Szerző Téma: Ráncfelvarrott Avensis I  (Megtekintve 487767 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2250 Dátum: 2016.11.23 13:19:54 »
Érdekes konklúzió:

"Direct injection. D-4 did not cause significant performance gain or improvement in fuel efficiency compare to conventional motors of AZ series, and performs primarily "environmental" objectives. But increased cost of maintenance and repair of the "excess" components is enough to once again make sure of worthlessness and harm of using direct injection engines on the low-forced natural aspirated engines. Although 1..2AZ-FSE are more reliable than a terrible 3S-FSE, ordinary 1..2AZ-FE with multipoint injection are less of a problem. Not to mention that because of an incurable idling low rpm problem (with the attendant vibrations) such cars driving is uncomfortable."

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2251 Dátum: 2016.11.23 13:46:51 »
Köszönöm az őszinte választ!Az a videó egy kicsit,nagyon megijesztett! :hmmmm: Ha esetleg így járok "hengerfeje szívó oldalon nem kicsit hajlamos a kokszosodásra."akkor hány pínz ezt helyre hozni? gondolom 100 000felett van a történet  :wacko:
Használat: 25km Pestig és Pesten 10km dugózás...És vissza munka után. Ez gondolom bele fér a használatba.  :innocent:
Szerintem megveszem csak oda kell figyelnem az említett dolgokra! Remélem ez nincs annyira elkokszolódva!
Üdv Kárcsi
Szia! Keeper nagyon jól leírta a fontos dolgokat. Én annyit javasolnék, hogy ha a 2.0 D4 motor mellett döntesz, hogy ezeket az említett esetleges hibákat karbantartás jelleggel mindenképpen kerüld ki. Elé kell menni az ezekből fakadó problémáknak. A motor rendkívül hálás mindezeken felül a prémium (98 feletti oktánszámú) benzinekért és a jó minőségű motorolajért. Ezek közül is tudunk olyanokat ajánlani, ami általánosan a fórumon már bejött és mindig ajánljuk.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Karcsii1987

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2252 Dátum: 2016.11.23 16:29:54 »
Szia! Keeper nagyon jól leírta a fontos dolgokat. Én annyit javasolnék, hogy ha a 2.0 D4 motor mellett döntesz, hogy ezeket az említett esetleges hibákat karbantartás jelleggel mindenképpen kerüld ki. Elé kell menni az ezekből fakadó problémáknak. A motor rendkívül hálás mindezeken felül a prémium (98 feletti oktánszámú) benzinekért és a jó minőségű motorolajért. Ezek közül is tudunk olyanokat ajánlani, ami általánosan a fórumon már bejött és mindig ajánljuk.

Köszönök mindenkinek mindent!Meg győztetek! Ha belefutok a tisztításba akkor így jártam! Bele fér!Megveszem! :ph34r: :clap: :Már lebeszéltem mindent..Jövőhét végén nálam lesz a kicsike!!!!!!!!!! :clap: :clap: :clap: Tele rakom 98as benzinnel. Kap egy olaj és szűrők cserét.Ki mit ajánl az olajból? Olaj szűrő márka? Bárdiba venném szóval amik ott elérhetők.
Köszönettel Kárcsi!😊

Berci

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2253 Dátum: 2016.11.23 18:20:05 »
Szia,

Az a motor a videóban az én autómról van, és nekem mielőtt elvittem volna, az volt a tünet, hogy mintha erőtlen lenne. Nem úgy gyorsult, ahogy egy 150LE-s motornak kellene. Elvittem Novoth Tibihez, szétszedte, és megcsinálta, azóta olyan mint az óramű. Érezhetően sokkal erősebb lett utána, tényleg nagy fojtás volt benne. És még annyit, hogy ez nálam 240e km-nél jött elő. (230-al vettem, ez alatt a 10e alatt értett meg bennem, hogy valami nem kóser) És ha már ott voltunk, akkor láncot is kellett cserélni, mert meg volt nyúlva. Nem akartam kockáztatni, hogy a régi láncot rakják vissza, és később ebből legyen problémám. Nagyon szeretem az egész autót, mindig megbízhatóan indul, csak ajánlani tudom. Nem érzed benne a sportosságot mint egy olasz autóban (de azért szépen megy), viszont ezért kárpótol a megbízhatóság érzése, hogy még így 16 évesen is bármikor el merek vele indulni külföldre. Ha van kérdésed szívesen válaszolok. Szóval jól döntesz szerintem.

Berci

Ui: a 98-as benzintől nem éreztem semmi javulást, viszont az enyém az OMV MaxxMotion 95-öst szereti a legjobban. Hallatóan simábban jár vele, és halkabb mint mondjuk a V-Power-től.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2254 Dátum: 2016.11.23 19:17:56 »
Szia,

Az a motor a videóban az én autómról van, és nekem mielőtt elvittem volna, az volt a tünet, hogy mintha erőtlen lenne. Nem úgy gyorsult, ahogy egy 150LE-s motornak kellene. Elvittem Novoth Tibihez, szétszedte, és megcsinálta, azóta olyan mint az óramű. Érezhetően sokkal erősebb lett utána, tényleg nagy fojtás volt benne. És még annyit, hogy ez nálam 240e km-nél jött elő. (230-al vettem, ez alatt a 10e alatt értett meg bennem, hogy valami nem kóser) És ha már ott voltunk, akkor láncot is kellett cserélni, mert meg volt nyúlva. Nem akartam kockáztatni, hogy a régi láncot rakják vissza, és később ebből legyen problémám. Nagyon szeretem az egész autót, mindig megbízhatóan indul, csak ajánlani tudom. Nem érzed benne a sportosságot mint egy olasz autóban (de azért szépen megy), viszont ezért kárpótol a megbízhatóság érzése, hogy még így 16 évesen is bármikor el merek vele indulni külföldre. Ha van kérdésed szívesen válaszolok. Szóval jól döntesz szerintem.

Berci

Ui: a 98-as benzintől nem éreztem semmi javulást, viszont az enyém az OMV MaxxMotion 95-öst szereti a legjobban. Hallatóan simábban jár vele, és halkabb mint mondjuk a V-Power-től.

Szia Berci!

Az én itteni fórumos pályafutásom 4 éve alatt ez az első "De kicsi a világ!" döbbenésem. :)
Nagyon örülök, hogy egy tulaj tud első kézből reagálni egy időnként hivatkozott hibajelenségre.
Szuper!

BF

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2255 Dátum: 2016.11.23 19:47:52 »
Néztem ezt a pucolós videót. Nem tudom, hogy áztatták-e azt a kormot/kokszot valamivel, de nagyon jól jött le, öröm volt nézni :) Én 315000-nél csináltam ezt a 4AFE-n, hát az cement volt, fúrógép és csiszolópapír párossal tudtam csak lepucolni a szelepekről a cuccot. A szelepeken ennyi szemét volt azon is legalább, a csatornákban nem, az nem közvetlen befecskendezéses, erő is volt benne, csak kicsit nagyon sok olajat tüntetett el. Ha már lennt volt a hengerfej, ki kellett pucolnom ;)

Tapatalkkal küldve az én Redmi Note 2 eszközömről


Karcsii1987

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2256 Dátum: 2016.11.24 08:51:24 »
Szia,

Az a motor a videóban az én autómról van, és nekem mielőtt elvittem volna, az volt a tünet, hogy mintha erőtlen lenne. Nem úgy gyorsult, ahogy egy 150LE-s motornak kellene. Elvittem Novoth Tibihez, szétszedte, és megcsinálta, azóta olyan mint az óramű. Érezhetően sokkal erősebb lett utána, tényleg nagy fojtás volt benne. És még annyit, hogy ez nálam 240e km-nél jött elő. (230-al vettem, ez alatt a 10e alatt értett meg bennem, hogy valami nem kóser) És ha már ott voltunk, akkor láncot is kellett cserélni, mert meg volt nyúlva. Nem akartam kockáztatni, hogy a régi láncot rakják vissza, és később ebből legyen problémám. Nagyon szeretem az egész autót, mindig megbízhatóan indul, csak ajánlani tudom. Nem érzed benne a sportosságot mint egy olasz autóban (de azért szépen megy), viszont ezért kárpótol a megbízhatóság érzése, hogy még így 16 évesen is bármikor el merek vele indulni külföldre. Ha van kérdésed szívesen válaszolok. Szóval jól döntesz szerintem.

Berci

Ui: a 98-as benzintől nem éreztem semmi javulást, viszont az enyém az OMV MaxxMotion 95-öst szereti a legjobban. Hallatóan simábban jár vele, és halkabb mint mondjuk a V-Power-től.

Köszönöm a segítő készséged... :sorcerer:
jövőhéten nálam lesz és megírom a tapasztalataimat.
remélem nem lesz kérdésem,mert akkor minden rendben van! :)
Rákerestem a Novoth szervizre és szimpatikus meg közel is van. Szerintem én is oda viszem,ha ne adja isten hasonló gondokkal kell szembe néznem.
Megkérdezhetem mennyi volt a lánc cserével együtt a tisztítás saccperkb??  :surrender:
Köszi!
Kárcsi!  :innocent: :cool2:

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2257 Dátum: 2016.11.24 10:30:51 »
Köszönöm a segítő készséged... :sorcerer:
jövőhéten nálam lesz és megírom a tapasztalataimat.
remélem nem lesz kérdésem,mert akkor minden rendben van! :)
Rákerestem a Novoth szervizre és szimpatikus meg közel is van. Szerintem én is oda viszem,ha ne adja isten hasonló gondokkal kell szembe néznem.
Megkérdezhetem mennyi volt a lánc cserével együtt a tisztítás saccperkb??  :surrender:
Köszi!
Kárcsi!  :innocent: :cool2:

Erre én is kíváncsi lennék...

Mivel egy nagyon elismert diagnosztikai guru a srác, ezért nem ő a legolcsóbb az biztos. Sőt!
Ez a hiba tényleges feltárása után egy "egyszerű" autószerelési művelet (hengerfej le, tisztítás, hengerfej részleges, vagy teljes felújítása, esetleg lánc csere, összeszerelés). Ebben sem ő lesz a legolcsóbb rezsióradíjú, viszont ő egy kifejezetten erre a közvetlen befecskendezős kokszolódásra (is) specializálta magát, szóval mondjuk úgy, hogy a kisujjában van a művelet.

A koksz letakarításának látszólagos könnyedségével kapcsolatos felvetésre (vd1234) szerintem logikus magyarázatra leltem:
Mint kiderült ennél az autónál nincs EGR szelep, következésképpen nincs száraz, forró, szénrészecskékkel teli füstgázvisszavezetés. De akkor honnan jön korom, koksz, kicsapódott megkeményedett olaj a szívóoldalra? Más lehetőség nincs, mint a forgattyúsház kiszellőztetésének szívóoldali visszavezetése, mert, ha nem ez okozná a lerakódást, akkor marad a beszívott külső levegőből történő kicsapódás, ami azért lássuk be, nem túl reális (még).

Mellékeltem egy képet (most csak EGR szelepes verzió akadt a kezembe, ez ne zavarjon senkit), ahol bejelöltem, hogy kétféle forgattyúsház szellőztetés is vissza van vezetve a szívó oldalra (PCV, Pozitive Crankcase Ventillation, leánykori nevén kartergázvisszavezetés, ki hogy hívja): egyik még légszűrő és fojtószelepház közé, a másik pedig közvetlenül a szívósorra, és ezen ott csücsül a szelep is a szelepfedél kimeneti oldalán (sima túlnyomást leeresztő szelep, valószínűleg szűrővel). A lerakódás csak ezeken a visszavezetéseken keresztül juthat a szívóoldalra, ami viszont megmagyarázza a letakarítás viszonylagos könnyedségét: Ez itt nem forró, kormos kipufogógáz, amiből a forró korom kicsapódik és gyakorlatilag cementálódik, hanem javarészt olajpára, ami kis mértékben a forgattyúsházba és így az olajba jutott kormot is tartalmaz. Ez az olajos, kormos keverék viszont már könnyebben eltávolítható, ahogy a videón is látszik.
Pozitív hozadék:
Kis hozzáértéssel ezek a csövek leköthetőek, a "váladék" kicsapatható egy külön bödönben, ami után a tisztított gáz már mehet a külvilágba, vagy az eredeti helyén a szívóoldalra és az egész jelenség méregfoga ki van húzva. Nem tudom, hogy ezzel foglalkozik-e valaki, de ez EGR lekötéssel ellentétben ez nem környezetkárosító beavatkozás, nem változtatja meg a motor kibocsátási értékeit.

Az viszont érdekes, hogy az 1AZ-FSE motorkódot beírva nem találok EGR nélküli motorról készített képet. Hogyan lehet ez? Nektek tényleg hiányzik a műanyag szívósor tetejére keresztben ráépített öntvény elem jobb tetején a ráépített szeleppel, azaz EGR szelep és annak csövezése?

Oké, találtam, csatoltam :)

BF
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.24 10:40:55 írta keeper83 »

Berci

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2258 Dátum: 2016.11.25 06:48:52 »
Sziasztok,

A javítás kettessel kezdődött, de több konkrétumot nem mondanék mert minden autó más, és nekem sok idő elment azzal, hogy hibát tártunk fel, mert csak annyit tudtunk, hogy nem megy rendesen. És emellett volt még egy elektromos hiba is (a múszerfal alatt az egyik elektromos kábel becsípődött valahogy, és kezdett megszakadni, de nem mindig) és ez is hátráltatta a javítást, viszont a hibakeresésre szánt időt meg vitte...
Én csak azt mondom, hogy érdemes Novothhoz vinni az autót mert nagyon ért hozzá, és végletekig korrekt, mindent megcsináltattam rajta amit javasolt, azóta olajat sem eszi, és nagyon szépen megy, pedig főleg rövid távra használom városban. Nem a legolcsóbb, de a minőséget érdemes megfizetni ha jó autót akarsz.

Üdv,

B.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2259 Dátum: 2016.11.25 07:55:09 »
Sziasztok,

A javítás kettessel kezdődött, de több konkrétumot nem mondanék mert minden autó más, és nekem sok idő elment azzal, hogy hibát tártunk fel, mert csak annyit tudtunk, hogy nem megy rendesen. És emellett volt még egy elektromos hiba is (a múszerfal alatt az egyik elektromos kábel becsípődött valahogy, és kezdett megszakadni, de nem mindig) és ez is hátráltatta a javítást, viszont a hibakeresésre szánt időt meg vitte...
Én csak azt mondom, hogy érdemes Novothhoz vinni az autót mert nagyon ért hozzá, és végletekig korrekt, mindent megcsináltattam rajta amit javasolt, azóta olajat sem eszi, és nagyon szépen megy, pedig főleg rövid távra használom városban. Nem a legolcsóbb, de a minőséget érdemes megfizetni ha jó autót akarsz.

Üdv,

B.


Köszi!

Nagyon hasznos infók ezek!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2260 Dátum: 2016.11.26 16:04:15 »
Igen, a te motorod már rokona lehet a T22-be épített 1AZ-FSE kódú 2.0 VVT-i-nek. Ezek szerint arra a sorozatra is jellemző az ominózus olajfogyasztás.
Na, ácsi!!  :nono: :nono: :nono:
Az, hogy csipegeti, meg az ominózus olajevés, nagyon nem egy és ugyanaz. A csipegeti kb. azt jelenti, hogy két olajcsere közt lemegy a nívó a felére-harmadára, azaz 15.000 km alatt elmegy 5-6-7 deci. A gyári tűrés pedig 1000 km alatt enged meg ennyit, tehát ez a gyárinak az 1/15-öd része. Ilyen alapon az összes létező benzinmotor eszi az olajat.
Miközben az olajevősek meg 1000 km alatt ettek meg 1 litert.
music     

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2261 Dátum: 2016.11.28 08:12:04 »
Na, ácsi!!  :nono: :nono: :nono:
Az, hogy csipegeti, meg az ominózus olajevés, nagyon nem egy és ugyanaz. A csipegeti kb. azt jelenti, hogy két olajcsere közt lemegy a nívó a felére-harmadára, azaz 15.000 km alatt elmegy 5-6-7 deci. A gyári tűrés pedig 1000 km alatt enged meg ennyit, tehát ez a gyárinak az 1/15-öd része. Ilyen alapon az összes létező benzinmotor eszi az olajat.
Miközben az olajevősek meg 1000 km alatt ettek meg 1 litert.

Ne haragudj, hogy összemostam a nálad előforduló olajcsipegetést az másik motorsorozatnál előforduló problémával.
Mivel nem írtad a pontos adatokat, ezért a "csipegetés" kifejezést automatikusan eufemizmusnak vettem, nem pedig szó szerint értelmeztem. :surrender:

Bocsánat!

Üdv:
BF

Karcsii1987

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2262 Dátum: 2016.11.28 09:00:12 »
Sziasztok,

A javítás kettessel kezdődött, de több konkrétumot nem mondanék mert minden autó más, és nekem sok idő elment azzal, hogy hibát tártunk fel, mert csak annyit tudtunk, hogy nem megy rendesen. És emellett volt még egy elektromos hiba is (a múszerfal alatt az egyik elektromos kábel becsípődött valahogy, és kezdett megszakadni, de nem mindig) és ez is hátráltatta a javítást, viszont a hibakeresésre szánt időt meg vitte...
Én csak azt mondom, hogy érdemes Novothhoz vinni az autót mert nagyon ért hozzá, és végletekig korrekt, mindent megcsináltattam rajta amit javasolt, azóta olajat sem eszi, és nagyon szépen megy, pedig főleg rövid távra használom városban. Nem a legolcsóbb, de a minőséget érdemes megfizetni ha jó autót akarsz.

Üdv,

B.

Szia!
 Köszi!
 :clap:
Egy jó szerelő aki ért hozzá, az minden pénzt megér minthogy egy sufnis egy hibát rosszul tár illetve javít vagy nem azt stb.... Értítek! Hosszú távon az a drágább!
Ha lesz bajom a Toyotámmal 5év alatt egyszer!  :ph34r: :cool2: :innocent:  [rohog] :D ;) :otlet:
Akkor Novothoz viszem!
Üdv Kárcsi! :cool2:


music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2263 Dátum: 2016.11.28 21:17:52 »
Ne haragudj, hogy összemostam a nálad előforduló olajcsipegetést az másik motorsorozatnál előforduló problémával.
Mivel nem írtad a pontos adatokat, ezért a "csipegetés" kifejezést automatikusan eufemizmusnak vettem, nem pedig szó szerint értelmeztem. :surrender:
Semmi gond, először is, nem vagyok érintett, mert már 5 éve nincs 2,0 Avensisem, szerintem nem is rám gondoltál. Másodszor arra viszont háklis vagyok, hogy kicsit túlmisztifikáljuk az olajevést. El kell fogadni, hogy a motorok idővel elfogyasztanak valamennyi olajat, nem kell emiatt farkast kiáltani. A kulcs a mérték. Ha 15.000 km alatt nem megy el egy liternyi olaj sem, az olyan, mintha nem is lenne. Többször leírták már, az előző benzines Passatokhoz már vadiújként is "járt" a csomagtartóba egy liter motorolaj. Ehhez képest kell viszonyítani. Ha itt a csipegetésből ekkora ügyet csinálunk, és emiatt más márkához üldözünk potenciális Toyota tulajokat, akkor egyrészt hülyék vagyunk, másrészt ő is annak fog nézni, amikor megveszi a más márkájú romhalmazt, és tapasztalja, mekkora nagy baj is az olajcsipegetés a hengerfejhez, beázáshoz, 20.000 km-enként elkopó féktárcsákhoz, "delejes" autóhoz képest...
music     

remenyjo

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2264 Dátum: 2017.01.07 09:16:05 »
szia

sikerült a csapagyat kicserélni 6908v re gondolok.

nekem is csérre szorul.