Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6767134 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10280
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #19335 Dátum: 2012.03.01 12:35:41 »
Üdv!

Pécsi márkaszervizben megrendelve a PCV  szelep (5600+ÁFA) és az alatta levő tömítés (1100+ÁFA).

Kíváncsi leszek, olajozódik-e majd a 3-as hengerem (mert még valamelyest igen), mert ha nem, akkor nem gyűrűlágyulás van, ahogy elhangzott már többször.
Viszont eddig is már kevesebb olaj fogy, mint anno (800 km van benne november óta...tehát még mérés van, de látszik valami azért).

Danee90

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 303
  • UrnaDealer
Re:Carina
« Válasz #19336 Dátum: 2012.03.01 13:16:28 »
Öregszel, vagy a benzinár? :lol:

is-is, meg néha jó úgy vezetni, hogy élvezem az utat míg megyek suliba vagy éppen onnan jövök haza :)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Carina
« Válasz #19337 Dátum: 2012.03.01 13:42:02 »
is-is, meg néha jó úgy vezetni, hogy élvezem az utat míg megyek suliba vagy éppen onnan jövök haza :)
Egyértemű, hogy öregszel, nem vitás.  :D

Nálam annó a Trabi általában 3/4 fordulaton üzemelt konstans módon.  :yes: ;)
Akkoriban a 26 ló és a doboz a fejem felett elég volt a csajozáshoz.  :devil: :devil:  (ja nem apuka kocsija volt, hanem saját)

Mostanában az utazó az engedélyezett sebesség +10%.  Ha nagyon ráérek, akkor "dalolós negyedik" (aki nem tudja, miről írok: ez kb. 60-70 a Carinában) tempóban hatodikban krúzolgatok.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Re:Carina
« Válasz #19338 Dátum: 2012.03.01 16:15:58 »
Idézetet írta: kamikaze
hy
Tárcsák, betétek kopottak?

Én Taf-x-et, tettem bele,  másnak is bejött, csak ne legyen hamisitott!
A vezérmüszijból  a Mitsuboshi a gyári, viszont lint bebizonyosodott a szelepeket nem érik el a dugók szijszakadáskor, tehát valami kedvezö áru szijat vegyél. Mondjuk nem drága, a feszitö az inkább. KOYO, SNR, INA, de nem made in egyiptombol!
100 Eként cserés.

Javitóiv tökmindegy...


Szia!

A tárcsák mint írtam még gyáriak, ami nem lenne baj, csak már ment néhány km-t. :D Ezzel együtt már a megengedett minimális vastagságot is átléptem 1,5mm-rel. A betétek még elmennének, de új tárcsához új betét.
Vezszíjból szetem megtartom a nippartost, ahogy a gögőből is, mert legutóbb a nippartos dobozban a gyári KOYO lapult. Igaz annak már jópár éve.
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Re:Carina
« Válasz #19339 Dátum: 2012.03.01 16:31:18 »
Idézetet írta: netferry
Hi!

Már régen voltál erre. Nemrég cseréltem én is féktárcsákat+betéteket, Japanparts lett, úgy hallottam, hogy normális minőségűek, és ára sem volt rossz (9000Ft körül volt tárcsa is betét is).
Váltóolaj is most volt cserélve, toyota genuine ment bele, nagy különbséget nem érzek.
Vezérműszíjből Gates biztos jó, feszítő görgőt mindenképp kell cserélni.

Illetve kérdeznék egyet, még régebben írtad, hogy cseréltetted a gyújtáselosztót,rotort, kábeleket gyárira. Ez mit jelent? Milyen márkájúak lettek, illetve miért kellett cserélni? Milyen tünetei voltak.

Halihó!

Nézegetem ezeket a féktárcsákat. Nagyon nagy a szórás árban. Vannak a 10ezer körüliek és vannak a 22-25ezer közöttiek. Lehet, h kérek árajánlatot a márkaszervízből is; hátha. Szóval az olcsó lehet jó, de általában nem szokott az lenni.

Gyújtás. Gyűrűzés után elég sz*r volt az autó. Valszeg beázott az alapos motormosás után. Viszont a szárítás már nem segített. Első körben dobtak bele vmi trafót és kondit, sajnos nem láttam milyen, de lehet, h vmi vacak. Ez után sem javult meg teljesen, ezért kicseréltem a kábelt és a rotort (mindegyik viseltes volt már) gyárira. Hogy éppen akkor ki volt a gyári beszállító azt nem tudom. De mindegyik rendes gyári csomagolásban volt. Az elosztófedél BOSCH lett végül (bár ezt is gyárinak adták el, csak nem a márkaszervízben), mert azt kaptam meg "akciósan". Azért cseréltem, mert a közepén lévő kis (talán) grafitrúd el volt törve és nem érintkezett teljes felületen. Sajnos azóta sem teljes az "életem", most trafóra és kondira gyúrok, ill. lambdaszondára. Az van, hogy a kocsi nem megy úgy ahogy korábban. Nem egy nyomatékbomba, de ez amit most művel alacsony fordulaton az elég harmatos. Mindennek tetejében a jó kis fogyazstásomnak annyi. Átlagban 1-1,5L-el eszik többet. Ami a mai árak mellett mocskosul sok. Szóval ez van.
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19340 Dátum: 2012.03.01 16:40:18 »
is-is, meg néha jó úgy vezetni, hogy élvezem az utat míg megyek suliba vagy éppen onnan jövök haza :)
Milyen messze van a sulid?
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19341 Dátum: 2012.03.01 16:44:36 »
...  Ha nagyon ráérek, akkor "dalolós negyedik" (aki nem tudja, miről írok: ez kb. 60-70 a Carinában) tempóban hatodikban krúzolgatok.
Mennyit forog a motorod 70-nél 6.-ban?
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19342 Dátum: 2012.03.01 16:52:25 »
Az autózás élvezetének művészete:
Különbséget tenni aközött, hogy lassan megyek, mert minden egyes kilométert megélek, vagy mert lassan megyek, hogy keveset fogyasszon.
Különbséget tenni aközött, hogy gyorsan megyek, mert élvezem a lóerőt, vagy mert oda kell érjek időre.

A lényeg, hogy minél többet a vezető válassza meg melyik mellett dönt.

Ahogy Zorán énekelte vagy 40 éve:

"Hát minek törjük össze kezünk, lábunk
Ha már menet közben ülhetünk
Kár, hogy alig-alig vesszük észre
Hogy már nem megyünk, csak érkezünk"
Prius 2 - a mosolygós autó.

Danee90

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 303
  • UrnaDealer
Re:Carina
« Válasz #19343 Dátum: 2012.03.01 17:57:53 »
Milyen messze van a sulid?

45km, szóval naponta 90km belemegy a gépbe. Plusz 2-3 ha hazafele édesanyám rám csörög, hogy mennyek be a teszibe pár dologért. Kivétel a péntek aznap nincs órám :)

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19344 Dátum: 2012.03.01 19:58:10 »
45km, szóval naponta 90km belemegy a gépbe. Plusz 2-3 ha hazafele édesanyám rám csörög, hogy mennyek be a teszibe pár dologért. Kivétel a péntek aznap nincs órám :)
Azért ez szép távolság minden napra.
Én most beszereltettem a gázt. Azzal olcsóbb.
Prius 2 - a mosolygós autó.

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re:Carina
« Válasz #19345 Dátum: 2012.03.02 09:26:43 »
Azért ez szép távolság minden napra.
Én most beszereltettem a gázt. Azzal olcsóbb.

Csak rászántad magad a gázosításra? Ha jól emlékszem kb 1 éve nézegetted az enyémben, hogy mekkora a palack.
Mennyire jön ki neked a fogyasztás gázból?
Nekem napi 90km ingázással 9 és 10 liter között volt a régi motorral. Ha minden igaz hétvégén már készre tudom szerelni, motorcsere után, esetleg a lambda szonda szivathat még, de gáznál annak úgysincs nagy szerepe. Kíváncsi leszek, hogy a jó motorral lejjebb tudom-e szorítani.

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #19346 Dátum: 2012.03.02 14:32:48 »
üdv srácok!

tegnap este kicseréltem az izzókat a fényszórókban, és jobb oldalt kivettem a tágulási tartályt, hogy jobban hozzáférjek. ekkor láttam, hogy van a tartály alatt 2 csatlakozó vég, ami csak úgy lóg a semmibe. ezek mik lehetnek vajon? esetleg motoros fényszóró csatlakozói? benne van gyárilag a kábel, csak a fényszóró nem olyan? én csak erre tudtam hirtelen gondolni.
illetve még lenne olyan kérdésem, hogy 92/12 évjáratú, 3S-FE, 2.0 (GLi) motornál, mi lehet a 14-es hibakód? ugye nem turbófeltöltő hiba... :) valami gyújtással kapcsolatos dolog, de nem vettem észre semmi különöset. szerintem egy régről benne maradhatott kód lehet. csak tudni szeretném, mi okozhatja, mert akkor megnézzük. valakinek van ötlete?
köszi előre is!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #19347 Dátum: 2012.03.02 17:25:34 »
üdv!

A 2 csatlakozó fényszórómagasság állitásé, klímáé vagy valami másé lehet  :tt2: .

A 14-es hibakódra ezeket találtam:

- Nincs visszaigazoló jel (IGF) a gyújtásmodulból.
- Szárnyas légáramlás szenzor (AFS) vagy AFS áramkör
- Gyujtás szignál az erősítőről

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #19348 Dátum: 2012.03.02 21:56:36 »
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #19349 Dátum: 2012.03.02 22:05:58 »
köszönöm, de mint írtam, tudom, hogy gyújtással kapcsolatos, már átnéztem a kódokat... de mivel nem tapasztalok semmi problémát a gyújtással, így nem tudom, hogy kéne diagnosztizálni. mit mérjek, hogyan, minek milyen névleges értéken kellene lennie, stb. ilyenre nincs valami részletesebb szervizkönyv esetleg?