Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6606509 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36060 Dátum: 2023.11.26 14:15:02 »
Szia!

6000 K-es az utastéri, és bár én is a melegfehéret szeretem, annyira nem zavaró.
A többi nem kékes, azok alacsonyabb színhőmérsékletűek.

A gyári hűtőt kb. 17-18 éves korában cseréltem, kb. 31x ezer km-nél. Az idő tájt ment szét minden, a termosztát és a vízpumpa is (majdnem biztos, hogy mind a gyári volt még).

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 162
  • 1.6GLi 106LE '96, †1.6XLi 99LE '97 478e km lpg
Re:Carina
« Válasz #36061 Dátum: 2023.11.26 14:46:28 »
Köszi!

Utastérvilágításnak én is hasonló ledet választottam. 3W 60 lumenes 3db SMD-vel.

Európában szerintem a legtöbb országban már kötelező az állandó nappali világítás városban is. Valami statisztikát olvastam, hogy valóban kevesebb a baleset, a láthatóság miatt, ezért sok helyen megkövetelik, vagy nappali fény.
Sok évig nappali fényt használtam, de néha pislogott, úgyhogy leszereltem.
Tavaly még játszadoztam a gondolattal, hogy a helyzetjelző helyére erősebb led izzóval oldanám meg a nappali fényt, de nem volt elég fényes.
« Utoljára szerkesztve: 2023.11.26 14:57:16 írta kisbal »
Balázs

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #36062 Dátum: 2023.12.03 10:49:23 »
Sziasztok!
Utastér világítás nekem is évek óta ledes, hideg fénye van a panelnek, de volt már két napos állandó használat  :innocent:,  és szerencsére nem szívta le az akksit. Viszont a kapcsolót  kénytelen vagyok "ajtó nyitva" állásban tartani, mer off állásban állandóan dereng valamiért.
Rendszámtábla és helyzetjelző is volt egy darabig LED, egyik műszaki után viszont nem raktam vissza. Engem nagyon zavar a szembejövő LED fény.
Nálunk mostanában meg az állandó reflektor divat sokaknál. Imádom, amikor a tarkóm röntgen képét látom magam előtt  :censored:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #36063 Dátum: 2023.12.03 11:04:08 »
...
Más: még jó, hogy ki kell nyitni a motorháztetőt: a kiegyenlítő tartály tök üres volt. Csövekben, hűtőben volt szerencsére, de ilyen fogyás még nem volt. Fehér füst nincs (semmilyen sincs). A kiegyenlítő tartály kupakjábanviszont szakadt/elvált a tömítés. Nem tudom, van-e köze hozzá, mert a szuszogó csövének amúgyis kell kapcsolatban lenni a tartállyal. Kerestem kupakot, de újat már nem gyártanak, Toyodiy-en nincs ár, a bontókban meg hiánycikk a tartály is. Szóval most marad a sűrűbb ellenőrzés.
Vigyázzatok magatokra!  :hug:
Hát skacok, ez durva. Már másfél liter plusznál tartok.  :excl: Próbáltam emelkedőn nyitott hűtővel, csöveket nyomkodva, de csöppenként kellett beleerőszakolni pár decit. Azóta naponta pumpálom a csöveket, kiegyenlítő tartályba töltögetve, és mindig azt gondoltam, hogy már jó lesz, de másnap megintcsak lejjebb megy a tartály szintje, és levegős a cső. Nem ereszt sehol, de biztosan több légzárvány is van. Fűtés rendben.  :?:
Mindenesetre hűtősapkát cserélni fogok.
Még jó, hogy nem nyáron jött ez elő, de szeretném tudni, hogy mi a gond. Az oké, hogy levegőt szívott, mikor kiürült a tartály, de az miért történt? Persze folyamatosan maxon kellett volna tartani a kiegyenlítő szintjét, de eddig nem volt ilyen esetem. Ha ennyi hiányzott volna rendszerből, az azért már kiderült volna.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36064 Dátum: 2023.12.03 11:56:47 »
Szia Zoli!

Most az enyémben is alacsonyabb kicsit, de ez menetrendszerű, hogy nyár után (szerintem a nagyobb párolgástól) 2-2,5 dl-t kell pótolnom legfeljebb.
Másfél liter az elég sok azért :( Lehet, hogy mégis ereszt az: blokk hátulján a vastag gumicső körül, a vízpumpa tengelynél, termosztátfedélnél, vagy valami rejtettebb helyen...?
Biztos tudod, de leírom:
Többnyire orral lejtőre állva szoktam leereszteni a rendszert, és első feltöltés után emelkedőre állva légteleníteni. Első felmelegítés előtt meg gumikesztyűs kézzel óvatosan letömítem a lyukat a hűtő tetején levő lyukon, és színültig töltés után a vastag gumicsöveket nyomkodva egy csomó levegő kijön a tágulásiba, ahonnan meg folyadékot szív vissza (ezt lehetőleg már emelkedőn állva).  Azután meg pár napig figyelem, hogy mikor hazaértem, és visszahűlt a motor, akkor töltök utána a tágulásiba, lehetőleg úgy, hogy a csöve ne jöjjön ki a folyadékból.
Remélem megszűnik ez a problémád!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36065 Dátum: 2023.12.03 14:37:59 »
No, az előbb feltöltöttem, a kb. 2,5 dl betöltése után hidegen van kb. maximumon, remélem nem lesz gondja tőle, eddig úgy emlékszem ez jó volt így. Bízom benne, hogy nem fog nagyon fogyni.
Raktam bele téli szélvédőmosót, mert reggelre -7 fokot mondanak erre, az már necces, még tető alatt is. Az 5w30 Ineo-t is kellett pótolni, azt is kb. 2,5 dl-t. Nem olyan sok ez kb. 1600 km alatt (kb. 1,5 dl 1000 km alatt), de csak jobb az a 0w30.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #36066 Dátum: 2023.12.03 17:18:34 »
Szia Zoli!

Most az enyémben is alacsonyabb kicsit, de ez menetrendszerű, hogy nyár után (szerintem a nagyobb párolgástól) 2-2,5 dl-t kell pótolnom legfeljebb.
Másfél liter az elég sok azért :( Lehet, hogy mégis ereszt az: blokk hátulján a vastag gumicső körül, a vízpumpa tengelynél, termosztátfedélnél, vagy valami rejtettebb helyen...?
Biztos tudod, de leírom:
Többnyire orral lejtőre állva szoktam leereszteni a rendszert, és első feltöltés után emelkedőre állva légteleníteni. Első felmelegítés előtt meg gumikesztyűs kézzel óvatosan letömítem a lyukat a hűtő tetején levő lyukon, és színültig töltés után a vastag gumicsöveket nyomkodva egy csomó levegő kijön a tágulásiba, ahonnan meg folyadékot szív vissza (ezt lehetőleg már emelkedőn állva).  Azután meg pár napig figyelem, hogy mikor hazaértem, és visszahűlt a motor, akkor töltök utána a tágulásiba, lehetőleg úgy, hogy a csöve ne jöjjön ki a folyadékból.
Remélem megszűnik ez a problémád!
Szia Dani!
Persze még körülnézem, de garázsban állva, csöveket nyomkodva, kint járatva eddig semmilyen  szivárgást nem találtam.
Viszont pl. ma is jártam vele, emelkedőn parkoltam, tágulási majdnem csurig - oké - a felső csőben meg levegő. Az meg hogy??? Komolyan olyan, mintha egy egyirányú szelep volna a hűtő tetején.
Lehet az is gond, hogy nem járok annyit, hogy a termosztát kinyisson, most is csak langyos volt az alsó cső.
De ez sem magyarázza, hogy a blokkra menő csövet pumpálom levett hűtősapkával, jönnek a buborékok, már lejjebb kellene mennie a hűtőben a szintnek, de pár sec. múlva visszaáll majdnem telire - tágulási tartály lekötve! Én ilyet még nem pipáltam.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36067 Dátum: 2023.12.03 19:06:14 »
Nem tudom, úgy rémlik, hogy nálam a termosztát azért kinyit szerintem 6-7 km alatt is, bár mostanában nem néztem a csöveket.
Első körben szerintem is cseréld le a hűtősapkát.
A termosztátot későbbre hagynám.
Ez ugye úgy légtelenít, hogy felmelegedéskor a levegő belemegy a tágulásiba, kihűléskor meg visszaszívja onnan a folyadékot, már ha minden zárt, aminek kell.
Ha a tágulásiba belenyúló csövön van törés, akkor ott szívhat vissza levegőt is, viszont attól még szerintem nem fogyna a víz. Ha viszont a sapka nem tartja meg a 0,9 bar túlnyomást, akkor a tágulásiba dolgozik bele, onnan nyomhat ki vizet akár.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36068 Dátum: 2023.12.03 19:17:59 »
Durva, hogy szokásos utángyártott márkákból 1-2 ezer forint egy sapka, Toyota gyári (?) meg 30-40 ezer  :eek:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #36069 Dátum: 2023.12.06 11:48:17 »
Szia Dani!
Kezdhetem elölről az egészet!
Hétfőn reggel már úgy tűnt, nem volt levegős a rendszer, aznap hívott a szerelő, hogy előre tud venni a  vezérlés cserére. Tegnap megvolt - egy vezető csapágyat kellett még cserélni a hosszbordás szíjnál - a vízpumpát meg biztos ami ziher alapon belevetettem. Úhogy pumpálás kezdődik, mert az 5 kilós fagyálló még nem ment bele (az ugye 4,65 liter, a hűtőrendszer meg 5,4 litetes), de legalább tudom, hogy még mennyi hiányzik. Kiegyenlítő tartály maxon van. Nekem ebben a hidegben 15km alatt sem nyit még a termosztát. (Egyúttal most a hűtővíz csere is letudva.)
Azt mondta, hogy semmilyen olajsár nincs a szelepfedélben - ez megnyugtató, de az olajlehúzó gyűrűk ettől még letapadhatnak.
Hűtősapkát cserélni fogok, de maradok az utángyártottnál.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #36070 Dátum: 2023.12.15 14:46:31 »
No, két alattomos hiba felderítve: azért nem lehetett légteleníteni, mert a felső cső mindkét vége felső részén rés volt, de ez csak bemelegedve jött elő! Ahogy pumpáltam, úgy szívta vissza az ájert. Nem is látszott folyás, a szuszogó hang árulta el, ami csak időnként jött elő, erőteljes nyomásra, melegen. Átmenetileg F.bs-sel tömítettem, újonnan cső már nincs, azt a Lada Samara csövet, amit korábban vettem egy itteni javaslat nyomán, egyelőre nem találom. Remélem, hogy egyúttal megtaláltam a magyarázatot a rendszer levegősödésére is.

A másik hiba akkor jött elő, mikor az alsó csövet lekötöttem, hogy onnan betöltve légtelenítsem a hűtőt: simán átengedte a termosztát, pedig a hűtővíz csak langyos volt már.
Szóval hűtősapka mellett termosztát csere is lett. Igaz, hogy már vagy tíz éve bent volt a régi, ideje volt. Most végre tudtam légteleníteni.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36071 Dátum: 2023.12.15 15:03:11 »
Szia Zoli!

A vastag csőről van szó? Az alsó: https://alkatreszek.hu/3891_gat_sz
A felső tényleg nincs, de a Samara cső jó lehet méret alapján, csak le kell vágni a hosszából.
Illetve van, csak a Szakálnál a két cső gyáriban kedvezménnyel 40 ezer.
Awab bilinccsel meghúzod, az nem jó? 

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #36072 Dátum: 2023.12.15 20:14:30 »
Szia Dani!
Látod, az arab bilincs eszembe se jutott, vsz. azért, mert láttam egyszer, hogy semmit nem tart, de erre a célra megfelel.
Köszönöm a segítséget, még nem mondtam le róla, hogy megtalálom a felső Lada csövet! Szakál Metál eddig még kimaradt a látókörömből, de úgy tűnik, jó lesz megismerkedni a céggel...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36073 Dátum: 2023.12.15 20:29:39 »
Az awab bilincs csavaros, az tart rendesen  :yes:

morph3d73

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:Carina
« Válasz #36074 Dátum: 2023.12.20 17:52:05 »
Sziasztok kedves fórumtársak!
Ha az indexek és elakagdasjelzo nem működik,mi lehet a probléma?
Köszönöm
Attila