Szerző Téma: Ráncfelvarrott Avensis I  (Megtekintve 506850 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2130 Dátum: 2014.05.21 17:03:50 »
vd1234! köszi, hogy megosztod  a tapasztalatodat!
Őszintén gratulálok, hogy volt önbizalmad saját magad megcsinálni! Nem kis elszántság!! :clap:
Nekem ehhez nincs lelki erőm, és tapasztalatom sem , szerszámom sem. :no: Meg időm sincs, hetekig nem tudjuk nélkülözni az ave-t... :nonono:
Inkább szerelőre bíznám... Nekem megér 30000...50000 HUF munkadíjat, DE csak, ha ELSŐRE jó lesz!!! :excl:
Inkább gyűjtögetek még egy kicsit... :hmmmm:
Ehhez jönnek az UTÁNGYÁRTOTT gyűrűk, tömítések, olaj,.....stb költsége.
A dugattyúkba +4 furat-hoz azért "ragaszkodnék". bepi81 ajánlotta itt helyben a saját bevált szerelőjét.... Elsőre szimpatikus, de még részleteiben nem beszéltük meg a munka feltételeit, még tájékozódom egyéb lehetőségekről. :otlet:
Én is találtam itt fórumon szerelési leírást, csak pont a most elromlott másik laptopon van (még ez is most romlott el :cry:) de majd előkerítjük...
Végülis én is gépész(mérnök) lennék... Szóval olyan szerelőt keresek, aki felnőttnek néz, és nem nagy arccal, nagy mellénnyel áll hozzá, mondván, hogy Ő TAPASZTALATBÓL jobban tudja meg "így szoktuk, úgy szoktuk",(mint esetleg  a japán mérnökök, akik a szervízkönyvet írták) :cry:
Jó lenne egy Toyota specialista...
Egyre inkább úgy látom, hogy a projekt LEGKRITIKUSABB része a MEGFELELŐ szerelő megtalálása!!!
Legalább ezt nem kellene elsietni, ha már az autóválasztást be@..optuk. :censored:
Addig is töltögetünk, töltögetünk...


Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

rbalazs

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2131 Dátum: 2014.05.22 00:10:29 »
Sziasztok!
Nekünk is első szériás vvti van, eszi is az olajat de még nincs ennyire előrehaladott stádiumban. Használattól függően 1.2-2.5 decit eszik meg 1000km alatt (345000 van most benne), de amióta megvan a kocsi foglalkoztat engem is ennek az olajfogyasztásnak a jövőbeni orvoslása. vd1234 én is gratulálok az elszántságodhoz, majdnem szó szerint az én gondolataimat fogalmaztad meg, főleg a "szakemberek" szakértelmével kapcsolatban.

A gyári szerelési útmutatón (3zz-fe motorhoz(1.6 vvti) tudok segíteni szerezni) kívül vannak jó képes leírások is a munkáról, pl itt: http://www.toyotanation.com/forum/131-8th-generation-1998-2002/402362-diy-oil-consumption-fix.html
Készült egy video is a linkelt leírás alapján, vvti motorra adaptálva. Másfél órába belesűrítve, miből áll egy dugattyú + hengerfej felújítás a mi motorunkál. Egész megjön a kedvem a szereléshez az ilyen videókat látva. A szerszám készlet kijönne abból a munkadíjból amit más kérne el érte, csak a szabadidő és a szerelési rutin hiányzik.

Írtam fentebb, hogy nem garantált, hogy megcsinálható. Ez kapcsolódik ahhoz is, hogy miért cserélte a toyota a teljes "short block"-ot. Ezek az "új" vvti motorok a korábbiakhoz képest kisebb toleranciákkal, precízebben készültek. Pl a hengerfal belső bevonata is olyan vékony, hogy a gyári álláspont szerint nem lehet újrahónolni. Ha a beragadt gyűrűk miatt pl sérül a hengerfal akkor kuka az egész blokk. Ez viszont csak akkor derül ki, amikor már szétszedték a motort.

Nem biztos, hogy drágább volt a toyotának, hogy rögtön cserélte a short blokk-ot. Munkaórában kevesebb, mint az amúgy is kérdéses szakértelemmel végzett gyűrűzés. A cserélt blokkokat pedig a gyárban szedték szét, ott ellenőrizték a hengerfalat, és ha még jó volt akkor a gyárban cserélték ki a dugattyúkat majd az így felújított blokk mehetett vissza márkaszervizekbe cserének.

Ha odakerülök, én csak olyan szerelővel csináltatnám aki már csinált ilyet, ráadásul ilyen motorral. Charlie-n kívül nem tudok ilyenről. Ha magamnak csinálnám  alaposan felkészülnék a gyári szerelési útmutatóból, akár napokat rászánva. Ezt viszont munkaórába átváltva senki nem fizetné ki egy szerelőnek. A zsigulikon szerzett tapasztalat pedig sokat nem segít egy ilyen modernebb motornál. Aki meg rendelkezik a megfelelő tudással, az (jogosan) meg is fizetteti azt.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2132 Dátum: 2014.05.22 01:10:30 »
Üdvözlök mindenkit!

Új vagyok itt a fórumon, de pár hónapja olvasgatom, azért:)
2-3 hónapja vettem az ave-t(T22, 1.6 vvti,  2001.évj.) 215000 km-el
...

Illetve keresnék Békés megyében(esetleg szomszéd megyékben) „jó és olcsó Toyota szerelőt”! Aki ismer ilyet, megköszönném az infót.
Meg aztán van olyan félelmem is, hogy ha egy motort egyszer már szétszedtek, az már soha nem lesz olyan, mint a gyári összeszerelés. Rossz tapasztalataim vannak az eddigi szerelőimmel kapcsolatban! Úgyhogy nem akárkire szeretném rábízni.

Úgyhogy kissé el vagyok keseredve, hogy jó lesz ez még valaha?
Elnézést, ha hosszú voltam.

Üdv! elkeseredni (még) nem kell! Békéscsabán szintén tudok kontakttal szolgálni, akár alkatrészek, akár szaki szempontjából. A Meszlényiéknél jó a kapcsolat, igaz a Renault-s munkafelvevővel, de ugye egy cégről van szó. Tőlük tudunk őszinte infókat szerezni ha kell.
Gabe 254.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2133 Dátum: 2014.05.22 15:58:04 »
rbalzs!
A tied szinte "semmi" olajat nem fogyaszt! Majd, ha eléred a gyári (normál) max olajfogyit (1l/1000 km), akkor ráérsz aggódni. De ez nálad k.b. 1 millió km-nél lesz :yawn:
A videók jók, tényleg "egyszerűnek" tűnik! De én akkor is inkább tapasztaltabbra bíznám, valahogy önbizalom hiányos vagyok. :helpsmilie:

Ja , hogy a gyári "short blocck csere" az nem vadi újra történt?! Tehát akkor valójában  a Toyota is a szétszed-javít/felújít-összerak módon javította garanciában a hibát?! Csak annyiban szervezettebben, hogy "központilag" újították fel és a "helyi" márkaszervízekben "csak" a már korábbi felújított blockra cserélték a régit( amit aztán vélhetőleg szintén felújítottak és a következő szerencsés kuncsaft kapta?! Láncszerűen... ):lol:
Tulajdonképpen szervezettségben és logisztikailag ez racionális a Toyota részéről :otlet: Az ügyfélkiszolgálás ÍGY a legprofibb, leggyorsabb, legkisebb kockázatú. Hiszen központilag sokkal profibb módon lehet ezeket a blockokat felújítani( amelyiket lehet) sorozatban. :hmmmm: Tulajdonképpen akkor dicséretet érdemel a Toyota :clap: És az én szemszögemből nézve bíztató, ha azt nézem, hogy nem azért cserélték mert nem javítható!!! Legalább is van esély!

Valamin elgondolkodtam.
A service manual szerint: "If the diameter is greater than the maximum, replace the cylin-der block."
Tehát , ha henger a max. méret fölé kopott, akkor blockot kell cserélni. Tehát nem lehet felfúrni! ( Már csak a henger bevonat miatt sem!) Ez eddig érthető és logikus :otlet:
DE akkor miért árulnak UTÁNGYÁRTOTT TÚLMÉRETES dugattyúkat és gyűrűket (+0,25...+0,5 mm)???!!!
Vagy azért mégiscsak fel lehet fúrni, legfeljebb bevonat nélkül nem lesz olyan tartós??? Érdekes :eek:

Üdv! elkeseredni (még) nem kell! Békéscsabán szintén tudok kontakttal szolgálni, akár alkatrészek, akár szaki szempontjából. A Meszlényiéknél jó a kapcsolat, igaz a Renault-s munkafelvevővel, de ugye egy cégről van szó. Tőlük tudunk őszinte infókat szerezni ha kell.

köszi!
Jó, ha van kapcsolat helyben, még szükség lehet rá...
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2134 Dátum: 2014.05.22 16:02:00 »
Üdv! elkeseredni (még) nem kell! Békéscsabán szintén tudok kontakttal szolgálni, akár alkatrészek, akár szaki szempontjából. A Meszlényiéknél jó a kapcsolat, igaz a Renault-s munkafelvevővel, de ugye egy cégről van szó. Tőlük tudunk őszinte infókat szerezni ha kell.
Én innen ismerem A Toyotás szerelő srácot, hozzá hordtam a Corollát is évekig. Amikor ez a javítási mód szóa került, ő is azt mondta, hogy kizárólag a gyári alkatrészeket (gyűrűszett + tömítés készlet) hajlandó beszerelni, mert nagyon szívatós és időigényes munka, egyszer kell jól megcsinálni. Igaza is van. Viszont ennek nyilván ára van, ez kb a Charlie Bt. árszintjét jelenti.  ;) :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10276
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2135 Dátum: 2014.05.22 17:51:30 »
Üdv!

A gyűrűzés videót sajnos még nem volt időm megnézni  :no:
2,5 dl/1000 km olajfogyasztás számomra is elviselhető lett volna...olyan tűréshatár szint, 2-3000 km alatt utántöltögetni ki lehet bírni.

De még egyszer mondom, meg lehet csinálni korrekt minőségű, és nem gyári (horror árú) alkatrészekkel is. A szerelő oldaláról ahogy írtam, érthető, hogy még jobbat akar, csak legyen, aki kifizesse.
Az enyémnél a hengerfal egy-két részen tükrös volt, nem volt rajta hónolásnyom. Lehet, hogy a gyári álláspont szerint ez már a kuka kategória. Nem nagyon foglalkoztam vele, ment össze szépen így. Ezeken a részeken nyilván nem lesz tökéletes a kenés. Viszont amikor a hónolókő finomságáról kérdeztem a boltot, lövésük nem volt róla, ezért nem is erőlködtem rajta tovább (erőlködtem mással már eleget odáig). Egyébként egy hónolás nem nagyon vesz le az átmérőből, mivel jellegéből adódóan csak olajozó csatornákat váj a felszínbe. Amúgy meg mikor beletettem a dugattyúkat az új gyűrűkkel (mindent lepucolva), akkor lepődik meg az ember, hogy mekkora hely van a henger és a dugó között, de a gyűrűk frankón bepasszintják, letömítik. Melegen nyilván másképp nézne már ki a helyzet.

A túlméretes gyűrűknek pedig olyan magyarázata is lehet, hogy ha a henger kopott már, de nem ajánlott felfúrni, és az alapméretes gyűrűnél már nagy lenne a gyűrűhézag, akkor túlméretes méretre igazítható, és jó lesz a gyűrűhézag. De ez csak az én agyszüleményem...

Garantálni, hogy jó, vagy nem, tényleg nem lehet. Ma azért (sajnos enyhe lejtőn) csináltam egy hozzávetőleges 60-120 km/h-s tesztet, a motor még sajnos nem volt teljesen üzemmeleg. A kettő kb. kikompenzálta egymást, de majd lehetőség szerint csinálok másikat. Én ezt el tudom viselni:





« Utoljára szerkesztve: 2014.05.22 17:55:03 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10276
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2136 Dátum: 2014.05.22 18:09:39 »
Én innen ismerem A Toyotás szerelő srácot, hozzá hordtam a Corollát is évekig. Amikor ez a javítási mód szóa került, ő is azt mondta, hogy kizárólag a gyári alkatrészeket (gyűrűszett + tömítés készlet) hajlandó beszerelni, mert nagyon szívatós és időigényes munka, egyszer kell jól megcsinálni. Igaza is van. Viszont ennek nyilván ára van, ez kb a Charlie Bt. árszintjét jelenti.  ;) :flowers:
Időigényes, igen. De miért szivatós? A leírás szájbarág kb. mindent  :otlet:
Nekem ez a "nem vagyok hajlandó" beszerelni ezt vagy azt szöveg az, amitől feláll a szőr a hátamon: csak akkor nem, ha a másik esetben elfogadható garanciát vállal a munkára (nem 1-2000 km). Amúgy nem tudom elképzelni, hogy akkora nagy tapasztalatuk lenne a gyár és nem gyári alkatrészekkel való gyűrűzés terén, mivel annyira sokan nem fordulnak hozzájuk ilyennel - szerintem.
De kissé józanabbul meggondolva egy Mahle, Goetz, Elring, Reinz, Payen, stb. cég vígan elvan a piacon, ha mind akkora szemetet gyártana, ez nehezen működne ennyi ideig.
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.22 18:19:27 írta vd1234 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2137 Dátum: 2014.05.22 18:55:37 »
Mindenképpen nézd végig a 1,5 órás videót. Tanulságos, főleg az utolsó bő félóra. Nem olyan egyszerű az...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10276
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2138 Dátum: 2014.05.22 19:17:50 »
Mindenképpen nézd végig a 1,5 órás videót. Tanulságos, főleg az utolsó bő félóra. Nem olyan egyszerű az...
Oké, ha lesz időm rá, most csak átfutottam. Egy plusz lyukat fúrt, és hónolta is a hengert, ügyes  :yes:
Vezérlést összerakja...de nem értem, mi olyan bonyolult ott, mire gondolsz??

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2139 Dátum: 2014.05.22 20:46:50 »
Pontosan arra, ami a videón látható rengeteg vágás között történik. Történhet. Közel sem látsz mindent a videón, ettől, mint szemléltető videó, elképesztően részletes és fantasztikusan alapos. Qrva jó kis movie! :)

De egy hozzam hasonló, 0 szerelési tapasztalattal rendelkező ember még ne próbálja meg megcsinalni egymaga.

A hozzászólásoknál irtja az egyik, hogy legegyszerűbb, ha az ember kiemeli a motort. Mindenhez jol hozza lehet férni...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10276
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2140 Dátum: 2014.05.22 21:29:10 »
Pontosan arra, ami a videón látható rengeteg vágás között történik. Történhet. Közel sem látsz mindent a videón, ettől, mint szemléltető videó, elképesztően részletes és fantasztikusan alapos. Qrva jó kis movie! :)

De egy hozzam hasonló, 0 szerelési tapasztalattal rendelkező ember még ne próbálja meg megcsinalni egymaga.

A hozzászólásoknál irtja az egyik, hogy legegyszerűbb, ha az ember kiemeli a motort. Mindenhez jol hozza lehet férni...
Egy ilyen videó pedig azért van, hogy kedvet csináljon, nem azért, hogy elvegye  :1eye:
"Történhet"?? Az a bonyolult, amit oda kell képzelni??  :D
Hidd el, nem az. Vagy igen, ha nem szoktál szerelni ezt-azt, akkor annak tűnik.
Sajnos én csak képeket csináltam, azok sem olyan jó minőségűek. Olajos kézzel az is macerás volt  ;)
Jó lett volna, ha már akkor találok ilyen videót, amikor nekem kellett volna, de ügyetlen voltam...

Nem is mondtam, hogy 0 szerelési tapasztalattal rendelkező csinálja. Ez nonszensz lenne.
Csupán azt mondtam, hogy meg lehet csinálni jól, és nem szükséges minden gyár alkatrész legyen hozzá; és azt is, hogy nem kell ezt túlmisztifikálni, hogy annyira bonyolult, mert nem az.
Egy normális autószerelőnek képesnek kell lennie rá, ha autodidakta módon (hozzájuk képest maximum közepes gyakorlattal) is megoldható a probléma. A szükséges leírások és eszközök birtokában. Ez nem vitakérdés, ez tény.

Remélem, hogy mindenki megtalálja a számára leginkább megfelelő megoldást! Ha szerelő, akkor szerelő, ha más, akkor más. A magam részéről csak az itteni segítséget tudom felajánlani, hozzátéve, hogy hála Istennek nálam sokkal inkább kompetens fórumtársak segítsége is elérhető itt  :clap:

Azt hiszem, hogy a lényeget leírtam, nem is kívánok tovább untatni senkit  :otlet:
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.22 21:59:59 írta vd1234 »

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2141 Dátum: 2014.05.30 17:14:18 »
Üdv!

Pontosítom az olajfogyasztási adatomat:
1.8 l/1000 km Fuchs Titan 5w-40-el. K.b. annyi mint a korábbi ismeretlen állítólagos 5w-40-el.
Vastagabb olajra nem látom értelmét váltani! Sokat biztos nem változna...
Sokáig nem kéne halogatnunk a gyűrűzést... :hmmmm:

Közben én is találtam sok részes videót a vvti motor szétszedésről összeszerelésről youtube-on.
p.l.


és


ezek csak az első részek. kb. 30- 30 rész van összesen sok,sok óra. :clap:
Ezek nagyon részletesek. Csak nehogy én akarjam megcsinálni.... :hmmmm:
Nem, nem szerelőt keresek... :helpsmilie:

Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2142 Dátum: 2014.05.30 17:29:14 »
Általánosítani nem lehet,de van az ismerősi körömben egy nagy cég,igen nagy kamion flottát üzemeltetnek.Mikor elkezdték használni a Fuchs olajat,onnantól kezdve max egy év múlva abba is hagyták,mert zabálták az olajat.Se előtte,se utána nem jelentkezett a probléma.
Tudom,hogy a kamion más kérdés,de kísérteties a hasonlóság...

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2143 Dátum: 2014.05.30 17:35:30 »
Pedig azt hittem, ez jó olaj... :hmmmm:
Nekem előtte is ennyit fogyasztott, ismeretlen 5w-40-el vettem (amivel utána öntöttem Petronas és ELF volt).
Nem hiszem, hogy "létezik" olyan olaj ami az én esetemben drasztikus csökkenést eredményezne. :hmmmm:
A kísérletezés is sokba kerül, hiszen nem cserélhetem 1000 km-enként az olajat... :otlet:
Szerintem gyűrűznünk KELL! :cry:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2144 Dátum: 2014.05.30 19:22:29 »
1.8l/1000km atyaég! Ezt már gyűrűzni kéne de nagyon. Jók a videók amit belinkeltél, komoly tutorial! 
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -