Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6767071 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Blacika

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Carina
« Válasz #19320 Dátum: 2012.02.29 19:51:00 »
Szia!
Mindenképpen japán gyártásúban gondolkozok. A nagyobb motort meg a kasztni mérete miatt néztem.Igazából egy kombi lenne az igazi de azt nem nagyon láttam a hirdetésekben csak a kisebbik motorral.Nekem egy kicsit kicsinek tűnik az 1,6-os?! Egyébként fogyasztásban mik a tapasztalatok 1,6 kontra 2,0 ?

Laci

Üdv Laci!

Jó a gondolat, mert a Carina-E a legjobb választás szerintem ha valaki a 90-es évek első felében gyártott autók között keresgél. Én a japán gyártásúakat ajánlom neked, már csak azért is mert azzal van hosszabb tapasztalatom és mert tartósabbnak, megbízhatóbbnak, magasabb gyártási minőségűnek tartják azokat, de 2 éve van a családban egy '98-as 2.0-ás Avensis is ami már angol gyártású és eddig az is bevált. Onnan tudhatod, hogy a kinézett példány japán-e, hogy "J" karakterrel kezdődik az alvázszám az angol gyártású meg "G"-vel. Nem tudom miért a 2.0 (3S-FE) motorokkal nézed, ha a magasosabb felszereltség miatt akkor értem, de ha szép állapotú autót találsz 1.6 (4A-FE) motorral, csak próbáld ki nyugodtan szerintem nem fogsz csalódni. Nekem a 115 lóerős változat van, és a menettulajdonságok szinte azonosak a 2.0-ás verzióval, igaz azért mert az enyémben nincs se klíma, se légzsákok, se ABS, se tetőablak, így viszont a kocsi súlya min. 120 kg-mal kevesebb mint a nagyobb motoros változaté. Munkámból eredően sok új autót kipróbálhatok és bátran mondhatom, hogy összehasonlítva azokkal még nem éreztem azt, hogy a Carina mennyire idejétmúlt lenne. Sőt...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Carina
« Válasz #19321 Dátum: 2012.02.29 20:04:23 »
Semmi baj sincsen az angolokkal. Vagy megfordítom: a japánok sem jobbak, mint az angolok.  Elég csak az olajfogyasztásra gondolni.
Ez a kérdés eléggé ki lett már itt vesézve korábban.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #19322 Dátum: 2012.02.29 20:14:29 »
Szia!
Mindenképpen japán gyártásúban gondolkozok. A nagyobb motort meg a kasztni mérete miatt néztem.Igazából egy kombi lenne az igazi de azt nem nagyon láttam a hirdetésekben csak a kisebbik motorral.Nekem egy kicsit kicsinek tűnik az 1,6-os?! Egyébként fogyasztásban mik a tapasztalatok 1,6 kontra 2,0 ?

Laci

Hát a fogyasztást ne tőlem kérdezd, nem vagyok fogyasztásbajnok mert nem bírom ki idegekkel a tötyörgést, hiába drága a benya. Inkább intervallumot mondok: 6.1től 12ig (L/100km), de ez nekem jó érték, az 1.4-es Astra is ennyit evett. A 6.1 az nekem nagyon ritkán jön össze, de pl autópálya tartósan 110km/órával kivitelezhető. A 2.0-ás motorút sem tudom összehasonlítani korrektül mert nekünk az automata váltós ami szerintem +1.5 liter kb. mint a manuális. Ha fogyasztásra mész szerintem az 1.6-os egy literrel kevesebbet kér, de majd a többiek pontosítanak.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Blacika

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Carina
« Válasz #19323 Dátum: 2012.02.29 20:25:49 »
Nekem csak jó tapasztaltaim voltak a japán autókkal.Az angol valahogy nem szimpi. De ez persze még változhat,akár egy Carina képében.  ::)

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #19324 Dátum: 2012.02.29 20:37:28 »
A 12 literes fogyasztásra is találtam autópályás példát  :lol:
Toyota Carina E top speed on German autobahn '10
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Blacika

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Carina
« Válasz #19325 Dátum: 2012.02.29 20:53:30 »
Átfutottam a hirdetéseket most belevéve az 1,6-os modelleket is,ebből már van kínálat. Mi a különbség a 106 és a 116 LE változat között. Még kombiban is találtam a gyengébbik motorral felszereltet.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #19326 Dátum: 2012.02.29 21:09:11 »
Sziasztok!

Néhány hónap múlva műszakis lesz a szekér (1.6 1994), lesz rajta mit csinálni, ezért már előtte szeretném összegyűjtögetni az alkatrészeket, egy-két dolgoz apránként megcsináltatni. Ebben szeretnék néhány tanácsot kérni.

- Első féktárcsák. Még a gyári van fent. :D Milyen márkát javasoltok? Esetleg konkrét cikkszám is jöhet, mert elég sokfélét találtam felőle.
- Fékbetét: szintén melyik márka?
- váltóolaj. Korábban láttam, hogy a Castrol TAF-X -et tették bele többen. Mik a tapasztalatok vele?
- vezérműszíj. Jelenleg nippartos van benne, elment 80ezret. Érdemes más típust választani?
- feszítőgörgő. Hát az előző cserekor ez nem lett cserélve, szóval kb 160ezer van benne. Gondolom érdemes cserélni?
- hátsó ívek: vannak különböző javító-elemek, melyik márkát érdemes választani?

Valószínűleg lesz még, de most hirtelen ennyi jutott eszembe.  :)
Köszi a válaszokat előre is.

hy
Tárcsák, betétek kopottak?

Én Taf-x-et, tettem bele,  másnak is bejött, csak ne legyen hamisitott!
A vezérmüszijból  a Mitsuboshi a gyári, viszont lint bebizonyosodott a szelepeket nem érik el a dugók szijszakadáskor, tehát valami kedvezö áru szijat vegyél. Mondjuk nem drága, a feszitö az inkább. KOYO, SNR, INA, de nem made in egyiptombol!
100 Eként cserés.

Javitóiv tökmindegy...


Blacika
Mi egy angol 1.6-osat vettünk, igaz rendszeresen karbantartottat!!, eddig több mint egy év alatt csak pozitivum, semmi hiba, 6-7 literes fogyasztás, ha kell oda lehet pirittani más tipusoknak is! :D

A japák Carinák ellen az szól, hogy kilágyul a dugattyugyürü és olajevös lesz. Angolokban ez már nincs, illetve duplalégzsák abs.
Persze nyilvák egy tip top japo, mint egy lelakott angol.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #19327 Dátum: 2012.02.29 21:14:53 »
igen, van szegénykeverékes változata az 1.6-os motornak.
Megkerestem neked ezt a netes cikket, hátha még nem olvastad:

http://totalcar.hu/tesztek/2011/07/23/paraszt-tetris_egy_megbizhato_autoban/2/#szoveg

Érdemes a népítéletet is olvasgatni a vásárlás előtt:

http://nepitelet.hu/autok/toyota/carina_e_1992/
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Blacika

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Carina
« Válasz #19328 Dátum: 2012.02.29 21:40:55 »
Kezdek meginogni japán vagy inkább angol?  :hmmmm:

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #19329 Dátum: 2012.02.29 21:51:29 »
Kezdek meginogni japán vagy inkább angol?  :hmmmm:

Ismered a nepperek mottóját: Öreg használt autónál állapotot veszünk! :yes:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Danee90

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 303
  • UrnaDealer
Re:Carina
« Válasz #19330 Dátum: 2012.02.29 22:20:46 »
Szerintem mindegy, hogy japán vagy angol mind kettőnek vannak hibáik és ha gondos a tulaj akkor azokat ki tudja javítani(időben észreveszi), persze az apró rejtett dolgok mindig a megvétel után jönnek ki. Spec én japánt hajtok, de ha angol lenne azt is ugyan olyan hozzá állással hajtanám mint most a japánt.

FUBA fékeknek tudom javasolni a GTI carina féktárcsás rendszerét, aszem majdnem hasonló mint a korabeli celica-é, gondolkodtam rajta én is de feleslegesnek tartottam. Már nem vezetek olyan styleba mint egy éve :)

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
Re:Carina
« Válasz #19331 Dátum: 2012.02.29 22:30:09 »
Szia!
Nekem ugyan Angol Carinám van, de ez kis odafigyeléssel és lelkesedéssel teljesen jó. A felszereltsége a GLI változatnak jobb, de azok közt is van eltérés. A Japán típusokat csak a találkozókról ismerem, de én is a lágyabb gyűrűkről hallottam náluk mint típus hiba. Inkább az adott gép állapotára érdemes figyelni, de az Angolokban a dupla légzsák feltétlenül előnyösebb ami ráadásul már SRS rendszerű (soha se keljen). A Japánokban nincs is kontroll lámpájuk . A fogyasztás nekem volt már 6,2l is de télen átlagban 7,5-7,8 l. tavasztól őszig kb. 7 l. Az elöző tulajnál állítása szerint 9-10l-t evett. Én nagyon figyelek a fogyasztásra. Ez külön hobbim... :D
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #19332 Dátum: 2012.02.29 22:43:20 »
FUBA fékeknek tudom javasolni a GTI carina féktárcsás rendszerét, aszem majdnem hasonló mint a korabeli celica-é, gondolkodtam rajta én is de feleslegesnek tartottam. Már nem vezetek olyan styleba mint egy éve :)

Igen, tudtommal is a Carina GTI-on gyárilag a Celica GT féke van azért keresek pont olyat, mert ugye a Carina GTI olyan ritka mint a fehér holló.
Most van egy jó ajánlatom 2 vadi új féknyeregre ami a Celica turbó-ra való ami két munkahengeres szemben a GT egy munkahengeres féknyergével, viszont az első féktárcsa mérete meg ugyan az a turbónak meg a GT-nek:
- Front Brake Discs: Diameter:277mm, Thickness: 25mm, Height: 46,2mm, Center Bore: 54mm
A hátsó féket lesz szerintem nehezebb tárcsafékesre átalakítani mert nem tudom, hogy kell-e majd a tengelycsonkot is cserélni.
Majd kitanulom a módját aztán a fórumosok örülhetnek.

Én a cserét nem tartom feleslegesnek, a tuning-nál mindig azzal kezdem, aztán a futómű stb...
Irigyellek, hogy letetted a régi vezetési stílusod, én sajnos állandó visszaeső vagyok.
Próbáltam kiélni magam az autós nyílt napokon de az idén 3x-ára emelt díj megint csak távol fog tartani a Hungaroringtől.
Családi esemény miatt lemaradok a Totalcar Trackday 2012-ről is sajna ami a Slovakiaringen lesz de már be is telt a létszám.

Akit egyszer a benzingőz megcsap, az nem szabadul...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #19333 Dátum: 2012.03.01 00:01:51 »
Sziasztok!

Néhány hónap múlva műszakis lesz a szekér (1.6 1994), lesz rajta mit csinálni, ezért már előtte szeretném összegyűjtögetni az alkatrészeket, egy-két dolgoz apránként megcsináltatni. Ebben szeretnék néhány tanácsot kérni.

- Első féktárcsák. Még a gyári van fent. :D Milyen márkát javasoltok? Esetleg konkrét cikkszám is jöhet, mert elég sokfélét találtam felőle.
- Fékbetét: szintén melyik márka?
- váltóolaj. Korábban láttam, hogy a Castrol TAF-X -et tették bele többen. Mik a tapasztalatok vele?
- vezérműszíj. Jelenleg nippartos van benne, elment 80ezret. Érdemes más típust választani?
- feszítőgörgő. Hát az előző cserekor ez nem lett cserélve, szóval kb 160ezer van benne. Gondolom érdemes cserélni?
- hátsó ívek: vannak különböző javító-elemek, melyik márkát érdemes választani?

Valószínűleg lesz még, de most hirtelen ennyi jutott eszembe.  :)
Köszi a válaszokat előre is.

Hi!

Már régen voltál erre. Nemrég cseréltem én is féktárcsákat+betéteket, Japanparts lett, úgy hallottam, hogy normális minőségűek, és ára sem volt rossz (9000Ft körül volt tárcsa is betét is).
Váltóolaj is most volt cserélve, toyota genuine ment bele, nagy különbséget nem érzek.
Vezérműszíjből Gates biztos jó, feszítő görgőt mindenképp kell cserélni.

Illetve kérdeznék egyet, még régebben írtad, hogy cseréltetted a gyújtáselosztót,rotort, kábeleket gyárira. Ez mit jelent? Milyen márkájúak lettek, illetve miért kellett cserélni? Milyen tünetei voltak.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19334 Dátum: 2012.03.01 11:55:19 »
... Már nem vezetek olyan styleba mint egy éve :)
Öregszel, vagy a benzinár? :lol:
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.01 11:58:24 írta lp »
Prius 2 - a mosolygós autó.