Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2289829 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5115 Dátum: 2011.03.18 12:58:47 »
És mennyit eszik az olajból?

(nekem 10.000km-en fogy 1L)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5116 Dátum: 2011.03.18 13:07:51 »
Arrol inkabb ne beszeljunk, hogy az 50-es olaj rohadtul nem belevalo. Nem aramlik megfeleloen, nem hut rendesen, hidegen suru (az 5W-seken belul is hatalmas a kulonbseg 0 fok felett a viszkozitast tekintve), stb.

Nem csodalkoznek azon sem, ha egy jo szeriaju motort ez az olaj tokrevagna 50e km alatt. Ugyanis ez nem megfelelo viszkozitas ennek a motornak. Minden jo motort el lehet baxni rossz olajjal, ettol ez meg nem a kocsi hibaja.

Az is benne van, hogy sokban nem is csereltek le rendesen az olajat, ami szinten hozzajarult a problemahoz. Az olajlehuzo gyuru amugy a hibas elsosorban, konstrukciosan rossz, letapad, puha, kikopik. Az 50-es olaj altal okozott nagy ho, meg elegtelen kenes meg csak tovabb noveli a terhelest, amit a gyengebb lehuzo gyuru meg annyira sem tud elviselni.

Okosan kell a kocsiba onteni az olajat, gyakran kell cserelni, a hideg motort nem kell hajtani, aztan akkor minimalis az olajfogyasztasi problemara az esely.

dalatt

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 82
Re: Szerviz
« Válasz #5117 Dátum: 2011.03.18 13:13:14 »
Olvasva a hozzáoszlásotokat a következő kérdés fogalmazódik meg bennem. Én vajon mit csináljak az én autómmal? Eszi az olajat 2,5-3dl/1000km, indításnál kopogó hangot ad pár 10 másodpercig a motor bal oldaláról, és most azt vettem észre hogy ha gázt adok akkor egy bizonyos fordulatszám tartományban a szívócsőnél rossz hangot hallok ezt persze nem mindig csinálja. Az autót kereskedőtől vettem és az a gyanúm hogy erősen átvágott. Most 157E km van benne de szerintem ez bőven 200 fölött van. Az autó egy 2002.10 havi 1.6 corolla, az olaj bent 5W. A katalizátor már rossz (P420 hibakód). Nem akarok rá fél milliót költeni mert ha lenne akkor annyival fiatalabb autót vettem volna. Amúgy jó az autó, szeretek vele menni. Valószínűleg hosszú távra használhatták és a külsejéből, belsejéből ítélve megvigyázták. Tehát a kérdés hogy foglalkozzak-e ezekkel a hibákkal vagy ne? Ha igen akkor melyiknek van nagyobb prioritása?
2002 Corolla 1.6 vvt-i E12

AdamBH

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 116
Re: Szerviz
« Válasz #5118 Dátum: 2011.03.18 13:16:05 »
Az olajfogyasztós-becsörgős témakörhöz én is szólnék.

Az autóm 2000 márciusi, japán gyártású, 188 ezer km. Eneos 5W-30-ból már vagy 2 liter elfogyott 8 ezer kilométeren.

Becsörgés nekem is van, próbáltam is ennek itt korábban utánajárni, nem sok sikerrel. Néhány írtak ECU cseréről, hogy az segített, de én pl azt sem tudom, hogy az egyes vezérlők különféle cikkszámai milyen motorszériához, milyen felszereltséghez (klímás/nem klímás stb) tartoztak. Ehhez valaiféle gyári adatbázis kellene.

Felhívtam az imént Zeke Zsoltot a SupraTrend-től, kérdeztem erről a hibás ECU jelenségről és a csörgésről. Azt mondta, ilyesmivel nem igazán találkozott, viszont kérdezte, nem olajfogyasztós-e az autó. Ugyanis az a tapasztalatuk, hogy sok olajfogyós autó esetében a dugattyú tetejére a felesleges olaj ráég, kormosodik és ez a kormos koksz a sűrítéskor (meg az előző munkaütemekkor) annyira felhevül (gondolom), hogy idő előtt begyújtja a benzin-levegő elegyet. A felesleges olaj pedig gondolom a szíváskor kerül a dugó tetejére. Műszakiak biztos jól megmosolyognak az okfejtésemért, nem ez a szakmám :)

A hibás ECU szériákra viszont nem tudott mit mondani, azt mondta, hogy ezzel csak márkakereskedésben tudnak - ha tudnak - valamit kezdeni. Úgyhogy most keresek egy jóindulatú, segítőkész márkaszervizt, ahol nem röhögik és nézik ki a 11 éves rozsdaboglyámat. Az is megfordult a fejemben, hogy a 188 ezer futott kilométerre való tekintettel lehet, hogy megoszthatnám a TMH-val a motorcsere költségeit. Már ha az én autóm is hibás szériás, amit megint csak nem tudok.

Úgyhogy igazából nem lendült előre az ügyem. Pedig jó lenne, mert igazából a húgomnak vettem a kis Corit (júniusban - LOL), de addig nem akarom nekiadni, ameddig nincs minden rendben rajta :)
E11 1.4 VVTi Hatchback 2000/03
E12 1.4 VVTi Wagon 2004/12

...és még néhány OFF ;)

Lotto

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 223
Re: Szerviz
« Válasz #5119 Dátum: 2011.03.18 13:16:45 »
Igen, de, mivel a Te autód 2004-es, ezért szerintem Téged nem érint már a dolog.

Én 2004-ben, májusban vettem át. Márciusban rendeltem meg, 2 hónapot kellett rá várni.
A rendelés pillanatában állítólag még hajón volt.
Az év őszén még Szeke klubtársunk (már nem ír ide) le is kérdezte a gyártás dátumát és meglepő módon az 2003 február.
Ekkor gyártották le a "vázat". 
Így simán elképzelhető a régebbi motor is.
E12 1.4 VVTI   2004 - volt :(
E87 116i  2011
GSR 600 K6

Pirx pilóta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re: Szerviz
« Válasz #5120 Dátum: 2011.03.18 13:17:42 »
most, hogy kicsit jobban képben vagyok:

az elsődleges hiba nem a gyűrűk minősége, hanem igenis konstrukciós hiba: a kartergáz-felvezető csatornákat méretezték alul, amiatt indult meg a hengerek kokszosodása, ez az amúgy is szűk járatokat tovább szűkítette; a gáz emiatt alternatív útvonalat keres, és jobb híján a gyűrűk mellett nyomakodik fölfelé, ott is kokszosodást, így előbb-utóbb kopást okozva...

a cserélt "fűzött" blokkok esetén a gyárban fúrták újra nagyobbra a nyílásokat

emiatt van, hogy a fűzött blokk beépítése önmagában nem garancia, az elkokszosodott, mocskos hengerfej felújítása is mindenképp fontos, hiszen abból az eredeti került vissza a blokkra...

előreláthatólag épp ez lesz nálam a megoldás menete: mivel cserélt, fűzött blokk van már a vasban, és ennek ellenére eszi az olajat, a Mobilnál azt feltételezik, hogy egy hengerfej-felújítás először sokat javíthat a helyzeten, elképzelhető, hogy az olaszok úgy cserélték a blokkot (ráadásul garancián túl, még a zöldre jelölt nívópálcát se tették bele), hogy visszarakták a sz@r hengerfejet... ha ez megoldja a fogyást, OK, ha nem, második ütemben újítjuk fel a blokkot, így a költségek is megoszlanak... lehet persze az is, erre gondolni se merek, hogy a tönkrement blokk helyére tettek egy másik, bontott, "rossz" blokkot, ez már sajnos csak az alaposabb belekukkantás után fog kiderülni...

sajnos, a különböző mértékű felújítások bekerülési költségei messze túlmutatnak az itt előzetesen betippelt összegeken...:(
Toyota Corolla Estate (kombi) E11 2001, Linea Sol, 1.4 VVT-I

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5121 Dátum: 2011.03.18 13:21:12 »
Igen, de, mivel a Te autód 2004-es, ezért szerintem Téged nem érint már a dolog.

Én 2004-ben, májusban vettem át. Márciusban rendeltem meg, 2 hónapot kellett rá várni.
A rendelés pillanatában állítólag még hajón volt.
Az év őszén még Szeke klubtársunk (már nem ír ide) le is kérdezte a gyártás dátumát és meglepő módon az 2003 február.
Ekkor gyártották le a "vázat". 
Így simán elképzelhető a régebbi motor is.
Aha. Így már más a helyzet. Viszont most van valami olajfogyasztásod? Ha nincs, szerintem továbbra sem kell aggódnod, csak örülni kell neki.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Lotto

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 223
Re: Szerviz
« Válasz #5122 Dátum: 2011.03.18 13:25:02 »
Aha. Így már más a helyzet. Viszont most van valami olajfogyasztásod? Ha nincs, szerintem továbbra sem kell aggódnod, csak örülni kell neki.  :flowers:
Az nincs és remélem nem is lesz.  ;)
E12 1.4 VVTI   2004 - volt :(
E87 116i  2011
GSR 600 K6

Turulmadar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Szerviz
« Válasz #5123 Dátum: 2011.03.18 16:17:35 »
most, hogy kicsit jobban képben vagyok:

az elsődleges hiba nem a gyűrűk minősége, hanem igenis konstrukciós hiba: a kartergáz-felvezető csatornákat méretezték alul, amiatt indult meg a hengerek kokszosodása, ez az amúgy is szűk járatokat tovább szűkítette; a gáz emiatt alternatív útvonalat keres, és jobb híján a gyűrűk mellett nyomakodik fölfelé, ott is kokszosodást, így előbb-utóbb kopást okozva...

a cserélt "fűzött" blokkok esetén a gyárban fúrták újra nagyobbra a nyílásokat

emiatt van, hogy a fűzött blokk beépítése önmagában nem garancia, az elkokszosodott, mocskos hengerfej felújítása is mindenképp fontos, hiszen abból az eredeti került vissza a blokkra...

előreláthatólag épp ez lesz nálam a megoldás menete: mivel cserélt, fűzött blokk van már a vasban, és ennek ellenére eszi az olajat, a Mobilnál azt feltételezik, hogy egy hengerfej-felújítás először sokat javíthat a helyzeten, elképzelhető, hogy az olaszok úgy cserélték a blokkot (ráadásul garancián túl, még a zöldre jelölt nívópálcát se tették bele), hogy visszarakták a sz@r hengerfejet... ha ez megoldja a fogyást, OK, ha nem, második ütemben újítjuk fel a blokkot, így a költségek is megoszlanak... lehet persze az is, erre gondolni se merek, hogy a tönkrement blokk helyére tettek egy másik, bontott, "rossz" blokkot, ez már sajnos csak az alaposabb belekukkantás után fog kiderülni...

sajnos, a különböző mértékű felújítások bekerülési költségei messze túlmutatnak az itt előzetesen betippelt összegeken...:(

Igen ez már megmagyarázza ezt az egész egyedi furcsa dolgot ezzel a témakörrel kapcsolatban.Igen,műszaki ember lévén úgy vélem ez meggyőző magyarázat....ez okozhat ilyen hibajelenséget.
Azt nehezen tudom elképzelni a Japán gyűrűkről,hogy gyenge minőségűek.....Nagyon soklépcsős anyagminőség vizsgálaton mennek ahhoz át ezek az alkatrészek,hogy ez még erős fantáziával is elképzelhető legyen.Tehát nem lehet azt elképzelni,hogy egy gyűrű ami köztudott a legmagasabb kopás ellenállású anyagból van, valami okból gyengébb minőséget kapjon.Csak konstrukciós hibát tudok (én) az én fejemmel elképzelni.

Akkor ha ezeket az információkat összerakjuk,az ebbe a kategóriába eső (előszériás)blokkokat autókat használóknak a következő lépéseket kell megtenniük::

Ha még nem eszi az olajat,5w-30 ast használjon....Ha csak a nívó pálca miatt megy bele több olaj,akkor érdemes az előszériás blokkokba is 4.2 liter olajat rakni és nem tudomást venni az olajpálca maximum jeléről.
Logikailag kikövetkeztetve, akkor ez a legjobb módszer arra, hogy ezeket a kritikus vitatott blokkokat a leghosszabb ideig élvezhessük használhassuk.
Ha az autónk még nem eszi az olajat,akkor megkockáztatom ,hogy érdemes lenne a kartergáz felömlőket arra a szabványra maratni,ami az újabb motoroknál van!
Persze akkor ezt 100% ban tudni kéne, hogy tényleg ez okozta e, ezt a furcsa nem mindennapi jelenséget a vvti motorok gyártásának kezdetén.
Igazán értékes információ lenne ez sokaknak,ha biztosra tudnánk,hogy hol van a kutya elásva.
E11.Corolla.1.4 vvti.2001.

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Szerviz
« Válasz #5124 Dátum: 2011.03.18 19:19:36 »
Az én toyotám 2003.09. havis E12 es 1.4 vvti benzin de eddig semmi olajfogyasztás nem jelentkezett most tartunk 108500 km.-nél.
Lehetséges hogy későbiekben (persze nem a természetes olajfogyasztásra gondolok) enni fogja az olajat??

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5125 Dátum: 2011.03.18 20:05:45 »
Az én toyotám 2003.09. havis E12 es 1.4 vvti benzin de eddig semmi olajfogyasztás nem jelentkezett most tartunk 108500 km.-nél.
Lehetséges hogy későbiekben (persze nem a természetes olajfogyasztásra gondolok) enni fogja az olajat??
Csak rajtad múlik, hogy mit raksz bele, hogyan használod.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Szerviz
« Válasz #5126 Dátum: 2011.03.18 20:14:12 »
Az én toyotám 2003.09. havis E12 es 1.4 vvti benzin de eddig semmi olajfogyasztás nem jelentkezett most tartunk 108500 km.-nél.
Lehetséges hogy későbiekben (persze nem a természetes olajfogyasztásra gondolok) enni fogja az olajat??
Csak rajtad múlik, hogy mit raksz bele, hogyan használod.

Persze úgy gondoltam hogy jófajta olaj normális használat mellet.Nem vagyok az a nagyon lassúcsiga de mondjuk olya 3000 körül elváltom mindig csak nagyon ritkán kinálgatom meg neki akkor se agyig forgatva meg nem hosszú távon.

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Szerviz
« Válasz #5127 Dátum: 2011.03.18 20:52:35 »

Az olajmennyiség megnövelése pedig nem más, mint a meglevő motorok túltőltése olajjal. Semmi mást nem csináltak, csak a pálcába beleütött maximumot jelző pöttyöt feljebb tettek 1 cm-rel kb. Igy 4,3 liter olajnál éri el a felső jelölést a szint. Gondolom a motorba elfért a nagyobb olajmennyiség is, csak a karterbe magasabban áll a szint. Eredménye viszont ennek a hidegebb és aranyaiban tisztább motorolaj -- gondolom ezzel is kivédve a hasonló hibákat a későbbiekre nézve.

Szóval pálcát nem azért cserélnek, hogy pöttyös legyen, hanem azért, hogy nagyobb mennyiségű olajnál legyen a szint "maximumon".
Ez biztos ? :hmmmm:    Elvi kérdés: az enyémre önthetek még fél litert ?  De minek ?
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5128 Dátum: 2011.03.18 21:12:51 »
Az én toyotám 2003.09. havis E12 es 1.4 vvti benzin de eddig semmi olajfogyasztás nem jelentkezett most tartunk 108500 km.-nél.
Lehetséges hogy későbiekben (persze nem a természetes olajfogyasztásra gondolok) enni fogja az olajat??
Csak rajtad múlik, hogy mit raksz bele, hogyan használod.

Persze úgy gondoltam hogy jófajta olaj normális használat mellet.Nem vagyok az a nagyon lassúcsiga de mondjuk olya 3000 körül elváltom mindig csak nagyon ritkán kinálgatom meg neki akkor se agyig forgatva meg nem hosszú távon.
Ebben az esetben csodálkoznék, ha jelentkezne az említett olajfogyasztás. ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Turulmadar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re: Szerviz
« Válasz #5129 Dátum: 2011.03.18 23:20:06 »

Az olajmennyiség megnövelése pedig nem más, mint a meglevő motorok túltőltése olajjal. Semmi mást nem csináltak, csak a pálcába beleütött maximumot jelző pöttyöt feljebb tettek 1 cm-rel kb. Igy 4,3 liter olajnál éri el a felső jelölést a szint. Gondolom a motorba elfért a nagyobb olajmennyiség is, csak a karterbe magasabban áll a szint. Eredménye viszont ennek a hidegebb és aranyaiban tisztább motorolaj -- gondolom ezzel is kivédve a hasonló hibákat a későbbiekre nézve.

Szóval pálcát nem azért cserélnek, hogy pöttyös legyen, hanem azért, hogy nagyobb mennyiségű olajnál legyen a szint "maximumon".
Ez biztos ? :hmmmm:    Elvi kérdés: az enyémre önthetek még fél litert ?  De minek ?

Minek??
Elvileg a nagyobb mennyiségű olajban nagyobb a hígulás,így lassabban koszolódik el,ezáltal tovább lesz csúcsminőségen (lassabban használódik el),jobban hűt.....stb
Most képzeljük el, ha ez az igénybevétel ami az olajat éri a blokkunkban,mondjuk 50 liter olajat érint.......ha ezt kivitelezni lehetne akkor sokkal több kilométert lehetne elmenni olajcsere nélkül,de ez logikus.Szóval ha több az olaj, és konstrukciólag elbírja a blokk,akkor csak hasznos lehet.
Most csak az a kérdés,hogy mennyire biztos a fent említett infó.
E11.Corolla.1.4 vvti.2001.