Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6737077 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3039
Re:Carina
« Válasz #36000 Dátum: 2023.08.04 20:51:55 »
Sziasztok!

Múlt héten voltunk Bp-en autópályán, és azért nem mentünk túl lassan, mert a kb. 230 km-es út megvolt kb. 2 óra alatt.
Ehhez képest lett a fogyasztás egy hajszállal 8 liter alatt, és elég meleg is volt aznap, nem tudom, ez mennyire jó vagy rossz, kicsit sokallom.
Holnap elvileg hűvösebb idő lesz, kíváncsi vagyok, mi lesz a különbség  :hmmmm:
Szia Dani!
Nekem 6.81 és 6.76 liter volt a két utolsó teli tankom vegyes használatban klímával (autópálya nélkül), úhogy hivatalos: a helyes gyertyahézag 0.8 mm.
Viszont ősszel megejteném a vezérműszíj cserét a kora miatt. Egyúttal a szelepek hézagolását is, mert már melegen is hallani a zizegésüket.
A sok rövid táv viszont megtette a hatását, mert 3ezer km alatt lement a nívópálca aljára az olajszint :cry:
Sose kellett ilyen gyakran ellenőriznem  :no:
Úgyhogy új taktika: ha elmegy a 4 literes flakon+ egyliter, akkor olajcsere.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3039
Re:Carina
« Válasz #36001 Dátum: 2023.08.05 17:56:53 »
Sziasztok!

Múlt héten voltunk Bp-en autópályán, és azért nem mentünk túl lassan, mert a kb. 230 km-es út megvolt kb. 2 óra alatt.
Ehhez képest lett a fogyasztás egy hajszállal 8 liter alatt, és elég meleg is volt aznap, nem tudom, ez mennyire jó vagy rossz, kicsit sokallom.
Holnap elvileg hűvösebb idő lesz, kíváncsi vagyok, mi lesz a különbség  :hmmmm:
Viszonyításképpen:  ::) Ma volt egy 300 km tempós autópálya. 399 km-re kellett pont 30 liter. 7.5 liter vegyesen, amiből a pályázás vitt többet (+klíma tisztítás miatt járt 20 percet, de az elhanyagolható). Anno Horvátországból visszafelé volt 7.8 liter, akkor 4000 alá nem engedtem a fordulatszámot.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10275
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36002 Dátum: 2023.08.05 22:45:28 »
Köszönöm Zoli!  :clap:
A mait még nem tudom, mert még nem tankoltam, viszont odafelé szembeszél lehetett, mert jobban kellett nyomni a szokottnál. Vissza könnyebben jöttünk hála Istennek. Összességében magasabb fogyasztásra tippelnék, olyan 8 körül, de 4000 alá nekem sem ment nagyon, inkább felette. Jó, ez nem igaz, mert vissza kemény esős részek voltak, ott le kellett menni néha még 100 körülre is, azért nem nagyon kíméltem  ::)
Az olajfogyasztás most nem jelentkezik, a már említett 0w30 Total van benne, eddig bejött. Indulás előtt néztem itthon is meg ott is, de nem látszott fogyás  :) Télen a másik Total 5w30 az hamar elfáradt, az fogyott is, rám ijesztett, de akkor ahogy írod, itt is az olaj volt a gond, nem a motor mechanika  :otlet: Füstölni akkor füstöl, amikor hetekig-hónapokig csak városban megyek vele, ma is néztem, teljesen jó volt.
Viszont döbbenetes az, hogy már rotor is csak bóvli minőség van a boltokban, a gyári meg kb. 12 ezer. A légszűrőtől a fojtószelepig menő gumicső viszont érdekelne, de gyáriban az is horror, és egyelőre nem találtam forrást  :hmmmm: Jövőre tervezem kicserélni a vízpumpát a vezérléscserénél, a motor mögötti vastag víztömlőt és a szelephézagok ellenőrzését/állítását, remélem kibírja minden addig. A vízpumpánál sajnos a régit elhagytam, és nem tudom, milyen magas ami benne van, nem merem előre berendelni, mert az 1.8-as ugyanilyen formájú, csak magasabb, ebbe nem jó. A toyodiy meg két cikkszámot hoz rá  :hmmmm:

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #36003 Dátum: 2023.08.06 09:27:21 »
Sziasztok!

De jó látni, hogy Mindenkié falja a km-eket! Nálam is a pályázás volt  jelentős többségben és bőven 7liter alatt van a fogyasztás. Olajjal semmi problémám nincs. Van ez a fura alapjáratingadozás teljesen kiszámíthatatlan időközönként álló helyzetben. Idővel ránézünk a generátorra és az alapjárati motorra. Voltunk múlt7en ParkolóParádén, hihetetlen milyen csodák kerülnek elő a megfelelő eseményeken. Egyetlen SK-s kombi Carina-t találtunk :(

Remélem idén még sikerül egy Carina találkozót összehozni!

Jók legyetek!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10275
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36004 Dátum: 2023.08.06 12:09:50 »
Akkor lehet, hogy nálam mégis van valami probléma: a motor úgy jár, mint a Doxa, új nyári gumik rendes nyomáson, 0w30 olaj, váltóban Xado, 1 éves gyertyák, féléves légszűrő, fékek sem fognak alapban, ennek ellenére 8 körüli fogyasztás pályán  :hmmmm: Bőven 7 alatt (6 liter körül) csak országúton tudok produkálni vele, 90-100 km/h-s sebesség mellett.
Most csak az alapelőgyújtásra tudok ránézni, szelephézag-ellenőrzés jövőre. Más ötletem perpill nincs, hacsak nem a lambdaszonda, műszakin jó volt a lambda érték, de ahhoz nem is szívesen nyúlnék, ugyanis a léghőmérsékletmérőt cseréltem egyszer utángyártott újra próbaképpen, és rögtön emelkedett a fogyasztás.

CARINA E95

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Carina
« Válasz #36005 Dátum: 2023.08.23 19:37:29 »
Sziasztok!
Már 7 éve vagyok CARINA tulajdonos. És nagyon szeretem. Örülök, hogy van egy ilyen fórum, ahol lehet egymás segítségére lenni. Nekem 1.6 benzines japán gyártású. És hasonló dolgokat észlelek, mint amiket itt leírtok. Leginkább városban használom és sok olajat tud megenni, viszont kevesebb olaj fogy, ha országúton használom. Nagyon gyanakszom a szelepszár szimering hibára. Szeretném majd azokat kicserélni, de még nem tudom, hogy hol és milyen hengerfej tömítést vegyek hozzá. Ezügyben van valami jó ötletetek?

Köszönöm előre is a segítségeteket: Anti

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10275
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36006 Dátum: 2023.08.23 20:24:38 »
Szia Anti!

Üdv a fórumon  :yes:
Úgy tudom, hogy inkább városban dúsul az olaj benzinnel, és mutatkozik magasabbnak emiatt a szint, míg országúton vagy autópályán ez elpárolog, és lecsökken a szint.
Ha ugyanaz a motor baja, mint nálam volt, akkor nem egyszerű megkülönböztetni, hogy szelepszárszimmering baja van, vagy gyűrűprobléma. Ha viszont leveszed a hengerfejet (ami messze a legnagyobb meló), akkor már érdemes kifűzni a dugattyúkat és megtisztítani, kidugítani a furatokat és meggyűrűzni.
Én 11 éve Elring felső tömítés szettet vettem (így a hengerfejtömítés is az), és hála Istennek azóta az van benne, valamint már 80 ezer km feletti futás. Szelepfedéltömítés és alátétek hozzá gyáriak, utángyártott egy sem volt jó.
Pár kérdés fontos lehet ilyenkor, pl. hány km van benne, jellemzően milyen körülmények mellett használod? Milyen olaj van benne, azt milyen gyakran cseréled? Mennyi olaj fogy 1000 km alatt?
Ha nekiállsz, szívesen segítek tapasztalattal, ha szükséged van rá.
« Utoljára szerkesztve: 2023.08.23 20:27:42 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10275
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36007 Dátum: 2023.08.23 20:36:44 »
Ha már előjött megint a téma, akkor gyorsan leírom:
Nagyon jó szerintem a Total Quartz Energy 9000 0w30 A3/B4 olaj. Kicsit féltem, mert mentünk vele nagy melegben majdnem 1000 km-t autópályán, de teljesen rendben van, gyakorlatilag nem fogyott belőle. Azt hiszem rákattanok erre a cuccra  ;)
A Total Quartz Ineo 5w30 Longlife viszont annyira nem jött be, tavaly télen hamar elfáradt, elkezdte csipekedni. Van pár liter még belőle, ezt még szerintem ősszel beleteszem, de többet nem veszek  :hmmmm:

CARINA E95

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Carina
« Válasz #36008 Dátum: 2023.08.24 08:08:42 »
Eneos prémiumot 10w 40 A3 B4 használok.
302000km van benne óra szerint. De előttem már valaki szerelte a motort. ( diszkréten paszta van bizonyos alkatrészek között)
Kb 4L olaj fogy 5000 km alatt.
Naponta úgy 15km megyek (munkahely), az olaj szintje nem szokott emelkedni.
Inkább amit észre vettem, hogy ilyen használattal indítás után enged egy füst pamacsot a kipufogóból.
Amikor 100km-re utazom, akkor érzékelhetően kevesebb gázzal működik ugyanúgy az auto.
« Utoljára szerkesztve: 2023.08.24 08:42:01 írta CARINA E95 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10275
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36009 Dátum: 2023.08.26 08:43:10 »
Eneos prémiumot 10w 40 A3 B4 használok.
302000km van benne óra szerint. De előttem már valaki szerelte a motort. ( diszkréten paszta van bizonyos alkatrészek között)
Kb 4L olaj fogy 5000 km alatt.
Naponta úgy 15km megyek (munkahely), az olaj szintje nem szokott emelkedni.
Inkább amit észre vettem, hogy ilyen használattal indítás után enged egy füst pamacsot a kipufogóból.
Amikor 100km-re utazom, akkor érzékelhetően kevesebb gázzal működik ugyanúgy az auto.
Gondolom az Eneos Premium Hyper 10w40, bár mostanában nem használok Eneost. Nem jöttem rá, mitől prémium az az olaj a nevén kívül, de úgy emlékszem félszintetikus. A legvastagabb, ami járt a kocsiban a márkából, az a PH 5w40, és még az is érezhetően visszafogja a motort.
Én 308 ezerrel vettem, és akkor kb. ugyanennyi olajat evett a motor, ám hamar felment 1 liter környékére 1000 km alatt, akkor már tele volt a bugyrom vele  :wacko: Ha gondolod, visszaolvashatod a vergődésemet 2010 végétől 2012 júliusig, mikkel próbálkoztam. Nem szelepeszárszimmering volt, hanem gyűrűzés, ez a lényeg, tanulságos volt számomra. Hála Istennek azóta jó. Most is ebben a hőségben voltunk 2x Bp-en autópályán, és majdnem 1000 km alatt semmi olaj nem kellett bele az említett 0w30 olaj mellett. Ha szétborítod, és rendesen meg akarod csinálni, akkor gyűrűzés, olajvisszavezető furatok kitakarítása, szelepek becsiszolása (marni valószínűleg nem kell és köszörülni sem, de meglátod), felső tömítések cseréje, szelephézag beállítás, vízpumpa és vezérléscsere, gyújtásbeállítás és akkor rendben lesz, persze jó olajjal. Hónolni érdemes lehet (én kihagytam...), de akkor nagyon jól ki kell pucolni a port.

CARINA E95

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Carina
« Válasz #36010 Dátum: 2023.08.28 12:26:26 »
Gondolom az Eneos Premium Hyper 10w40, bár mostanában nem használok Eneost. Nem jöttem rá, mitől prémium az az olaj a nevén kívül, de úgy emlékszem félszintetikus. A legvastagabb, ami járt a kocsiban a márkából, az a PH 5w40, és még az is érezhetően visszafogja a motort.
Én 308 ezerrel vettem, és akkor kb. ugyanennyi olajat evett a motor, ám hamar felment 1 liter környékére 1000 km alatt, akkor már tele volt a bugyrom vele  :wacko: Ha gondolod, visszaolvashatod a vergődésemet 2010 végétől 2012 júliusig, mikkel próbálkoztam. Nem szelepeszárszimmering volt, hanem gyűrűzés, ez a lényeg, tanulságos volt számomra. Hála Istennek azóta jó. Most is ebben a hőségben voltunk 2x Bp-en autópályán, és majdnem 1000 km alatt semmi olaj nem kellett bele az említett 0w30 olaj mellett. Ha szétborítod, és rendesen meg akarod csinálni, akkor gyűrűzés, olajvisszavezető furatok kitakarítása, szelepek becsiszolása (marni valószínűleg nem kell és köszörülni sem, de meglátod), felső tömítések cseréje, szelephézag beállítás, vízpumpa és vezérléscsere, gyújtásbeállítás és akkor rendben lesz, persze jó olajjal. Hónolni érdemes lehet (én kihagytam...), de akkor nagyon jól ki kell pucolni a port.

CARINA E95

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Carina
« Válasz #36011 Dátum: 2023.08.28 14:56:39 »
Örülök, hogy ezt tapasztalatból írod. Már többféle elképzelést mondtak nekem az olaj fogyására, ami elbizonytalanított. De az én logikám szerint is a gyűrű miatt fogyhat, mert a szelepszár szimmeringeknél szerintem nem folyhat el olyan sok olaj.
A napokban dilemmába kerültem mind ezek miatt, mert lakatolni és  fényezni is kellene az autót. (Bal első sárvédő csere. Hátsó sárvédő ív csere)
Felmerült bennem az autó eladása is. (Esetleg Corolla E12, de nem sokat tudok róla).
De már a szívemhez nőtt a Carina. És a javítások kevesebb pénzt kérnek egy egy-egy alkalommal.
Illetve a következő autó is a vásárlás után kéri a „kötelező cseréket” (olaj, szűrő, stb)
Nehéz bölcsnek lenni, de még a javítás felé billen a mérleg.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3039
Re:Carina
« Válasz #36012 Dátum: 2023.08.28 15:33:30 »
Akkor lehet, hogy nálam mégis van valami probléma: a motor úgy jár, mint a Doxa, új nyári gumik rendes nyomáson, 0w30 olaj, váltóban Xado, 1 éves gyertyák, féléves légszűrő, fékek sem fognak alapban, ennek ellenére 8 körüli fogyasztás pályán  :hmmmm: Bőven 7 alatt (6 liter körül) csak országúton tudok produkálni vele, 90-100 km/h-s sebesség mellett.
Most csak az alapelőgyújtásra tudok ránézni, szelephézag-ellenőrzés jövőre. Más ötletem perpill nincs, hacsak nem a lambdaszonda, műszakin jó volt a lambda érték, de ahhoz nem is szívesen nyúlnék, ugyanis a léghőmérsékletmérőt cseréltem egyszer utángyártott újra próbaképpen, és rögtön emelkedett a fogyasztás.
Szia Dani!

Lehet, hogy csak lábfüggő? mennyi a guminyomásod? A lambdaszondához és légtömegmérőhöz sem nyúlnék, ugyanis mindkettő hibája 10 literes fogyasztást eredményezne minimum (tapasztalat). Nálam szerintem a levegő direkt bevezetése hat pozitívan a fogyasztásra.
Nemrég jöttünk meg a szokásos erdélyi utunkról, 1100 km-re fogyasztott átlagban 7 litert (benne nyugis autópálya is), Emellé megevett fél liter olajat is. A plusz liter fenekére vetem, úgyhogy jön az olajcsere 5000 km után. És ha már fogyasztja (bár nem tűnik logikusnak ,de) akkor már egyen a jobbikből: 5W30-ast kap télre. Majd meglátjuk, hogy fog fogyni. Mindenesetre előtte kap Pro-tec motoröblítőt, és lehet, hogy még egy kis fékfolyadékot is  :devil:
De előtte a befecskendezést kell rendbe tennem, de erről a típushibákban írok. Az azért szép tőle, hogy nem az erdélyi utunkon produkálta a hibát...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10275
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36013 Dátum: 2023.09.15 18:32:51 »
Szia Dani!

Lehet, hogy csak lábfüggő? mennyi a guminyomásod? A lambdaszondához és légtömegmérőhöz sem nyúlnék, ugyanis mindkettő hibája 10 literes fogyasztást eredményezne minimum (tapasztalat). Nálam szerintem a levegő direkt bevezetése hat pozitívan a fogyasztásra.
Nemrég jöttünk meg a szokásos erdélyi utunkról, 1100 km-re fogyasztott átlagban 7 litert (benne nyugis autópálya is), Emellé megevett fél liter olajat is. A plusz liter fenekére vetem, úgyhogy jön az olajcsere 5000 km után. És ha már fogyasztja (bár nem tűnik logikusnak ,de) akkor már egyen a jobbikből: 5W30-ast kap télre. Majd meglátjuk, hogy fog fogyni. Mindenesetre előtte kap Pro-tec motoröblítőt, és lehet, hogy még egy kis fékfolyadékot is  :devil:
De előtte a befecskendezést kell rendbe tennem, de erről a típushibákban írok. Az azért szép tőle, hogy nem az erdélyi utunkon produkálta a hibát...

Szia Zoli!

Köszi :) A nyomást általában 2,6 - 2,8-ra szoktam állítani. Lehet, hogy a 15-ös nehezebb felnikkel eleve valamivel többet fogyaszt.
Most lenne aktuális az olajcsere, de két hely van a városban hivatalosan, ahol lehetne kapni Protec motoröblítőt (Protec webhely a forrás, igaz lehet, mert ahol pár éve vettem, ott nincs, és nincs is a listán). Az egyik nem tud szerezni lassan két hete, a másik meg nem veszi fel a telefont. Szégyenszemre neten kell rendelnem.
A fékfolyadékot én nem merem, mert a tömítéseket féltem tőle. Amúgy meg leszedhet nagyobb darabokat is, ami nem túl egészséges, bár remélem a tiédben nem lesznek olyanok.

Addig is elegem lett abból, hogy a kalaptartóban levő hangszórókból ütemes recsegős torzított hang jött. Nem szoktam régen zenét hallgatni, de most valahogy kedvet kaptam rá, talán a korral járhat  :hmmmm: Valami kínai "Fusion" hangszórók voltak benne, így vettem. A védőrácsuk a membrán egy részét nem is védte. Rendeltem egy pár Pioneer TS-G6930F hangszórót, postával megvolt 22 ezer alatt, tegnap beépítettem. Gondoltam jó lesz, mert Pioneer a fejegység is, és több Toyotában is ez a gyári hangszóró, aztán sokkal kecsesebbek a régieknél, kevesebb helyet foglalnak a csomagtartóban. Nem passzolt bele a lyukba tökéletesen, szerintem a kalaptartóba a lyukakat nem a gyárban vágták, nem volt megfelelő az illeszkedés (a csavarok helyei azért jók voltak), ezért ablaktömítő szalaggal ragasztottam körbe, hogy ne legyen akusztikus rövidzár. A keret egész jól takarja, és a régihez képest sokkal komolyabban / konzervatívabban néz ki, a védőrács a membránt teljesen védi :yes:
Kb. 2 óra hossza volt, mire egyedül végeztem, forrasztás meg minden. Hamarabb is meglett volna, de az egyik bolhát eltörtem és nem volt ilyenem, meg kellett patkolni, hogy vissza tudjam jól tenni. Kipróbáltam, hála Istennek nagyon szépen szól, nem rezonál, olyan mély van, hogy az ajtó fogantyú rezeg a lábamnál, de mégsem fejrobbantó  :D A magasabb frekvenciák is élvezetesen szólnak, sokkal élethűbben, remélem beválik a szett hosszútávon. Kiderült, hogy a régivel az volt a baj, hogy az egyikben kiesett a helyéről a dómsugárzó, ráesett a mély membránjára, és attól torzított meg recsegett. Lehet elment volna egy darabig, de szerintem már elöregedett ott több minden.
« Utoljára szerkesztve: 2023.09.15 18:35:14 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10275
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36014 Dátum: 2023.09.21 08:23:36 »
Sziasztok!

Nincs nagy mozgólódás  ;)
Tegnap lecseréltem a motorolajat, hihetetlen, már elére a 4100 km-t az előző csere óta  :lol: Nagyon bírja ez a 0w30, el kell ismerni.
Úgy döntöttem, hogy mégsem dobom ki a Total Quartz Ineo Long Life 5W-30 olajat, hanem utoljára beletettem egy Pro Tec-es motoröblítés után. Ha most is azt tapasztalom vele, mint tavaly (hamar elfáradt és elkezdte csipegetni a motor), akkor télre is a 0w30 lesz bele.
Megint csinált valamit ez a Pro Tec cucc, úgy érzem, hogy újra nőtt a motorfék. A légszűrőcsere is hozott valamit, kisebb gáz elég neki. A fogyasztásra kíváncsi leszek de úgy vagyok vele, hogy az is jó, ha nem nő  ::)