A nagy érdeklődésre való tekintettel leírom, mik voltak a motorfelújítás anyagárai. Karcsi csakis a gyári (Toyota Genuine Parts) alkatrészeket ajánlotta és szerelte be. Kivétel ez alól az olaj, ami OMV 5W40. Mindent ezresre kerekítve írok.
Gyűrűgarnítúra 59000
Szelepszár szimering 18000
Hengerfejtömítés 19000
Plusz tömítések (főtengely szimering, szelepfedél-tömítés, szívósortömítés, plusz még valami) 16000
Motorolaj + szűrő 12000
Fagyálló 5000
Összesen 129000
Plusz a munkadíj (84e), a dugattyúfúrás díja (8e), plusz nálam még bejött a vezérműlánc cseréje is (38e). Összességében irdatlan sok volt. Gondolom típusonként elég eltérő lehet, akár az alkatrészek ára, akár a munkadíj. Nekem egy emailes ajánlatkérésre küldött egy részletes árajánlatot, ami a szétszedés után, folyamatos konzultáció mellett persze változott. Korrekt módon, pl. a hajtókarcsapágyakat az ajánlatba beletette, de mivel jó állapotúak voltak, nem bántotta. Mondjuk mondtam is neki, hogy ne rendeljen meg előre semmit, szedje szét, és akkor látjuk, inkább pár nappal többet áll az autó (nálam gyanús is volt, hogy már piszkálták a motort, azt se tudtam, volt-e fúrva).
Ha bele mertek rakni nem gyári cuccokat, akkor sokat lehet spórolni, de nekem nem ajánlotta Karcsi, mondván, hogy lehet, hogy jók, de nem tudjuk.