Az 5W40-et nem csak a csere miatt ajánlotta, hanem alapból.
A másik 2 dolog: rákérdeztem a korai olajcserére, Charlie nem tartja szükségesnek. Kérdeztem a bejáratást is, azt sem.
Oké, rendben, de azért leírom a véleményemet:
Nekem az volt a tapasztalatom, hogy olyan 1000 km fölötti járatás után jött meg az érezhetően nagyobb nyomaték a motorba.
Ebből arra következtetek, hogy akkor kopott annyira össze, hogy a kompresszió növekedése miatt nőhetett a nyomaték is.
Ezt más, a fórumon mostanában sajnos ritkábban aktív szaki is megerősítette, hogy ez az oka, de ez teljesen logikus is.
Így kb. 5000 km-ig kíméltem a motort: ha nem kellett volna, ezzel ártani nem ártottam, de fordítva már igen.
Olajcsere is ha nem kellett volna, a cserével nem árt az ember. De ha kell, és nem cserél, azzal árt. Ám ahogy írtam, a gyűrűszetten egyértelműen előírták a gyűrűzés után 500 km-rel az olajcserét. A fent említett szaki szerint ez olyan 2000 km körül szokott inkább lenni, ahogy feljebb is írtam már.
De lehet, hogy járatás nélkül is simán jó lesz, nem tudom. Én nem kockáztattam, ennyi.
Szóval ekkora pénz kiadása után ezen már ne múljon szerintem, de Te döntöd el, mit csinálsz.
Az biztos, hogy még motorokon is járatják a motort gyűrűzés után.
Azt nem látom, miért kellene folyamatosan 5w40, ha a gyári elsődleges ajánlás 5w30. Akkor a bejáratás után szerintem már mehetne az 5w30, hiszen a lehúzók is a helyükön vannak már. Nekem is most utóbbi viszkozitás van már benne