Nah, megtettem a nagy lépést az olajszivárgás megszüntetésére az E12-esnél. Ki lett a karternél a tömítés cserélve nagy nehézségek árán.
Nem lógott bele a kipuffogó a karter alá, ez a pozitív része a dolognak. A negatív az, hogy amíg a Civic-ben készre gyártott gumitömítés van, addig a Toyotákban pasztával oldották meg mindezt.
A lényege a pasztázásnak. A csavarok kiszedése utána végig kell spaklizni a karter szélét, mert úgy oda van ragadva, mintha sziloplasztozva lenne a karter a motorhoz. Valójában szilózva is van, csak ez a szilo egy spéci hő- és olajálló fekete paszta.
Ha nagy nehezen lejött és a maradék negyed deci olaj a fejemre folyt, akkor kezdődik a szopás része, mert a régi tömítő anyagot le kell vakarni a karterről is, meg a motorblokk aljáról is. Ez 2 óráig tartott, utána megértem a mocskot kimosni, kitörölni a karterből...
Miután lezsírtalanítottam a kocsi motorjának az alját is, meg a kartert is, akkor körbenyomtam a kartert a Loctite spéci pasztával, amit 2.400-ért vettem a Meteor autóban a gyári 16.000 Ft-os Toyota paszta helyett.
A pasztás kartert felnyomtam, majd felcsavaroztam, ez sem 2 perc, mert van vagy 15 csavar és mindegyiket egyenletesen kell meghúzni, 5x körbejárva őket...
Hagytam a kocsit száradni ma reggelig, most megkapta az 5W-30-as Mobil1-et a kocsi. Eddig szerencsére szivárgás nyoma nincsen, minden száraz és tiszta, ahogyan este ott hagytam.
Ami egy kibaxott nagy vicc: nincsen 4 liter olaj a 4 literes Mobil1 ESP kannájában
Az én kocsimba 4,3 liter kell, az E12-be 3,7 liter. Elvileg a két kannával max-ra tudom tölteni mindegyiket. Most mind a két kocsi max és 3/4-ed között van, egyik sincsen tele. Eddig az Eneos 0W-20 volt az enyémben, alig kellett az 1 kannán felül 2-3 deci. Most 1 kanna, meg még 2-3 deci és 3/4 fölött van kicsivel a szint.
Az E12-esben 5W-30-as Eneos volt, abban 3,7 liter van, 3/4-en áll a szintje.
Még egy városi legendát meg kell cáfolnom: igaz ugyan, hogy mi rámpára állva szerelünk, ahol meg van döntve a kocsi és több olaj folyik ki. De! Mikor leszedtük a kartert kb fél deci volt a maximális mennyiség, ami benne maradhatott, de szerintem még annyi sem. Szóval ez nem igaz, hogy több deci bentmarad cserekor a motorban. A járatokkal együtt mindent összeadva maximum 1 dl-nyi olaj lehet az a mennyiség, ami nem jön ki, de szerintem még ennyi sem. Szóval ez kamu, hogy több deci nem tud kifolyni a karterből, meg a motorból...
Csináltam néhány képet a motor aljáról, meg a karterről, amíg pihentem:
Kép1Kép2Kép3Kép4Kép5Kép6Kép7Kép8Kép9