Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6591902 alkalommal)

1 tag és 8 vendég van a témában

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #35985 Dátum: 2023.06.03 15:41:11 »
Sziasztok!

Még jobboldalon van egy icipici szépségutóálpolási kezelés,  de összességében, bár hihetetlen, már már a nem nagyon éri meg ááááá de kár miéééért kellett eeeeeeeeeeez stb , és egyéb  terhekkel járt, de  kevés ennél szebb popsi van  ;) 

Napsütéses szép és nyugodt 7végét!


https://drive.google.com/drive/folders/1pMhkEqn0o2-PbPuC9mDjABVIQMmlWuSP?usp=sharing


villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 198
Re:Carina
« Válasz #35986 Dátum: 2023.06.03 19:41:08 »
Kedves Ryuk,
nagyon szép lett a szárny (igaz, anélkül is remek)!
A sok lámpához van elég töltésed? A lámpakonzolhoz meg kellett fúrni a lökhárítót?
üdv,
villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #35987 Dátum: 2023.06.04 10:06:31 »
Szia!

Köszi szépen! Nagyon jó kérdés :otlet:. Ha minden ég, álló helyzetben érződik, hogy nem erre lett kitalálva, meg meg inog és az alapjárat is változik. Menetközben, ( mind a 45mp, amíg kitudtam próbálni) semmi veszteséget nem jelentkezik, de a következő lépésben keresni fogok gyári nagyobb generátort.

Már a szárny felrakásnál is kaptam a vicces savat, hogy minden furatnál mintha belőlem szakítanának ki 1-1 darabot ugye ?  :lol: , így bőven elég volt ennyi farigcsálás.

Semmilyen körülmények között nem fúrtam volna meg a lökhárítót ezért, így  bele is telt pár napba, és véletlenbe, mire megoldás született. Ez egy gyári Osram termék, a rendszámtartó helyére fúrható, ha nem változtattam volna a kereten, akkor sima liba. Ellenben alakítani kell, mert kicsit túlméretes alapból.

Annyit segített a múltkori írásod, de benne ülve is bőven érződött, hogy a téliek bizony bizony eléggé túlsúlyosok, így ha visszajön a kedvenc gumisom szabiról, és lepucolom, megmutatom mi lett/lesz helyette. Igaz gumit még nem terveztem hozzá, de majd a mérleg megmondja, hogy jó döntés volt-e.

Szép napot!

 

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10247
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35988 Dátum: 2023.06.04 12:02:30 »
A gyári generátor (mindkét fajta) tudtommal 2000 1/p felett már 30A-nál nagyobb árammal tölt, tehát annyira nagy gond azzal sem lehetne jó akku esetén.

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #35989 Dátum: 2023.06.04 12:28:22 »
 :hmmmm:  Ez de jó! Köszönöm Szépen! Akkor az ingadozással ne foglalkozzam? Mert tényleg csak üresjáratban van ez a remegősdi.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10247
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35990 Dátum: 2023.06.04 13:56:38 »
Akkor foglalkoznék vele, ha sokat menne így alapjáraton, de akkor inkább lekapcsolnék ezt-azt.
Érdemes lenne rámérni az akkun, hogy alapjáraton remegéskor mekkora a feszültség: ha sokkal 12V alá esik, akkor az akku is gyengélkedhet, de a generátor is. Ha viszont 1500-2000 körül eleget tölt, akkor a generátor jó lehet . Ezért is javaslok Carinába is a lehető legnagyobb akkut, nekem 74 Ah-s van benne, de már 45-től írja a gyár, nem tudom, neked mekkora van benne. Utóbbi viszont tuti nem tol eleget alapjáraton ekkora terhelesnél, hogy ne legyen érzekelhető feszültségesés. A nagyobb akkunak az árán kívül csak előnye lesz. Persze biztosan nem tudom, hogy a 74-esnél nem csinálja majd ezt, de vélhetően jobb lesz. Érdemes kipróbálni, ha volna rá lehetőséged.

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #35991 Dátum: 2023.06.04 16:00:32 »
Ha megéljük, hogy olyan idő lesz itthon, hogy a ködöknek és a távoknak is mennie kell folyamatosan, akkor kontinenst váltok  [rohog]

Lassan forog az agyam ma, elnézést érte. 14,6-tal szoktam indulni, ezt tartja is szinte mindig és magasabb sem volt soha.  Éjszaka, csak a gyári pilácsokkal olyan 13,5-13,8.  13alá normál körülmények között még nem csökkent. .  Amikor fullba világított , 12,2 volt. Akkor megvan a válasz a kérdésre. 2,5éves 60A-es került bele, amikor elkezdtük feléleszteni.

Nézegetni fogom ezt az biztos!  Köszi még1x!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #35992 Dátum: 2023.06.07 20:11:09 »
Sziasztok!

Még jobboldalon van egy icipici szépségutóálpolási kezelés,  de összességében, bár hihetetlen, már már a nem nagyon éri meg ááááá de kár miéééért kellett eeeeeeeeeeez stb , és egyéb  terhekkel járt, de  kevés ennél szebb popsi van  ;) 

Napsütéses szép és nyugodt 7végét!


https://drive.google.com/drive/folders/1pMhkEqn0o2-PbPuC9mDjABVIQMmlWuSP?usp=sharing
Szia Miki!
Hatalmas gratuláció! :clap: :clap:
Meglépted, amiről anno csak ábrándoztam! :hug:
Ez volt az igazi dizájnja az ötajtósnak :yes:
Vajon nagy sebességnél hogyan viselkedik? Mert elvileg itt nem kell hátra leszorító erő, a Gti-nek meg volt elöl is spoilere, ami megakadályozta, hogy nagy sebességnél elkönnyüljön a kormány. :hmmmm:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #35993 Dátum: 2023.06.07 20:14:28 »
Sziasztok!

Ilyen szívósor tömítés engem is érdekel, de egyéb tömítések is...
Tavaly a találkozón valaki koksztalanította, gőzölte a tűzteret, de nem találom a leírást, hogyan tette.
Sajnos nálam ismét hengerfej tömítés hiba lesz. Az első hengerben a dugattyú szép tiszta és néhány csepp hűtőfolyadék is van (csatoltam képet), így gőzösként használhatatlan az autó. Időnként háromhengerezik, de nincs kapucsínó a kiegyenítő tartályban, viszont csepeg valami a váltó oldalán is. Lehet, hogy a nem eredeti hengerfej tömítés 6000km-t bírt volna?
Kértem árajánlatot eredeti hengerfejtömítésre és egyéb alkatrészekre márkakereskedéstől, böngészem a beszerzési forrásokat...
Vásárolt valaki innen https://partsouq.com? Árban ígéretesnek tűnik eredeti alkatrészek rendelésénél.

Túl sokat költöttem rá (kis lakatolás, fűtőradiátor, akku stb.), így valamikor még egy összerakást terveznék. Azt nem tudom még, hogyan, hol és mennyiből jönne ki a költség, így viszont haszontalanul porosodik.
Szia! Az én voltam  ::)
Ha még érdekel, leírom.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Carina
« Válasz #35994 Dátum: 2023.06.07 20:25:59 »
Szia Zoli!

Vezérlést mennyi után cseréled, illetve km vagy év? Nekem most kb. 30e km és 5 év lesz nyáron. A 105e nem lesz meg, azon gondolkodom, hogy most, vagy 6-7 év múlva cseréljem  :hmmmm: Aztán 2012 (és 70e km)óta még nem állítottam a szelephézagokon, mert 5 éve a cserekor nem kellett, a következőnél tuti kell majd.
A vízpumpán (10 éves...) is látok kisebb hűtőfolyadék nyomot, illetve a hozzá vezető gumicső szerintem még eredeti, és ha eldurran, az nagyon nem jó. Legkésőbb vezérléscserekor szeretném ezeket is cserélni, de a legutóbbi vízpumpa beszerzés kalandos volt, mert ugyanilyen formával két magasságban van, az enyém az alacsonyabb változat, a magasabb gondolom az 1.8-é. Nem tudom, hogy lehet egyértelműen belőni az alacsonyabbat (toyodiy sem egyértelmű), mert ha lehetne, akkor előre beszerezném, viszont ha magasabb lesz, akkor pár nap van csak a cserére és nem akarok sem kockáztatni, sem sokáig állni hagyni az autót.

Vezérléscsere előtt szoktam venni gyári szelepfedéltömítést és tömítő alátéteket is, meg valami jobb pasztát, ezzel a következőig kibírja komolyabb folyás nélkül  :)
Otthon is megoldható (a sokszor linkelt em.pdf teljesen jól leírja), ha gondolod tudok segíteni, ha elakadnál.
Szia Dani!
Huhh de régen voltam itt... :innocent:
Hét éve volt vezérlés csere, azóta kb. 70ezer van benne. Szóval hagyjam? Anno hát év után cseréltem, és lehet, hogy placebo, de mintha gyorsabb lett volna a gázreakció, szóval lehet, hogy már megnyúlt a régi szíj.  :hmmmm:
De ha tényleg 105000 km a csere intervalluma, akkor ráérek. Vízpumpa volt cserélve akkor, és úgy emlékszem, hogy a tapasztalatod segített kiválasztani. Mintha megírtad volna, melyik típus vált be. :hmmmm:
Ami viszont kelleni fog, az a stabpálcák cseréje, mert a bal első porvédő gumija kiszakadt, és időnként hallható a kopogás. De légkulcs/nyomatékkulcs hiányában inkább nem kísérleteznék itthon vele.

Ryuk

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 200
Re:Carina
« Válasz #35995 Dátum: 2023.06.08 16:06:43 »
Szia Zoli!

Köszönöm, nem volt egyszerű mutatvány. Ez a leszorító erő érdekes kérdés lehet, bár a jelenlegi konfiggal nem nagyon kell aggódnom miatta. Gyári állapotába lomha volt, de lazán húzott emelkedőn és pikkpakk elérte a 180at, most megközelítőleg sem olyan sem az emelkedő, sem a  180  :nono:  Ellenben nagyon jó a gyorsulása, de ez amúgy sem erre való. 140-150 kényelmesen aztán csókolom. Nem felejtettem el a Te splitteredet sem,  ötlet is van rá, majd meglátjuk.

A vízpumpa nálam még a gyári, de minden cső nagyon babán néz ki. Drukkolok a stab-ok sikeres cseréjéhez!

Szép napot!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10247
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35996 Dátum: 2023.06.08 20:18:10 »
Szia Dani!
Huhh de régen voltam itt... :innocent:
Hét éve volt vezérlés csere, azóta kb. 70ezer van benne. Szóval hagyjam? Anno hát év után cseréltem, és lehet, hogy placebo, de mintha gyorsabb lett volna a gázreakció, szóval lehet, hogy már megnyúlt a régi szíj.  :hmmmm:
De ha tényleg 105000 km a csere intervalluma, akkor ráérek. Vízpumpa volt cserélve akkor, és úgy emlékszem, hogy a tapasztalatod segített kiválasztani. Mintha megírtad volna, melyik típus vált be. :hmmmm:
Ami viszont kelleni fog, az a stabpálcák cseréje, mert a bal első porvédő gumija kiszakadt, és időnként hallható a kopogás. De légkulcs/nyomatékkulcs hiányában inkább nem kísérleteznék itthon vele.

Szia Zoli!

Hát ja... de örülök, hogy újabban aktívabb vagy  :flowers:
Én 2012 után 2018-ban cseréltem a vezérlést (kb. 40 ezer km volt benne), de akkor úgy néztem, hogy semmi baj, egy évet kibírt volna biztos, ezért a legközelebbit 7 évre terveztem (ebben szerintem közel sem lesz 70 ezer sem addig...), ami 2025-ben lenne, annál tovább nem merem hagyni. Talán addig kibírja a hűtőrendszer is, nem tudom...
Aztán lehet, hogy majd 8 év lesz utána  :D
A pumpa Dolz volt, de a profil abból is lehet magasabb, és sajnos nem jegyeztem meg 10 éve, hogy pontosan melyik számú kellett  :no:
Stabpálca cseréje nem nehéz, egész eleje fel, kerék le, ha annyira rárohadt, hogy spray sem segít, akkor láng, vagy sarokcsiszoló, esetleg szétroppantani az anyát.
Nyomatékkulcsot tudom javasolni, hogy legyen, nekem nagyon bevált, hogy van, kerékcsere is tuti vele  :yes: Nyomatékkulcs nélkül sem lesz gond (úgysem fér oda mindenhová), mert az anyák önzáróak szoktak lenni, ha van szerelési tapasztalat, akkor előírt nyomaték tudatában érzéssel meghúzva nem szokott gond lenni.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10247
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #35997 Dátum: 2023.08.04 11:03:49 »
Sziasztok!

Múlt héten voltunk Bp-en autópályán, és azért nem mentünk túl lassan, mert a kb. 230 km-es út megvolt kb. 2 óra alatt.
Ehhez képest lett a fogyasztás egy hajszállal 8 liter alatt, és elég meleg is volt aznap, nem tudom, ez mennyire jó vagy rossz, kicsit sokallom.
Holnap elvileg hűvösebb idő lesz, kíváncsi vagyok, mi lesz a különbség  :hmmmm:

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 198
Re:Carina
« Válasz #35998 Dátum: 2023.08.04 15:20:49 »
Sziasztok,
nálam semmi különös, tegnapelőtt ismét levizsgázott a kocsi. Nagyon keveset futott mostanában, mert nincs rajta matrica. Kapott egy új fűtéskonzolt, mert a réginek letörtek a műanyag fülei, ezért már egy kicsit csálén állt.
Még valami:
Hollandiában voltunk a családdal két hétig (céges kocsival). Ez idő alatt nem láttam egyetlen Carinát sem...csak egy kortárs Corollát.
üdvözlettel:
villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 198
Re:Carina
« Válasz #35999 Dátum: 2023.08.04 19:09:50 »
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)