most, hogy kicsit jobban képben vagyok:
az elsődleges hiba nem a gyűrűk minősége, hanem igenis konstrukciós hiba: a kartergáz-felvezető csatornákat méretezték alul, amiatt indult meg a hengerek kokszosodása, ez az amúgy is szűk járatokat tovább szűkítette; a gáz emiatt alternatív útvonalat keres, és jobb híján a gyűrűk mellett nyomakodik fölfelé, ott is kokszosodást, így előbb-utóbb kopást okozva...
a cserélt "fűzött" blokkok esetén a gyárban fúrták újra nagyobbra a nyílásokat
emiatt van, hogy a fűzött blokk beépítése önmagában nem garancia, az elkokszosodott, mocskos hengerfej felújítása is mindenképp fontos, hiszen abból az eredeti került vissza a blokkra...
előreláthatólag épp ez lesz nálam a megoldás menete: mivel cserélt, fűzött blokk van már a vasban, és ennek ellenére eszi az olajat, a Mobilnál azt feltételezik, hogy egy hengerfej-felújítás először sokat javíthat a helyzeten, elképzelhető, hogy az olaszok úgy cserélték a blokkot (ráadásul garancián túl, még a zöldre jelölt nívópálcát se tették bele), hogy visszarakták a sz@r hengerfejet... ha ez megoldja a fogyást, OK, ha nem, második ütemben újítjuk fel a blokkot, így a költségek is megoszlanak... lehet persze az is, erre gondolni se merek, hogy a tönkrement blokk helyére tettek egy másik, bontott, "rossz" blokkot, ez már sajnos csak az alaposabb belekukkantás után fog kiderülni...
sajnos, a különböző mértékű felújítások bekerülési költségei messze túlmutatnak az itt előzetesen betippelt összegeken...