Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6767082 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Re:Carina
« Válasz #19380 Dátum: 2012.03.03 18:28:18 »
Véletlenül nem szegénykeverékes a motorod?
Szia!
Nem, nem szegénykeverékes.
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Carina
« Válasz #19381 Dátum: 2012.03.03 18:28:22 »
OFF 
Sziasztok Carinások! Ha esetleg még nem értesültetek volna, április 27-29. dátumra szervezzük az idei tavaszi Toyota találkozót.
Az általános topicban bővebben olvashattok róla, itt csak annyit, hogy a Bükkben, Szentléleken lenne a helyszín. Természetesen családdal, hosszú hétvégében kell gondolkodni.

Jövő hét végéig kell visszajelezzek a foglalással kapcsolatban, gondoljátok át és gyertek minél többen! ON ;-):-)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10280
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #19382 Dátum: 2012.03.03 19:26:42 »
Köszi az infót Peti!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10280
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #19383 Dátum: 2012.03.03 19:27:48 »
Nem akarlak elszomoritani, de biztos, hogy felesleges volt. Elég lett volna kimosni, az nem nagyon tud elromlani!
Hát ez meglehet, de a tömítés mindenképpen készen volt. Legrosszabb esetben van egy tartalék PCV szelepem ;)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10280
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #19384 Dátum: 2012.03.03 19:28:32 »
Véletlenül nem szegénykeverékes a motorod?
Nekem is ezt dobja a toyodiy-en, és nem szegénykeverékes  ::)

sanka

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Carina
« Válasz #19385 Dátum: 2012.03.03 22:21:15 »
Ja, nekem meg azt csinálja a gépem, hogy lámpánál állok, és leejti az alapjáratot 500-600-ra. Olyan 2 másodpercre. Aztán vissza megy magától.
               


Szia! Az enyém is szokott ilyet csinálni! Tudja valaki,hogy miért?

« Utoljára szerkesztve: 2012.03.03 22:25:27 írta sanka »

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
Re:Carina
« Válasz #19386 Dátum: 2012.03.04 06:09:57 »
Ja, nekem meg azt csinálja a gépem, hogy lámpánál állok, és leejti az alapjáratot 500-600-ra. Olyan 2 másodpercre. Aztán vissza megy magától.
Most már kíváncsi vagyok mi a megoldás. Nekem is csinálta, nem tudom lényeges e de az enyém 3SFE. Nálam csak nyáron csinálta, azóta pedig más okból, de kitakarítottam az alapjárati motort és cseréltem a motor, hőfok szenzorát. Kíváncsi vagyok melegben is fog e ingadozni.  :?:
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #19387 Dátum: 2012.03.04 08:41:39 »

A zajszigetelésről:
Ha tényleg érdekel, akkor sorra vehetjük, de most szólok, hogy hosszú lesz...

Ez egy - folyamatosan - folyamatban lévő project.  Már érintette a motorháztetőt, tűzfalat, a tetőt, a kaszni alját, csomagteret, ajtókat, kerékjáratokat: lényegében már többször szétszedtem szegénykét, de mindannyiszor halkult. Családom, barátaim nem titkolták a véleményüket a ráfordított időről, amíg bele nem ültek. Azóta ők is elcsöndesedtek  :D

De a leglátványosabb  - hallványosabb - a motorháztető kibélelése volt. Nem bonyolult, nem drága, és nagyon sokat számít.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #19388 Dátum: 2012.03.04 08:45:50 »

Mivel béleltél és milyen szinten?

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #19389 Dátum: 2012.03.04 08:54:12 »
Szia!
Nem, nem szegénykeverékes.

Akkor szerencséd van, mert abba 80 egy szonda!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #19390 Dátum: 2012.03.04 08:56:42 »
Köszöntünk!!

Én minden tapasztalatodra kiváncsi vagyok! :D
XADO olajat használok, és egy kicsit nagy a menetzaj, minél gyorsabban haladok!
Kartergázod mennyi szemre? Kopott motonál van nagyobb értelme a leválasztónak.

Én a Xadóból előírásszerűen három tubust nyomtam bele, a boltban azt monták, hogy az olaj inkább a kialakult cermet réteg későbbi javításához jó, kb. egy adagnak felel meg.  A kezdetben kétkedő sógorom a Corollájába is olaj+két tubust használt. Én aztán tettem a váltóba is, mert 1-2-3-4-ben hangos volt, rükvercet kértszer kellet kapcsolnom, illetve hidegen nehézkes volt. Most csuklóból megy a váltás télen is, (sk. könyöklő lehetővé teszi) hangja egyáltalán nincs.
Illetve tettem még a szervóba is, inkább csak megelőző szándékkal - nem tudná valaki megmondani, hogyan kell a szervóolajat leereszteni? Félek, hogy azzal a 22-es csavarral, amit nem tudok megmozdítani :no:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #19391 Dátum: 2012.03.04 09:11:46 »
Mivel béleltél és milyen szinten?

Mivel béleltél és milyen szinten?

NDA Ecorubber a neve, tk. vulkanizát gumiőrlemény.
http://www.belhazykft.hu/index.php/hangszigeteles/59-nda-ecorubber
Ezt formáztam a merevítők közé. Ragasztás egyszerűen palmatexel. Sajna nincs róla fényképem, mert erre még ráragasztottam egy 2 cm vastag alu kasírozott polifoam lemezt. A tűzfalon is ezt használtam. Szépnek ocsmány, de működik  :yes: Városban semmi hangja nincs, a  ventilátor 1-es fokozatát hallani. Futóműzaj nincs, 110-től a szélzaj jön meg, amivel egyelőre nem tudok mit kezdeni.
De most egy utólagos motorbélelésen gondolkodom

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #19392 Dátum: 2012.03.04 09:31:03 »
Azért a motorbéleléssel csak óvatosan, mert nagyon izzadni fog a motor!
Szervora olvass vissza, leirtuk párszor!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #19393 Dátum: 2012.03.04 09:45:58 »
Én Xado olajat használok, ami adalékolt, kompressziót mértem, majd jövőre beszámolok!

Én sajnos nem mértem előtte sem és azóta sem, pedig érdekelne. Előrebocsátom, hogy kétkedve fogadom a gyártó-forgalmazó oldalán lévő élménybeszámolókat, de most már tudom, hogy mi a helyzet.  Akkor határoztam el magam, mikor egy nógrádi kiránduláson csak kettesben küzdötte fel magát egy nem akármilyen emelkedőn. Egy év múlva ugyanott, ugyanolyan körülményekkel 5-ben vígan felrohant.
Amit tudok, hogy kb. 200-300-al kisebb fordulaton megy minden sebességben, mint előtte. Most 90: 2500, 120: 3500 - 195/60-as 15 collos kerekeken. Rugalmasság 80-120: 15.5 mp.
Szerintem ez már közelít a gyári értékekhez. A 10w40-es Eneosból, amibe tettem, semmit nem evett. Értsd: ugyanúgy maxon volt a nívó 10000km után, amikor lecseréltem (tudom, persze, közben benzinnel hígult). Most 5w40-es Xado cityline van benne, kicsit zajosabbnak tűnik (nyitott motorháztetőnél), és 8000km után félállásban van a nívópálca. De vsz ennél maradok, mert az eredeti fogyim jelentősen csökkent (Eneos 7.2 vegyes nyáron, most 6.5 - amikor megvettem, 8.5 volt -; 10 télen, most 7.5 - ez azonban a hűtő felét takaró kartonlapon is múlt).
És persze csendesebb, de ez már több összetevőtől függ. Egy "negatívum": télen nem akart bemelegedni, de a kartonlap csodákra képes :lol:
Persze kellett hozzá egy alapos fojtószelep-szívócső tisztítás, mert szegény saját dzsuvájában fürdött. Az előző gazdák rá se bagóztak   :no:
Amikor megvettem, lámpánál többször lefulladt. Az olajleválasztó azonban ezen is segített. Ami azt is megmutatta, hogy hova lesz az olaj egy része: a kanniszterben kb. 3dl lötty jött át a PCV szelepen: ennyit nem égetett el a motor.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #19394 Dátum: 2012.03.04 09:51:34 »
Azért a motorbéleléssel csak óvatosan, mert nagyon izzadni fog a motor!

Nem kell tőle félni: a hűtést a vízkör végzi, s a Carina hűtőrendszere abszolút túl van méretezve. Többszörösen tesztelt: pl. Bihar hegység nyáron +35 fok, 16 km felfelé szerpentinen 5 felnőtt+csomagok végig 2-esben (a tönkrement makadámút miatt). no problem. Csak a karaván gyenge láncszeme miatt (egy amcsi v6-os) kellett pihenni közben. Pedig akkor még csak a klíma ventilátora volt bent.