Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3740914 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

Benpe

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15720 Dátum: 2021.06.25 11:53:34 »
Elektromos rögzítő fék
Kényes és drága dolog....

Értem amúgy, hogy drága, de ez így szinte GTK, az ára miatt egy kézifék meghibásodás. 300eHUF-os árat még simán el is tudnék képzelni érte. Lényegében  akkor ez így egyszerhasználatos autó, elromlik (és el is fog, mert selejetes már gyártásnál, vagy a tervezésnél) a kézi, és akkor kuka. A kézifék azért nem egy extra az autón.

Annyi, hogy megkerestem a problémámmal az autó kereskedést ahol vettem, mivel vásárlás után kb. 10/1 volt rossz. Most meg teljesen lényegében, behúzni behúz, kioldani nehezen (furcsa erölködő hangja van hosszan) kiold, és dobja egyből a hibaüzenetet. Biztosra vehetően már megvolt vételkor is, csak akkor nem volt rossz. Indulásra magától szépen ki is oldott.
Az autókereskedés egyből mondta, hogy hétfőn adjam le reggel náluk és intézik a javítást.
« Utoljára szerkesztve: 2021.06.25 11:56:01 írta Benpe »

Numberone

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15721 Dátum: 2021.06.25 22:08:02 »
Értem amúgy, hogy drága, de ez így szinte GTK, az ára miatt egy kézifék meghibásodás. 300eHUF-os árat még simán el is tudnék képzelni érte. Lényegében  akkor ez így egyszerhasználatos autó, elromlik (és el is fog, mert selejetes már gyártásnál, vagy a tervezésnél) a kézi, és akkor kuka. A kézifék azért nem egy extra az autón.

Annyi, hogy megkerestem a problémámmal az autó kereskedést ahol vettem, mivel vásárlás után kb. 10/1 volt rossz. Most meg teljesen lényegében, behúzni behúz, kioldani nehezen (furcsa erölködő hangja van hosszan) kiold, és dobja egyből a hibaüzenetet. Biztosra vehetően már megvolt vételkor is, csak akkor nem volt rossz. Indulásra magától szépen ki is oldott.
Az autókereskedés egyből mondta, hogy hétfőn adjam le reggel náluk és intézik a javítást.

Na az korrekt kereskedés lehet....

Bóka József

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15722 Dátum: 2021.06.25 22:55:51 »
 Sziasztok. Olyan kérdésem lenne, hogy avensis 2 d d d4d van. Ami hibátlan volt mostanáig. Olyan utánfutót akasztottam rá ami nem volt jól vezetékelve, és azóta ha leállitom nullázódik az óra az átlag fogyasztás mérő. Meg a fordulatszám mérő és a víz mérő mutató úgy marad . Az elakadásjelző búg. Mi lehet vele? Valaki tud rá mondani valamit. Köszönöm. Sziasztok.

Numberone

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15723 Dátum: 2021.06.26 21:36:58 »
Villamosság szerelö.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9391
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15724 Dátum: 2021.06.28 08:42:54 »
Mit jelent pontosan az általam kiemelt rész? Jó lenne tudni, mert nem tartom elképzelhetetlennek a javítását  :hmmmm:
Az elektromos alkatrészek korrodálnak.
A dobozt nem lehet páramentesen zárni, így az elektromos panelt kellene elzárni a nedvességtől.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9391
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15725 Dátum: 2021.06.28 09:13:54 »
Értem amúgy, hogy drága, de ez így szinte GTK, az ára miatt egy kézifék meghibásodás. 300eHUF-os árat még simán el is tudnék képzelni érte. Lényegében  akkor ez így egyszerhasználatos autó, elromlik (és el is fog, mert selejetes már gyártásnál, vagy a tervezésnél) a kézi, és akkor kuka. A kézifék azért nem egy extra az autón.
Ilyen alapon pl egy D-CAT is "egyszerhasználatos".
DPF - 600e.  :hmmmm:
Arról nem is beszélve, hogy 5 új befecskendező - majdnem 2M
Az autó piaci értéke meg mondjuk 1,5M
Tehát nem egyedi eset a rögzítő fék.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15726 Dátum: 2021.06.28 09:44:36 »
Az elektromos alkatrészek korrodálnak.
A dobozt nem lehet páramentesen zárni, így az elektromos panelt kellene elzárni a nedvességtől.
Köszi a választ!
Szerintem ez közel sem a javíthatatlan kategória. Aktív és passzív áramköri elemek filléres kategória.
Ha mondjuk villanymotor hibásodik meg, az a "legbonyolultabb" kategória valószínűleg, de rengeteg cég hamar megoldja azt is, szóval azt gondolom, ez egyáltalán nem a javíthatatlan kategória.
Nincs véletlenül valakinek egy hibás otthon a polcon? Szívesen megpróbálnám a javítását.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9391
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15727 Dátum: 2021.06.28 10:05:44 »
Köszi a választ!
Szerintem ez közel sem a javíthatatlan kategória. Aktív és passzív áramköri elemek filléres kategória.
Ha mondjuk villanymotor hibásodik meg, az a "legbonyolultabb" kategória valószínűleg, de rengeteg cég hamar megoldja azt is, szóval azt gondolom, ez egyáltalán nem a javíthatatlan kategória.
Nincs véletlenül valakinek egy hibás otthon a polcon? Szívesen megpróbálnám a javítását.
Nem ismerem részletesen az elektromos alkatrészeit. De ha csak egy speckó IC, tranzisztor is van benne, máris necces a javítás. Nem vagyok elektroműszerész, de egy hibás - főleg ha néha hibás - alkatrészt kivadászni sem olyan egyszerű dolog, de legalább időigényes.
Ha ennyi lenne csak, már öten ezzel foglalkoznának.
A megelőzését ezért jobbnak, egyszerűbbnek tartom.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15728 Dátum: 2021.06.28 10:33:46 »
Nem ismerem részletesen az elektromos alkatrészeit. De ha csak egy speckó IC, tranzisztor is van benne, máris necces a javítás. Nem vagyok elektroműszerész, de egy hibás - főleg ha néha hibás - alkatrészt kivadászni sem olyan egyszerű dolog, de legalább időigényes.
Ha ennyi lenne csak, már öten ezzel foglalkoznának.
A megelőzését ezért jobbnak, egyszerűbbnek tartom.
A megelőzés mindig jobb, de ahogy hallom, nem jellemző.
Anno elektronikai műszerészként végeztem :) Ilyen helyekre alapból robusztus dolgokat szoktak beépíteni, nem szubminiatűr SMD IC-ket.
Én fenntartom amit mondtam, ha valakinek van ilyen elfekvő, szívesen ránéznék, akkor is, ha nem foglalkozik vele senki. Utóbbi talán érthető is, bár nem tudom, mennyi ilyen alkatrésszel futkározó Toyota van ebben az országban, de szerintem az, hogy tízévente feladja 1-1, abból nem lehetne megélni.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9391
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15729 Dátum: 2021.06.28 10:52:15 »
A megelőzés mindig jobb, de ahogy hallom, nem jellemző.
Anno elektronikai műszerészként végeztem :) Ilyen helyekre alapból robusztus dolgokat szoktak beépíteni, nem szubminiatűr SMD IC-ket.
Én fenntartom amit mondtam, ha valakinek van ilyen elfekvő, szívesen ránéznék, akkor is, ha nem foglalkozik vele senki. Utóbbi talán érthető is, bár nem tudom, mennyi ilyen alkatrésszel futkározó Toyota van ebben az országban, de szerintem az, hogy tízévente feladja 1-1, abból nem lehetne megélni.
Ha 10 évente van egy ilyen, akkor miért is "egyszerhasználatos" ;)   :D

A FB csoportban is napi téma. Mindenki retteg tőle, ezért nem akar T27-et venni, GTK, meg hasonlók.
De konkrét esetet, ahol tényleg tönkrement volt talán 3-5 az elmúlt sok évben. Tehát egy kicsit túlparázza mindenki a 600e miatt.

Nekem cserélték 2011-ben, tehát 10 éve. Azóta köszöni szépen jól van.

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15730 Dátum: 2021.06.28 15:46:32 »
Egy oldalt találtam, ahol van konkrét leírás az elektromos kézifék problémára.
http://www.surreyelectronics.com/leaflets/TOYOTA%20AVENSIS%20ELECTRONIC%20PARKING%20BRAKE%20SYSTEM.pdf
(remélem jó  a link)
Szóval  az SMD alkatrészes lap ebben az esetben  a teljesítmény eszközök (Tranzisztor? FET?) táján rohadt el. Ezt a tapasztalatom szerint - több mint műszerész- csak gányolni lehet, nem beszélve arról, hogy csak szerencsés esetben nincs kiköszörülve a típusjel, bár ha úgyis minden mindegy, akkor lehet rajta gyakorlatozni. Ha valaki javítási potenciált lát ebben, akkor össze kell vásárolni egy pár döglöttet és kitanulni  a feladványt........Más kérdés: ez csak T27-ben előforduló csapda, vagy minden újabb T-be elrejtették  a nyulat cilinderben?
Avensis 1.8 / 2007

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15731 Dátum: 2021.06.28 17:40:39 »
Egy oldalt találtam, ahol van konkrét leírás az elektromos kézifék problémára.
http://www.surreyelectronics.com/leaflets/TOYOTA%20AVENSIS%20ELECTRONIC%20PARKING%20BRAKE%20SYSTEM.pdf
(remélem jó  a link)
Szóval  az SMD alkatrészes lap ebben az esetben  a teljesítmény eszközök (Tranzisztor? FET?) táján rohadt el. Ezt a tapasztalatom szerint - több mint műszerész- csak gányolni lehet, nem beszélve arról, hogy csak szerencsés esetben nincs kiköszörülve a típusjel, bár ha úgyis minden mindegy, akkor lehet rajta gyakorlatozni. Ha valaki javítási potenciált lát ebben, akkor össze kell vásárolni egy pár döglöttet és kitanulni  a feladványt........Más kérdés: ez csak T27-ben előforduló csapda, vagy minden újabb T-be elrejtették  a nyulat cilinderben?
Nagyon jó, köszönöm a linket! Ez már jobban árnyalja a kérdést.
Itt már azt mondják, hogy négy év alatt kétszer krepált be ez az EPB egység.
A motor alatt meg ott figyel egy méretes SMD IC.
Nem gondoltam, hogy ezt muszáj volt nekik ennyire bebonyolítani, ha meg bebonyolították, akkor ilyen védtelenül hagyták.
Szerintem nem köszörültek itt le semmit, hanem az egyik szépen el is durrant. A digitális rész ha épen maradt, akkor az analógon kérdés, hogy mit vitt még magával? A képen levő esetben tényleg elég reménytelen a javítás, mert nagyon sok benne a bizonytalanság: nem lehet tudni, mi volt ott, ahol, és a NYÁK is eléggé visszakövethetetlen :(
Azért így egyértelműbb az eset. Ahhoz, hogy kitanuljam, eléggé nehézkes lenne, lévén nem ilyen kocsim van, a próbálgatás is macerás lenne
Az lenne az esetleg járható út ilyen esetekben, ha van egy új, amin meg lehet nézni/mérni, mi van rajta, vissza lehet követni a NYÁK rajzolatot, lenne támpont. Így meg dokumentáció stb. híján az ember nem szopja ki a kisujjából mit találtak ezek ki, hogy visszaszerelve még működjön is  :no:
Szóval akkor akinek még jó, tényleg tömítse le ezerrel, esetleg ha van rá érkezése, ha már úgyis leveszi emiatt, akkor jó lenne az áramkört szépen lefényképezni, mert ha eldurran, akkor már felesleges  :otlet:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9391
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15732 Dátum: 2021.06.28 21:55:52 »
Akkor körbe értünk kb.

Szóval az eddigi talán legbiztosabb védelem szerintem a komplett nyák beöntése műgyantával. És reménykedni, hogy a hőingadozás hatására nem reped meg.
A dobozt nem tudod teljesen zárni a mozgó dolgok miatt.

Benpe

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15733 Dátum: 2021.06.28 22:36:48 »
Ilyen alapon pl egy D-CAT is "egyszerhasználatos".
DPF - 600e.  :hmmmm:
Arról nem is beszélve, hogy 5 új befecskendező - majdnem 2M
Az autó piaci értéke meg mondjuk 1,5M
Tehát nem egyedi eset a rögzítő fék.

Dízelem volt ez előtt is tudom mivel jár és milyen alkatrészek vannak benne.
4 izzitó csere sem volt gyerek játék ;) Volt benne részem.

De különbség van használatból/futásból való elhasználódásból, melyen azért a karbantartással, használattal, használt anyagok minőségével (olaj, üzemanyag etc.) lehet javítani, kitolni. Teljesen más tétel egy tervezési/kivitelezési hiba miatt. De nem is ezzel van a probléma, hanem az árával szvsz. Ráadásul gondolom nem egy-kettőt javítottak gari időn belül, és azok gondolom nem gondatlan használat áldozatai lettek.
Sajnos ezzel így jártam, amúgy az autóval elégedett lennék. A kocsi már az autókereskedésnél van EBD javítás miatt. Aztán meglátjuk mi lesz vele, marad-e egyáltalán (javítástól függően).
Ha vége lesz az ügynek akkor valószínűleg megosztom a teljes sztorit, mert a dícsért márkaszerviz ötlete a hibára, hogy kézit ne használjak és egyből levakartak azért no komment, szinte kilöktek a váróból, hogy huzzák a píbe. Direkt a hiba miatt vittem ide, utoljára.
« Utoljára szerkesztve: 2021.06.28 22:45:05 írta Benpe »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15734 Dátum: 2021.06.29 06:18:21 »
Akkor körbe értünk kb.

Szóval az eddigi talán legbiztosabb védelem szerintem a komplett nyák beöntése műgyantával. És reménykedni, hogy a hőingadozás hatására nem reped meg.
A dobozt nem tudod teljesen zárni a mozgó dolgok miatt.

Kb., mivel ezt a Toyotától nem vártam volna. Nem szeretem az ilyen túlbonyolításokat (ránézésre gyakorlatilag egy számítógép van az egységben), és hozta is az okát. Hála Istennek a Carinában szerintem az életben nem volt gond a mechanikus kézifékkel, és jól elvagyunk. Erre még visszatérek lejjebb.
Azért a négy év alatt két meghibásodás eléggé problémás, gondolom nem patakokban jár vele  :surrender:
A műgyantával még az a gond is lehet, hogy a teljesítményelektronika nem tudja megfelelően leadni a hőt és azért sül meg, nem lehet tudni, hogyan méretezték. Persze próba-szerencse alapon lehet kísérletezni vele  :otlet:
Teljesen nem tudom lezárni, oké, más autókban nincsen hasonló elektronikus kézifék modul, akár Toyotákban? Mindegyikkel vannak ezek a bajok, ilyen gyakorisággal?
Amúgy annyi mindent megoldanak, ezt nem lehet kiváltani (legálisan) egy hagyományos kézifékkel és kiprogramozni ezt az egész egységet? Annyi kényelmi szolgáltatást nyújt, hogy emiatt érdemes ragaszkodni hozzá? Biztonsági szempontból a mechanikus sem rosszabb ennél, sőt.