyzéssel.  :ph34r: De nem adom fel...  :rockon:

4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5208 Dátum: 2011.03.25 09:00:03 »
Segítek még egy kicsit!  :D

Én kiszedtem a tankból már a szűrőt is. Kb olyan, mint egy szita, 0,5 mm-es lukakkal. Nah, hogy azon nem marad fent az apró szemű mocsok, az tuti. Amúgy nálam teljesen tiszta volt a tank alja, meg a szűrő is, pedig nem erre számítottam. Meg kellett állapítanom, hogy az egész kiszerelős művelet fölösleges volt teljesen, illetve, hogy tiszta a benzin, amiket tankoltam (a közhiedelmekkel ellentétben).

Részemről le van zárva a dolog, szarok a szűrőre a továbbiakban.   :)

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Re: Szerviz
« Válasz #5209 Dátum: 2011.03.26 13:58:18 »
Oszt áruld már el, hogy a 4ZZ-FE motoros Corollákban hol van az üzemanyagszűrő?  :lol:

Take some photos, please. (De g.ci vagyok.)
Nem azt mondtam, hogy már ki is cseréltem...  :innocent: :D

...de van benne.  :cool2:
Utána jártam, ami van benne, az a tankban a durva szűrő. Külön üzemanyagszűrőt nem hoz az adatbank, valóban. A durva szűrőt elvileg lehet, de nagyon nem szeretik cserélni, mert ki kell hozzá venni a komplett szintjelző egységet is...  :cry: Úgyhogy maradnak a tisztító löttyök, Spuri, E85.

Barnának igaza volt a cinikus megjegyzéssel.  :ph34r: De nem adom fel...  :rockon:



Na, azért várjunk még az akasztással, én találtam a 2000/03 havi (japán) 4ZZ E11-emben benzinszűrőt a motortérben. Ki is cseréltettem, Japanparts-ra. Be is írtam ide, akkor talán abban maradtunk, hogy a korai évjárat miatt hagyhatták benne, esetleg a japán gyártás lehet a ludas...szóval nem egyértelmű a helyzet :)
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5210 Dátum: 2011.03.26 14:01:52 »
Kötélre vele! Haljon Bepi81! Akasszuk fel azonnal! A felesége boszorkány, őt is! Kössük fel! Kössük fel! Kössük fel!

 :hang:


 [rohog] [rohog] [rohog]

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5211 Dátum: 2011.03.26 19:29:56 »
Kötélre vele! Haljon Bepi81! Akasszuk fel azonnal! A felesége boszorkány, őt is! Kössük fel! Kössük fel! Kössük fel!

 :hang:


 [rohog] [rohog] [rohog]
Bunkó vagy Bákszi! :tt2: :tt2: :tt2:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Szerviz
« Válasz #5212 Dátum: 2011.03.26 22:24:24 »
Benzinszűrő: szerintem bárhová a motortéren belül a benzincső átvágásával behelyezhető egy benzinszűrő. /amennyiben ez álmatlan éjszakákat okozna/
Pl. egy ilyet,

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: Szerviz
« Válasz #5213 Dátum: 2011.03.27 00:05:36 »
Benzinszűrő: szerintem bárhová a motortéren belül a benzincső átvágásával behelyezhető egy benzinszűrő. /amennyiben ez álmatlan éjszakákat okozna/
Pl. egy ilyet,
Engem pont ilyenért cseszett le az egyik autószerelő...beraktam ezt az átlátszó műanyag benyaszűrőt  egy volt kocsimba ami injektoros volt ... erre a szerelőm mondta h hékás ez a fajta szűrő karbis kocsiba való és nem bírja sokáig a 3bar nyomást amit a pumpa csinál...nemhiába fémházas szűrőt raknak a "modernebb befecskendezős" kocsikba... szóval végül kiszedtem és összetettem a kezem h nem lett komolyabb baj mivel abban a kocsiban a motortérben volt igen közel a kipuffhoz a szűrő...úgyhogy ilyenen nem spóroltam megvettem 4000ért a gyári fém szűrőt és kibaxxtam ezt a 900 ft os simsonfeelinges kakit... :)lehet spekulálni h bírja e a műanyag vagy nem a 3bart de biztos h nyugodtabban alszol ha fémházasat veszel...én legalábbis jobban aludtam:)
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.27 00:10:00 írta dublin19 »
'03 Corolla E12 4zz-fe

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5214 Dátum: 2011.03.27 00:12:20 »
Jah, nem kéne erőltetni ezt a vacakot. Egyrészt nem bírja a nyomást kellőképpen.

Másfelől meg nagyon pici, így hatalmasat fog az üzemanyag-áramláson, lecsökkenti az átfolyást a szűk keresztmetszet miatt.

Harmadrészt meg nem merném a gyári (nehezen pótolható) üzemanyagcsövet megvágni, mert ki tudja, milyen veszélyt okoz a dolog. Ha leesik valamiért, például a nyomás lelöki, akkor tüzet is okozhat.

Ez lenne az utolsó dolog, amivel próbálkozni mernék.

Nem véletlen nincsen benne szűrő. Gyanítom azért, mert a Toyota nem hisz a városi legendákban és tudja, hogy a benzin tiszta és nincsen tele mocsokkal.
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.27 00:14:02 írta B.S. »

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: Szerviz
« Válasz #5215 Dátum: 2011.03.27 09:18:12 »
Jah, nem kéne erőltetni ezt a vacakot. Egyrészt nem bírja a nyomást kellőképpen.

Másfelől meg nagyon pici, így hatalmasat fog az üzemanyag-áramláson, lecsökkenti az átfolyást a szűk keresztmetszet miatt.

Harmadrészt meg nem merném a gyári (nehezen pótolható) üzemanyagcsövet megvágni, mert ki tudja, milyen veszélyt okoz a dolog. Ha leesik valamiért, például a nyomás lelöki, akkor tüzet is okozhat.

Ez lenne az utolsó dolog, amivel próbálkozni mernék.

Nem véletlen nincsen benne szűrő. Gyanítom azért, mert a Toyota nem hisz a városi legendákban és tudja, hogy a benzin tiszta és nincsen tele mocsokkal.
egyébként van benne szűrő,csak benne van a tankban egy pohárszerűség és azt cserélni elég necces de az itteni toyotában momdták h még nem is találkoztak nagyon szűrőcserés kocsival...

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.27 09:23:17 írta dublin19 »
'03 Corolla E12 4zz-fe

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5216 Dátum: 2011.03.27 09:22:06 »
dublin, az én családomat B.S. tegnap este már felakasztotta emiatt ( :innocent: )... üzemanyag szűrő nincs benne! Amiről Te beszélsz, az egy ún durva szűrő, amin jó nagy rések vannak, ami a benzint vajmi kis mértékben szűri meg, max, ha egy papírt dobsz a tankba, azt megszűri, de a benzinben lévő kisebb "maszatokat" biztosan nem...  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: Szerviz
« Válasz #5217 Dátum: 2011.03.27 09:25:58 »
dublin, az én családomat B.S. tegnap este már felakasztotta emiatt ( :innocent: )... üzemanyag szűrő nincs benne! Amiről Te beszélsz, az egy ún durva szűrő, amin jó nagy rések vannak, ami a benzint vajmi kis mértékben szűri meg, max, ha egy papírt dobsz a tankba, azt megszűri, de a benzinben lévő kisebb "maszatokat" biztosan nem...  :flowers:
elnézést... :) akkor helyesbítek ami szűrő van az ez :) akkor ezek a finom magyar benzinek frankók a motornak.. de utólag nem mernék belerakni szűrőt mert kitudja h a mérnökök által  kiszámolt üzemanyagnyomással mit csinálna...
'03 Corolla E12 4zz-fe

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5218 Dátum: 2011.03.27 09:35:13 »
Így-így.  :yes: Esetleg - szerintem - annyi nem árt, hogy az üzemanyagba raksz 4-5 tankonként egy adag SPURI-t, jó tapasztalatok vannak vele, vagy szintén alkalmanként egy olyan 20%-nyi E85-öt. Én utóbbit alkalmaztam múlt nyáron, nem volt vele semmi gondom, nagyon szépen (szebben) ment az E85-tel. Azt nem tudom, hogy volt-e az előzőekben bármilyen kosz a tankban, illetve a rendszerben, de semmilyen negatív tapasztalatom nincs az E85-tel. Inkább ilyet tegyen bele az ember, mint egy utólagosan közbeiktatott akármilyen gagyi szűrőt.
A kis mennyiségű E85 egyébként is tisztítja az üzemanyagrendszert, ráadásul igen hatékonyan - bár, arra nagyon vigyázni kell, hogy ne túl sokat töltsön bele az ember, nehogy szegény keveréket hozzon létre -.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5219 Dátum: 2011.03.27 14:07:40 »
Nah, megtettem a nagy lépést az olajszivárgás megszüntetésére az E12-esnél. Ki lett a karternél a tömítés cserélve nagy nehézségek árán.

Nem lógott bele a kipuffogó a karter alá, ez a pozitív része a dolognak. A negatív az, hogy amíg a Civic-ben készre gyártott gumitömítés van, addig a Toyotákban pasztával oldották meg mindezt.

A lényege a pasztázásnak. A csavarok kiszedése utána végig kell spaklizni a karter szélét, mert úgy oda van ragadva, mintha sziloplasztozva lenne a karter a motorhoz. Valójában szilózva is van, csak ez a szilo egy spéci hő- és olajálló fekete paszta.

Ha nagy nehezen lejött és a maradék negyed deci olaj a fejemre folyt, akkor kezdődik a szopás része, mert a régi tömítő anyagot le kell vakarni a karterről is, meg a motorblokk aljáról is. Ez 2 óráig tartott, utána megértem a mocskot kimosni, kitörölni a karterből...

Miután lezsírtalanítottam a kocsi motorjának az alját is, meg a kartert is, akkor körbenyomtam a kartert a Loctite spéci pasztával, amit 2.400-ért vettem a Meteor autóban a gyári 16.000 Ft-os Toyota paszta helyett.

A pasztás kartert felnyomtam, majd felcsavaroztam, ez sem 2 perc, mert van vagy 15 csavar és mindegyiket egyenletesen kell meghúzni, 5x körbejárva őket...

Hagytam a kocsit száradni ma reggelig, most megkapta az 5W-30-as Mobil1-et a kocsi. Eddig szerencsére szivárgás nyoma nincsen, minden száraz és tiszta, ahogyan este ott hagytam.


Ami egy kibaxott nagy vicc: nincsen 4 liter olaj a 4 literes Mobil1 ESP kannájában  :excl:   :censored:
 
Az én kocsimba 4,3 liter kell, az E12-be 3,7 liter. Elvileg a két kannával max-ra tudom tölteni mindegyiket. Most mind a két kocsi max és 3/4-ed között van, egyik sincsen tele. Eddig az Eneos 0W-20 volt az enyémben, alig kellett az 1 kannán felül 2-3 deci. Most 1 kanna, meg még 2-3 deci és 3/4 fölött van kicsivel a szint.

Az E12-esben 5W-30-as Eneos volt, abban 3,7 liter van, 3/4-en áll a szintje.


Még egy városi legendát meg kell cáfolnom: igaz ugyan, hogy mi rámpára állva szerelünk, ahol meg van döntve a kocsi és több olaj folyik ki. De! Mikor leszedtük a kartert kb fél deci volt a maximális mennyiség, ami benne maradhatott, de szerintem még annyi sem. Szóval ez nem igaz, hogy több deci bentmarad cserekor a motorban. A járatokkal együtt mindent összeadva maximum 1 dl-nyi olaj lehet az a mennyiség, ami nem jön ki, de szerintem még ennyi sem. Szóval ez kamu, hogy több deci nem tud kifolyni a karterből, meg a motorból...



Csináltam néhány képet a motor aljáról, meg a karterről, amíg pihentem:
Kép1
Kép2
Kép3
Kép4
Kép5
Kép6
Kép7
Kép8
Kép9
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.27 14:13:31 írta B.S. »