Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3710128 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15600 Dátum: 2021.01.27 11:42:21 »
Sziasztok!

Egy 2005-ös AVENSIS D-4D-m van és a problémám a következtő:

A fogyasztásmérő computer megkergült, ha tövig nyomom a gázt, 0 litert mutat, ha meg elveszem, akkor 44 litert. Mi lehet a gond?

Ha a kijelzett érték mértékegységét is megnézed, akkor rájössz, hogy nem l/100 km-ben látod a pillanatnyi fogyastást, hanem az USA-ban használatos miles/gallon = MPG az aktuális mértékegység (44 MPG = 5,3 -5,4 l/100km). Állítsd vissza a l/100km-re a métékegységet és helyrejön a "megkergülés".

hawkins

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15601 Dátum: 2021.01.27 18:45:34 »
Meg tudnád mondani, hogy hogyan kell visszaállítani? Már összenyomkodtam mindent, nem jött össze...

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15602 Dátum: 2021.01.27 20:51:22 »
Meg tudnád mondani, hogy hogyan kell visszaállítani? Már összenyomkodtam mindent, nem jött össze...

Nekem fészliftes T22-öm van, azt hiába mondom :) Remélhetőleg idekeveredik egy t25 tulaj is és megosztja veled.
(T22-ben egyébként elég intuitív, ott van, ahol pl. az időórát is be lehet beállítani: Mode gombot és a nyilakat kell nyomkodni.)

VaZso

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15603 Dátum: 2021.01.28 00:42:23 »
Nekem fészliftes T22-öm van, azt hiába mondom :) Remélhetőleg idekeveredik egy t25 tulaj is és megosztja veled.
(T22-ben egyébként elég intuitív, ott van, ahol pl. az időórát is be lehet beállítani: Mode gombot és a nyilakat kell nyomkodni.)

T27-ben is ott van, ahol az órát kell állítani (Mode gombbal elérhető).
Ez alapján feltételezem, T25-nél is hasonlóképpen lehet.

Lazlow

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15604 Dátum: 2021.02.04 21:25:33 »
Sziasztok!

Nemrég vásároltam egy 2005-ös, 2.0 benzines (1AZ-FSE) Avensist, amivel akadt is egy kis probléma, amit időközben sikerült is orvosolni.
(Az egyik injektornál el volt törve/szakadva az O-gyűrű, ez okozott problémát)
Amióta megcsinálták,  az alapjáratom, még meleg motornál is 1000/1100 környékén mozog, ez normálisnak mondható?
Illetve amit észrevettem, hogy olyan 3000-es fordulat alatt elég gyengén muzsikál a technika, nem úgy húz ahogy az elvárható lenne egy ilyen motortól, sőt igazából nagyobb sebességi fokozatban lehet érezni, hogy darabosan gyorsul ebben a tartományban. (100-as OMV benzin van benne)
Valami ötlet, hogy ez miért lehet?
Egyébként azt olvastam, hogy ebbe a konstrukcióba nem használható az e10 benzin. Valakinek tapasztalat/vélemény erről?
Illetve az ablakemelőim valamiért nem mennek automatikusan, folyamatosan tartani kell, ha teljesen fel/le akarom húzni. Tudja valaki hogyan lehet betanítani?
Előre köszi a válaszokat!
Üdv: Laci
« Utoljára szerkesztve: 2021.02.04 21:29:33 írta Lazlow »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15605 Dátum: 2021.02.06 11:22:51 »
Én is csak 100-as benzint tankolok bele, amióta bevezették - és téma lett - ez az E5-E10 jelölés.
Szerelőm is azt mondja, hogy az E10-est csak annak ajánlja, aki 2-3 napon belül kiautózza / teljesen kiüríti a tankot, azaz nagyon sokat megy vele.
Az állástól az E10-es benzin elkezd kocsonyásodni - állítólag - és persze az ilyen hosszabb 2-3 hónapos állás után meg lehet nézni milyen is az a benzin.
Én nem láttam és nem is próbáltam, hallgatok a szerelőmre. Ő még a kis Yarisába is már 100-ast tankol csak - ahogy mondják, ártani biztosan nem árt.
Én a 100-as benzintől különösebb változást nem veszek észre, a teljesítményre és a nyomatékra eddig sem volt panasz, 15 évesen is teszi a dolgát a technika. Többet hagyok a kúton 2-3e Ft-tal 1-1 tankolásnál, viszont nem iszom, nem dohányzom, szóval ennyi "úrizálásra" hadd fussa már.  :D ;)

Elektromos ablakemelők: tudtommal ha az aksit lekötöd, utána kell betanítani őket. Ha jól rémlik én csak annyit szoktam csinálni, hogy teljesen leengedem, és amikor lent van az ablak, párszor megnyomom még a lefelé irányt a kapcsolón. Utána pedig felhúzásnál, amikor már fent van az ablak szintén utána még 1-2x megnyomom a felfelé oldalt, és utána elvileg már működni is szokott az Aut funkció.
Ezt értelemszerűen utána megismétled a 3 másik ablakon is.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15606 Dátum: 2021.02.06 12:12:56 »
Én is csak 100-as benzint tankolok bele, amióta bevezették - és téma lett - ez az E5-E10 jelölés.
Szerelőm is azt mondja, hogy az E10-est csak annak ajánlja, aki 2-3 napon belül kiautózza / teljesen kiüríti a tankot, azaz nagyon sokat megy vele.
Az állástól az E10-es benzin elkezd kocsonyásodni - állítólag - és persze az ilyen hosszabb 2-3 hónapos állás után meg lehet nézni milyen is az a benzin.
(...)
Én próbálgatom ezt az E10 dolgot. Most csak az üzemanyagról beszélek, tudom, hogy a közvetlen befecskendezéses benzines motorjaiba nem ajánlja a Toyota az E10-et.
Spritmonitoron meg lehet nézni a tankolásaimat. Október17-től december 14-ig szinte csak E10 volt a tankban ( októberben 60 literes tankba 56 liter E10 ment bele). Ez majdnem két hónap. Semmi probléma nem volt, hála Istennek. Decemberben megint prémium 100-ast kapott.
A fogyasztás meg úgy néz ki, most az E10-zel a kevesebb, bár élő adatom csak pár nap múlva lesz a tankolásnál. Akkor viszont megint E10 megy bele.
2-3 hónap alatt az E10-nek szerintem semmi baja nem lesz, nemhogy 2-3 nap alatt, azért ilyen keveset mondani erősen túlzás, nem étel ez.
Kerti gépekbe viszont ráálltam a prémium 100-as benzinre, az nagyon bírja az állást. Nyár közepétől benne volt a láncfűrészekben, és még januárban is normálisan mentek vele. Sajnos tovább nem tudtam hagyni, mert felújítottam mindkét láncfűrészt. A rotációs kapában viszont még benne van, de azt még nem izzítottam be.

nacsa82

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15607 Dátum: 2021.02.07 07:01:03 »
Sziasztok. Egy 2009-es t27 D4 D t hajtok. A problémám az hogy a másodikat olyan nehezen veszi be. Mi lehet a gond? Olajat cseréltettem benne. Semmi javulás. Egy volt toyotás cimbi az mondta hogy ezeknél tipus hiba. Szinkron gyűrű kopásra tippelünk. most van az autóban 276000km. valakinek hasonló problémája volt e? És mennyire fájt a kezelése? (FT)

Főúr87

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15608 Dátum: 2021.02.07 16:27:03 »
Sziasztok!
Egy olyan dilemmám van, hogy autóvásárlás előtt két típust nézegetek (van konkrét kiszemelt példány is):
- Corolla 1.6 sedan 2008 körüli
- Avensis 1.8 sedan szintén 2008 körüli
Az áruk elég hasonló, az Ave 2, a Corolla 1.9 körül van, ami difi az a km futás. A Corolla 110-120 körüli, az Ave meg 220-230 körüli. Mindkettő magyarországi, márkakereskedésben karbantartott, digit szervízkönyveikbe belepillanthatok majd, elvileg törve nem voltak. Nagyjából ilyen 2 m körül szánok a vásárlásra, ha 2-3 kiló még elmegy valami szervizre, oké, de ilyen 6-7 százezres szo...rollertől azért inkább megkímélném magam.

Tudom 10 éves kor felett az állapotnak kell döntenie, meg át is vizsgáltatnám őket nyilván, de kíváncsi lennék a szubjektív tapasztalatokra, véleményekre. Az Ave a mérete miatt praktikusabb lenne, de az 1.6 Corollát, ilyen kevés km-el, márkaszervizes múlttal meg biztosabbnak érzem. Az Avensis már átesett a féltengely cserén, és ugye a facelift utániak annyira nem zabálhatnák az olajat elvileg, de reális érte ez a 2 m így 13 évesen 220-230 ezer kilométerrel a fenti paramétereket figyelembe véve? Milyen gondok fordulhatnánk elő nagyobb eséllyel?

Köszönöm a válaszaitokat!
Üdv!

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15609 Dátum: 2021.02.07 23:05:15 »
Avensisért én sokallom az árat, nincs benne kirívóan kevés km, 1.8-as lévén pedig a felszereltsége is max csak egy Sol lehet - vagy a kifutó széria esetében Sol Plus - szóval ha valóban T25-ös, és nem T27-es már, akkor kicsit el van tévedve az eladó.

Probléma lehet a katalizátor, a szervószivattyú is bemondhatja az unalmast, elkophatnak az önindító keféi, amitől az autó meg se nyikkan és mozdíthatatlan lesz (nekem emiatt az eddigi első és egyetlen trélerezést magával vonva) a hátsó lámpa be tud ázni (víz kerülhet a búrába) - és persze a 220-230e km (és kérdéses, hogy tényleg márkaszervizbe hordták-e a garanciaidő lejárta után is, vagy milyen bejegyzések szerepelnek benne) sem mindegy, hogy milyen feltételekkel (pl ovijárat, rövid ingázások, stb), és persze milyen sofőr mellett (van, aki 30e km alatt elkoptatja a fékbetéteket, 100e km-en belül a kuplungot, stb, stb). Ahogy írtad, 13 éves autókról beszélünk, szóval nagyon meg kell nézni, a kevés km sem feltétlen jelenti a jobb állapotot, sőt...  :hmmmm: :whistling:
Volt pár visszahívás rájuk, légzsák patronra is, ezt ajánlatos lekérdezni, hogy átesett-e rajta.

Én anno az E15-ös Corollát próbáltam, nagyon kellemes volt vezetni, és egy jól felszerelt példány - Sol - volt olyan kényelmes, jól felszerelt, mint az akkori T25-ös Avensis Sol kivitele (talán az elektromos tükörbehajtást nem tudta, és mintha az Auris esetében járt volna csak a 2 zónás klíma, a Corolla maradt 1 zónás), meg esetleg térdlégzsák nem járt hozzá, de ebben már nem vagyok biztos.  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Főúr87

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15610 Dátum: 2021.02.08 07:21:45 »
Avensisért én sokallom az árat, nincs benne kirívóan kevés km, 1.8-as lévén pedig a felszereltsége is max csak egy Sol lehet - vagy a kifutó széria esetében Sol Plus - szóval ha valóban T25-ös, és nem T27-es már, akkor kicsit el van tévedve az eladó.

Probléma lehet a katalizátor, a szervószivattyú is bemondhatja az unalmast, elkophatnak az önindító keféi, amitől az autó meg se nyikkan és mozdíthatatlan lesz (nekem emiatt az eddigi első és egyetlen trélerezést magával vonva) a hátsó lámpa be tud ázni (víz kerülhet a búrába) - és persze a 220-230e km (és kérdéses, hogy tényleg márkaszervizbe hordták-e a garanciaidő lejárta után is, vagy milyen bejegyzések szerepelnek benne) sem mindegy, hogy milyen feltételekkel (pl ovijárat, rövid ingázások, stb), és persze milyen sofőr mellett (van, aki 30e km alatt elkoptatja a fékbetéteket, 100e km-en belül a kuplungot, stb, stb). Ahogy írtad, 13 éves autókról beszélünk, szóval nagyon meg kell nézni, a kevés km sem feltétlen jelenti a jobb állapotot, sőt...  :hmmmm: :whistling:
Volt pár visszahívás rájuk, légzsák patronra is, ezt ajánlatos lekérdezni, hogy átesett-e rajta.

Én anno az E15-ös Corollát próbáltam, nagyon kellemes volt vezetni, és egy jól felszerelt példány - Sol - volt olyan kényelmes, jól felszerelt, mint az akkori T25-ös Avensis Sol kivitele (talán az elektromos tükörbehajtást nem tudta, és mintha az Auris esetében járt volna csak a 2 zónás klíma, a Corolla maradt 1 zónás), meg esetleg térdlégzsák nem járt hozzá, de ebben már nem vagyok biztos.  :hmmmm:

Köszönöm a válaszod! Ez a Corolla is Sol, az ő márkaszervíz dokumentációját láttam, visszahívásokon is részt vett, egy tulajos. Az Avet most nézem majd meg, én eddig pont azt hittem, hogy a 2 m túl jó ár egy Magyarországon üzembehelyezett, telefonos elbeszélés alapján végig márkaszervizelt, festékréteg mérés alapján nem töröt Avensisért. Gondolom igy márkaszervízbe hordva az a 220e km valós lehet, meg a Corolla 115e is az, remélem. Azt mondtak korábban nekem, hogy az Ave és Corolla közt azért van egy lépcső méretben is, ezért dilemmázok.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15611 Dátum: 2021.02.08 22:57:14 »
Ki kell próbálni mindegyik autót.  ;)
Nekem az E15-ös Corolla vezetése kellemes meglepetés volt, komolyabb autónak érződött az E12-es Corollánál - de persze túl jó se lehetett, mert akkor meg az Avensisnek lesz belső konkurenciája.  ;)

Egy 230e km-et futott 1.8-as átlag benzines Avensisért én sokallom a 2M Ft-t, tudom, hogy kelendő típus meg minden, és hogy felmentek a használt árak is - de azért kicsit túlzás szerintem. Nincs benne kevés km, talán még alufelni sincs rajta, nemhogy Navigációs rendszer - szóval akkor mire föl?  :hmmmm:

Az én vasam - hiába az akkori csúcs motor és felszereltség (Navis tólatókamera és gyári TTE optika is van rajta) - szintén nem ér annyit, pedig én aztán vigyázok rá, és sosem sajnáltam tőle a gyári alkatrészeket sem, ahogy új korától végig fűtött garázsban is állt.  :szemez: :innocent:

Persze minden autónál igaz, hogy állapotot veszel és nem km-et, át kell nézetni rendesen, és a pecsételt szervizkönyv magában nem jelent semmit - főleg Magyarországon.
A 2M az szerintem már túlzó picit egy 1.8-as Avensisért (amiben még csak nincs is kevés km). Múlt évben is feltettek egy mindössze 40e km körül futott példányt, majd 2,5M Ft-ért. Próbálkozni persze lehet  :innocent: , de a kevés km sem feltétlenül garancia a megkímélt - főleg nem a rendszeresen karbantartott állapotra...  :whistling: :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Gergő33

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 139
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15612 Dátum: 2021.02.13 13:44:05 »
Sziasztok,
segítséget szeretnék kérni. Ma reggeli hidegben a csomatér nyitó panel a kezemben maradt. Mind az 5 csavar kitört belőle. :(
Nincs esetleg valakinek egy ilyen felesleges? T25 kombihoz.
Illetve tudtok esetleg bontót ajánlani, ahol be lehetne szerezni?
Újat lehet ebből amúgy rendelni szerintetek?
Előre is köszi. :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10229
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15613 Dátum: 2021.02.13 14:07:39 »
Sziasztok,
segítséget szeretnék kérni. Ma reggeli hidegben a csomatér nyitó panel a kezemben maradt. Mind az 5 csavar kitört belőle. :(
Nincs esetleg valakinek egy ilyen felesleges? T25 kombihoz.
Illetve tudtok esetleg bontót ajánlani, ahol be lehetne szerezni?
Újat lehet ebből amúgy rendelni szerintetek?
Előre is köszi. :)

Szia!

Itt a 69350-es az esetleg??
« Utoljára szerkesztve: 2021.02.13 14:11:09 írta vd1234 »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #15614 Dátum: 2021.02.13 14:29:02 »
Szia!

Itt a 69350-es az esetleg??
:no:
A takaró panelt keresi a cartárs, amibe a mechanikus zár kulcsnyílása is inplantálva vagyon. Érdekes, hogy ezen a robbantott ábrán nem lett feltüntetve, pedig ott van az általad jelzett zárszerkezet fölött, annak tulajdonképen a takaró eleme.
« Utoljára szerkesztve: 2021.02.13 14:32:12 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu