Szerző Téma: Ráncfelvarrott Avensis I  (Megtekintve 490370 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Berci

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2235 Dátum: 2016.09.04 18:43:41 »
Sziasztok,

A következő kérdéssel fordulok hozzátok.
Van egy 2.0 benzines 150 lovas 1AZ-FSE motorú Avensis-em. Eddig 5W-40-es olajat használtam benne (nem eszi az olajat, csak minimálisan, így a csereperiódus vége felé már nem éri el a maximum szintet). A kérdésem az, hogy javasoltok-e bele 0W-40-es olajat hogy hidegben jobb legyen a viszkozitása, és a kenése, mert főleg rövid szakaszokon fogom idén télen használni.

A másik kérdésem viszont, hogy szeretnék beépíteni egy olyan termoszt, amely a felmelegedett hűtővíz hőmérsékletét megtartja, és a következő hidegindításkor már ezt a magasabb hőmérsékletű hűtővizet használja, és ezáltal gyorsabban melegszik be a motor. Tudtok olyan céget aki ilyen beépíéssel foglalkozik? Nem állófűtésre van szükségem (mert a min 200e HUF de inkább több) hanem csak egyszerű víztárolásra. (Talán így olcsóbb)

Köszönöm a válaszokat!

Üdv,

Berci

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2236 Dátum: 2016.09.04 19:19:02 »
Sziasztok,

A következő kérdéssel fordulok hozzátok.
Van egy 2.0 benzines 150 lovas 1AZ-FSE motorú Avensis-em. Eddig 5W-40-es olajat használtam benne (nem eszi az olajat, csak minimálisan, így a csereperiódus vége felé már nem éri el a maximum szintet). A kérdésem az, hogy javasoltok-e bele 0W-40-es olajat hogy hidegben jobb legyen a viszkozitása, és a kenése, mert főleg rövid szakaszokon fogom idén télen használni.

A másik kérdésem viszont, hogy szeretnék beépíteni egy olyan termoszt, amely a felmelegedett hűtővíz hőmérsékletét megtartja, és a következő hidegindításkor már ezt a magasabb hőmérsékletű hűtővizet használja, és ezáltal gyorsabban melegszik be a motor. Tudtok olyan céget aki ilyen beépíéssel foglalkozik? Nem állófűtésre van szükségem (mert a min 200e HUF de inkább több) hanem csak egyszerű víztárolásra. (Talán így olcsóbb)

Köszönöm a válaszokat!

Üdv,

Berci
Szia!
1. A 0W-40 teljesen szintetikus olaj, mindenképpen jobb az általad említett felhasználásra, mint az 5W.
2. Motorelőmelegítők közül a Calix és a Defa márkák termékei jó minőségűek, könnyű beszerelni és hatásosak. Anyagárban kb 50e Ft-tal kell készülni, plusz a beszerelés díja.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Berci

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2237 Dátum: 2016.09.04 21:25:15 »
Köszönöm a választ, pont ilyen melegítőre gondoltam. Na utánanézek :-)

B.

Berci

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2238 Dátum: 2016.10.04 21:25:13 »
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy van-e valakinek eladó bal hátsó biztonsági öve? Az enyémet el kellett vágni, és most két darabban van és így nem az igazi :-)
2000-es a ráncfelvarrás utáni Avensis, 2.0 benzines motor 1AZ-FSE a kódja.
Illetve tudnátok javasolni olyan helyet ahol be tudok szerezni egyet?

Köszönöm a segítséget,

Berci

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2239 Dátum: 2016.10.04 21:37:38 »
bontó
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2240 Dátum: 2016.10.05 07:43:28 »
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy van-e valakinek eladó bal hátsó biztonsági öve? Az enyémet el kellett vágni, és most két darabban van és így nem az igazi :-)
2000-es a ráncfelvarrás utáni Avensis, 2.0 benzines motor 1AZ-FSE a kódja.
Illetve tudnátok javasolni olyan helyet ahol be tudok szerezni egyet?

Köszönöm a segítséget,

Berci

Olcsó, számlaképes, csak Toyotákat bontó találatért írd be a gugliba: Toyota bontó érd
(toyotad4dtoyota@gmail.com)
Én onnan szoktam beszerezni mindenfélét. Korrektek.

Üdv:
BF

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2241 Dátum: 2016.10.05 08:36:16 »
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy van-e valakinek eladó bal hátsó biztonsági öve? Az enyémet el kellett vágni, és most két darabban van és így nem az igazi :-)
2000-es a ráncfelvarrás utáni Avensis, 2.0 benzines motor 1AZ-FSE a kódja.
Illetve tudnátok javasolni olyan helyet ahol be tudok szerezni egyet?

Köszönöm a segítséget,

Berci
Háááát... leginkább RTFM :D

toyotaclub.hu > Hasznos dolgok > Toyota botók (térkép)

Karcsii1987

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2242 Dátum: 2016.11.23 09:16:11 »
Sziasztok!
 :helpsmilie:

2002 Avensis 1998cm3 110KW 150le 240 000Km Vásárlás előtt állok!
Szeretném elkérni a TAPASZTALATAITOKAT!
Motor??? Lánc mennyit bír?!Tipus Hiba? Stb... Tudom Avensis hibák nincsenek :surrender: ::), de rémhírt hallottam róla, 2000vvti motor 80 000km bír a lánc(Fura mert a Corsáké is annyit bír és mégiscsak Toyota...) Eszi az olajat mint állat ( Ez egy kicsit meg ijeszt) 1.6motorról tudom hogy szétrombolhatatlan.
Köszönettel KárCsi  :sorcerer: ::) :surrender: :

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2243 Dátum: 2016.11.23 10:30:48 »
Sziasztok!
 :helpsmilie:

2002 Avensis 1998cm3 110KW 150le 240 000Km Vásárlás előtt állok!
Szeretném elkérni a TAPASZTALATAITOKAT!
Motor??? Lánc mennyit bír?!Tipus Hiba? Stb... Tudom Avensis hibák nincsenek :surrender: ::), de rémhírt hallottam róla, 2000vvti motor 80 000km bír a lánc(Fura mert a Corsáké is annyit bír és mégiscsak Toyota...) Eszi az olajat mint állat ( Ez egy kicsit meg ijeszt) 1.6motorról tudom hogy szétrombolhatatlan.
Köszönettel KárCsi  :sorcerer: ::) :surrender: :

1.4, 1.6 és 1.8 VVT-i motorok más kávéház, mint a 2.0 VVT-i.
Az 1.4-1.6-1.8 motorok tesók, gyakorlatilag bitre azonos felépítésűek. Ezeknél a T22-be (1.4-1.6 esetén 3 Corolla generációba is) szerelt motoroknál még tuti, hogy előjön az olajfogyasztási probléma, a kérdés csak az, hogy korábban már orvosolták-e. Lehetőségek: Gyári fűzött blokk cserével Toyotánál garanciában vagy magánúton minőségi alkatrészekkel, megbízható szervizben. Ha nem volt javítva, akkor borítékolható a 0,1-2 l/1000 km-es olajfogyazstás. 2005 évi T25 ráncfelvarráskor orvosolták a gyári problémát, az utána gyártott példányoknál már nem fordult elő ez a hiba.

Na, de a 2000 ccm-es motor, ha jól tévedek akkor nem egyenesági leszármazottja ezeknek xZZFE  (X helyén 1, 3, 4) motoroknak, más motorkód, más a fejlesztési alap, ha jól következtettek, akkor a másik vonalra jellemző olajevés nem jellemző rá, de ezt majd a többiek megerősítik vagy cáfolják.
A legfontosabb különbség, hogy a T22 fészlift után a 2.0 VVT-i motorok tisztán közvetlen befecskendezésűek lettek (a korábbi szívócső befecskendezés helyett), a korai közvetlenbefecsis motorok minden hátrányával együtt. A szívócsőbefecskendezés szelephűtő és szeleplemosó hatása nélkül és az EGR visszavezetés "jótékony" hatása miatt ezeknek a motoroknak a hengerfeje szívó oldalon nem kicsit hajlamos a kokszosodásra.
Elrettentésképpen mindig ezt a videót szoktam hozni.
A közvetlen befecskendezés miatt a speciálisan nagy hőtűrő képességű iridium gyertyák valók bele 4-5.000 Ft/db áron.
Lambda szondák szokták megadni magukat (4 db biztosan van, mert 2 hengerenként van katalizátor, külön van 1-1 szabályzó és 1-1 ellenőrző szonda), és a dupla leömlőbe épített speciális katalizátor is drága mulatság lehet, ha egyszer cserélni kell.

Ha tudod tartani, hogy inkább országúton és autópályán használnád, akkor teljesen jó lehet. Ha sok lenne a város nem bemelegedett motorral, akkor szerintem engedd el ezt a típust. Ha jó körülmények között használja valaki, akkor nagyon szerethető motor.

Láncról: A Toyoták láncos vezérlése úgy általában kiszolgálja az autó élettartamát. (Izsó kolléga 620+ ezer km-t tett az 1.8-as VVT-i-be, láncot nem cserélt, ha jól tudom.). A lánc problémái is az olajevéssel függenek össze általában. User nem veszi észre, hogy túl alacsony olajszinttel mászkál, ami a láncot bizony viheti magával. Ha mindig a megfelelő mennyiségű és minőségű olajat kapja az autó, akkor a lánc is örök élet + az a bizonyos 3 nap.

Én úgy vennék ilyen autót, hogy kifizetném a szívóoldal megbontásos ellenőrzését, ha szükséges belealkudnám a tisztítást a vételárba (akár hengerfej lebontás nélkül). Leteszteltetném a o2 szenzorokat is.
Ezen kívül pedig minden létező diagnosztikát ráeresztenék, mert ez a motor már hasonlóan bonyolult, mint a közös nyomócsöves dízelek, persze turbó nélkül és alacsonyabb befecskendezési nyomások mellett.

Hajrá! :)

Üdv:
BF
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.23 10:35:55 írta keeper83 »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10680
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2244 Dátum: 2016.11.23 10:58:42 »
Az enyém 2.4-es 2AZ-FE motorkódos közvetlen benzinbefecskendezéses, és bizony csipegeti az olajat.  :hmmmm: 2005/02-es gyártás, még a ráncfelvarrás előtti.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2245 Dátum: 2016.11.23 11:51:19 »
Az enyém 2.4-es 2AZ-FE motorkódos közvetlen benzinbefecskendezéses, és bizony csipegeti az olajat.  :hmmmm: 2005/02-es gyártás, még a ráncfelvarrás előtti.

Igen, a te motorod már rokona lehet a T22-be épített 1AZ-FSE kódú 2.0 VVT-i-nek. Ezek szerint arra a sorozatra is jellemző az ominózus olajfogyasztás.

Valaki tudja esetleg, hogy mi a különbség a T25-be szerelt 1AZ-FSE és 1AZ-FE motorok között?

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2246 Dátum: 2016.11.23 12:23:25 »
Igen, a te motorod már rokona lehet a T22-be épített 1AZ-FSE kódú 2.0 VVT-i-nek. Ezek szerint arra a sorozatra is jellemző az ominózus olajfogyasztás.

Valaki tudja esetleg, hogy mi a különbség a T25-be szerelt 1AZ-FSE és 1AZ-FE motorok között?
Talán nem az, hogy az egyik közvetlen befecs., a másik meg nem?
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_AZ_engine
Pl. a kortárs RAV4-ekbe is van a 2.0 nem közvetlen befecs. motor.
A T25-ben is van ilyen?

EGR meg csak belpiacos motorok esetében van, ami az európai piacra készült ott nem (toyodiy).
Viszont a pcv szelepen a szívórészhez visszavezetett olajköd miatt ettől függetlenül kokszolódik.


Karcsii1987

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2247 Dátum: 2016.11.23 12:55:02 »
1.4, 1.6 és 1.8 VVT-i motorok más kávéház, mint a 2.0 VVT-i.
Az 1.4-1.6-1.8 motorok tesók, gyakorlatilag bitre azonos felépítésűek. Ezeknél a T22-be (1.4-1.6 esetén 3 Corolla generációba is) szerelt motoroknál még tuti, hogy előjön az olajfogyasztási probléma, a kérdés csak az, hogy korábban már orvosolták-e. Lehetőségek: Gyári fűzött blokk cserével Toyotánál garanciában vagy magánúton minőségi alkatrészekkel, megbízható szervizben. Ha nem volt javítva, akkor borítékolható a 0,1-2 l/1000 km-es olajfogyazstás. 2005 évi T25 ráncfelvarráskor orvosolták a gyári problémát, az utána gyártott példányoknál már nem fordult elő ez a hiba.

Na, de a 2000 ccm-es motor, ha jól tévedek akkor nem egyenesági leszármazottja ezeknek xZZFE  (X helyén 1, 3, 4) motoroknak, más motorkód, más a fejlesztési alap, ha jól következtettek, akkor a másik vonalra jellemző olajevés nem jellemző rá, de ezt majd a többiek megerősítik vagy cáfolják.
A legfontosabb különbség, hogy a T22 fészlift után a 2.0 VVT-i motorok tisztán közvetlen befecskendezésűek lettek (a korábbi szívócső befecskendezés helyett), a korai közvetlenbefecsis motorok minden hátrányával együtt. A szívócsőbefecskendezés szelephűtő és szeleplemosó hatása nélkül és az EGR visszavezetés "jótékony" hatása miatt ezeknek a motoroknak a hengerfeje szívó oldalon nem kicsit hajlamos a kokszosodásra.
Elrettentésképpen mindig ezt a videót szoktam hozni.
A közvetlen befecskendezés miatt a speciálisan nagy hőtűrő képességű iridium gyertyák valók bele 4-5.000 Ft/db áron.
Lambda szondák szokták megadni magukat (4 db biztosan van, mert 2 hengerenként van katalizátor, külön van 1-1 szabályzó és 1-1 ellenőrző szonda), és a dupla leömlőbe épített speciális katalizátor is drága mulatság lehet, ha egyszer cserélni kell.

Ha tudod tartani, hogy inkább országúton és autópályán használnád, akkor teljesen jó lehet. Ha sok lenne a város nem bemelegedett motorral, akkor szerintem engedd el ezt a típust. Ha jó körülmények között használja valaki, akkor nagyon szerethető motor.

Láncról: A Toyoták láncos vezérlése úgy általában kiszolgálja az autó élettartamát. (Izsó kolléga 620+ ezer km-t tett az 1.8-as VVT-i-be, láncot nem cserélt, ha jól tudom.). A lánc problémái is az olajevéssel függenek össze általában. User nem veszi észre, hogy túl alacsony olajszinttel mászkál, ami a láncot bizony viheti magával. Ha mindig a megfelelő mennyiségű és minőségű olajat kapja az autó, akkor a lánc is örök élet + az a bizonyos 3 nap.

Én úgy vennék ilyen autót, hogy kifizetném a szívóoldal megbontásos ellenőrzését, ha szükséges belealkudnám a tisztítást a vételárba (akár hengerfej lebontás nélkül). Leteszteltetném a o2 szenzorokat is.
Ezen kívül pedig minden létező diagnosztikát ráeresztenék, mert ez a motor már hasonlóan bonyolult, mint a közös nyomócsöves dízelek, persze turbó nélkül és alacsonyabb befecskendezési nyomások mellett.

Hajrá! :)

Üdv:
BF

Köszönöm az őszinte választ!Az a videó egy kicsit,nagyon megijesztett! :hmmmm: Ha esetleg így járok "hengerfeje szívó oldalon nem kicsit hajlamos a kokszosodásra."akkor hány pínz ezt helyre hozni? gondolom 100 000felett van a történet  :wacko:
Használat: 25km Pestig és Pesten 10km dugózás...És vissza munka után. Ez gondolom bele fér a használatba.  :innocent:
Szerintem megveszem csak oda kell figyelnem az említett dolgokra! Remélem ez nincs annyira elkokszolódva!
Üdv Kárcsi

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2248 Dátum: 2016.11.23 13:07:42 »
Talán nem az, hogy az egyik közvetlen befecs., a másik meg nem?
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_AZ_engine
Pl. a kortárs RAV4-ekbe is van a 2.0 nem közvetlen befecs. motor.
A T25-ben is van ilyen?

EGR meg csak belpiacos motorok esetében van, ami az európai piacra készült ott nem (toyodiy).
Viszont a pcv szelepen a szívórészhez visszavezetett olajköd miatt ettől függetlenül kokszolódik.

De jó kis írást találtam!
Jó szórakozást!

És igen:
- "There is not EGR at -FSE engines for domestic market, but it does not eliminate the need for cleaning the intake of the oil sludge."
- a sima -FE kódú motornál nincs közvetlen befecskendezés.

« Utoljára szerkesztve: 2016.11.23 13:09:38 írta keeper83 »

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2249 Dátum: 2016.11.23 13:14:53 »
Köszönöm az őszinte választ!Az a videó egy kicsit,nagyon megijesztett! :hmmmm: Ha esetleg így járok "hengerfeje szívó oldalon nem kicsit hajlamos a kokszosodásra."akkor hány pínz ezt helyre hozni? gondolom 100 000felett van a történet  :wacko:
Használat: 25km Pestig és Pesten 10km dugózás...És vissza munka után. Ez gondolom bele fér a használatba.  :innocent:
Szerintem megveszem csak oda kell figyelnem az említett dolgokra! Remélem ez nincs annyira elkokszolódva!
Üdv Kárcsi

A hiba mértéke azért nem olyan, hogy el kellene dobni miatta a motort.
Felhívnám a figyelmet a videó alatti hozzászólásokra, ahol maga Novoth Tibi írja, hogy:

"Ez ilyen. 240 ezer kilométernél végülis nem nagy gond. A motorjavításaink zöme arról szól, hogy szétszereljük, kitisztítjuk, összerakjuk."

Az árára nem szívesen tippelnék, de szerintem egy normális helyen a hengerfej rendbetételével együtt, de lánc és egyéb költségesebb alkatrészek cseréje nélkül az általad említett összeg körül lehet, talán alatta.