Én Xado olajat használok, ami adalékolt, kompressziót mértem, majd jövőre beszámolok!
Én sajnos nem mértem előtte sem és azóta sem, pedig érdekelne. Előrebocsátom, hogy kétkedve fogadom a gyártó-forgalmazó oldalán lévő élménybeszámolókat, de most már tudom, hogy mi a helyzet. Akkor határoztam el magam, mikor egy nógrádi kiránduláson csak kettesben küzdötte fel magát egy nem akármilyen emelkedőn. Egy év múlva ugyanott, ugyanolyan körülményekkel 5-ben vígan felrohant.
Amit tudok, hogy kb. 200-300-al kisebb fordulaton megy minden sebességben, mint előtte. Most 90: 2500, 120: 3500 - 195/60-as 15 collos kerekeken. Rugalmasság 80-120: 15.5 mp.
Szerintem ez már közelít a gyári értékekhez. A 10w40-es Eneosból, amibe tettem, semmit nem evett. Értsd: ugyanúgy maxon volt a nívó 10000km után, amikor lecseréltem (tudom, persze, közben benzinnel hígult). Most 5w40-es Xado cityline van benne, kicsit zajosabbnak tűnik (nyitott motorháztetőnél), és 8000km után félállásban van a nívópálca. De vsz ennél maradok, mert az eredeti fogyim jelentősen csökkent (Eneos 7.2 vegyes nyáron, most 6.5 - amikor megvettem, 8.5 volt -; 10 télen, most 7.5 - ez azonban a hűtő felét takaró kartonlapon is múlt).
És persze csendesebb, de ez már több összetevőtől függ. Egy "negatívum": télen nem akart bemelegedni, de a kartonlap csodákra képes
![LOL :lol:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/21_kacag.gif)
Persze kellett hozzá egy alapos fojtószelep-szívócső tisztítás, mert szegény saját dzsuvájában fürdött. Az előző gazdák rá se bagóztak
![no :no:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/no.gif)
Amikor megvettem, lámpánál többször lefulladt. Az olajleválasztó azonban ezen is segített. Ami azt is megmutatta, hogy hova lesz az olaj egy része: a kanniszterben kb. 3dl lötty jött át a PCV szelepen: ennyit nem égetett el a motor.