Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6604694 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 162
  • 1.6GLi 106LE '96, †1.6XLi 99LE '97 478e km lpg
Balázs


kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #36017 Dátum: 2023.09.24 14:25:02 »
Szia Zoli!

Köszi :) A nyomást általában 2,6 - 2,8-ra szoktam állítani. Lehet, hogy a 15-ös nehezebb felnikkel eleve valamivel többet fogyaszt.
Most lenne aktuális az olajcsere, de két hely van a városban hivatalosan, ahol lehetne kapni Protec motoröblítőt (Protec webhely a forrás, igaz lehet, mert ahol pár éve vettem, ott nincs, és nincs is a listán). Az egyik nem tud szerezni lassan két hete, a másik meg nem veszi fel a telefont. Szégyenszemre neten kell rendelnem.
A fékfolyadékot én nem merem, mert a tömítéseket féltem tőle. Amúgy meg leszedhet nagyobb darabokat is, ami nem túl egészséges, bár remélem a tiédben nem lesznek olyanok.

Addig is elegem lett abból, hogy a kalaptartóban levő hangszórókból ütemes recsegős torzított hang jött. Nem szoktam régen zenét hallgatni, de most valahogy kedvet kaptam rá, talán a korral járhat  :hmmmm: Valami kínai "Fusion" hangszórók voltak benne, így vettem. A védőrácsuk a membrán egy részét nem is védte. Rendeltem egy pár Pioneer TS-G6930F hangszórót, postával megvolt 22 ezer alatt, tegnap beépítettem. Gondoltam jó lesz, mert Pioneer a fejegység is, és több Toyotában is ez a gyári hangszóró, aztán sokkal kecsesebbek a régieknél, kevesebb helyet foglalnak a csomagtartóban. Nem passzolt bele a lyukba tökéletesen, szerintem a kalaptartóba a lyukakat nem a gyárban vágták, nem volt megfelelő az illeszkedés (a csavarok helyei azért jók voltak), ezért ablaktömítő szalaggal ragasztottam körbe, hogy ne legyen akusztikus rövidzár. A keret egész jól takarja, és a régihez képest sokkal komolyabban / konzervatívabban néz ki, a védőrács a membránt teljesen védi :yes:
Kb. 2 óra hossza volt, mire egyedül végeztem, forrasztás meg minden. Hamarabb is meglett volna, de az egyik bolhát eltörtem és nem volt ilyenem, meg kellett patkolni, hogy vissza tudjam jól tenni. Kipróbáltam, hála Istennek nagyon szépen szól, nem rezonál, olyan mély van, hogy az ajtó fogantyú rezeg a lábamnál, de mégsem fejrobbantó  :D A magasabb frekvenciák is élvezetesen szólnak, sokkal élethűbben, remélem beválik a szett hosszútávon. Kiderült, hogy a régivel az volt a baj, hogy az egyikben kiesett a helyéről a dómsugárzó, ráesett a mély membránjára, és attól torzított meg recsegett. Lehet elment volna egy darabig, de szerintem már elöregedett ott több minden.
Szia Dani!

Bocs, de el vagyok havazva... ::)
Most tudtam csak megrendelni az olajcseréhez a cuccokat: végül úgy döntöttem, hogy a Xado Total Flush-ét töltöm be a "régi" olajhoz, amit 200 km-ig bent lehet hagyni - egyszer már próbáltam, és nagyon hatásosnak bizonyult. Olajcsere előtt meg még megjáratom vagy egy fél liter fékfolyadékkal, vagy a Pro-tec öblítőjével is.
Nem újkeletű az olajfogyasztás megnövekedése, de most nagyon megnőtt, attól tartok, hogy nem csak a gyűrűk kokszosodtak el, hanem az olajátvezető furatok is, amt Te anno csak fúróval tudtál kitisztítani, ha jól emlékszem  :hmmmm:
Közben a tecső feldobott néhány videót (nocsak, nocsak) a témában: az Usában egy  fickó abból csinál nézettséget, hogy az olajevős Corollájában mindenféle kemikáliát kipróbál; a kedvenc finn szererlőm az 1.8-as vvti-s Corollájában viszont meg is nézte az okot, és csak az olajáteresztő gyűrűk tapadtak le, így produkált (az előbbi esethez - ez még nem az én esetem) hasonlóan 1 liter/1000km-es olajfogyasztást. Ez utóbbi látvány sarkall, hogy megelőzzem a nagyobb gondot.
Az biztos, hogy az olajcsere-intervallumokat lecsökkentem. :yes:

Megnéztem, és a Carina E gyári adata a vegyes fogyasztásra 7,1 liter, ezt a kocsim még hozza!
Egy dolog jutott még eszembe a fogyasztásoddal kapcsolatban: a gyújtás időzítését mikor nézted meg utoljára?
A keréknyomás akkor nem játszik (az én 195/55-ösömnek a 2,6 feletti nyomás már eléggé rázós).

A hangszórók cseréjéhez még annyit, hogy nálam még az is számított a berakásnál, hogy mennyire húztam meg a csavajait: valamiért jobban szól, ha nem tökig vannak betekerve. Igaz, hogy raktam alájuk gumi szigetelést is, úgy emlékszem, hogy erről vita is folyt a hozzáértők között, nálam  ez vált be, hogy jobban elkülönítettem a felfekvő felülettől - bár ez az ajtók kárpitját jelenti, és az ajtó is másként rezeg, mint a hátsó üveg alatti lemez.
íMindenesetre most zene helyett a csönd hangjait hallgatom  :D

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 162
  • 1.6GLi 106LE '96, †1.6XLi 99LE '97 478e km lpg
Re:Carina
« Válasz #36018 Dátum: 2023.09.28 17:18:52 »
Megnéztem volna egy 1996-ban gyártott 2 literes Carinát esetleg vételi szándékkal.
Elhesegettem a gondolatot, miután érdekes írásokat találtam erről a  1996 "Sunset" 3S-FE motorról sajnos:

https://toyota-club.net/files/faq/16-05-30_faq_3s-bolt_eng.htm
https://toyota-club.net/files/faq/21-07-10_faq_s-engine_en.htm
Balázs

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10252
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36019 Dátum: 2023.10.02 07:55:40 »
Szia Dani!

Bocs, de el vagyok havazva... ::)
(...)

Szia Zoli!

Örülök, hogy jó tapasztalatokat szereztél  :clap: Remélem beválik ez a terved is. Igen, az enyémnél nem tudom elképzelni, hogy azt a cementet valami úgy kiszedi, hogy közben nem teszi tönkre a motort  :hmmmm: A sűrűbb olajcserét csak támogatni tudom!

Köszi, valóban nem mostanában ellenőriztem a gyújtást, de rá fogok nézni  :yes: Azért gyakorlatilag csak városban használva 7,9-et csinált múltkor, csomó útfelbontás mellett, nem olyan rossz az  :)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10252
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36020 Dátum: 2023.10.03 15:03:27 »
Az előbb megnéztem az alapelőgyújtást.
Hajszálpontosan 10 fok. Rövidzár nélkül 5-15 fok között van, mint a Doxa  :clap:
Ettől nem lesz jobb már a fogyasztás, de szerintem ebben a városban ezt el kell fogadni. Országúton rögtön bőven 7 alatt van, szóval szerintem is megvan a gyári vegyes fogyasztási érték, nem is babrálom tovább emiatt.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #36021 Dátum: 2023.10.04 18:31:52 »
Megnéztem volna egy 1996-ban gyártott 2 literes Carinát esetleg vételi szándékkal.
Elhesegettem a gondolatot, miután érdekes írásokat találtam erről a  1996 "Sunset" 3S-FE motorról sajnos:

https://toyota-club.net/files/faq/16-05-30_faq_3s-bolt_eng.htm
https://toyota-club.net/files/faq/21-07-10_faq_s-engine_en.htm
:hmmmm: Elgondolkodtató, eddig erről nem is tudtam. Igaz, a fórumon sem emlékszem, hogy valaha jeleztek ilyen hibát.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #36022 Dátum: 2023.10.04 18:33:34 »
Az előbb megnéztem az alapelőgyújtást.
Hajszálpontosan 10 fok. Rövidzár nélkül 5-15 fok között van, mint a Doxa  :clap:
Ettől nem lesz jobb már a fogyasztás, de szerintem ebben a városban ezt el kell fogadni. Országúton rögtön bőven 7 alatt van, szóval szerintem is megvan a gyári vegyes fogyasztási érték, nem is babrálom tovább emiatt.
Városon kívül 7 alatt, az jó  :yes: Ahol laktok, ott meg sík felületből viszonylag kevés van!  ;)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #36023 Dátum: 2023.10.04 19:24:48 »
Szia Zoli!

Örülök, hogy jó tapasztalatokat szereztél  :clap: Remélem beválik ez a terved is. Igen, az enyémnél nem tudom elképzelni, hogy azt a cementet valami úgy kiszedi, hogy közben nem teszi tönkre a motort  :hmmmm: A sűrűbb olajcserét csak támogatni tudom!

Köszi, valóban nem mostanában ellenőriztem a gyújtást, de rá fogok nézni  :yes: Azért gyakorlatilag csak városban használva 7,9-et csinált múltkor, csomó útfelbontás mellett, nem olyan rossz az  :)

Szia Dani!

Az igazsághoz tartozik, hogy mostanában nem tiportam a gázpedált, amíg a total flusht bele nem töltöttem - hogy ne kelljen olajcseréig töltenem bele.. Azután viszont megpörgettem párszor, és biza meglepődtem, hogy a hanggal együtt a nyomaték, gyorsulás is eltűnt... :eek: Ennek nem így kellene lennie! Aztán eszembe jutott, hogy az ECU a régi körülményekkel (rossz befecskendezéssel) számolhat. Reseteltem a rendszert az EFI biztosíték segítségével, és TA-DAM! visszajöttek a pacik! :clap:
Viszont volt egy furcsa élmény: a total flush betöltése előtt nem volt olyan jelenség, ami a letapadt gyűrűkre utalna: a váltáskor felpörgő motor. A szer használata után kb. 30 km-rel azonban előjött, és 120 km-ig meg is volt. Mostanra (150 km) eltűnt, a nívópálcán az olaj színe, mint a korom. Ezért döntöttem el, hogy olajcser előtt kap egy fékfolyadékos átöblítést, még ha előtte le is kell engednem a szintből valamennyit - mert most bezzeg fullon van...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10252
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #36024 Dátum: 2023.10.05 19:09:19 »
Szia Zoli!
Hát így elsőre nem tudom, de kíváncsi vagyok, mi lesz  :otlet:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #36025 Dátum: 2023.10.06 10:21:49 »
Hát én is, de arra még várnom kell kicsit, mert ez most kútba esett. Pontosabban a leeresztő csavar az olajgyűjtőbe... :wacko:   :lol: Szóval maradt a 180km-es total flush használat. Nagyon híg volt, mikor üzemmelegen lejött, negyed óra múlva, amikor átöntöttem, hűltebb állapotban viszont nagyon sűrű lett. Az biztos, hogy pucolt a mociban valamit, mert az olajnyomás lámpa indítózáskor elaludt, tegnap már visszajött a bólogató effektus is gázelvételkor. De ezek normál (értsd: kisebb hatóanyagú, rövidebb idejű olajtisztításos) olajcserekor is megvannak, szerintem ez kevés lesz, de majd meglátjuk. 2000km után pl., mert pont az volt az egyik jel, hogy már korábban elkezdte enni az olajat, nem 8000km-es használat után (ami most már a használat maximuma lesz). Ha nem javul jelentősen a helyzet, akkor jön a drasztikus módszer, persze figyelni fogok rá, hogy férjen a bent lévő olaj mellé a fékfolyadék.  :whistling:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #36026 Dátum: 2023.10.06 14:16:37 »
Közben végre telitankoltam: 1417 km-re lett 102.39 liter (a közbeeső tankolásokat feljegyeztem)~7.2 liter. közben volt háromhengerezés, járó motorral gőztisztítás + pára kiégetése és csupa rövidtáv. Nem is olyan rossz. :hmmmm:

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 162
  • 1.6GLi 106LE '96, †1.6XLi 99LE '97 478e km lpg
GLi 1.6 1996
« Válasz #36027 Dátum: 2023.10.09 08:49:13 »
Sziasztok!

Szeretném megosztani veletek egy tegnapi próbakör élményét.

Megnéztem, kipróbáltam és nagyon jó volt vezetni! Az én XLi-m sosem volt ilyen zajtalan. Komfortos, csendes a futóműve, nem kopog, kapcsolók érzetre, mint az újak...az én szedánomhoz képest. Semmi korrózió a szélvédőnél, motorháztetőn, tetőn, elülső elemeken.Persze a hátsó kerékívnél és jobb ajtó alján van egy kis felületi rozsda, szerintem még stabilizálható. Hát igen bal hátsó futómű bekötési pont itt is korrodált, jobb oldalon még kevésbé.

Az albumba feltöltöttem képeket:
https://photos.app.goo.gl/WESGjveceZgZVz9P9

4 hónapja csak áll az utcán, én voltam eddig az egyetlen érdeklődő, volt rajta sok pókháló és falevél, por.
Tiszta kipufogóvég, jó hang, dinamikus gyorsulás, nem húz el, stb.
Viszont sajnos én szóltam a tulajdonosnak, hogy üres a kiegyenlítő tartály. Gyorsan vett bele desztillált vizett., eh...

A 15km-es próbaút után megnéztem a szintet, valamennyit visszaszivott, mondjuk fél decit szóval ennyi hiányzott... Lecsavartam a hűtősapkát. Hát elég habos, csúnya shake volt. A belógó csövön mintha barna vízkő lett volna, ami aztán a folyadékban feloldódott. A váltóház is elég olajsaras, az olajleeresztőnél sem száraz..
Mondjuk nem volt büdös, nem buborékolt a tartályban és a felső hűtőcső sem volt kemény.
Júniusban volt szervizben olaj, szűrők, gyertya cseréje és hűtőrendszer átmosáson. Mondták, hogy menni kellene többet az autóval és aztán megint tisztítani a rendszert. Mivel a tulajdonos beteg, azóta csak 300km-et vezette. Többek között ezért is adná el. Befektetésnek vette és a fiának, aki viszont még nem vezethet. Az első tulajdonost is fel lehetne keresni, megvan a neve...
Nem tudom mennyire kell ettől félnem, sok-sok átmosás, esetleg hűtőradiátor csere is esélyes megoldás lenne...hengerfejes Carinám már volt, nem szeretnék megint ilyet 🙂
Valahogy meg kellene egyeznem vele, hogy csináltassa meg és ha valóban a motor rendben, akkor érdekel, szerintem olyan 700 ezer körüli valutáért meg tudnám venni...

Ez Csehországban regisztrált autó. Az első tulajdonos ebben az évben adta le egy Toyota kereskedésben, innen vásárolta meg a második tulajdonos (aki pontosan egy napon született velem) harmadik autónak. Szereti a japán technikát, volt Civicje, egyébként buszsofőr volt a betegsége előtt.
A csomagtér ajtót megnyomták és elől is volt valami kisebb koccanás, a jobb első lámpa kis műanyagján látni, de egyébként tart, illetve a jobb első elem kicsit az ajtó ívénél beljebb áll. Nekem is hajlott volt ez a lemez, sok év után egy vékony deszkával hajlítottam vissza, ez sem vészes.

Szép a belseje, a deréktámasz karja hiányzik. Hátul valóban szűkösebb a fejtér, mint a szedánban.
Vajon mit tanácsoltok majd?

Lehetséges következő tesztáldozatom egy GLi 2.0 1996-os (sunset motor?) harmadik tulajdonos, vezetett szervízkönyv, 209 ezer km, garázsban tartott lpg-s, vonóhorogos szedán bordó metál

Üdvözlet
Balázs
« Utoljára szerkesztve: 2023.10.09 09:10:21 írta kisbal »
Balázs

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 198
Re:Carina
« Válasz #36028 Dátum: 2023.10.09 19:06:12 »
Kedves kisbal,
a belső valóban szép, a kormánykerék alapján km nem sok lehet benne. Ha a rosszabbik bekötési pontot fotóztad, az még nem tűnik olyan rossznak. A kerékívek már megindultak, foglalkozós. Az olaj nagyon régi lehet.

A hűtőrendszer nem sok jót ígér.
Akkor javaslom megvételre (a fentiek figyelembevételével), ha ezzel kezded: rögtön átmosások sorozata, hűtőcsere, hűtősapkacsere, termosztátcsere, vízpumpacsere, összes vízcső ellenőrzése. Ezek egyébként nem kerülnek nagyon sokba.  Az a drága, ha felforr a víz, és nem érsz oda valahova. Ilyenkor valamelyik fenti alkatrészt cserélik, aztán kezdődik elölről (tapasztalat). Azt nem javaslom, hogy a tulaj javíttassa.

Ha nem zavar a 2 literes magasabb fogyasztása, akkor a helyedben azt is megnézném.

üdv:
villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 162
  • 1.6GLi 106LE '96, †1.6XLi 99LE '97 478e km lpg
Re:Carina
« Válasz #36029 Dátum: 2023.10.20 07:09:09 »
Szia villanó!

Köszi a tényeket! Az eladó rögtön 160 ezret engedett az árból. Szerintem őt is idegesíti, hogy ilyen állapotban esélytelen jól eladnia, így elvitte a szerelőjéhez.

Megnéztem, kipróbáltam a 2 literest is. Nagyon jó képeket raktak a hirdetéshez, fiatal férfi tulajdonos, garázsban tarott.
Kicsit nagyobbat rázkódik indításnál, lehet ez a normális.
Sajnos a beltérben a kárpit kiszakadt és nyikorog a műszerfal, középkonzol. Sokkal lelakottabb érzésre, mint az enyém volt majdnem 500ezer km-mel és nem rózsás, de rozsdás a helyzet hatul.
Tavaly cseréltek hűtőfolyadékot, de ez még korrodáltabbnak tűnik. Hiányzik a kiegyenlítő tartályban a cső.
https://auto.bazos.cz/inzerat/173191474/toyota-carina-20i-16v-gli-98-kw-lpg-klimatizace.php
« Utoljára szerkesztve: 2023.10.20 07:26:17 írta kisbal »
Balázs