Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6604577 alkalommal)

0 Felhasználó és 15 vendég van a témában

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 162
  • 1.6GLi 106LE '96, †1.6XLi 99LE '97 478e km lpg
Re:Carina
« Válasz #36030 Dátum: 2023.10.20 07:57:13 »
 videóból kivágott képek
« Utoljára szerkesztve: 2023.10.20 08:05:40 írta kisbal »
Balázs

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #36031 Dátum: 2023.10.20 14:01:46 »
 :no:
Ezért nem érdemes pénzt adni. Avensis esetleg?

LandCruiser

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re:Carina
« Válasz #36032 Dátum: 2023.10.21 23:21:20 »
Sziasztok!
A kérdésem az lenne, hogy hogyan tudom leszívni 1,6 Carina E-ből a benzint? A saját autóm, nem máséból akarom leszívni. :)
Az van, hogy hátulról elég durván belémszállt egy kis Swiftes, én meg megtoltam még két előttem lévőt, de nekik már nem vészes a sérülésük, csak az előttem lévőnek a vonóhorga kiszakította a hűtőmet. Az enyémen is van vonóhorog, amit a Suzukis betolt az autó alá. A ködlámpámon kívül egyik lámpám se tört össze, tehát nem látványos, viszont rettentően káros. A vonóhorog sokat megfogott, viszont az biztos, hogy a két váznyulványt nagyon csúnyán összehúzhatta. Az előző Carina II 2.0 diesel kombimtól is így szabadítottak meg, hogy megtörték. Erre is nemrég költöttem egy talicska pénzt, 4 KYB rugó, 4 lengéscsillapító, AISIN kuplungszett, stb.....  :cry:  De ez nem elég, mert ráadásul egy pár nappal előtte tankoltam tele, amit nem szeretnék benne hagyni. Szóval, mi a legegyszerűbb módja a benzin leszívásának? A tankból egyszer próbáltam fűkaszába leszívni, de nem sikerült.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10252
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36033 Dátum: 2023.10.22 06:32:00 »
Szia!

Át tudom érezni a  helyzetedet  :cry: viszont hála Istennek, hogy csak az autó sérült, ha jól értem!

Ez nagyon veszélyes dolog, szóval csak saját felelősségre!!!

Ez alapján (124. oldaltól kezdve jópár oldal) szerintem (csak javaslatok, nem próbáltam sosem!):
1. Az üzemanyagszűrőről az injektorsorra csatlakozó tömlőn keresztül ki tudod pumpálni a benzint, ha a diag csatlakozón összezárod a +B és az FP pontokat. Olvasd el a leírást, azt írja, hogy a csövet min. 20 másodperccel azután kösd le, ha a kulcsot LOCK pozícióba tetted és lekötötted az akku negatív pólusát, aztán a cső lekötés után visszatenni azt és rövidre tenni a B+ és FP pontokat. Gondolom a nyomás biztos lecsökkentése miatt kell ezt :hmmmm: Aztán gyújtás ráadásával indul a pumpa.
2. A hátsó ülőlapot felszedve a tank tetején levő deknit megbontva egy tömlővel, bár inkább az innen előremenő tömlő csonkjára tennék egy hosszabb tömlőt, amin keresztül nyomnám egyből kannába a benzint, nem elöl bontogatnám, mert az a tömlő elég rövid, bár biztos arra is ki lehet találni valamit... Sajnos az előremenő csőnek is olyan a csatlakozója a toyodiy szerint, mint a szűrőnél, de lehet, hogy a visszatérő csövet levéve a sima csonkról és megtoldva azon is kinyomná??? Nem tudom, próbálnám, ki tudja...

Bármi legyen, nagyon óvatosan, a lehető legzártabban és szikramentesen, mert a benzingőz igen gyorsan lobban!! Legjobb odatenni kézügybe egy nagy poroltót...

LandCruiser

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re:Carina
« Válasz #36034 Dátum: 2023.10.22 10:46:31 »
Szia!
Nem történt személyi sérülés, de a csatt után 1 percig én is ültem, illetve feküdtem az autóban, mert az ülés háttámla is letört hátrafelé. Voltak enyhe lágyrész fájdalmaim még másnap is. Nem tudom a swiftes mennyivel jöhetett, de a kalaptartója leesett, és a csomagtartójából egy kalapács előrerepült és betörte a szélvédőjét, Ő is jól volt, de voltak fájdalmai, be is ment korházba kivizsgálásra. Egy normális fazon volt, nem részegen száguldozás miatt volt az egész, csak figyelmetlen volt, (bárkivel előfordulhat sajnos) és fékezés nélkül hozta össze ezt az egészet. Az utolsó 2 másodpercet láttam a tükörbe, és a sebességéből tudtam, hogy ez nem lesz egyszerű.
Szerintem ezt a második variációt amit leírtál megpróbálom ma, de ha nem megy, jövőhéten jön autószerelő, Ő az első variációt magyarázta.
Köszönöm.

LandCruiser

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re:Carina
« Válasz #36035 Dátum: 2023.10.22 13:43:33 »
Ez az ülőlap alatti megbontás a legegyszerűbb. Van egy takaró fedlap, és alatta a benzintank csavarozható fedlapja az elektronikával egybeépítve, ami kicsavarozva egybe kijön a tankból. Már csak valami nem szikrázó műanyag végtelenül egyszerű fúrógéppel hajtható szivattyút kell szereznem. Bár lopócsővel is megoldható. Bizonyos szintig az is leszívja.
Mégegyszer, köszönöm.

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 198
Re:Carina
« Válasz #36036 Dátum: 2023.10.23 18:14:09 »
Kedves LandCruiser,
ha esetleg angol volt az összecsukott Carinád, a ködlámpakapcsolót szívesen átvenném.
Üdvözlettel:

villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

Land Cruiser

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 106
Re:Carina
« Válasz #36037 Dátum: 2023.10.24 19:02:00 »
Kedves Villanó!
JT alvázszámú, Japán az autó.

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 198
Re:Carina
« Válasz #36038 Dátum: 2023.10.25 18:18:45 »
Köszönöm!

üdvözlettel: villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #36039 Dátum: 2023.10.28 16:13:34 »
Sziasztok!

Kicsit eltűntem de mindig idenéztem, jó látni, hogy azért többségében minden rendben. Nagyon keveset használom a gépet, de mindig kikapcsol ha megyek/megyünk vele. Fészen láttam, hogy milyen csoda, ha egy tankkal, haladósan 700 km-t meg lehet tenni, nos ez lazán megy. Villanó írta anno, hogy mennyivel többet fogyasztok télen a bumszli kerekeimmel, ezt idén cserélem is, gyönyörű Toyota felni ( 6,9kg) már várja, hogy mi kerül rá. ( itt jegyzem meg, hogy azért durván elszálltak az árak, 20-ban 80e.- volt, most rendelve 120  :eek: )

A hátsó kis kacsafarok kapott vmi hihetetlen ipari fekete ragacs/szigetelő truryit, így végre nem gyűjti koszt az a kis rész és még kontrasztos is lett.  Fólia volt a terv, de nem lehetett.

VD olajos tanácsára is ráállok, bár én nem Total, hanem Motul 0w30-at teszek majd bele 1-2 hét múlva.  (Motul 8100 X-Max)  Ez áll legközelebb Quartz adataihoz. Igaz, az a minimális km ami van az autóban, és amit megyek vele, nem biztos, hogy igényli 2 szezonos cserét, mert az eddigi 5w40 is egész jól bevállt (  nincs fogyás, nincs hang stb..) de ha ezzel tudok konzerválni, akkor simán megéri.

Talán még az  pár madár vagy vmi gyümi becsapodás nyomait megcsináltatom, de ez most nem szempont.

Ahogy nézem, megint sok eladó db van, viszont az ár szórás sokkal nagyobb, mint tavaly. Az biztos, hogy marad és kész  ;)

Viggyázzatok Magatokra!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10252
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36040 Dátum: 2023.10.28 19:00:28 »
Sziasztok!

Ryuk:
Örülök, hogy rendben vannak a dolgok  :yes: Nem ismerem azt az olajat, de tényleg közel vannak az adatai a Totalhoz, majd leteszteled, remélem beválik  :otlet:

Ma voltunk Budapesten autópályán, megnyomtam neki, lehet bünti is lesz, most már mindegy. Háztól házig 126-os átlag, új rekord  ::) Az Ineo Long Life 5w30 van benne, ami még közelebb van a fenti Motulhoz valahogy, mikor felértünk, megnéztem, olajfogyás nulla volt hála Istennek. Nemrég értünk haza, még nem néztem rá, de csak nem bolondult meg. A fogyasztás az tuti magas lesz, kapta a terhelést, de bírta. Egy kis Punto úgy elment mellettem valós 147 mellett, hogy csak néztem, simán ment 170-et emelkedőn, valami tuning lehetett. Mondom ez sem megy ennyit túl sokáig, erre nem sokkal később visszaelőztem  ::) Egy hibrid német rendszámos Corollával is játszadoztunk, az is egy élmény volt.
Egy meglepetés fordult elő közben. Már kb. tudom, hogy 5-ben milyen fordulat mellett mennyit megy. Nézem, magasabb a fordulat, és a sebesség kevesebb, mint kellene legyen, na szuper, most csúszik a kuplung, vagy a műszer rosszul mér, kezdtem rosszul érezni magam.... erre lenézek, pár km-rel azelőtt visszaváltottam négybe, és elfelejtettem... öregszem na  :D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10252
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36041 Dátum: 2023.10.29 10:32:03 »
Reggel megnéztem az olajat. Hála Istennek szint rendben, szép aranysárga. Kíváncsi vagyok, hogy a ProTec-es motoröblítés lesz-e kihatással arra, hogy milyen hamar fárad el ez az olaj, mert tavaly elég hamar megtörtént.
Mielőtt beletettem volna mégis, gondolkodtam rajta, kinek a kocsijába kell ez az 5w30, mert hajlottam mégis a 0w30 felé, hogy ne vesszen el,és nem találtam senkit. 1-2 héttel a betöltés után beszélgettünk egy kollégával, hogy az egész új Vitarájába milyen olaj lenne jó és miért, erre mondja, hogy a Nissan Note-jába ez az Ineo 5w30 olaj való  :lol:

Szerk.:
A tegnapi Punto a rendszám alapján nem biztos, hogy tuning, 2004-es, 2016-ban hozták be Svájcból, tavaly 250e volt benne, 1747 ccm és (csak?) 70 kW. A 10 évvel idősebb Carina meg 1587 ccm és 73 kW. Szóval könnyű autó. Egy személlyel akár tudhatta is azt, ami történt  :whistling:
« Utoljára szerkesztve: 2023.10.29 10:45:09 írta vd1234 »

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #36042 Dátum: 2023.10.29 12:57:25 »
Jó hír, örülök!

Biztos vagyok benne, hogy nagyon kevés embert érdekel mi kerül bele az autójába. Azért mert 30évvel ezelőtt volt egy ajánlás, attól még nyugodtan ellehet térni, mert csak javult a technológia azóta. Sosem felejtem el, amikor a talpra állításnál Aral 10w40 került bele, mert ez egy ,,örök márka és univerzális viszko" így tuti jó lesz.... Volt is benn emajd 1napig  [rohog]
Mi a 2000es évek óta csak Motul-t használunk, és semmi panaszom nem volt rá, és baráti körben sem. De azért mire sikerült megtalálni a tökéleteset, az belekerült egy kis időbe. Utólag is Köszönet az itteni Segítségekért! Nagyon belelehet kavarodni az adattáblákba.

Szóval úgy is cserélem majd az olajat a gumikkal együtt, így télire a leírtak alapján bevállalom ezt a 0w30-asat. Mi baj lehet.

Puntokból volt HGT kivitel és ,rengeteg Abarth kiegészítő volt elérhető hozzájuk, nagyon jó korszaka volt a Fiatnak anno. És mint írtad is, pille könnyű. Nem mintha a Carina bombázó lenne, nagyon régi vágyam ráállni egy 4talpas  mérlegre, hogy vajon létezhet-e, hogy 1tonna alatt van.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #36043 Dátum: 2023.11.03 10:54:53 »
Szia!
Nem történt személyi sérülés, de a csatt után 1 percig én is ültem, illetve feküdtem az autóban, mert az ülés háttámla is letört hátrafelé. Voltak enyhe lágyrész fájdalmaim még másnap is. Nem tudom a swiftes mennyivel jöhetett, de a kalaptartója leesett, és a csomagtartójából egy kalapács előrerepült és betörte a szélvédőjét, Ő is jól volt, de voltak fájdalmai, be is ment korházba kivizsgálásra. Egy normális fazon volt, nem részegen száguldozás miatt volt az egész, csak figyelmetlen volt, (bárkivel előfordulhat sajnos) és fékezés nélkül hozta össze ezt az egészet. Az utolsó 2 másodpercet láttam a tükörbe, és a sebességéből tudtam, hogy ez nem lesz egyszerű.
Szerintem ezt a második variációt amit leírtál megpróbálom ma, de ha nem megy, jövőhéten jön autószerelő, Ő az első variációt magyarázta.
Köszönöm.

Óóóó! Sajnálom! A lényeg, hogy nem történt személyi sérülés! Nagyon megengedő vagy, de sajnos túl sok vezetés közben mobilozót látok, én nem biztos, hogy iígy kezeltem volna a helyzetet...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #36044 Dátum: 2023.11.03 11:20:05 »
Reggel megnéztem az olajat. Hála Istennek szint rendben, szép aranysárga. Kíváncsi vagyok, hogy a ProTec-es motoröblítés lesz-e kihatással arra, hogy milyen hamar fárad el ez az olaj, mert tavaly elég hamar megtörtént.
Mielőtt beletettem volna mégis, gondolkodtam rajta, kinek a kocsijába kell ez az 5w30, mert hajlottam mégis a 0w30 felé, hogy ne vesszen el,és nem találtam senkit. 1-2 héttel a betöltés után beszélgettünk egy kollégával, hogy az egész új Vitarájába milyen olaj lenne jó és miért, erre mondja, hogy a Nissan Note-jába ez az Ineo 5w30 olaj való  :lol:

Szerk.:
A tegnapi Punto a rendszám alapján nem biztos, hogy tuning, 2004-es, 2016-ban hozták be Svájcból, tavaly 250e volt benne, 1747 ccm és (csak?) 70 kW. A 10 évvel idősebb Carina meg 1587 ccm és 73 kW. Szóval könnyű autó. Egy személlyel akár tudhatta is azt, ami történt  :whistling:
Szia Dani!
Biztos jót tett a gépnek, hogy kipörgetted kicsit!  :yes: Fogyasztás hogy alakult? Szerintem nem jók az a Punto adatai (nem meglepő a nyilvántartás hülyesége, lásd Carina...a tiéd 85 kw-os) Eszerint az 1.8-as 96kw-s, ehhez csak 1040 kiló,  8.6 sec alatt gyorsul százra.  Svájcban általában az erősebb változatok fogynak minden típusból. Nem is értem, miért?  :)