Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6781695 alkalommal)

0 Felhasználó és 26 vendég van a témában

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Re:Carina
« Válasz #19365 Dátum: 2012.03.03 14:31:58 »
Idézetet írta: vd1234
Köszi az infót!Szelepszárszimeringeket, elosztófedél-rotor (Denso-hoz képest elég vékonyka), most meg PCV szelepet. Ja, meg ködlámpa, kulcsvilágítás, ilyesmi.
Denso univerzálisban nincs ilyen? Esetleg ebay, de ránézek én is, mert lehet, hogy kell majd.
Valaki próbálta már, hogy mondjuk univerzális katalizátorból milyen a jó? Szemre pl. ovális Bosal...? Mintha most ilyen lenne rajta.

Szia!

Az  PCV szelep mire jó? Mi volt a gond, ami miatt cserélted?
Én a márkaszervízben vettem a rotort. Ugyanolyan masszívot adtak, mint ami benne volt. Nem is volt olyan drága.

Néztem univerzálist lambdát is a Denso-nál, de a külföldik árak szerint nem sokkal lenne olcsóbb. A 0201-es direct fit, nem kell barkácsolni sem vele és kifejezettem az én Carinámhoz való. Ezért keresnék itthon egy helyet, ahol be lehet szerezni - külfödről nem szívesen rendelnék ilyesmit.
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Carina
« Válasz #19366 Dátum: 2012.03.03 15:03:05 »
Szia!

Az  PCV szelep mire jó? Mi volt a gond, ami miatt cserélted?
Én a márkaszervízben vettem a rotort. Ugyanolyan masszívot adtak, mint ami benne volt. Nem is volt olyan drága.

Néztem univerzálist lambdát is a Denso-nál, de a külföldik árak szerint nem sokkal lenne olcsóbb. A 0201-es direct fit, nem kell barkácsolni sem vele és kifejezettem az én Carinámhoz való. Ezért keresnék itthon egy helyet, ahol be lehet szerezni - külfödről nem szívesen rendelnék ilyesmit.

Nézd meg az unixauto webshopjában mire van szükséged, aztán ha írsz cikkszámot mondok hozzá egy kedvezményes árat PÜ-ben.  ;)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #19367 Dátum: 2012.03.03 15:28:49 »
Nem tudom potosan, de meg fogom nézni.  120-nál 2400 rpm, azt tudom.  Sacc/kb olyan 1300-1500 körül valahol.
Igen, mivel (2400/120)*70=1400  :flowers:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #19368 Dátum: 2012.03.03 15:34:49 »
Szia!

Az  PCV szelep mire jó? Mi volt a gond, ami miatt cserélted?
Én a márkaszervízben vettem a rotort. Ugyanolyan masszívot adtak, mint ami benne volt. Nem is volt olyan drága.

Néztem univerzálist lambdát is a Denso-nál, de a külföldik árak szerint nem sokkal lenne olcsóbb. A 0201-es direct fit, nem kell barkácsolni sem vele és kifejezettem az én Carinámhoz való. Ezért keresnék itthon egy helyet, ahol be lehet szerezni - külfödről nem szívesen rendelnék ilyesmit.
Valami Positive Crankshaft Ventillation Valve - pozitív vezérműszellőztető szelep, a szívótorok és a szelepfedél közé teszik, a kartergáz visszavezetésre kerül. Marutiban is cserélhető, ha gond van vele, elvileg itt is mehet az olaj a motorba (mármint a szívótorokba). Vagyis a gáz viszi magával az olajat esetleg. Próbaképpen cseréltem, a képeken látszik az állapota, a tömítésnél folyás is volt, egy lehetséges problémaforrással (remélhetőleg) kevesebb.
Lehet, hogy én is rákérdezek a Denso árakra gyújtásalkatrészt tekintve  ::)
Nincs Angliában ismerős? Én azon gondolkodok, hogy ha kell, be lehetne hozatni talán.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Carina
« Válasz #19369 Dátum: 2012.03.03 15:39:28 »
Valami Positive Crankshaft Ventillation Valve - pozitív vezérműszellőztető szelep, a szívótorok és a szelepfedél közé teszik, a kartergáz visszavezetésre kerül. Marutiban is cserélhető, ha gond van vele, elvileg itt is mehet az olaj a motorba (mármint a szívótorokba). Vagyis a gáz viszi magával az olajat esetleg. Próbaképpen cseréltem, a képeken látszik az állapota, a tömítésnél folyás is volt, egy lehetséges problémaforrással (remélhetőleg) kevesebb.
Lehet, hogy én is rákérdezek a Denso árakra gyújtásalkatrészt tekintve  ::)
Nincs Angliában ismerős? Én azon gondolkodok, hogy ha kell, be lehetne hozatni talán.

Kis András kolléga, nemsokára jön hazafele ángélusföldről, azt írta korábban, hogy pár apróság még belefér a bőröndjébe....  :szemez:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19370 Dátum: 2012.03.03 15:42:39 »
Nem tudom potosan, de meg fogom nézni.  120-nál 2400 rpm, azt tudom.  Sacc/kb olyan 1300-1500 körül valahol.
Hát igen, ez a 6 sebességes váltó nagyon barátságos tud lenni.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19371 Dátum: 2012.03.03 15:45:49 »
Igen, mivel (2400/120)*70=1400  :flowers:
Na, a miénk meg 120-nál már 3000 fölött pörög.

A múltkor a haverom mercije a 7 sebességes 200-nál pörgött 3000-et. így könnyű halk autót gyártani. ;)
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19372 Dátum: 2012.03.03 15:48:38 »
Dani, gondolom, neked nyitott állapotban rohadt meg. Bár lehet zárt állapotban nem is tudna.(?)
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19373 Dátum: 2012.03.03 15:50:17 »
Ja, nekem meg azt csinálja a gépem, hogy lámpánál állok, és leejti az alapjáratot 500-600-ra. Olyan 2 másodpercre. Aztán vissza megy magától.
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #19374 Dátum: 2012.03.03 15:54:32 »
Kis András kolléga, nemsokára jön hazafele ángélusföldről, azt írta korábban, hogy pár apróság még belefér a bőröndjébe....  :szemez:
Köszi, ez jó ötlet, de lehet, hogy ez a PCV szelep is felesleges kiadás volt...de nekem most elvileg nem kell, remélem  :)
A sógorom meg még kint dolgozik szintén, bár nem tudom, rá lehetne-e venni ilyesmire  ::) :D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #19375 Dátum: 2012.03.03 15:56:14 »
Dani, gondolom, neked nyitott állapotban rohadt meg. Bár lehet zárt állapotban nem is tudna.(?)
Szerintem meg még lehet, hogy semmi baja sem volt, dehát ki tudja...az új is úgy lötyög, nyit-zár, minden.
Van még olajfolyás a blokkon, majd még utánanézek. Csal legyen barátságosabb időjárás, meg legyen időm rá.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #19376 Dátum: 2012.03.03 16:15:50 »
Peti!

Carina gázosításra van már sorozatengedély, vagy NKH-hoz kellett menned? Kicsit beszámolnál róla, ha szépen megkérlek? Mit fúrtak meg, milyen rendszer, mennyi volt, ilyenek...persze nálam távol van a megtérüléstől, de érdekelne azért (meg másokat is gondolom).

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19377 Dátum: 2012.03.03 17:42:52 »
Peti!

Carina gázosításra van már sorozatengedély, vagy NKH-hoz kellett menned? Kicsit beszámolnál róla, ha szépen megkérlek? Mit fúrtak meg, milyen rendszer, mennyi volt, ilyenek...persze nálam távol van a megtérüléstől, de érdekelne azért (meg másokat is gondolom).
Nincs a Carinára sorozat engedély, De ma már a sorozat engedélyest is az NKH-nál kell vizsgáztatni. Úgyhogy anni a különbség, hogy a meglévő engedélyes olcsóbb az tervkészítés díjával, ami 20ezer körül van.
Nekem 205 ezerért szerelték be AC STAG típusú. Erről azt kell tudni, hogy a lengyelek gyártják hozzá az elektronikát, amelyik ma a legkorszerűbb, mert a legtöbb beszabályozási lehetősége van. Remélem ez az előnyömre lesz a gázECU beállítására.
Pótkeréktartály. Alul megfúrták a szellőzőnek és a gázcsőnek, ami előre jön a motorhoz. A motortérben megfúrták a szívócsonkot, odakötötték be a gázinjektorokat. A párologtató Zavoli típusú, atz injektorokra nem emlékszem. A gázECU a motor eredeti ECU-jával kommunikál, onnan veszi az egyéb adatokat. (Lambdaszonda, léghőmérséklet mérő MAP szenzor.) Az átváltás autómatikus és kéz is lehet. nagyon hamar átvált nekem, ilyen időben 500 m körül, ha reggel indulok. A tartály elég kicsi, összesen 31 liter gáz fér bele.
Prius 2 - a mosolygós autó.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #19378 Dátum: 2012.03.03 18:15:12 »
Szia!

Az  PCV szelep mire jó? Mi volt a gond, ami miatt cserélted?
Én a márkaszervízben vettem a rotort. Ugyanolyan masszívot adtak, mint ami benne volt. Nem is volt olyan drága.

Néztem univerzálist lambdát is a Denso-nál, de a külföldik árak szerint nem sokkal lenne olcsóbb. A 0201-es direct fit, nem kell barkácsolni sem vele és kifejezettem az én Carinámhoz való. Ezért keresnék itthon egy helyet, ahol be lehet szerezni - külfödről nem szívesen rendelnék ilyesmit.
Véletlenül nem szegénykeverékes a motorod?

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #19379 Dátum: 2012.03.03 18:19:12 »
Köszi, ez jó ötlet, de lehet, hogy ez a PCV szelep is felesleges kiadás volt...de nekem most elvileg nem kell, remélem  :)
A sógorom meg még kint dolgozik szintén, bár nem tudom, rá lehetne-e venni ilyesmire  ::) :D
Nem akarlak elszomoritani, de biztos, hogy felesleges volt. Elég lett volna kimosni, az nem nagyon tud elromlani!