Egy oldalt találtam, ahol van konkrét leírás az elektromos kézifék problémára.
http://www.surreyelectronics.com/leaflets/TOYOTA%20AVENSIS%20ELECTRONIC%20PARKING%20BRAKE%20SYSTEM.pdf
(remélem jó a link)
Szóval az SMD alkatrészes lap ebben az esetben a teljesítmény eszközök (Tranzisztor? FET?) táján rohadt el. Ezt a tapasztalatom szerint - több mint műszerész- csak gányolni lehet, nem beszélve arról, hogy csak szerencsés esetben nincs kiköszörülve a típusjel, bár ha úgyis minden mindegy, akkor lehet rajta gyakorlatozni. Ha valaki javítási potenciált lát ebben, akkor össze kell vásárolni egy pár döglöttet és kitanulni a feladványt........Más kérdés: ez csak T27-ben előforduló csapda, vagy minden újabb T-be elrejtették a nyulat cilinderben?
Nagyon jó, köszönöm a linket! Ez már jobban árnyalja a kérdést.
Itt már azt mondják, hogy négy év alatt kétszer krepált be ez az EPB egység.
A motor alatt meg ott figyel egy méretes SMD IC.
Nem gondoltam, hogy ezt muszáj volt nekik ennyire bebonyolítani, ha meg bebonyolították, akkor ilyen védtelenül hagyták.
Szerintem nem köszörültek itt le semmit, hanem az egyik szépen el is durrant. A digitális rész ha épen maradt, akkor az analógon kérdés, hogy mit vitt még magával? A képen levő esetben tényleg elég reménytelen a javítás, mert nagyon sok benne a bizonytalanság: nem lehet tudni, mi volt ott, ahol, és a NYÁK is eléggé visszakövethetetlen
Azért így egyértelműbb az eset. Ahhoz, hogy kitanuljam, eléggé nehézkes lenne, lévén nem ilyen kocsim van, a próbálgatás is macerás lenne
Az lenne az esetleg járható út ilyen esetekben, ha van egy új, amin meg lehet nézni/mérni, mi van rajta, vissza lehet követni a NYÁK rajzolatot, lenne támpont. Így meg dokumentáció stb. híján az ember nem szopja ki a kisujjából mit találtak ezek ki, hogy visszaszerelve még működjön is
Szóval akkor akinek még jó, tényleg tömítse le ezerrel, esetleg ha van rá érkezése, ha már úgyis leveszi emiatt, akkor jó lenne az áramkört szépen lefényképezni, mert ha eldurran, akkor már felesleges