Üdvözlök mindenkit!
Új vagyok itt a fórumon, de pár hónapja olvasgatom, azért:)
2-3 hónapja vettem az ave-t(T22, 1.6 vvti, 2001.évj.) 215000 km-el
Sajnos én is belefutottam az olajfogyasztós (inkább zabálós) problémába.
Az előző tulaj szerit 5w-40 olaj volt benne. Ilyennel után öntögetve, k.b 1,5 liter/1000 km volt az olajfogyimÍgy mentem k.b 3000km-t. Most cseréltem olajat (Fuchs Titan 5w-40). Ezzel k.b 300 km-t mentem eddig, úgyhogy még nem tudom pontosan a fogyasztást, de már kellett utána önteni pár decit.
Úgyhogy a műszaki problémák mellett ez az utánöntögetés sokba lesz hosszútávon.
Sokan írták itt, hogy gyűrűzni kell, (mert hosszú évekre vettük családi autónak.)
Sajnos az anyagiak miatt valamilyen „olcsóbb” megoldást keresünk. Jó lenne k.b 100 000 HUF-ból megúszni…
Valószínűleg utángyártott alkatrészekkel, olcsóbb szerelővel próbálkoznánk(csak értsen hozzá). Azért nem szeretném elsietni, egyenlőre informálódom.
Kérdéseim :
Utángyártott akatrészelből melyik márka a jó?
Gyűrű : Goetze, Mahle, Kolbenschmidt, NPR-Shöttle, esetleg más?
Tömítések: Elring, Corteco, Ajusa, Jakoparst, Elwis, esetleg más?
Mert ha már utángyártott, akkor ne kelljen emiatt kétszer szétszedni!
Illetve keresnék Békés megyében(esetleg szomszéd megyékben) „jó és olcsó Toyota szerelőt”! Aki ismer ilyet, megköszönném az infót.
Meg aztán van olyan félelmem is, hogy ha egy motort egyszer már szétszedtek, az már soha nem lesz olyan, mint a gyári összeszerelés. Rossz tapasztalataim vannak az eddigi szerelőimmel kapcsolatban! Úgyhogy nem akárkire szeretném rábízni.
Úgyhogy kissé el vagyok keseredve, hogy jó lesz ez még valaha?
Elnézést, ha hosszú voltam.
Üdv a fórumon Neked is!
Sajnálom, hogy ilyen témában kell írnom a hozzászólásomat.
Nem kell beleélnem magam a helyzetedbe, mivel nekem ugyanez volt a Carinával, ha a Carina topicban visszakeresed, 2012 nyarán be is számoltam a gyűrűzésről képekkel. Előtte számtalan próbálkozásom volt, hátha nem kell szétdobni a motort: olajok próbálgatása, szelepszárszimmeringezés, de sajnos semmi nem használt, mivel a gyűrűknél ment el az olaj. A gyűrűzés előtt majdnem annyit evett, mint a tiéd, most az Eneos PH 5w30 olajból 1400 km alatt semmi sem fogyott. Szerintem (csak jószándékból mondom) ha azt is nézted volna a vásárlás előtt, esetleg több esélyed lett volna kiszűrni az olajevős motort, de ez már a múlt, már sajnos beleestél, szóval erről most bővebben nem írok, ott vissza lehet keresni, inkább a Te jelenbéli problémádra koncentrálok.
Ne ijedj meg, hiába tűnnek soknak az alábbi részben felsorolt dolgok! De megpróbálom a tőlem telhető legreálisabban leírni, mire számíthatsz. Azért persze mást is hallgass meg, de a döntés a tiéd!
Legelőször is csak akkor állj neki, ha meg akarod az autót sokáig tartani (>5-6 év), különben NEM érdemes. Ha eladod, úgysem fizeti ki senki. Ha ezzel nem akarsz együtt élni, inkább megéri eladni (bocs, ezt gondolom). De ha megtartod, nagyon megéri! Ha nem folyik ki a motorból (és szerintem nem), akkor valóban a gyűrűzés megoldás lesz valószínűleg. A hengerfejet, olajteknőt ehhez le kell venni, a motor benne maradhat (sajnos annyira nem ismerem a típust, de mivel ez váltotta a Carinát, valószínűleg áll, amit a Carina gyűrűzés alapján írok most).
A gyűrűk nekem ACL (Mahle) gyártmányúak, szerintem jók. Alkalmi vételben vettem vaterán, állítólag jók a Goetze-k is, de ezt annyira nem tudom. Szükséges még egy felső tömítéskészlet (benne van ebben a hengerfejtömítés, szelepfedéltömítés, szelepszárszimmeringek, vezérműtengely szimmering, stb.), jó venni egy hengerfejcsavarkészletet (bár van, aki visszarakja a régit, én nem vállaltam be, annyira nem drága), ha a vízpumpa a vezérlés része, akkor vízpumpát, meggondolandó a vezérlés szett (ha szíjas a motor, ha láncos, akkor valószínűleg ez nem kell), és maximum a hosszbordás szíjak (ezek talán a legolcsóbbak eddig). Kell majd két töltet motorolaj, mert gyűrűzés után egyből, majd max. 1-2000 km után újra le kell cserélni az olajat. A hűtőfolyadékot is lecseréli már az ember ilyenkor, és ha minden jó, pár évig nincs gond a motorra.
A hengerfejed ha lennt van, akkor érdemes kissé felújítani, ami nálam annyi volt, hogy szelepek lepucolása, pasztával becsiszolása, szelepszárszimmeringek kicserélése és hézagok beállítása. Ehhez a pasztán kívül minden ott van egy felső tömítéskészletben (én Elringet vettem, abban benne voltak. Ajusát biztos nem vennék, esetleg még Reinz. Van, aki szerint külön-külön olcsóbbra jön ki, nekem 2 éve így volt olcsóbb. Ha a hengerfejjel nem foglalkozol, akkor nem szettet kell venni, hanem csak azt, ami biztosan kell); a hézagbeállításhoz a 16-ból 2-3 lapkát kellett vennem, 6-800 forint darabja a Szakálmetálnál.
Dugattyúk valószínűleg maradhatnak a régiek, esetleg rutinosabbak megmondják, mit kell igazítani rajta, de az otthon is megejthető (fúrás). Nekem maradtak, megfelelő tisztítás után persze.
Elvileg van hozzá angol nyelvű javításim pdf-ben, ha gondolom, szívesen átküldöm.
Akárki a szerelő, ez jól fog jönni, fejből nem lehet tudni a részleteket, nyomatékokat, stb.
El is jutottunk az anyagiakhoz. Az alkatrészek nekem kb. 80.000-be kerültek (alkatrészek, olaj, szűrők, hűtőfolyadék, szíjak, vezérlés, stb.) kedvezménnyel, vízpumpát nem vettem akkor, mert nem része a vezérlésnek, azt másfél év múlva cserélhettem szenvedve... Érdemes az alkatrészes topicban érdeklődni kedvezményért (akár 40% több helyen: Bárdi, Szakálmetál, stb.)), de különböző webes helyeken is lehet jó árakat találni (alkatrészek.hu, zsu.hu, stb.). A szerelés szerintem még rutinos szerelőnek is legalább (!) 10-15 óra, ha valaki szerelne neked 3000-ért óránként, lehet számolni. Én itthon kb. egy hétig szereltem 2012 nyarán, persze nem egész napokat. Ha van valamennyi tapasztalatod, otthon is megoldható, szerszám persze kell. Ráadásul rengeteg segítséget kaptam a fórumról a szakemberektől (
b.c., Xanyi, itt is köszönöm), szóval nem reménytelen
Még valami az enyémről. 2010 végén vettem, 2013 elején a műszakin kiderült, hogy rossz a katalizátor. Szinte minden pénz elment az autóra, szóval nem volt könnyű... Persze a sok olajevéstől volt a hiba. Gyűrűzés után még nem ment a motor 2000 (kétezer) km-t, jött a műszaki. Katalizátor oké, lambda oké, hozta az értékeket!! Motor nyomatékosabb, fogyasztás is jó, olajon rengeteget spórol az ember. Ez utóbbi persze futástól függ, de ha csak 10000 km-t mész, az plusz 15 liter olaj, ami alapból 20.000 Ft felett van, de inkább 30.000. Ezért írtam, hogy 5-6 év, mire visszajönne az ára. De ha normálisan megcsinálják, a nyugalom megfizethetetlen
Én kész voltam, felmentünk Bp-re meg vissza, már néztem, hogy mehet bele legalább fél liter olaj
Nem volt jó véleményem a Toyotáról, hogy ilyen a motor, mivel van, aki szerint gyári gyűrűhiba, ám egyik szerelő ismerősöm szerint sok összevissza olajtól is lehet...De most odafigyelek rá, és mondom, 324.000 km felett is simán megy bele az 5w30 olaj
Szerintem 100.000 körül ez nem fog megállni, és inkább 150.000 körül gondolkodnék, főleg ha szerelő csinálja és van komoly munkadíj
Jó szakember jól nem tudja/fogja olcsón megcsinálni (20-30.000 Ft-ért...). Kockázata is van.
Kavarc fórumtárs például gyűrűztette, de utána meg nem ment rendesen a kocsi, bár az olajat nem ette. Nem tudom, hogy azóta megoldották-e, elég ritkán van fórumon.
Ha valamiben tudok segíteni, csak kérdezz.