Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6791844 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

kantulyg

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 241
Carina
« Válasz #11460 Dátum: 2008.02.17 09:46:44 »
Szevasztok újra itt vagyok és szeretném a segítségeteket kérni.Reggeli elsõ indításnál alig akar beindulni a kocsi.Tegnap csináltunk róla egy videót hogy ti is lássátok hogy mit csinál.Tekeri és amikor ráléptem a gázra akkor kétszer is lehetett hallani hogy vissza pukkant a levegõszürönél.Remélem tudtok segíteni,elõre is köszi.
A videó:
Toyota Auris 1.4 D-4D

sztpuhi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Carina
« Válasz #11461 Dátum: 2008.02.17 10:26:59 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Sokmindenre tippelnék a leírásod alapján, de fõtengely-csapágyra biztosan nem.


Köszi! Egy kicsit megnyugodtam. :) Tippek:?
1995/5 Carina Wagon E XLi 1.6 16v,2003/4 Ford Mondeo Turnier 1.8 16v Ambiente, 2004/12 Ferrari (gyerekülés)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11462 Dátum: 2008.02.17 12:24:39 »
Idézetet írta: "kantulyg"
Szevasztok újra itt vagyok és szeretném a segítségeteket kérni.Reggeli elsõ indításnál alig akar beindulni a kocsi.Tegnap csináltunk róla egy videót hogy ti is lássátok hogy mit csinál.Tekeri és amikor ráléptem a gázra akkor kétszer is lehetett hallani hogy vissza pukkant a levegõszürönél.Remélem tudtok segíteni,elõre is köszi.
A videó:


Hát nemtom. Nekem a videó alapján úgy tûnt, hogy akart volna indulni szegény, de a gázra lépéstõl megfulladt :roll: ... Elvileg ugye soha nem kell, sõt nem szabad gázt adni indításkor. Ha a videó alapján rosszul ítéltem volna meg, akkor sorry!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11463 Dátum: 2008.02.17 12:28:51 »
Idézetet írta: "sztpuhi"
Idézetet írta: "Palaczk"

Sokmindenre tippelnék a leírásod alapján, de fõtengely-csapágyra biztosan nem.


Köszi! Egy kicsit megnyugodtam. :) Tippek:?


Tippek? Hát sokminden. Váltócsapágyak, valami a vezérlésnél, valami a generátornál, a vízpumpánál, az ékszíjaknál, motortartó bak, kipufogó flexicsõ... Gondolom, ezzel nem vagy kisegítve :| ... Elsõ körben tényleg azt kéne belõni, hogy a motorból jön-e a hang vagy sem, és ha igen, akkor megpróbálni kicsit jobban behatárolni, hogy a motor melyik részébõl jön. Meg, hogy õszinte legyek, nem értem pontosan a "serregés" kifejezést :hmm:  :?:  :otlet:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11464 Dátum: 2008.02.17 12:30:34 »
Nézzétek csak, mit találtam :D ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Carina
« Válasz #11465 Dátum: 2008.02.17 13:04:19 »
Idézetet írta: "kantulyg"
Szevasztok újra itt vagyok és szeretném a segítségeteket kérni.Reggeli elsõ indításnál alig akar beindulni a kocsi.Tegnap csináltunk róla egy videót hogy ti is lássátok hogy mit csinál.Tekeri és amikor ráléptem a gázra akkor kétszer is lehetett hallani hogy vissza pukkant a levegõszürönél.Remélem tudtok segíteni,elõre is köszi.
A videó:

Szerintem a hibát 2 dolog okozhatja, vagy a fordulatszámjeladó ami a gyujtáselosztóban van, vagy a tps szenzor, és természetesen ezeket a jeladókat és a motorvezérlõt összekötõ vezetékek.

kantulyg

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 241
Carina
« Válasz #11466 Dátum: 2008.02.17 14:21:31 »
Ha nem nyomom a gázt akkor be sem indul hanem lemerül az akksi,indítás közben rálépek a gázra és utánna ha vissza veszem a gyújtást akkor utánna könnyebben beindul.Nekem olyan érzésem van hogy nem kap elég benzint,régebben volt egy hondánk és télen ugyanígy csinált amikor indítás közben pumpáltuk a gázpedált.Amúgy ha beindul a kocsi erõs benzin szag van a kipufogónál.
Jency amiket irtál pl. a fordulatszám jeladót hogy lehet megállapítani hogy jól mûködik-e?
Toyota Auris 1.4 D-4D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11467 Dátum: 2008.02.17 19:53:14 »
Idézetet írta: "kantulyg"
Ha nem nyomom a gázt akkor be sem indul hanem lemerül az akksi,indítás közben rálépek a gázra és utánna ha vissza veszem a gyújtást akkor utánna könnyebben beindul.Nekem olyan érzésem van hogy nem kap elég benzint,régebben volt egy hondánk és télen ugyanígy csinált amikor indítás közben pumpáltuk a gázpedált.Amúgy ha beindul a kocsi erõs benzin szag van a kipufogónál.
Jency amiket irtál pl. a fordulatszám jeladót hogy lehet megállapítani hogy jól mûködik-e?


Nézd, annyi biztos, hogy alapesetben, ha minden megfelelõen mûködne, akkor gázadás nélkül kéne indulnia.

Az meg, hogy beindulás után benzinszagú a kipufogó, nem túl kevés, hanem túl sok benzinre utal; ami logikus is (elvégre nyomod neki a gázt), csak éppen valamiért nem indul, valszeg mert -ahogy Jency írta- vmelyik jeladó xarakodik.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kawiman

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Carina
« Válasz #11468 Dátum: 2008.02.17 22:24:03 »
Idézet

Amíg megvolt a Carinánk, nekem is volt egy olyan elgondolásom, hogy ennek az autónak a tudását úgy általában nehéz lehet nagyságrendileg überelni (kategórián belül persze), lévén annyira jó; nos, az Avensis elég hamar meggyõzött arról, hogy ebben erõsen tévedtem. Fõleg akkor "jött ez le" átütõ erõvel, mikor három hónap Avensisezés után elõször ültem vissza a Carinába. Konkrétan: zajosabb (jóval), nehezebben vezethetõ (kuplung, váltó, fék, kormány), instabilabb, kényelmetlenebb, belül fapadosabb kialakítású autó a Carina. Ekkor még nem beszéltünk a komfort-felszerelésekrõl, és fõleg: a biztonságról. Félreértés ne essék: ez nem szidalmazás akar lenni, ezek logikus dolgok, lévén egy 11 évvel korábbi fejlesztésû, két generációval régebbi autóról beszélünk. A Carina nagyon jó autó volt - a 90-es évek elsõ felében. Megbízhatóság szempontjából mai viszonylatban is kiváló, helykínálata és gazdaságossága is OK, egyéb dolgokban viszont -teljesen érthetõ módon- eljárt felette az idõ, tehát azért azt ne higyje senki, hogy a Carinánál jobb autót találni nem lehet  :kacsint:


Jobb autót találni nem lehet --> ennyiért. ;)
Az összehasonlítással amúgy tökéletesen egyetértek, csak a két generációnyi különbség ugye pár milliós árkülönbségben is jelentkezik ;)
Ez persze szubjektív, de egyébiránt egy vezérmûszíj-szakadás okán éppen most álltam válaszút elõtt, hogy lecseréljem-e a masinát egy Avensis II kombira, vagy foltozzam meg a régit, de (nekünk is van szerencsénk családon belül újabb Toyotához) a mérleg ez utóbbi felé dõlt. Ismétlem, ez szubjektív, hiszen nem mindenkinek szempont, hogy a régit már nem kell félteni, vagy hogy még a régi konstrukcióban (a motorja 1984-es) is benne van párszázezer hibamentes kilométer.[/quote]

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11469 Dátum: 2008.02.18 01:13:42 »
Idézetet írta: "kawiman"
Jobb autót találni nem lehet --> ennyiért. ;)


Na, ezzel teljesen egyet tudok érteni :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Carina
« Válasz #11470 Dátum: 2008.02.18 08:15:53 »
Ezzel én is egyetértek ár/megbízhatóság fügvényében,viszont feltörekvõben az Ave 1 mi azért kénylemben kicsit megint javított. :D
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Dzso bácsi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 379
Carina
« Válasz #11471 Dátum: 2008.02.18 12:08:50 »
Sziasztok!

Láma kérdéssel fordulnék a szakikhoz.
200 e + még pár apró (e) km.
Vezérszíj, spanoló, vízpumpa, generátor szíj, szervó szíj meg van rendelve.
Klíma szíjból melyik passzol az én motoromhoz: a 850-es vagy  a 870-es?
Benzinszürö (nehéz cserélni?), pollen + levegöszürö is cserélve lesz.

Mit még?
(tudom, gyertya, de arra még nem jött össze a pénz)

Ahogy kinéz, a kis mühelyünkben lesz megejtve a felújítás. Szerettem volna márakszervizbe vinni (a könyv miatt is), de arra még nem jött össze a zseton, és félö, hogy elfogy a megfáradt alkatrészek türelme és hazavágom a motort. Fagyban már a kormányszervó is olyan mód sivít, hogy nem várnék tovább, a héten megejteném a dolgot...

Köszi elöre is,
üdv,
.zs.
böszme pijos degusztátorkám...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11472 Dátum: 2008.02.18 13:14:44 »
Idézetet írta: "Profy"
Ezzel én is egyetértek ár/megbízhatóság fügvényében,viszont feltörekvõben az Ave 1 mi azért kénylemben kicsit megint javított. :D


Asszem összefoglalhatjuk úgy, hogy a Toyoták (és Lexusok) általában nyerõ (gyakran a legnyerõbb) vételek a maguk korosztályában és árkategóriájában, ha ár/megbízhatóság arányról van szó :) ... Kvázi mindegy, hogy egy 70-80 ezres Tercelrõl, egy 8-900 ezres Carináról, egy 2 M körüli Corolláról, egy 4-5 M körüli Avensisrõl vagy épp egy sok M körüli Lexusról van szó :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Carina
« Válasz #11473 Dátum: 2008.02.18 13:17:21 »
Idézetet írta: "Dzso bácsi"
Sziasztok!

Láma kérdéssel fordulnék a szakikhoz.
200 e + még pár apró (e) km.
Vezérszíj, spanoló, vízpumpa, generátor szíj, szervó szíj meg van rendelve.
Klíma szíjból melyik passzol az én motoromhoz: a 850-es vagy  a 870-es?
Benzinszürö (nehéz cserélni?), pollen + levegöszürö is cserélve lesz.

Mit még?
(tudom, gyertya, de arra még nem jött össze a pénz)

Ahogy kinéz, a kis mühelyünkben lesz megejtve a felújítás. Szerettem volna márakszervizbe vinni (a könyv miatt is), de arra még nem jött össze a zseton, és félö, hogy elfogy a megfáradt alkatrészek türelme és hazavágom a motort. Fagyban már a kormányszervó is olyan mód sivít, hogy nem várnék tovább, a héten megejteném a dolgot...

Köszi elöre is,
üdv,
.zs.


Benzinszûrõd van vagy ajálhatok fel egyett?
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11474 Dátum: 2008.02.18 13:17:39 »
Idézetet írta: "Dzso bácsi"
Sziasztok!

Láma kérdéssel fordulnék a szakikhoz.
200 e + még pár apró (e) km.
Vezérszíj, spanoló, vízpumpa, generátor szíj, szervó szíj meg van rendelve.
Klíma szíjból melyik passzol az én motoromhoz: a 850-es vagy  a 870-es?
Benzinszürö (nehéz cserélni?), pollen + levegöszürö is cserélve lesz.

Mit még?
(tudom, gyertya, de arra még nem jött össze a pénz)

Ahogy kinéz, a kis mühelyünkben lesz megejtve a felújítás. Szerettem volna márakszervizbe vinni (a könyv miatt is), de arra még nem jött össze a zseton, és félö, hogy elfogy a megfáradt alkatrészek türelme és hazavágom a motort. Fagyban már a kormányszervó is olyan mód sivít, hogy nem várnék tovább, a héten megejteném a dolgot...

Köszi elöre is,
üdv,
.zs.


A benzinszûrõrõl nehéz levenni a hollandert (asszem, így hívják). És az ára elég húzós, ilyen 10 ezer HUF-os nagyságrend. De mindenképp érdemes cserélni, mi a (gyári elõírt) 160 ezernél ejtettük meg.

Mit kéne még cserélni? Hmmm... hát mondjuk a fékfolyadékot meg a hûtõfolyadékot, föltéve hogy ezekre az utóbbi 3-4 évben nem került sor. Váltóolaj mikor volt cserélve?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )