Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6605668 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #36075 Dátum: 2023.12.20 18:32:19 »
Sziasztok kedves fórumtársak!
Ha az indexek és elakagdasjelzo nem működik,mi lehet a probléma?
Köszönöm
Attila
Szia!
Nézd meg a középkonzolon az elakadásjelző és a hátsó ködlámpa kapcsoló csatlakozását, lehet, hogy kilazult? Ha ott minden oké, akkor a beltéri biztosítékokat csekkold le!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #36076 Dátum: 2023.12.20 19:07:16 »
Szia Dani!
Látod, az arab bilincs eszembe se jutott, vsz. azért, mert láttam egyszer, hogy semmit nem tart, de erre a célra megfelel.
Köszönöm a segítséget, még nem mondtam le róla, hogy megtalálom a felső Lada csövet! Szakál Metál eddig még kimaradt a látókörömből, de úgy tűnik, jó lesz megismerkedni a céggel...
Imádom a telefon "gépelés könnyítőjét"  [rohog]

Erre gondoltam:
http://m.youtube.com/shorts/a-QQEG0oR7g
Persze lehet, hogy nem igaz.

Lada csövet nem találtam meg, újra rendeltem, de közben kénytelen voltam átmeneti megoldást keresni, mert levettem a gyárit - a szivárgás rózsaszínűre festette az f.bs tömítést is -, és miután megláttam a belsejét, nem volt bizalmam visszarakni... :no:
Azt hiszem, hálás lehetek ennek a mostani macerának, hogy észrevettem: a hűtőcső könnyezve kért nyugalmazást 27 év szolgálati idő után. Ugyanis olyan repedések vannak belül, az alsó részén, hogy már csak a külső hártya tartja egyben. :excl:
 Évekkel ezelőtt érzékeltem, hogy elöregedett, de egyszerűen megfeledkeztem róla, miközben itt volt a csere darab...(gondos gazda  :whistling:).
Szóval, aki azt tapasztalja meleg csőnél, hogy valamelyik szakaszon nyomásra puhább, mint máshol, az ne várjon a cserével!
Az átmeneti megoldást most egy 31mm belső átmérőjű bordázott, hajlékony hűtőcső méretre vágott szakasza jelenti. Hosszú távon nincs bizalmam vele: melegen megnyúlik, nincs tartása, és nagyon sérülékeny! A nyestek szerintem imádnák...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36077 Dátum: 2023.12.20 20:31:40 »
Imádom a telefon "gépelés könnyítőjét"  [rohog]

Erre gondoltam:
http://m.youtube.com/shorts/a-QQEG0oR7g
Persze lehet, hogy nem igaz.

(...)

Szia Zoli!

Már több helyre tettem a motortérben Awab bilincset, vízcsöveknél is, de még az olajhűtő csöveinek is 1-2 csatlakozására. Nálam mindig beváltak. Nem kell agyontépni, de lazán sem szabad hagyni, érzéssel. Vannak más, ún. szalag(?) bilincsek, de azok nem ennyire nagy mérethatárokkal rendelkeznek, viszont még erősebbek.

Nem találtam most jobbat, ilyen alapszerkezetre céloztam:
https://hu.raptorsupplies.com/pd/fluid-o-tech/94-80-01

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #36078 Dátum: 2023.12.21 07:39:24 »
Szia Zoli!

Már több helyre tettem a motortérben Awab bilincset, vízcsöveknél is, de még az olajhűtő csöveinek is 1-2 csatlakozására. Nálam mindig beváltak. Nem kell agyontépni, de lazán sem szabad hagyni, érzéssel. Vannak más, ún. szalag(?) bilincsek, de azok nem ennyire nagy mérethatárokkal rendelkeznek, viszont még erősebbek.

Nem találtam most jobbat, ilyen alapszerkezetre céloztam:
https://hu.raptorsupplies.com/pd/fluid-o-tech/94-80-01
Szia Dani!
Igen, ilyen erősített bilincset raknék én is inkább, ha muszáj lenne, de ezek a gyáriak még teljesen jók.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #36079 Dátum: 2023.12.21 07:48:40 »
....
Azt hiszem, hálás lehetek ennek a mostani macerának, hogy észrevettem: a hűtőcső könnyezve kért nyugalmazást 27 év szolgálati idő után. Ugyanis olyan repedések vannak belül, az alsó részén, hogy már csak a külső hártya tartja egyben. :excl:
 Évekkel ezelőtt érzékeltem, hogy elöregedett, de egyszerűen megfeledkeztem róla, miközben itt volt a csere darab...(gondos gazda  :whistling:).
Szóval, aki azt tapasztalja meleg csőnél, hogy valamelyik szakaszon nyomásra puhább, mint máshol, az ne várjon a cserével!
...
(Itt a cső belső, a dudor az ujjam minimális nyomása)
http://www.kepfeltoltes.eu/images/2023/12/21/284IMG_20231219_171758_tn.jpg

morph3d73

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:Carina
« Válasz #36080 Dátum: 2023.12.21 15:34:45 »
Sziasztok, az elakadasjelzo kapcsolo cserehez le kell bontani a középkonzolt? Az index relay hol van? Köszönöm
Attila

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #36081 Dátum: 2023.12.21 17:31:45 »
Sziasztok, az elakadasjelzo kapcsolo cserehez le kell bontani a középkonzolt? Az index relay hol van? Köszönöm
Attila
Szia!
A 10 Amperes biztosíték a 9-es számú: 
https://fuseandrelay.com/toyota/carina-e-corona-t190.html

A Toyodiy-en keresd meg a "turn signal" relay/ vagy washer hollétét.
A középkonzolt egyszerű kivenni: két hüvelykujjat a rádió alatti polc két szélére nyomod, és meghúzod magad felé. Én ezzel kezdeném. Az index ugyanis egy körön van a hátsó ködlámpa kapcsolóval, ha ott nincs kapcsolat, akkor nem megy az index/elakadásjelző sem.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36082 Dátum: 2023.12.26 20:57:32 »

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #36083 Dátum: 2023.12.28 06:29:54 »
Sziasztok!

Bízom benne, hogy Mindenkinél békésen, némi hóautózással teltek az Ünnepek.

Félelmetes, hogy ezek a gyári vízcsövek mit és mennyi időt kibírnak, tényleg érdemes erre időt és pénzt szánni.

Az obd átalakító és bármi olyan, ami azt hirdeti, hogy működik az nem igaz. Nem alkalmas a Toyota computere erre sajnos :(

Szép napokat és sok pihenést erre a pár napra !

KZoli

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Re:Carina
« Válasz #36084 Dátum: 2023.12.30 16:39:54 »
Sziasztok!

Liftback angol Carináról megmaradt komplett hátsó csomagtérajtó és kalaptartó ingyen elvihető. Ezüst színű, hibátlan.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36085 Dátum: 2023.12.31 09:45:50 »
Sziasztok!

Liftback angol Carináról megmaradt komplett hátsó csomagtérajtó és kalaptartó ingyen elvihető. Ezüst színű, hibátlan.

Szia!

Bár nekem nem ilyen van, de innen is köszönöm a nagylelkűségedet, jó ilyet látni :clap:

Ezt meg az előbb találtam:
https://videa.hu/videok/origo-auto/jarmuvek/elfoglaltak-a-kedvenc-parkolohelyet-de-OKyRypK0W6vnZo8P?start=25.26614

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #36086 Dátum: 2024.01.05 08:50:56 »
Sziasztok!

Találtam egy ilyet:
https://peppi.hu/products/toyota-22-pin-obd2-atalakito-kabel?_pos=5&_sid=a1a85c036&_ss=r

Szerintetek ez működhet??
Búék mindenkinek!  :sorcerer:
Szia Dani!

Úgy emlékszem, már volt szó ilyesmiről régebben.  :hmmmm: Szerintem sem lenne sok értelme, mert élő adatot nem szolgáltat a kocsi, a kütyü annyit tesz, hogyha van hibakód, akkor numerikusan megjeleníti, nem kell kivillogtatni. Felkészületlenebb autószerelőknek jól jöhet... :devil:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #36087 Dátum: 2024.01.05 18:35:14 »
Sziasztok!

Persze, hogy megtaláltam a Lada hűtőcsövet, miután leadtam a rendelést, de kellett ez a tanulópénz  :whistling: Mindenesetre ezúton is köszönet FLint-nek.  :flowers: Nagyon sok segítséget lehet itt kapni. Éljen a fórum!  :clap:

Közben előjött egy újabb hiba a hűtőrendszerben, ami magyarázhatja a hűtőfolyadék fogyást is: anyósoldali párásodás, amt alig lehet eltüntetni, síkos jelleg az üvegen: klasszik fűtőradiátor szivárgás. De a vsz. csak kezdődő, mert fagyállószag ugyan volt, de a szőnyeg még száraz maradt. Azt gondolom, érthető, hogy nem volt kedvem még egyszer megbontani a rendszert, úgyhogy maradt a lusta megoldás: szivárgásgátló. Csak felét töltöttem bele, nem akarok a szükségesnél több trutyit, de ennyi is elég volt, hogy megszűnjön.

Az elmúlt pár hétben Lina alatt töltöttem pár órát: megértettem, hogy kéri a törődést, valóban csak használtam mostanában, megint csillaggarázsos lett pár éve, másra kellett az idő/energia - elhanyagoltam, na. Amit feltárt, annak nem mind örültem... :no:

Tíz éve nem másztam be a kocsi alá...
Nos: a Korant kezelés+ kerámia spray fedőréteg jól bírta a fékelőelosztónál, a tank alján, és a hátsó "hídon" - kivéve az alsó pontot, ahol a krokodil emelő nyomorgatta, de ahogy a tíz év előtti gyenge fotókon is látszik: ez bizony nem új keletű hámlás. Viszont ahol kerámia spray is került rá: a lengőkarok bekötési piontjai, hegesztései hibátlanok!  :clap:

De a Korant nem mindenhol vált be: a hátső stabilizátor rúdról levelekben foszlott az anyag - érdekes, hogy alatta nem mindenhol volt rozsda. Lehet, hogy a rúd csavaró mozgása a magyarázat?
A kerámia spray beválásáról van még egy bizonyságom: a tankbetöltő csövet is kezeltem Koranttal tíz éve: az üzemanyag csövet lefújtam utána spray-vel, de a mellette lévő vékonyabbat, a szuszogó csövét nem. Az üzemanyag cső gyakorlatilag hibátlan volt, viszont a mellette lévő olyan állapotban, hogy drótkefével nem mertem nekiesni.. sem a fém fékcsöveknek, azokon a szakaszokon, amelyekhez tíz éve még nem kellett hozzányúlni  :cry:

De megrángattam őket, felkészülve, hogy törni fog valahol, és cserélni kell némelyiket, vagy az egészet, ahogy van, de elég stabil volt még ilyen állapotban is. Úgyhogy maradt a smirgli, és egy újabb fajta rozsdapassziválás. Már jeleztem a fórumon, hogy kipróbáom az Owatrol olajat. Nos, kerti bútorokon, erkélykorláton tökéletesen bevált, több mint egy éve átvont vasak hibátlanok, pedig semmiféle fedőréteg enm került rájuk.
Smirgli után ezzel kentem át a csöveket, stabilizátor rudat, hátsó hidat, küszöb alső peremét. A megfelelő szerszám ehhez a fogkefe volt (nem kell röhögni: ezzel lehet a padlólemez alatt körkörösen hozzáférni - rágumizott papírtörlődarab, plusz fólia segített, hogy ne folyjon minden rám) Utána kapott két réteg rozsdagátló alapozót, egy réteg zománcot, a végén kerámia spray-t (a tízéves flakon még működött  :D).

Átkentem olajjal a hátső sárpofozók mögötti kasznit is: amit a hátsó lökós takar, de a víz/sár megtalálja. Még nem volt gond.

Ami hátravan az már csak kozmetika: tíz éve még teljesen rendben volt a padlólemez, most három helyen van kézzel ledörzsölhető futórozsda foltocska, de semmi olyan, ami három RO55-ös ecseteléssel ne volna passziválható. Uggyanez a helyzet a kipuffogó doboknál is. Alvázvédőt, fedő festéket a padlólemezre nem akarok kenni, inkább alánézek időnként, látni aakarom, mi a helyzet, nem elfedni. :nono:

A hátsó sárpofozókból is eltávolítottam egy lapát földet - tényleg jobb lenne kivágni a az aljukat. Kipucoltam a sárvédő peremeket, és a küszöb alső peremének belső felét is: ez visszahajlik a kocsi felé és itt is megúl a por/só. Illetve van egy sunyi rész, amiről talán nem mindenki tud: az első sárpofozók mögött a sárvédő alsó pereme ráhajlik a küszöbre, és ott egy vájatot alkot: nos fogkefével kellet azt is kipucolni: teljesen tele volt sárral. A festés hibátlan volt alatta, de ezt is lejkezeltem a biztonság kedvéért.

A végén olyan tettem, amit talán csak egyszer eddig: alapos mosás után levakszoltam a küszöböket is: jobban ráfér így télen, mint a motorháztetőre  :yes:

Tavasszal jön az üregvédőzés, elvégre annak is pár éve.

kovac

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Carina
« Válasz #36088 Dátum: 2024.01.16 15:44:01 »
Imádom a telefon "gépelés könnyítőjét"  [rohog]

Erre gondoltam:
http://m.youtube.com/shorts/a-QQEG0oR7g
Persze lehet, hogy nem igaz.

Lada csövet nem találtam meg, újra rendeltem, de közben kénytelen voltam átmeneti megoldást keresni, mert levettem a gyárit - a szivárgás rózsaszínűre festette az f.bs tömítést is -, és miután megláttam a belsejét, nem volt bizalmam visszarakni... :no:
Azt hiszem, hálás lehetek ennek a mostani macerának, hogy észrevettem: a hűtőcső könnyezve kért nyugalmazást 27 év szolgálati idő után. Ugyanis olyan repedések vannak belül, az alsó részén, hogy már csak a külső hártya tartja egyben. :excl:
 Évekkel ezelőtt érzékeltem, hogy elöregedett, de egyszerűen megfeledkeztem róla, miközben itt volt a csere darab...(gondos gazda  :whistling:).
Szóval, aki azt tapasztalja meleg csőnél, hogy valamelyik szakaszon nyomásra puhább, mint máshol, az ne várjon a cserével! Témához Illő Öltözet
Az átmeneti megoldást most egy 31mm belső átmérőjű bordázott, hajlékony hűtőcső méretre vágott szakasza jelenti. Hosszú távon nincs bizalmam vele: melegen megnyúlik, nincs tartása, és nagyon sérülékeny! A nyestek szerintem imádnák...

Köszönöm a tanácsot. Menő cucc

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #36089 Dátum: 2024.01.22 19:29:20 »
Sziasztok!

Úgy tűnik, az akksim kimerúlőben van. Mostanában ritkán használom a kocsit, próbaként megmértem az akksi feszültségét, és kiderült, 3-4 nap alatt 12.5V alá esik. Olyan 0.6-0.8 V/nap a csökkenés mértéke. Megnéztem a nyugalmi áramfelvételét, érdekes, hogy 10mp-ig 140mA fogyasztása van, majd leesett 40mA-re. Sokallottam, megnéztem a biztosítékokat, reléket, azok rendben vannak; aztán a testpontokat - köztük az ablakmosó tartály mögöttit, nem értem, miért kellett így elrejteni  :no: - régen pucoltam, és ráfért. De a 40mA fogyasztás megmaradt. Más ötletem nem maradt, a zárhídon lévő utólagos kapcsolót pucoltam meg, ez vsz. a riasztóhoz tartozik, de azt évekkel ezelótt kikapcsoltam. Nos, itt ment a delej. Vagy a pucolás, vagy a kábelének megmozgatása okozta, de utána semmilyen fogyasztás nem volt mérhető. Azonban a a feszültségesés így is megmaradt.