Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6767072 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #19350 Dátum: 2012.03.03 10:17:39 »
Ami felmerült még a vízhőfok. Pár perc után ahogy picit melegszik a motor, kiakad legfelső állásban a hőfokjelző. 2 hőgombával is próbálkoztam, mindkettő rossz lenne? Mekkora kellene, hogy legyen az ellenállása hideg és meleg motornál?

Hello! Amikor két éve megvettem az enyémet, ugyanez volt a hibajelenség. Kicseréltem mindkét hőgombát, de semmi változás, Aztán visszaolvastam  a fórumon, és kiderült, hogy vsz. csak egy ellenállás rossz a műszerfalban. Könnyen leellenőrizhető: ha megkocogtatod a plexit, a mutató észhez tér, ha vársz pár percet: magától is.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #19351 Dátum: 2012.03.03 10:47:11 »
Sziasztok! Már két éve és húszezer kilométer óta olvasója vagyok a fórumnak, s nagyon sok értékes segítséget találtam csupán a hozzászólások végigolvasása során. Itt az ideje, hogy megosszam a saját  tapasztalataimat is, ha valakit érdekel esetleg az utólagos zajszigetelésről, olajleválasztó beépítéséről, hatásairól, Xado adalékok hatásairól tudok tájékoztatni. :yes:

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19352 Dátum: 2012.03.03 10:56:38 »
... esetleg az utólagos zajszigetelésről,....
:yes:

Üdv néked!
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19353 Dátum: 2012.03.03 11:03:36 »
... Ha jól emlékszem kb 1 éve nézegetted az enyémben, hogy mekkora a palack.
Mennyire jön ki neked a fogyasztás gázból?

Uff! Ez hogy is volt? Memória frissítést kérek!

Pont ma egy hete van bent. Eddig a következőket mértem: országúton 200 km távlatban 8,3 l/100 km. Max 110-es sebesség, de néhol kevesebb a települések miatt.
Tegnap voltam Pesten, óra szerint 140-nel odafelé (ez nekem GPS szerint 125) pont 10 liter/100 km. Én sokallom. A hazafele út egyenletes óraszerinti 120. délután megyek tankolni, akkor lesz eredményem. Meg összenézem a tavalyi benzines ilyen időszakos pályázást.
Amúgy nekem úgy tűnik jobban megy gázzal, egyenletesebb a járása a motornak és csendesebb egy picit. Viszont sokallom a fogyit.
Prius 2 - a mosolygós autó.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #19354 Dátum: 2012.03.03 11:10:28 »
Sziasztok! Már két éve és húszezer kilométer óta olvasója vagyok a fórumnak, s nagyon sok értékes segítséget találtam csupán a hozzászólások végigolvasása során. Itt az ideje, hogy megosszam a saját  tapasztalataimat is, ha valakit érdekel esetleg az utólagos zajszigetelésről, olajleválasztó beépítéséről, hatásairól, Xado adalékok hatásairól tudok tájékoztatni. :yes:
Köszöntünk!!

Én minden tapasztalatodra kiváncsi vagyok! :D
XADO olajat használok, és egy kicsit nagy a menetzaj, minél gyorsabban haladok!
Kartergázod mennyi szemre? Kopott motonál van nagyobb értelme a leválasztónak.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #19355 Dátum: 2012.03.03 11:51:40 »
Gyújtás. Gyűrűzés után elég sz*r volt az autó. Valszeg beázott az alapos motormosás után. Viszont a szárítás már nem segített. Első körben dobtak bele vmi trafót és kondit, sajnos nem láttam milyen, de lehet, h vmi vacak. Ez után sem javult meg teljesen, ezért kicseréltem a kábelt és a rotort (mindegyik viseltes volt már) gyárira. Hogy éppen akkor ki volt a gyári beszállító azt nem tudom. De mindegyik rendes gyári csomagolásban volt. Az elosztófedél BOSCH lett végül (bár ezt is gyárinak adták el, csak nem a márkaszervízben), mert azt kaptam meg "akciósan". Azért cseréltem, mert a közepén lévő kis (talán) grafitrúd el volt törve és nem érintkezett teljes felületen. Sajnos azóta sem teljes az "életem", most trafóra és kondira gyúrok, ill. lambdaszondára. Az van, hogy a kocsi nem megy úgy ahogy korábban. Nem egy nyomatékbomba, de ez amit most művel alacsony fordulaton az elég harmatos. Mindennek tetejében a jó kis fogyazstásomnak annyi. Átlagban 1-1,5L-el eszik többet. Ami a mai árak mellett mocskosul sok. Szóval ez van.

Ez a gyári alkatrész megfogalmazás mindenkinél más. Nekem azt jelenti, hogy attól a beszállítótól való a cucc, aki eredetileg is szállít(ott) a Toyota-nak. Annak van szerencséje akinek még tele van az autója ilyen alkatrészekkel, bár nem mindig van feltüntetve a márka. Nekem tele van Denso felirattal a motortér. Talán itt is Balázs lenne a kompetens :)
Lambdaszondád éppenséggel okozhat ilyen tüneteket. Ki kéne mérni milyen feszültség értékekkel dolgozik.
Olajfogyasztásod, hogy alakul a gyűrűzés óta? Gondolom már mentél több10ezer km-t.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10280
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #19356 Dátum: 2012.03.03 12:24:03 »
Sziasztok! Már két éve és húszezer kilométer óta olvasója vagyok a fórumnak, s nagyon sok értékes segítséget találtam csupán a hozzászólások végigolvasása során. Itt az ideje, hogy megosszam a saját  tapasztalataimat is, ha valakit érdekel esetleg az utólagos zajszigetelésről, olajleválasztó beépítéséről, hatásairól, Xado adalékok hatásairól tudok tájékoztatni. :yes:
Szia!
Örülök, hogy aktívvá válsz :)
Első körben a Xado adalékok hatásai érdekelnének, ha lesz rá érkezésed.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #19357 Dátum: 2012.03.03 12:48:38 »
Szia!
Örülök, hogy aktívvá válsz :)
Első körben a Xado adalékok hatásai érdekelnének, ha lesz rá érkezésed.

Én Xado olajat használok, ami adalékolt, kompressziót mértem, majd jövőre beszámolok!

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Re:Carina
« Válasz #19358 Dátum: 2012.03.03 12:49:05 »
Idézetet írta: netferry
Ez a gyári alkatrész megfogalmazás mindenkinél más. Nekem azt jelenti, hogy attól a beszállítótól való a cucc, aki eredetileg is szállít(ott) a Toyota-nak. Annak van szerencséje akinek még tele van az autója ilyen alkatrészekkel, bár nem mindig van feltüntetve a márka. Nekem tele van Denso felirattal a motortér. Talán itt is Balázs lenne a kompetens :)
Lambdaszondád éppenséggel okozhat ilyen tüneteket. Ki kéne mérni milyen feszültség értékekkel dolgozik.
Olajfogyasztásod, hogy alakul a gyűrűzés óta? Gondolom már mentél több10ezer km-t.
Alkatrész: igen igazad van. PL. mint említettem a feszítőgörgő Nipparts néven fut, de ugyanaz a KOYO csapágy van benne, mint ami a gyárban belekerült. Amúgy a gyújtókábel és a rotor úgy "gyári", hogy márkaszervízből vásároltam. A rotoron rajta van, hogy denso, de a kábel nem az, valami fura japán neve van. :D

Olajfogyasztás: a gyűrűzés után átváltottam teljesen szintetikus olajra; Eneos 5w-40-re. Azóta mentem vele kb 60ezret. Mindig 10ezrenként cserélem le az olajat és az a tapasztalatom, hogy olyan 8500km-es futás után kezd fogyni egy kicsit, addig semmi. Az összes fogyás 10000km-en kb 3-5 deci. Jellemzően autópályán használom, 130-140-es utazóval. :D Emelett kevés város és országút.
Már többször leírtam, így csak emlékeztetőül: gyári (márkaszervízből vásárolt) gyűrűk, szelepszárszimmering és hengerfejtömítés lett beleapplikálva. Maga a művelet sikeres volt, mert a korábbi 1L/1000km-es olajfogyasztás gyakorlatilag megszűnt. A gond csak az, hogy kaptam cserébe más problémát. Ezeket szeretném most orvosolni, ha már úgyis műszakis lesz a szekér. Amúgy megtartom, mert ilyen autóm úgysem lesz soha többet, hacsak nem nyerek a lottón.  :D
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #19359 Dátum: 2012.03.03 12:57:28 »
kavarc!
Privátot elolvastad?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10280
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #19360 Dátum: 2012.03.03 13:20:34 »
Alkatrész: igen igazad van. PL. mint említettem a feszítőgörgő Nipparts néven fut, de ugyanaz a KOYO csapágy van benne, mint ami a gyárban belekerült. Amúgy a gyújtókábel és a rotor úgy "gyári", hogy márkaszervízből vásároltam. A rotoron rajta van, hogy denso, de a kábel nem az, valami fura japán neve van. :D

Olajfogyasztás: a gyűrűzés után átváltottam teljesen szintetikus olajra; Eneos 5w-40-re. Azóta mentem vele kb 60ezret. Mindig 10ezrenként cserélem le az olajat és az a tapasztalatom, hogy olyan 8500km-es futás után kezd fogyni egy kicsit, addig semmi. Az összes fogyás 10000km-en kb 3-5 deci. Jellemzően autópályán használom, 130-140-es utazóval. :D Emelett kevés város és országút.
Már többször leírtam, így csak emlékeztetőül: gyári (márkaszervízből vásárolt) gyűrűk, szelepszárszimmering és hengerfejtömítés lett beleapplikálva. Maga a művelet sikeres volt, mert a korábbi 1L/1000km-es olajfogyasztás gyakorlatilag megszűnt. A gond csak az, hogy kaptam cserébe más problémát. Ezeket szeretném most orvosolni, ha már úgyis műszakis lesz a szekér. Amúgy megtartom, mert ilyen autóm úgysem lesz soha többet, hacsak nem nyerek a lottón.  :D
Szia!
Nagyságrendileg meg tudnád mondani az áraikat is?
Most tettem bele a márkaszervizes PCV szelepet tömítéssel. A tömítés teljesen ugyanaz, mint ami benne volt (és megkövült), a szelepet más gyártotta.
Meglátom, változik-e tőle valami.
Képek:
http://kepfeltoltes.hu/view/120303/pcv_hely_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120303/pcv_r_gi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120303/pcv_t_m_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120303/K_p0263_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/120303/pcv2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Re:Carina
« Válasz #19361 Dátum: 2012.03.03 13:32:30 »
Idézetet írta: vd1234
Szia!
Nagyságrendileg meg tudnád mondani az áraikat is?
Most tettem bele a márkaszervizes PCV szelepet tömítéssel. A tömítés teljesen ugyanaz, mint ami benne volt (és megkövült), a szelepet más gyártotta.
Meglátom, változik-e tőle valami.

Szia!
Sajna forintra nem tudom pontosan, mert nem tegnap volt, ill. nem találom a számlákat, de nagyságrendileg ezek voltak:
Gyűrű: 40ezer
Szszszimmering (16db): 16ezer
Hengerfejtömítés: 12ezer.

Te mit tettél bele az autóba, és mi volt a baj? Nem követtem az eseményeket...

Más. Sikerült több katalógusból összekukáznom a Carinámba való lambdaszonda típusát.
DENSO DOX-0201
Tudja valaki, hogy hol lehetne hozzájutni? Sajna a gugli nem dobott túl sok találatot.
köszi
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.03 13:34:58 írta kavarc »
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10280
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #19362 Dátum: 2012.03.03 14:21:25 »
Köszi az infót!
...
Te mit tettél bele az autóba, és mi volt a baj? Nem követtem az eseményeket...

Más. Sikerült több katalógusból összekukáznom a Carinámba való lambdaszonda típusát.
DENSO DOX-0201
Tudja valaki, hogy hol lehetne hozzájutni? Sajna a gugli nem dobott túl sok találatot.
köszi
Szelepszárszimeringeket, elosztófedél-rotor (Denso-hoz képest elég vékonyka), most meg PCV szelepet. Ja, meg ködlámpa, kulcsvilágítás, ilyesmi.
Denso univerzálisban nincs ilyen? Esetleg ebay, de ránézek én is, mert lehet, hogy kell majd.
Valaki próbálta már, hogy mondjuk univerzális katalizátorból milyen a jó? Szemre pl. ovális Bosal...? Mintha most ilyen lenne rajta.

« Utoljára szerkesztve: 2012.03.03 14:23:27 írta vd1234 »

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #19363 Dátum: 2012.03.03 14:25:00 »
Na igen nekem is ez a problémám, hogy nehezen beszerezhetőek a denso alkatrészek. Szerintem csakis külföldről rendelés esélyes. Pl. itt egész korrekt áron nyomják:

http://spark-plugs.co.uk/index.php/products/details/DOX-0201
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Carina
« Válasz #19364 Dátum: 2012.03.03 14:29:04 »
Mennyit forog a motorod 70-nél 6.-ban?

Nem tudom potosan, de meg fogom nézni.  120-nál 2400 rpm, azt tudom.  Sacc/kb olyan 1300-1500 körül valahol.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.