Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6805627 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Carina
« Válasz #11595 Dátum: 2008.03.10 19:14:32 »
Idézetet írta: "big_mafa"
Idézetet írta: "kisbal"

A légzsák patront 10 év után ellenõrizni kell. Nem tudjátok ki foglalkozik ezzel és mennyi a költsége a cserének? Gondolom ilyenkor csak a patront cserélik ki, ha a légzsák egyáltalán benne van  :roll: még. Ne durranjon el soha, de ha már része az autónak és durranni akar, hát mûködjön.


Csütörtökön viszem a Supratrendbe a kocsit, és ez is a listán van. Majd jól beszámolok az eredményrõl.

Nagyon remek!

Szeretnék kérni valamit, ha oda mész, szerintem többen lesznek itt kíváncsiak  a válaszra.

Kérdezd már meg tõlük, hogy a 96-97-es évjáratra jellemzõ csörgés a motor tér alól, vagy a kipufogó rendszrebõl, vagy katalizátorfelõl (de szerintem az elõtt van a forrás), ami terhelésfüggõ, az honnan jön?
Mi lehet a gond, mi okozza.
Én valami miatt annyira vallom, hogy nem katalizátor, hogy nagyon.
Igazság szerint semmire nincs nagy hatással, fogyasztás rendben, zöldkártya tökéletes, csak az a csörgés ne lenne benne, mintha kerámia, vagy fém golyók rázkódnának a csõben. Jobb elsõ kerék mellé legugolva hallom a legintenzívebben bentrõl a motortér felõl. De hát a hang ott õssze-vissza terjed, nem tuti, hogy a forrása is ott van.
Hidegen erõsebben hallható, nyári kánikulában egy az egyben megszûnik, ha meleg, forró a motor.
Nagyon-nagyon szeretnénk már tudni, hogy mi a fene ez!

Õk biztosan tudják, találkoztak ilyennel, max nem mondják meg, ugye...
De egy próbát megér.

Elõreis köszönjük!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11596 Dátum: 2008.03.10 19:25:17 »
Idézetet írta: "big_mafa"
Idézetet írta: "Trotter66"

Az elsõ bizalom-gerjesztõbb, de abban is jóval több van, mint amenyit írnak. Szvsz. 250E körül.
A másodikban közel 300E.....
De ne legyen igazam... :hmm:


Ezt honnan a csudából lehet így megmondani, fõleg fénykép alapján? Mit vettél észre?


Az évek meg a rutin :wink: ... Egyébként egyetértek Trotter Mester becslésével. A mi Carinánkat 202 ezerrel adtuk el, és jobban nézett ki a belseje, mint ezeknek (fõleg a másodiknak). Az elsõben TALÁN igaz lehet a 184 ezer, ha sokat használták városban. Esetleg. De hogy a második számlálója 300 fölött kéne járjon, abban én is tuti biztos vagyok.

Néha lehet látni autókereskedésekben is valós óraállású kocsikat, és az ilyenek mindig nagyon tanulságosak. Két példa, amit ma láttam: '03-as Avensis bevallott 151 ezer km-rel - belseje szinte újszerû. '00-ás Corolla bevallott 181 ezer (!) km-rel - tiptop belsõ. Na, az ilyenekhez kell viszonyítani.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11597 Dátum: 2008.03.10 20:06:35 »
Jóbarátom kétliteres '97-es Carinájának a motorjából már egy ideje egyre zavaróbb zörgés hallatszott - fordulatszám-arányos, rezonáló, csúnya hang. Alapjáraton volt jelen, és afölött kb. 2000-ig, annál följebb megszûnt.

Ma elvittem szerelõhöz, kiderült, hogy a megnyúlott (minden bizonnyal utángyártott) vezérmûszíj a ludas a hangért :roll: ... Szerelõ szerint ez standard dolog, a 3S-FE motorokban az utángyártott szíjak 50-60 ezer km után elfáradnak - és valóban, ebben is 50-valahány ezerrel ezelõtt volt cserélve. Úgyhogy csere :| ... Ha csak a szíjat kell, akkor az kb. 22-23 lesz - ha mindkét görgõt is, akkor max. 45 körül. Az ilyen hír mindig jól jön :roll: ...

---------------------------

Viszont szintén ma összeszereltettük, és felpróbáltuk az autóra az egyik nyári kereket - ugye a Caroline-tól származó 15-ös felnik (7x15-ösök, mint kiderült), meg a tutinettõl vásárolt használt 195/60x15-ös Michelin Energyk. A felni szépen passzol az autóra, az ET stimmel, nem ér bele a kerék semmibe, és meglehetõsen jól mutat a kocsin :D - nem ez a buta modern "csupa felni-semmi gumi" szekérkerék divat, hanem az autó gyártási idejéhez illeszkedõ, harmonikus gumi-felni arány :) ... Jól áll a Carina E-nek ez a gumi-felni méret, tiszta sor!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Carina
« Válasz #11598 Dátum: 2008.03.10 20:11:28 »
Idézetet írta: "big_mafa"
Idézetet írta: "Trotter66"

Az elsõ bizalom-gerjesztõbb, de abban is jóval több van, mint amenyit írnak. Szvsz. 250E körül.
A másodikban közel 300E.....
De ne legyen igazam... :hmm:

Ezt honnan a csudából lehet így megmondani, fõleg fénykép alapján? Mit vettél észre?
Palaczk már kb. leírta. Évek, tanulmányok, tapasztalat, rutin, és a megnézett mittudomén-hány-száz autó. Nomeg néhány igazságügyi gépjmûszakértõ mellett töltött idõ, ahonnan ellestem ezt, azt. Meg a netes infók.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
_
« Válasz #11599 Dátum: 2008.03.10 20:26:35 »
Mesterek!

Érdeklõdnék, hogy nem jár-e, vagy lakik itt valaki cegléden, vagy "r" sugaru teljes környezetében? :nagymosoly:

Lenne ott egy autó,amit meg kellene nekem nézni, hogy érdemes-e komolyan foglalkozni vele.

Elreis köszönöm!

Hálám a sírig, meg stb......

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Carina
« Válasz #11600 Dátum: 2008.03.11 12:50:34 »
Idézetet írta: "b.c."

Szeretnék kérni valamit, ha oda mész, szerintem többen lesznek itt kíváncsiak  a válaszra.

Kérdezd már meg tõlük, hogy a 96-97-es évjáratra jellemzõ csörgés a motor tér alól, vagy a kipufogó rendszrebõl, vagy katalizátorfelõl (de szerintem az elõtt van a forrás), ami terhelésfüggõ, az honnan jön?
Mi lehet a gond, mi okozza.
Én valami miatt annyira vallom, hogy nem katalizátor, hogy nagyon.
Igazság szerint semmire nincs nagy hatással, fogyasztás rendben, zöldkártya tökéletes, csak az a csörgés ne lenne benne, mintha kerámia, vagy fém golyók rázkódnának a csõben. Jobb elsõ kerék mellé legugolva hallom a legintenzívebben bentrõl a motortér felõl. De hát a hang ott õssze-vissza terjed, nem tuti, hogy a forrása is ott van.
Hidegen erõsebben hallható, nyári kánikulában egy az egyben megszûnik, ha meleg, forró a motor.
Nagyon-nagyon szeretnénk már tudni, hogy mi a fene ez!


OK, np, megkérdezem.
Viszont én sem értem - mi az hogy "terhelésfüggõ", ha a kerék mellett állva meg tudod hallgatni? Terhelésnél eltûnik?

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Carina
« Válasz #11601 Dátum: 2008.03.11 20:06:08 »
Idézetet írta: "big_mafa"
Idézetet írta: "b.c."

Szeretnék kérni valamit, ha oda mész, szerintem többen lesznek itt kíváncsiak  a válaszra.

Kérdezd már meg tõlük, hogy a 96-97-es évjáratra jellemzõ csörgés a motor tér alól, vagy a kipufogó rendszrebõl, vagy katalizátorfelõl (de szerintem az elõtt van a forrás), ami terhelésfüggõ, az honnan jön?
Mi lehet a gond, mi okozza.
Én valami miatt annyira vallom, hogy nem katalizátor, hogy nagyon.
Igazság szerint semmire nincs nagy hatással, fogyasztás rendben, zöldkártya tökéletes, csak az a csörgés ne lenne benne, mintha kerámia, vagy fém golyók rázkódnának a csõben. Jobb elsõ kerék mellé legugolva hallom a legintenzívebben bentrõl a motortér felõl. De hát a hang ott õssze-vissza terjed, nem tuti, hogy a forrása is ott van.
Hidegen erõsebben hallható, nyári kánikulában egy az egyben megszûnik, ha meleg, forró a motor.
Nagyon-nagyon szeretnénk már tudni, hogy mi a fene ez!


OK, np, megkérdezem.
Viszont én sem értem - mi az hogy "terhelésfüggõ", ha a kerék mellett állva meg tudod hallgatni? Terhelésnél eltûnik?

A terhelés magyarázata kicsit összetett, dolog. Egyszerûbben a motorból kijövõ gáznyomás függvénye.
Ez értelem szerûen lehet nagyobb nagy gázpedálállásnál, kis fordulaton vagy kisebb gázpedál állásnál nagyobb fordulaton is.
Illetve ezek valamennyi kombinációjánál-
Ezért hívják terhelésnek, mert nem csupán gázpedálállást jelent.
Mindegy nem tudom, most jobban elmondani, szerintem õk tudni fogják, sõt a  jelenséget is kell, hogy ismerjék.

Dzso bácsi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 379
Carina
« Válasz #11602 Dátum: 2008.03.13 08:42:54 »
No!

Hajnali fél háromkor befejeztük a Toyotán a vezérlés cserét.
Ez volt a második alkalom, hogy hajnalig dolgoztunk rajta.
Az ok: nem passzolt a vízpumpa. Azaz passzolt, de mégsem. A felfogatási pontjai ugyanazok + volt még egy csavarnak lik, ami a blokkon nem talált résre, és a fém ház alakra sem egyezett a régivel. Viszont fel lehetett helyezni, és 1,6-os motorra volt írva.
Négyszer raktuk fel, és mind a négyszer ugyanott eresztett. Teljesen értetlenül álltunk a probléma elött, minden alkalommal új tömítést + pasztát használtuk, és mégis elengedett.
Ezért rövid inspekció után visszatettük az öreget, ami elsöre tisztább és szárazabb érzéssel díjazta a témát. Nem kotyog, nem görbe, nem ereszt, nem csapágyhangos, és a lapátjai is épek voltak, tehát bevállaltam a rizikót. Még 50 e km-n kell helyt állnia, más választása nincs.
Felraktuk a szíjakat meg a spanolót, vezérlés is a helyére került, és elsö tekerésre beröffent a moci. Szép hangja van, mexünt a nyiszogás, meg surrogás belöle. Ma reggel (na jó, három óra alvás után) nagy gázzal indultam el elöször, mert egyszerüen nem hallottam a motort. Otthagyta az üresjárati hangját (hiába volt hideg, és forgott cca 1500-n a moci) a garázsban.

Jaaa, mikor múlt héten mikor lekaptuk a szelepdeknit, mindhárman egy hosszas hüüüüüüüüüüvel sóhajtottunk fel, és befényképeztük a látványt. A hengerfej csillogós, aranybarna színben pompázott, és az érintkezö felületek is makulátlanok voltak. Mintha 20 e km sem lenne a motoron. Impozáns látvány volt, nem ehhez vagyok szokva. Úgy látszik, az olaj és olajcsere nem volt félvárról kezelve.
Mivel sokat állt a HF fedetlenül (oké többnyire, ronggyal le volt takarva), ezért a jövö hét végén olajat cserélek...
böszme pijos degusztátorkám...

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Carina
« Válasz #11603 Dátum: 2008.03.13 09:39:06 »
Idézetet írta: "b.c."

Szeretnék kérni valamit, ha oda mész, szerintem többen lesznek itt kíváncsiak  a válaszra.

Kérdezd már meg tõlük, hogy a 96-97-es évjáratra jellemzõ csörgés a motor tér alól, vagy a kipufogó rendszrebõl, vagy katalizátorfelõl (de szerintem az elõtt van a forrás), ami terhelésfüggõ, az honnan jön?


No.

Zsolt aszondta (miután megmutattam neki a kinyomtatott hozzászólást) hogy ez valszeg ékszíj vagy vízpumpa lehet. De ingyér' megmondja ha elzarándokoltok oda :-)


Nem tudom mennyit segítettem ezzel...

Egyébként ültem az autójában (2.0 GLI Carina) - az óra 308e km-t mutat, és eléggé szép belülrõl... (ezt csak a multkori becslésre írtam) Hangja is OK. Az én km-órám 150e-t mutat, de nem láttam nagy különbséget... (mondjuk azt sejtem, hogy az én km-órám sem "hitelesített"  :roll:  No meg szépen karban is tartja belülrõl, nem úgy mint én... :-(

Ezen valahogy mindig meglepõdök. Más autó 200e km-nél már kezd haldokolni...

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Carina
« Válasz #11604 Dátum: 2008.03.13 16:54:03 »
Idézetet írta: "big_mafa"
Idézetet írta: "kisbal"

A légzsák patront 10 év után ellenõrizni kell. Nem tudjátok ki foglalkozik ezzel és mennyi a költsége a cserének? Gondolom ilyenkor csak a patront cserélik ki, ha a légzsák egyáltalán benne van  :roll: még. Ne durranjon el soha, de ha már része az autónak és durranni akar, hát mûködjön.


Csütörtökön viszem a Supratrendbe a kocsit, és ez is a listán van. Majd jól beszámolok az eredményrõl.


Állítólag nagy cserélni/nézegetnivaló nincs rajta. Nekem meglesték, légzsák benn van, visszajelzõ OK, aszonták nincs teendõ.

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Carina
« Válasz #11605 Dátum: 2008.03.13 16:56:30 »
Nagy ügyesen ráfolyattam némi pillanatragasztót a karosszériára. A leváló díszcsíkot akartam visszaaplikálni. A kocsi ráadásul jó sáros volt.

Az eredmény - a sár egy szép csíkban "fixálódott" az ajtón.

Hogy a jó csudába lehetne ezt leszedni? Oldószer? Mechanikus ráhatás? Melegítés?

Az anyag Loctite, gondoltam felhívom a képviseletet, de már zárva vannak. Nektek van ötletetek?

Kösz!

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Carina
« Válasz #11606 Dátum: 2008.03.13 17:02:01 »
Csináltam kompressziómérést a kocsin, csak úgy.
Ilyen számok jöttek ki:
1:11.6
2:11.8
3:11.5
4:11.8

Ezek állítólag jó számok.
Ugye tényleg? :-)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Carina
« Válasz #11607 Dátum: 2008.03.13 19:32:20 »
Idézetet írta: "big_mafa"
Idézetet írta: "b.c."

Szeretnék kérni valamit, ha oda mész, szerintem többen lesznek itt kíváncsiak  a válaszra.

Kérdezd már meg tõlük, hogy a 96-97-es évjáratra jellemzõ csörgés a motor tér alól, vagy a kipufogó rendszrebõl, vagy katalizátorfelõl (de szerintem az elõtt van a forrás), ami terhelésfüggõ, az honnan jön?


No.

Zsolt aszondta (miután megmutattam neki a kinyomtatott hozzászólást) hogy ez valszeg ékszíj vagy vízpumpa lehet. De ingyér' megmondja ha elzarándokoltok oda :-)



Elõszõris kösz!

Másrészt, mint mondottam csörgés szerû hangja van. De, ha nem haragszol meg érte akkor azt mondom, hogy mivel a tied is az a széria elõbb-utóbb te is tudni fogod, hogy mirõl beszélek.
Szal az éksíj lenne az utolsó,amire esélyt adnék, illetve emlékeim szerint, ha a vízpumpának hangja van az fordulaton adja, ez meg 2000-után abba hagyja.
Na, mindegy majdcsak lesz valami vele. Végülis a rádió gyógyítja! :nagymosoly:

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Carina
« Válasz #11608 Dátum: 2008.03.13 23:05:36 »
Idézetet írta: "big_mafa"
Nagy ügyesen ráfolyattam némi pillanatragasztót a karosszériára. A leváló díszcsíkot akartam visszaaplikálni. A kocsi ráadásul jó sáros volt.

Az eredmény - a sár egy szép csíkban "fixálódott" az ajtón.

Hogy a jó csudába lehetne ezt leszedni? Oldószer? Mechanikus ráhatás? Melegítés?

Az anyag Loctite, gondoltam felhívom a képviseletet, de már zárva vannak. Nektek van ötletetek?

Kösz!


Én annó spéci erre a dologra kifejlesztett ragaccsal oldottam meg a felvált csíkokat.Nevét a német havertól megkérdem.
A pillanat ragacsnak meg van eltávolítója.Átlagba a loklite mindegyiket oldja.
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Carina
« Válasz #11609 Dátum: 2008.03.13 23:41:37 »
Idézetet írta: "Profy"

Én annó spéci erre a dologra kifejlesztett ragaccsal oldottam meg a felvált csíkokat.Nevét a német havertól megkérdem.
A pillanat ragacsnak meg van eltávolítója.Átlagba a loklite mindegyiket oldja.


Kösz.

Loklite? Ammegmi? Google nem mond semmit....