Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6797160 alkalommal)

0 Felhasználó és 29 vendég van a témában

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Carina
« Válasz #11520 Dátum: 2008.02.28 09:01:19 »
Idézetet írta: "Oláh Miklós"
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem hogy cserélt e vlaki,hátsó teleszkópot .
Ha egy mód van rá csak a patront cserélném mert szinte minden hol gólyalábbal írják és elég húzós.
A haverom most cserélt a Caddy-ben,2db Sachs patront 16.000 Ft-ért.
Mivel csak komplettben írják nemtom milyen való bele.
Valaki tipp?? :sir:

Igen ez remek lenne, ha patronos lenne.
Bár én a patronjaimat másra tartogatnám!  :vag2:  :ordog:

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Carina
« Válasz #11521 Dátum: 2008.02.28 09:28:04 »
Idézetet írta: "kantulyg"
kantuj helyett kantuly :nagymosoly:
 :toy:


Én kérek elnézést Kantuly Gzsitõl. :D

Egyébként egyetértek a tuning konklúzióddal. :D
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Carina
« Válasz #11522 Dátum: 2008.02.28 09:32:28 »
Idézetet írta: "Profy"
Idézetet írta: "kantulyg"
kantuj helyett kantuly :nagymosoly:
 :toy:


Én kérek elnézést Kantuly Gzsitõl. :D

Egyébként egyetértek a tuning konklúzióddal. :D

Mert hiába téptük a szánkat anno, hogy felesleges pénzkidobás, amit csinálnak!!!!
No, de most már tudják legalább....

kantulyg

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 241
Carina
« Válasz #11523 Dátum: 2008.02.28 19:07:08 »
Sziasztok.
Pár perce majdnem összetörtem a kocsinkat :( jöttünk haza a kórházból és egy kanyargós rész után én már azt hittem hogy nincs több kanyar mert már sokat jártunk arra és belenéztem a tükörbe hogy jön e utánnam valaki és amikor elõre néztem akkor már a kanyarban voltam tekertem a kormányt de a jobb hátsó kerék lement a fûre és keresztbe is fordultam majd vissza és ezt még 2szer aztán sikerült egyenesbe hozni de meleg volt amikor megcsúsztam szinte biztos voltam benne hogy az árokban kötök ki fõleg hogy 90-nel mentem.De már tudom hogy azért csúszkáltam ennyit mert levettem a gázról a lábam pedig apa mindig mondja hogy ha megcsúszik akkor gázt kell adni neki és akkor meghúzza a kocsi elejét és nem fog csúszni,igaz nem tudom mennyit ért volna ha kb. 80nál 5.be rálépek a gázra.Mondjuk azt nem tudom hogy miért állt le a kocsi amikor már egyenesben voltam még 60at mutatott az óra de valamiért leállt a kocsi ez rejtély.A tanulság hogy este még jobban kell figyelni mint nappal meg hogy nem kell annyit nézegetni a tükröt mint amennyit én szoktam. :banging:
Toyota Auris 1.4 D-4D

kalo1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 93
Carina
« Válasz #11524 Dátum: 2008.02.28 23:51:28 »
Korábban volt itt szó jó kipufogósról Pesten és környékén (talán Üllõn?). Valaki tudna elérhetõséget adni? Köszi!

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Carina
« Válasz #11525 Dátum: 2008.02.29 08:47:46 »
Idézetet írta: "b.c."
Idézetet írta: "Profy"
Idézetet írta: "kantulyg"
kantuj helyett kantuly :nagymosoly:
 :toy:


Én kérek elnézést Kantuly Gzsitõl. :D

Egyébként egyetértek a tuning konklúzióddal. :D

Mert hiába téptük a szánkat anno, hogy felesleges pénzkidobás, amit csinálnak!!!!
No, de most már tudják legalább....


Érdekes cikk ezügyben. :D
http://totalcar.hu/magazin/technika/elogyujtvez!1
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Carina
« Válasz #11526 Dátum: 2008.02.29 11:55:27 »
Valaki próbálkozott már etanollal?
http://totalcar.hu/magazin/technika/hunflex/

Érdekelne a vélemény. Valahogy kisebb beavatkozásnak gondolom mint a gázt, de azért tartok tõle.
Valakinek tapasztalat? Akár Carina akár más típus?
Kösz!

korszurku

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Carina
« Válasz #11527 Dátum: 2008.02.29 12:37:52 »
Sziasztok!

Új felhasználó vagyok - 1996-os Carinámban aktuális lett a vezérmûszíjcsere. Több márkaszervizbõl is kértem ajánlatot. elsõsorban azért márkaszervizbõl, mert azt hallottam, hogy ott garanciát vállalnak (gondoltam magamban, hogy 100.000km-re, hiszen kb ennyi a vezérmûszíj élettartama). Erre kiderült, hogy az egyik helyen 6 hónap a másikon meg 1 év (vagy 20.000km) a garancia. Szerintetek ez stimmel így? Hova érdemes vinnem az autót, ahol normálisan megcsinálják? Köszi elõre is:
Szegedi Balázs
zegedi Balázs

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Carina
« Válasz #11528 Dátum: 2008.02.29 12:51:23 »
Idézetet írta: "korszurku"
Sziasztok!

Új felhasználó vagyok - 1996-os Carinámban aktuális lett a vezérmûszíjcsere. Több márkaszervizbõl is kértem ajánlatot. elsõsorban azért márkaszervizbõl, mert azt hallottam, hogy ott garanciát vállalnak (gondoltam magamban, hogy 100.000km-re, hiszen kb ennyi a vezérmûszíj élettartama). Erre kiderült, hogy az egyik helyen 6 hónap a másikon meg 1 év (vagy 20.000km) a garancia. Szerintetek ez stimmel így? Hova érdemes vinnem az autót, ahol normálisan megcsinálják? Köszi elõre is:
Szegedi Balázs


A garit felejtsd el. Sztem ilyet senki nem fog neked vállalni a szíj élettartamára. Újkorában sem vállaltak, miért pont most? :-)

Ajánlom a Supratrendet, Ürömön. Nekem õk ideális szerelõnek tûnnek: "kiveszi amit ki kell, és nem veszi ki amit nem kell".

kalo1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 93
Carina
« Válasz #11529 Dátum: 2008.02.29 14:28:39 »
Idézetet írta: "korszurku"
Sziasztok!

Új felhasználó vagyok - 1996-os Carinámban aktuális lett a vezérmûszíjcsere. Több márkaszervizbõl is kértem ajánlatot. elsõsorban azért márkaszervizbõl, mert azt hallottam, hogy ott garanciát vállalnak (gondoltam magamban, hogy 100.000km-re, hiszen kb ennyi a vezérmûszíj élettartama). Erre kiderült, hogy az egyik helyen 6 hónap a másikon meg 1 év (vagy 20.000km) a garancia. Szerintetek ez stimmel így? Hova érdemes vinnem az autót, ahol normálisan megcsinálják? Köszi elõre is:
Szegedi Balázs


Megerõsítem az elõttem szólót, Supratrendék értenek ehhez a típushoz. A honlapjuk már egy ideje nem mûködik, de itt a vezetékes számuk: 06-26-550-140. A vezérmûékszíj egyébként nem életveszélyes elem a 4A-FE motornál, mivel ennél a típusnál kivételesen nem verik össze egymást a szelepek.
Supratrendnél klubtagoknak kedvezmény is jár.

Itt olvashatsz még róluk:

http://forum.toyotaclub.hu/viewtopic.php?t=241&postdays=0&postorder=asc&start=60&sid=5b4678428b02bcc1b1edb44ebebd7895

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Carina
« Válasz #11530 Dátum: 2008.02.29 14:58:44 »
Idézetet írta: "kalo1"
Idézetet írta: "korszurku"
Sziasztok!

Új felhasználó vagyok - 1996-os Carinámban aktuális lett a vezérmûszíjcsere. Több márkaszervizbõl is kértem ajánlatot. elsõsorban azért márkaszervizbõl, mert azt hallottam, hogy ott garanciát vállalnak (gondoltam magamban, hogy 100.000km-re, hiszen kb ennyi a vezérmûszíj élettartama). Erre kiderült, hogy az egyik helyen 6 hónap a másikon meg 1 év (vagy 20.000km) a garancia. Szerintetek ez stimmel így? Hova érdemes vinnem az autót, ahol normálisan megcsinálják? Köszi elõre is:
Szegedi Balázs


Megerõsítem az elõttem szólót, Supratrendék értenek ehhez a típushoz. A honlapjuk már egy ideje nem mûködik, de itt a vezetékes számuk: 06-26-550-140. A vezérmûékszíj egyébként nem életveszélyes elem a 4A-FE motornál, mivel ennél a típusnál kivételesen nem verik össze egymást a szelepek.
Supratrendnél klubtagoknak kedvezmény is jár.

Itt olvashatsz még róluk:

http://forum.toyotaclub.hu/viewtopic.php?t=241&postdays=0&postorder=asc&start=60&sid=5b4678428b02bcc1b1edb44ebebd7895

Én hozzátenném, hogy és házilag is kivitelezhetõ. Egyáltalán nem nagy ördöngõsség annak, akinek egy minimális mûszaki érzéke, pár szerszáma van hozzá!

Hard

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 130
Carina
« Válasz #11531 Dátum: 2008.02.29 16:11:04 »
Idézetet írta: "kantulyg"
kantuj helyett kantuly :nagymosoly:
Hard chip tuningot mi nem tudtunk csinálni mert a mién is 116LE,de sokmindent vettünk a kocsiba ilyen tuning cuccokat nem olcsón a legdrágább a "sport" lambda szonda volt a magnum tuningtól 33ezerért +20% gyorsulás stb stb. Ennek még a tört részét sem éreztük pontosabban semmit  :szomoru:  volt még IAT szenzor "tuningja" is hogy ellenállással becsapni a szenzort így azt hiszi hogy hideg levegõ van és több benzint adna neki de ezzel sem mentük sokra igaz ezt már kicsit lehetett érezni ezt viszont egy ellenállásból megcsináltuk semmibe nem kerül.Sport gyertya,sport kipufogó sport légszürõ ezek nekünk semmit nem csináltak a szürõtõl csak sportosabb hangja lett.Hát na saját hibáiból tanul az ember. Az igazi tuning szerintem ott kezdõdik hogy kovácsolt dugók,könnyített hajtókar + lendkerék stb stb,ez pedig nem két forint.Lehet hogy a te kocsidnál bejönne valamelyik dolog de nem biztos.De van egy jó tippem arra hogy 116LE legyen alattad és nagyon egyszerû: Cserél el az asszonnyal a kocsit :nagymosoly:
 :toy:


Sokat gondolkodtam a cserén, de szükségem van a kombi csomagterére a munkámhoz, és marha macerés lenne áthegeszteni az egészet.  :nagymosoly:
Egyébként csak úgy érdekességképpen:  a motort, és az ajtókárpitot kivéve, valahogy jobban tetszik az én járgányom. Annak ellenére, hogy az enyém már angol összeszerelésû, és 100ekm-el több van benne. Valahogy olyan érzésem van benne, hogy jobban össze van rakva. Persze az is lehet, hogy csak azért érzem így mert az együtt töltött 100e km alatt eléggé összenõttem már a járgánnyal.

A tuningról: Úgy gondolom, hogy ha egy adott motort több különbözõ teljesítménnyel is gyártanak, azonos mechanikai felépítéssel, (szerintem a 4AFE motornál ez a helyzet) akkor a vezérlés módosítása nem feltétlenül jelent tuningot. Ha valami egyszerû módon a szegénykeverékes motor vezérlését közelíteni lehetne a normál üzemû motoréhoz, akkor valszeg a teljesítmény is közeledne hozzá. Rosszul gondolom?
Azt nem tudom, hogy a szegénykeverékes kostrukció az alap dolgokon (lambda szonda, injektorok, stb.) kívül még miben különbözik a normá üzemû motortól?

Más: a platina gyertyára vonatkozó kérdésemre tudna valaki válaszolni?

Üdv.:
Hard

Toyota Previa 2001 és Toyota Prius gen2. 2008

Dzso bácsi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 379
Carina
« Válasz #11532 Dátum: 2008.02.29 16:52:18 »
Idézetet írta: "big_mafa"
Valaki próbálkozott már etanollal?
http://totalcar.hu/magazin/technika/hunflex/

Érdekelne a vélemény. Valahogy kisebb beavatkozásnak gondolom mint a gázt, de azért tartok tõle.
Valakinek tapasztalat? Akár Carina akár más típus?
Kösz!


Én két hónapja az offosba azt tankolok...
Mivel kvázi semmi köze sincs a Carina technológiájához (na yo, mindkettöben belsö égésü négy ütemü motor van, de ennyi), mégis szólnék a témába egy kicsit bele.
Innyektoros komával is kapcsolatban vagyok, aki szintén bö két hónapja teszteli az E85-t.
Eddigi tapasztalatok:
- üzemanyag ellátó gumi csövek felületét megtámadja az alkohol, de nem rágja széjjel, a papir benzinszürö simán elbánik az ilyen szennyezödéssel
- hidegindítás picit macerásabb (lenne), de ez simán kiküszöbölhetö, lejjebb elmondom miként
- valóban magasabb elögyújtás mellett jönnek elö elönyei (többleterö, mérsékelten magasabb fogyi mellett)
- szerintem kockázat nélkül kipróbálható.
- ami koszt a benzin nem old fel, azt talán az alkohol igen, ezé még azt is ráfoghatjuk, hogy megtisztíccsa a rendszert

Én az offosba 25 l E85-höz max 5 l mezei benzint keverek (ha fagyra lehet számítani), mert a hideg indítás + hideg üzemmódot nem szereti. Az alkohol hígabb a benzinnél, jobban kicsapódik a benzinnél (kevésbé párolog), ezért fagyban nagyon rá kell dúsítani a keverékre. De nem térnék el a lényegtöl:
Személy szerint 1:1-ben keverést ajánlanék, úgy már talán megéri + spórolni is lehet vele. Arra még a gyári kopogásérzékelö is rá túdja venni a komputert, hogy hatékonyan tekerje feljeebb (a gyári maximumra) az elögyújtást.
Tehát: ha mezei 20 l 95-s benzin (ami jó esteben talán eléri valóban a 95-s oktányszámot) ami cca 295 Ft/l-be kerül, hozzákeverel 20 l E85-t, ami 225 Ft/l-t kóstál, sacc 100-as oktánszámú lötyit kapol 260 Ft eccségáron. A Toyci rendszere talán a 98-as benyára még át tud állni.
Csak nem vagyok biztos benne, hogy érezhetö teljesítmény növekedést ad, viszont a fogyasztásod már pár decivel megdobja (talán...).
Ki kell próbálni, és kalkulálni kell. ZK-n meg lesnek majd a telephelyen, az alkohol tisztábban ég...

Visszatérvén az offos kuriózumra: az én kisótóm nem mai gyerek, karbis, feldúsítottam a keveréket, megnöveltem (manyuálisan) az elögyuszit, és érezhetöen fürgébb lett a kocsi, ráadásul a kopogásos égésre való hajlamossága is teljesen mexünt. Eddig 98-assal járva 3,3 Sk-ba került 1 km, most bár a fogyi megugrott, még mindig 2,8 Sk/km-re jövök ki. Hidegen, szivatóval pedig fözött pálinka szagot ereget a kipu. Benzin szüröt havonta cserélek mert rendre eltömödik, még nem tisztult át a rendszer.

Noh lehet rágódni, én alkoholt fogyasztva közlekedem, mégsem tartok a zéró tolerancijától.
böszme pijos degusztátorkám...

Dzso bácsi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 379
Carina
« Válasz #11533 Dátum: 2008.02.29 16:56:41 »
jaaaaaa, a hosszas "bort prédikál vizet iszik" (tom hogy fordítva van) szónoklatom végén elfelejtettem megjegyezni, hogy a Toycimmal azé nem kísérletezem, mert az innyektoros rendszere aszongya hogy: szegénykeverékes... hátazgáz, ide vagy normál, vagy dús keverék kell, tehát ezt bebuktam.
böszme pijos degusztátorkám...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Carina
« Válasz #11534 Dátum: 2008.02.29 17:12:52 »
Idézetet írta: "kalo1"
Korábban volt itt szó jó kipufogósról Pesten és környékén (talán Üllõn?). Valaki tudna elérhetõséget adni? Köszi!
Nem üllõ, hanem Gyömrõ, és itt: www.horvathkipufogo.hu
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.