Szerző Téma: Ráncfelvarrott Avensis I  (Megtekintve 496750 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2160 Dátum: 2014.08.09 09:55:19 »
Nyugodj meg, nekem is Elring és Dayco van benne, két éve semmi gondjuk. A gyűrűszettem ACL (Mahle), a vezérlés INA lett.
Nemcsak a gyári (fő)alkatrészekkel lehet jó eredményt elérni :clap: , bár többen nem tudják elhinni   :excl:
Ami feltűnt:
1. Vezérlés láncos, hogy nem említed?
2. Hűtőfolyadékot nem cseréltétek?
3. Hengerfejben a szelepek le lettek pucolva? Olajevésnél erősen koszolódnak  :hmmmm:
4. Nem mondom, hogy rossz a Bosch gyertya (én nem veszek ilyet, de ez más kérdés), csak a megfelelő típus legyen benne, előírt hézaggal, ez fontos  :yes:
5. Vízpumpa jó volt? Nálam szívás volt a vízpumpa, gyűrűzés után kb. másfél évvel dobta be a törölközőt, de megérte volna előtte cserélni.

Az Elring felső tömítéskészletben két dolog nem vált be: a szelepfedél tömítő alátétjei és a szelepfedéltömítés. Ezeket gyárira kellett cserélnem, azok sokkal jobbak  :otlet:

De nagyon korrektnek tartom az eddigiek alapján az árazást! Ha annak idején nem 150.000-ről van infóm legolcsóbban (de hallottam 300.000-est is számla nélkül), akkor még el is gondolkodtam volna rajta. Csak ugye ez a műhely sem a környéken van  :excl:

A Vvt-i láncos :)

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2161 Dátum: 2014.08.09 10:00:05 »
Vezérlés láncos (élettartamra szóló lánccal), persze,ha megnyúlik csak ki kell cserélni... de nekem nem kellett.
Vízpumpát a generátor szíj hajtja, "kívülről" könnyen cserélhető... de nekem nem kellett.
Hűtőfolyadékot nem cseréltek, tiszta volt alacsony fagyásponttal... Könnyen cserélhető bármikor.
Szelepek tiszták voltak, nem tudom ,hogy pucolta-e, de biztos nem csiszolta, azt kérdeztem. Jól zárnak.
De mondom  a gyűrűk sem voltak lekokszosodva, szerintem a rendszeres olajcserének és a vékony olajoknak köszönhetően.
Valószínűleg inkább a gyűrűk "anyaghibája", fáradása okozhatta az olajfogyasztást. Nem eléggé feszültek ki a hengerfalra. :otlet:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2162 Dátum: 2014.08.09 10:10:50 »
Vezérlés láncos (élettartamra szóló lánccal), persze,ha megnyúlik csak ki kell cserélni... de nekem nem kellett.
Vízpumpát a generátor szíj hajtja, "kívülről" könnyen cserélhető... de nekem nem kellett.
Hűtőfolyadékot nem cseréltek, tiszta volt alacsony fagyásponttal... Könnyen cserélhető bármikor.
Szelepek tiszták voltak, nem tudom ,hogy pucolta-e, de biztos nem csiszolta, azt kérdeztem. Jól zárnak.
De mondom  a gyűrűk sem voltak lekokszosodva, szerintem a rendszeres olajcserének és a vékony olajoknak köszönhetően.
Valószínűleg inkább a gyűrűk "anyaghibája", fáradása okozhatta az olajfogyasztást. Nem eléggé feszültek ki a hengerfalra. :otlet:

Igen a Vvti-nél próbálkoztak súrlódáscsökkentési célból ezekkel a gyengébb gyűrűkkel, kisebb az előfeszítettségük és keskenyebbek, hogy kisebb legyen a felfekvő felület. A módosított gyűrű, amit csak a módosított dugóra lehet feltenni, szélesebb, és nagyobb erővel fexik a hengerfalra. Ugye ezt azért nem lehetne feltenni a régi dugóra, mert mivel szélesebb, a gyűrűhorony a dugattyúban is szélesebb, vagy pedig esztergálni kell a régi dugónál a hornyon, de nem tudom ez mennyire járható megoldás  :hmmmm: Mindenesetre nagyon pontosan kellene esztergálni.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2163 Dátum: 2014.08.09 10:16:48 »
Na azért látjátok, meg lehet ezt úszni 100e körül is, korábban meg repkedtek itt a 200-300 ezres összegek :) Csak gondolkodni kell, és ésszel összeválogatni a cuccokat, meg azért Charlie-n kívül más is tud motort gyűrűzni ebben az országban :) Nem lekicsinyelni akarom persze, de egy motor gyűrűzés egy gyakorlott szerelőnek nem egy nagy művészet, és a vvti-ben sincs semmi különleges azon a részen. Csak fúrni kell egy lukat a dugóra :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2164 Dátum: 2014.08.09 11:01:42 »
Na azért látjátok, meg lehet ezt úszni 100e körül is, korábban meg repkedtek itt a 200-300 ezres összegek :) Csak gondolkodni kell, és ésszel összeválogatni a cuccokat, meg azért Charlie-n kívül más is tud motort gyűrűzni ebben az országban :) Nem lekicsinyelni akarom persze, de egy motor gyűrűzés egy gyakorlott szerelőnek nem egy nagy művészet, és a vvti-ben sincs semmi különleges azon a részen. Csak fúrni kell egy lukat a dugóra :)
Jaja  :yes:
Mondtam, nekem 80 körül volt az anyag gyűrűvel, felső tömítéskészlettel, pasztával, hengerfejcsavarokkal, vezérléssel, szíjakkal, LM olajjal, Eneos  hűtőfolyadékkal, gyári injektorsor tömítéssel (csak ez volt 12000), féktisztítóval satöbbivel.
De azért nem árt figyelni rá, tényleg marad-e az olajszint, és ha olyan, akkor utánahúzni a szelepfedéltartó csavarokat, ékszíjak feszességét is ellenőrizni, lévén újak  :otlet:
Ha az elején kicsit fogy az olaj, míg bekopnak a gyűrűk, még az sem baj. De szerintem nem fog.

Mondjuk ilyenkor megéri belőni a szelephézagokat is, és akkor olyan 90.000 km-ig nem is kell ránézni. A hengerfejjel elszöszöltem még egy darabig, érdekes képek vannak róla  :1eye:

Megint eszembe jutott még valami. Döbbenetes volt, hogy az összerakás után beültem, és pöcc-röff indult a gép   :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.09 11:11:58 írta vd1234 »

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2165 Dátum: 2014.08.09 15:27:25 »
Visszatérve a költségekre. :hmmmm:

Egyrészt nem mindegy mennyi a munkadíj.
Másrészt , ha kellett volna p..l cserélni láncot az plusz 20...40 000.-Ft.
Már is 150 000.- körül, vagy afölött lennénk.
Szóval sokat számít az auto előélete is, ez persze szerencse kérdése is. ;)
Az autónk 12...13 évesen 220 000 km-el most van élete felén. Remélhetőleg közel ennyit elmegy nálunk is még.
Tehát ennyit még érdemes volt rá áldozni. Arról nem is beszélve, hogy úgyis elköltöttem volna ennyit, csak apránként heti olaj után öntögetés formájában.
Mostmár csak imádkozzunk, hogy jó is legyen.
Természetesen majd beszámolok. Egy hét múlva megyünk k.b. 800 km-es útra, ott már "kiderül" az olajfogyi. :yes:
Egyébként napi szinten olvasom a fórumot, csak ritkábban írogatok. Úgyhogy ha kérdésetek van...
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2166 Dátum: 2014.08.24 16:34:23 »
Üdv. mindenkinek!

Túl vagyok a gyűrűcsere óta k.b. 1000 km-en. Úgy néz ki, hogy NINCS mérhető olajfogyasztás! :clap:
Az autó úgy viselkedik egyéb tekintetben mint előtte (titkon reménykedtem hogy megtáltosodik..., de nem :no:) De ez legyen a legnagyobb gond :surrender:
Remélem így is marad. Úgy néz ki, hogy megérte :hmmmm: :yes:

Tehát hosszú távon gondolkodóknak megfontolandó lehet a gyűrűzés :otlet:

Most már lehet "értelmesebb" dolgokkal foglalkozni...  tolatóradar, DRL, kormánybőrözés, tükörfűtés, ablak felhúzó modul... Nem feltétlen mindent és nem feltétlen ebben a sorrendben... :D :hmmmm:
Meg lehet foglalkozni az asszony OF Wagon r+ küszöbcserével... :cry:
z
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

krisz978

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2167 Dátum: 2014.08.28 11:47:04 »
Sziasztok.Kis segitség kellene.D4D motorral szerelt avensisnek a generátorja csapágyazható házilag?Előre is köszönöm a segítséget!

Berci

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2168 Dátum: 2014.08.31 17:38:26 »
Sziasztok,

Tudnátok nekem javasolni egy jó futóművest BP vagy környékén? 110km/h fölött remeg a kormány, de mind a 4 kerék rendesen ki van centírozva. Mi lehet a gondja? Keresek egy olyan futóművest, aki tényleg ért hozzá, át tudná nézni a teljes futóművet, hogy mi okozhatja ezt a remegést. (2.0 Avensis 150LE változat)

Köszönöm!

Berci

Pistabá

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2169 Dátum: 2014.08.31 23:27:52 »
Szia Berci
Hasonló volt nekem is Avensis I 1.8-on és a Sebök gumis (www.auto17.hu) a XVII ker Péceli úton egész jól megcsinálta. Nézd meg a honlapját, áraik is vannak. Két másik gumis nem jött rá mitöl van a remegés. Egyébként hátsó stabpálca, elsö lengökar szilent cserék voltak, meg teljes futómü beállítás.

Enyhe motor csörgésre van valakinek ötlete? Emelkedön kicsit csörög, de a fogyi elég jó (7,8 városi átlag), szóval nem lehet nagyon elállítódva a gyújtás...

Pistabá
Pistabá

Berci

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2170 Dátum: 2014.09.04 06:44:27 »
Szia Pistabá,

Köszi a választ, meg fogom keresni őket.

Üdv,

Berci

hoattis

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2171 Dátum: 2014.09.15 10:57:10 »
Sziasztok!

Az első dolog, ami miatt írok, hogy beszámoljak a Charlie-féle motorgyűrűzésről, dugattyúfúrásról 10 ezer km megtétele után: az autó nem füstöl, gyönyörűen szól a motor, az olaj egyáltalán nem fogy, és még mindig szép sárga, nem barna, nem fekete. Szóval tökéletes lett.  :clap:

A másik egy bosszantó dolog: az anyósülés felőli ajtóm beázik, a hangszórón keresztül jut be a víz az utastérbe, és a térképtartó zsebben áll a víz.   :helpsmilie: Milyen megoldást tudtok erre?

Plusz apróságok: kormánybőrözés, váltószoknya, váltógomb, tempomat ügyekben merre induljak el?

Üdv,
Attis

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2172 Dátum: 2014.09.15 11:07:21 »
tempomat bukta.
az olaj meg nem baj,ha fekete,akkor dolgozik rendeltetésszerűen.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2173 Dátum: 2014.09.15 11:10:21 »
tempomat bukta.
az olaj meg nem baj,ha fekete,akkor dolgozik rendeltetésszerűen.
Dehogyis, Robi... A benzinesben nem lehet fekete az olaj. Az enyémben most 9000km van, és még mindig csak sötét méz színű. A dízelben rendeltetésszerű használat mellett feketés, de legalább nagyon sötét színű.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2174 Dátum: 2014.09.15 15:51:43 »
Sziasztok!

Az első dolog, ami miatt írok, hogy beszámoljak a Charlie-féle motorgyűrűzésről, dugattyúfúrásról 10 ezer km megtétele után: az autó nem füstöl, gyönyörűen szól a motor, az olaj egyáltalán nem fogy, és még mindig szép sárga, nem barna, nem fekete. Szóval tökéletes lett.  :clap:

Üdv,
Attis

Örülök, hogy jó lett a gyűrűzés. :clap:

Én 2000 km-el vagyok a gyűrűzés után. :cool2: Egyenlőre nekem is jó. :cool2: Nekem más csinálta (korábban leírtam).
Te azt írtad, hogy neked a Charlie nem tartotta szükségesnek a korai olajcserét és a bejáratást sem. :otlet: Az én szerelőm hasonlóan mondta. ;) Azonban elbizonytalanít, hogy itt többen ajánlják ezt. Fölöslegesen nem akarok olajat cserélni, de a motort sem szeretném tönkre tenni. :hmmmm: :eek:
Te 10000-et mentél a Charlie által betöltött olajjal? :otlet:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.