Szerintem nem lesz szabályos, de:
http://4x4ledlights.eu/18w-os-6-ledes-munkalampa-tolatolampa-kiegeszito-lampa.html
Ha ez igaz, akkor 6db 3W-os LED, 18W, az 1,5A, kisüti a szemet sötétben.
Hátul keresni egy helyet neki, akár a lökhárító aljára egy lyukat fúrni és rácsavarni. Te látod. Sima kapcsolóval kapcsolni bentről, szükség esetén, de párhuzamba is lehet a gyárival.
Műszaki előtt meg legfeljebb levenni, bár nálam még műszakin soha senki nem nézett semmit index, féklámpa, tolatólámpa témakörben
Ez elsőre nem is néz ki rosszul.
Ha esetleg van neki "E" száma mint tolatólámpa, azzal szerintem teljesen szabályossá lehetne tenni az átalakítást (mint kiegészítő lámpa), kérdés, van-e neki.
Ami a teljesítményt illeti, az brutális, biztosan csökkentenék valamilyen formában a fényerején (ekkora nem kell), így mondjuk az élettartama tud megnőni nem kevéssel.
Tulajdonképpen egy ehhez nagyon hasonló LED-es megoldást gondoltam feltenni, csak némileg kisebb méretű (nem kell akkora hűtőfelület), és némileg kisebb teljesítményű (talán 3W a 18W helyett), ergo sokkal kevésbé zavarná a többi közlekedőt, de azon a problémán segítene, hogy az autónak nincs baloldalon világítása... ergo minden szempontból jobb, de, ha ez esetleg hivatalosan tolató lámpa, nekem az is megfelel, csak akkor bele kell nyúlnom annak érdekében, hogy ne legyen annyira zavaró másokra nézve...
Az autóm hátsó lámpáiban ilyenek vannak. Nem reflektorok, de lehet velük tolatni, nem vakon. A te autódban egy hasonló vagy nagyobb fényerejű+ a tolatókamerád nyújtotta előny elég lenne a biztonságos manőverekhez bárhol, fényszegény környezetekben is.
Amióta megy a diskurzus a probléma körül, még magam is kedvet kaptam kicsit emelni a fényerejükön egy minőségi cserével. Azután tőlem építhet hordozható udvart a varjúkánon.
Egy próbát megér, hátha segít... egyébként a tolató kamerával a hiányos nappali / éjszakai "üzemmód" sajátosságai miatt éjszaka (éppen sötétben tolatásnál) nem szeretek belenézni, mert utána hosszú másodpercekig nem látom rendesen az autó mögötti halovány fényrendszert...
Egyébként rendeltem tegnap LED-es lámpát. Sajnos itthon nem találtam, ill. több helyen, esetleg készlethiánnyal olyat, ami tetszene, ezért végül Csehországból rendeltem többfélét próbára.
Mondjuk nem olcsók ezek a dolgok, de van, amelyik egész jónak tűnik.
7800-ért Kiemelés a leírásából: "Ezen jármű-felszerelési cikk közúti forgalomban nem használható, kizárólag közút vagy közforgalom elől elzárt magánúton, vagy zárt pályás rendezvényen közlekedő járműre szerelhető fel!"
Jó lenne a szabályzásnak lépést tartani a korral, mert miért nem lehet legálisan beletenni egy nagyobb erejű fényforrást, ha az adott esetben csökkenti a közlekedőkre leselkedő veszélyeket?
Egyébként ha jól értelmezem, 30V-on lesz 300 lm a fényárama, 10V-nál még csak 50lm, 12-nél meg lehet interpolálni.
Ez sajnos az
összes LED-es helyettesítő megoldásra ki lesz írva, egyetlen ilyet sem engedélyeztek még az EU-ban...
Ennek az a fő oka, hogy ezeknek a vetített képe eltérhet a hagyományos izzóétól, és a foncsor kiképzésétől függően kevésbé / nagyon el fog térni a lámpa viselkedése a gyáritól, emiatt nem lehet kimondani, hogy univerzálisan minden autóba biztosan jó lesz.
Vannak azért olyan megoldások, aminél látszólag megpróbálták egész jól leutánozni a hagyományos izzó képét, emiatt is rendeltem próbaként néhányat.
A 10-30V nagyon széles feszültségtartomány, itt valószínűbb, hogy valamiféle kapcsolóüzemű belső tápmegoldásuk van.
Azt is el tudom képzelni (mint legegyszerűbb megoldás), hogy egyfajta PWM vezérléssel kapcsolják a LED-et, és a PWM kitöltési tényezőjét változtatják a feszültség függvényében.
A fenti csak tipp, de azt eredményezné, hogy kicsit másképpen fog villogni, amit jó esetben (ha elég magas a PWM frekvenciája) szabad szemmel nem szabadna látnunk...
...mondjuk ennek ellenére a LED-es gyári világítással rendelkező autók lámpáján általában látni a villogást...
...szóval, ha ügyesek voltak, akkor a fényáram (átlagban) viszonylag konstans lesz a bemeneti feszültségtől függetlenül...
Az az érdekes, hogy ha ez igaz, akkor egy 12V 21W BA15S izzó (Tungsram) 460lm
Olyan ledest kellene nézni, ami ettől érezhetően több, befér oda és esetleg erősen kifelé irányított fénye van.
Hirtelen ránézve erre 2800lm-t írnak, nem tudom, ez mennyire hihető 7W-ra
...hát, van egy gyűjtőlencse a végén és csak előre világít, könnyen lehet, hogy nagy fényerő lesz a végén, de csak egy viszonylag kis pontban.
Igen, 460 lumen körül van a hagyományos izzó, ehhez képest lehet kapni 460, 860 és 1000 lumen (fejből írtam, nem pontos számok) körüli LED-es helyettesítőt is, amiken igyekeztek a LED-eket minden irányban elhelyezni, vagyis közelíteni a normál izzó fénykibocsátásához.