Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6781707 alkalommal)

0 Felhasználó és 27 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #19425 Dátum: 2012.03.05 16:49:22 »
Így értetted: XADO olaj + XADO adalék?
Igen. xado olaj+2 tubus ( a három helyett)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #19426 Dátum: 2012.03.05 17:09:32 »
A SOUDABAND-ról mit hallottál? Biztos utána jártál annak idején és valami miatt a gumis mellett döntöttél?
Igen, olvasgattam a fórumokon, aztán megnéztem egy szakboltban (Szigetelők boltja Fehérváron), s ott ajánlották az ecorubbert és a nehezített gumit.
http://www.belhazykft.hu/index.php/hangszigeteles/140-nda-akustik-plus
Ezeknek nagyobb a sűrűségük (7, ill. 4 kg/négyzetméter) Az utóbbit használtam pl. a tűzfalon és az ajtók belső felén (plusz egy vékony poifoam réteggel). Olcsóbb, mint az ecorubber, folyóméterben adják, és könnyű formára vágni. Palmatex rulez!
A soudaband helyett pedig találtam egy tuti anyagot: ólomhullámlemez a teljes hátoldalán tapadó bevonattal:
http://www.antker-bau.hu/index.php?t=productoverview&kod=0109191300

az ajtólemez belső felületére, a hangszórók köré tökéletes.  ::)Nem olcsó, de szintén folyóméterre adják, s olcsóbb, mint a profi hangszigetelő cuccok. azért motortérbe sem ezt, sem a soudsabandot nem ajánlanám a bitumenes tapadórétege miatt.. :no:
De, mint látod, csak óvatosan a belefogással, mert különben sosem lesz vége :lol: Csatolok egy képet a tűzfalról, ahol az olajleválasztó is látszik (érdemes megnézni a PCV szelepről érkező cső barna lerakódását, és a szűrőből kijövőét..)


[a csatolmányt egy admin törölte]

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #19427 Dátum: 2012.03.05 17:38:35 »
Talált, süllyedt! :yes: Arra azért készülj fel, hogy kétkezes lesz a motorháztető nyitás...Majdnem egy 100X120-as tábla belemegy...A lemezek zörgését csak a súly növelésével lehet elérni, ez az anyag pedig rugalmas is, és hőálló. Majd egy évig csak ez volt rajta (sajna képet nem csináltam), aztán fedtem be a polifoammal, a légrezgések csökkentésére, de ennek érzésre már nincs sok hatása. Most fényképeztem le, a horpadások a klímatöltő szelepek miatt vannak - erre azért vigyázni kell. Nyáron semmi galibát nem okoz, a palmatex jól tart, télen inkább arra jó, hogy ha pl. egy órát áll a kocsi, a következő indulásnál nem kihűlt motorral indulsz. Azért a hó leolvad róla, de sokkal lassabban. Kb. ugyanaz, mint a tetőkárpit fölötti hőtükrös polifoam szigetelés: télen tartja a meleget, nyáron nem süti a fejedet :D
Köszi, majd lehet, hogy még zavarlak az ügyben :)

Ez a termosztát dolog viszont szerintem nem teljesen úgy áll, ahogy leírtad. Miért?
1. Mert ha ez a Xado adalék olyan jó, és nem lenne egyáltalán súrlódás, a motor akkor is melegedne, lévén elég benne a benzin, ami többet fűt nem kevéssel, mint a súrlódási hő.
2. Ha az előző nem lenne véletlenül igaz, akkor ugye a motor nem melegszik, a termosztát nem nyit, a víz nem megy melegen a hűtőbe, akkor meg olyan mindegy, hogy teszel-e a hűtőhöz lapot vagy sem.
3. Az Öcsém is belepakolta a kocsijába a tubusos xado-t, nem számolt be ilyenről, hogy gyakorlati tapasztalat is legyen benne...

Na ezt így hirtelen végiggondoltam, nekem logikus, hogy a termosztátoddal nem gömbölyű valami...persze tévedhetek is.
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.05 17:40:52 írta vd1234 »

Blacika

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Carina
« Válasz #19428 Dátum: 2012.03.05 18:55:01 »
Üdv Mindenkinek!

Erről az autóról mi a véleményetek:http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/carina/toyota_carina_carina-e_sedan_1.6_xli_friss_muszakival-5485784

Ahogy néztem az árakat elég nagy a szórás.

Laci

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19429 Dátum: 2012.03.05 18:57:55 »
...Sógorkám nem fogadta meg a tanácsot, inkább szívott (vacogott) is...
Akkor ez a xado-mazo.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19430 Dátum: 2012.03.05 19:00:00 »
Igen, teljesen jó, amikor megvettem, télen is nagyon gyorsan bemelegedett, ....
De azóta is jó? Mert az nem fér a fejembe, hogy ha csökken a súrlódás miért lesz ennyivel kevesebb hő. Azt az üzemanyag égése termeli.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19431 Dátum: 2012.03.05 19:02:08 »
...ahogy az adott sebességhez tartozó fordulatszám csökkenése mutatja is...

Ezt sem értem, de fogékony vagyok minden újra....
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19432 Dátum: 2012.03.05 19:05:13 »
azért motortérbe sem ezt, sem a soudsabandot nem ajánlanám a bitumenes tapadórétege miatt.. :no:
De, mint látod, csak óvatosan a belefogással, mert különben sosem lesz vége :lol: Csatolok egy képet a tűzfalról, ahol az olajleválasztó is látszik (érdemes megnézni a PCV szelepről érkező cső barna lerakódását, és a szűrőből kijövőét..)
Gondolom a bitumen hőtől kicsit meglöttyenne. A vége egyszerű, ha elkezdi az ember- ameddig bírja a pénztárca.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19433 Dátum: 2012.03.05 19:08:33 »
Ezeknek nagyobb a sűrűségük (7, ill. 4 kg/négyzetméter)
Akkor betettél vagy 70-80 kilót még a gépbe....az + egy utas.
Prius 2 - a mosolygós autó.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #19434 Dátum: 2012.03.05 19:10:40 »
Üdv Mindenkinek!

Erről az autóról mi a véleményetek:http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/carina/toyota_carina_carina-e_sedan_1.6_xli_friss_muszakival-5485784

Ahogy néztem az árakat elég nagy a szórás.

Laci

Szép a színe, a németeknél forgalmaztak olyan típust, aminek nem volt festve a lökhárítója, de a rendszám ezt kizárja. Nagy valószínűséggel karambolos: új első-hátsó lökősök, újrafestettnek tűnik a záridom, és hova lett az olajhűtő? (Persze ettől még lehet, hogy nem volt nagy a puszi). Mindkét küszöbb hátsó része korrodált. A rendszám alapján azonban egy Toyota kereskedésben utánanézhetsz a szervizmúltjának.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #19435 Dátum: 2012.03.05 19:13:31 »
Akkor betettél vagy 70-80 kilót még a gépbe....az + egy utas.
 
Annyit azért nem... úgy 20-30-at..de azóta cscak félig tankolok, ;) és az ablakmosót is csak literrenként töltöm :lol:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #19436 Dátum: 2012.03.05 19:16:47 »
Ezt sem értem, de fogékony vagyok minden újra....

kisebb hézag a gyűrűk és a hengerfal között: megnövekedett nyomaték

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19437 Dátum: 2012.03.05 19:37:42 »
kisebb hézag a gyűrűk és a hengerfal között: megnövekedett nyomaték
Ja, akkor nem asebességhez tartozó fordulatod csökkent, hanem a kisebb fordulaton is ki tudsz a gépből akkora erőt hozni...
Félreértettem. De a termosztátra ránéznék.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19438 Dátum: 2012.03.05 19:40:04 »
Ez a xado adalék olyan (olyasmi) mint a metabond és társa?
Ha jól értettem, kimérhetően csökkent a fogyasztásod.
Prius 2 - a mosolygós autó.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #19439 Dátum: 2012.03.05 19:40:34 »
Köszi, majd lehet, hogy még zavarlak az ügyben :)
 Szívesen segítek  :yes:
Ez a termosztát dolog viszont szerintem nem teljesen úgy áll, ahogy leírtad. Miért?
1. Mert ha ez a Xado adalék olyan jó, és nem lenne egyáltalán súrlódás,
persze, hogy van  :yes:
a motor akkor is melegedne, lévén elég benne a benzin, ami többet fűt nem kevéssel, mint a súrlódási hő.
2. Ha az előző nem lenne véletlenül igaz, akkor ugye a motor nem melegszik, a termosztát nem nyit, a víz nem megy melegen a hűtőbe, akkor meg olyan mindegy, hogy teszel-e a hűtőhöz lapot vagy sem.
a kartonlap a motortérbe áramló levegőt is akadályozza: csökken a hűtőhatás

A jelenség: utazás -10 fokban, havas, jégbordás úton 90-el, a kezdetben langyosat fújó szellőzőből egyre hidegebb jön (középső rostélyok lezárva), majd a vízhőfok mutató középső állásból LEFELÉ ereszkedik :helpsmilie: . Fagyos lehellet... Megoldás: 4-be kellett visszakapcsolnom, hogy 3000 fordulat környékén ismét jöjjön egy kis langy.
Ha a termosztát zárva maradt volna, egyáltalán nem jött volna fűtés. HA nyitottan marad, nem melegszik be a motor.
Előző évben ez a jelenség egyáltalán nem fordult elő, mint ahogy most, kartonozva sem. Én ennyit tapasztaltam.  :)
HA a motorban csökken a súrlódás, a belső égés munkavégzésre fordítódik inkább, és akkor, út köben eszembe jutott, hogy a xado honlapján is írták az alacsonyabb hőfokon járó motor jelenségét. A hűtő egy részének letakarása pedig régi gyakorlat, kipróbáltam, nekem bevált.  :yes: Ennyit tudok, nem vagyok gépész...