Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6791927 alkalommal)

0 Felhasználó és 20 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11490 Dátum: 2008.02.20 00:11:32 »
Idézetet írta: "Dzso bácsi"
Fékolaj csere szintén tervbe lesz véve (oké, nem a pár hónapos prevent), max októberig valószínüleg meg fogom oldani. DOT 4-et én messze feleslegesnek tartom, nem is tudom, hogy 92-ben létezett-e ez a szabvány...


Semmilyen autóba, ami kicsit is korszerûbb a Moszkvics 2140 & Lada 2105 & Skoda 120 stb. jellegû antikvitásoknál, nem tennék DOT 3-as fékfolyadékot. A DOT 4-esnek magasabb a forráspontja, magyarul bizonyos esetekben az életed múlhat rajta. Árban párszáz forint a különbség. Ennyi.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kantulyg

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 241
Carina
« Válasz #11491 Dátum: 2008.02.20 11:44:19 »
Halihó,tegnap szétszedtem a gyújtáselosztót és befújkáltam kontakt spray-vel és megjavult ma reggel is pöpecül indult.Megnéztük a vezérlést és jó helyen van.Köszi a tanácsokat.Bár minden ilyen egyszerûen menne  :nagymosoly:
 :bye:
Toyota Auris 1.4 D-4D

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Carina
« Válasz #11492 Dátum: 2008.02.20 20:02:15 »
Idézetet írta: "kantulyg"
Halihó,tegnap szétszedtem a gyújtáselosztót és befújkáltam kontakt spray-vel és megjavult ma reggel is pöpecül indult.Megnéztük a vezérlést és jó helyen van.Köszi a tanácsokat.Bár minden ilyen egyszerûen menne  :nagymosoly:
 :bye:

Örülök, hogy sikerült behatárolni. Egy jó tanács: a kontakt sprayt csak érintkezõ felületre fújd. Gondolom az elosztónál a két csatit fújtad be, és nem az elosztófedelet meg a rotort. A gyujtáskábeleket kicserélted ami "csípkedett"?

kantulyg

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 241
Carina
« Válasz #11493 Dátum: 2008.02.20 22:36:11 »
:hmm:  háááát levettem az elosztófedelet a rotort meg azt a fekete mûanyagot is és ahol vezetéket láttam oda fújtam.a gyújtáskábelre sajna még nem volt pénz.
Toyota Auris 1.4 D-4D

Dzso bácsi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 379
Carina
« Válasz #11494 Dátum: 2008.02.21 16:55:46 »
Afene!

Majdnem olasz vízpumpát sóztak rám.
Kvázi ugyanannyiba kerül a japó /nipparts/ is (12 e Ft környékére jön ki), úhogy ragaszkodtam hozzá. Elvileg meghozzák holnapra, kíváncsian várom. Ha siker, akkor szombaton belemerülünk a témába...
böszme pijos degusztátorkám...

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Carina
« Válasz #11495 Dátum: 2008.02.21 22:00:31 »
Idézetet írta: "Dzso bácsi"
Afene!

Majdnem olasz vízpumpát sóztak rám.
Kvázi ugyanannyiba kerül a japó /nipparts/ is (12 e Ft környékére jön ki), úhogy ragaszkodtam hozzá. Elvileg meghozzák holnapra, kíváncsian várom. Ha siker, akkor szombaton belemerülünk a témába...

áááááááááááááácsi
nekem 9ezer volt az aisin! az meg a gyári!
ott figyel a polcon a pincébe (szárazpince) és várja hogy mikor kerül hadba remélem még jó sokára.

sztpuhi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Carina
« Válasz #11496 Dátum: 2008.02.22 11:16:48 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "sztpuhi"
Idézetet írta: "Palaczk"

Sokmindenre tippelnék a leírásod alapján, de fõtengely-csapágyra biztosan nem.


Köszi! Egy kicsit megnyugodtam. :) Tippek:?


Tippek? Hát sokminden. Váltócsapágyak, valami a vezérlésnél, valami a generátornál, a vízpumpánál, az ékszíjaknál, motortartó bak, kipufogó flexicsõ... Gondolom, ezzel nem vagy kisegítve :| ... Elsõ körben tényleg azt kéne belõni, hogy a motorból jön-e a hang vagy sem, és ha igen, akkor megpróbálni kicsit jobban behatárolni, hogy a motor melyik részébõl jön. Meg, hogy õszinte legyek, nem értem pontosan a "serregés" kifejezést :hmm:  :?:  :otlet:


Hali!
Kiderült, hogy a motorból jön a hang, váltó üres  helyzetben is csinázza. Sajnos képtelen vagyok jobban meghatározni a "serregés" kifejezést: mikor visszafelé van terhelve a fõtengely(motorfék) akkor valami zörög, kifejezetten a motorban.És még valami:látni lehet, hogy elõre billen a motor egy picit. Mikor leesik kb 1500 köré a fordszám, akkor elhallgat, és visszabillen a motor az eredeti helyére. Lehet, hogy ez normális jelenség(már a mozgás), hiszen a motor ellennyomatékát a motortartó bakok gumi teste vezeti el. Amik viszont jó állapotban vannak.(szerintem) Sem repedés sem öregedés jelét nem mutatják.
A további diagnosztikára már tényleg  :toy: szerelõ kéne. Nade ki????? :kerdojel:
Vagy lehet, hogy csak én képzelem be, hogy egy 13 éves közel 200k km-t futott motornak nem kéne ilyen hangot kiadnia? :hmm:
1995/5 Carina Wagon E XLi 1.6 16v,2003/4 Ford Mondeo Turnier 1.8 16v Ambiente, 2004/12 Ferrari (gyerekülés)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11497 Dátum: 2008.02.22 13:11:20 »
Idézetet írta: "sztpuhi"
Hali!
Kiderült, hogy a motorból jön a hang, váltó üres  helyzetben is csinázza. Sajnos képtelen vagyok jobban meghatározni a "serregés" kifejezést: mikor visszafelé van terhelve a fõtengely(motorfék) akkor valami zörög, kifejezetten a motorban.És még valami:látni lehet, hogy elõre billen a motor egy picit. Mikor leesik kb 1500 köré a fordszám, akkor elhallgat, és visszabillen a motor az eredeti helyére. Lehet, hogy ez normális jelenség(már a mozgás), hiszen a motor ellennyomatékát a motortartó bakok gumi teste vezeti el. Amik viszont jó állapotban vannak.(szerintem) Sem repedés sem öregedés jelét nem mutatják.
A további diagnosztikára már tényleg  :toy: szerelõ kéne. Nade ki????? :kerdojel:
Vagy lehet, hogy csak én képzelem be, hogy egy 13 éves közel 200k km-t futott motornak nem kéne ilyen hangot kiadnia? :hmm:


Lehet hogy beképzeled, de valószínûbb hogy csakugyan rendellenes a hang; nem kéne semmi extra hangja legyen a motornak motorfékezés közben. Így a leírás alapján én elsõ körben arra tippelnék, hogy a vezérlés környékérõl jön a hang, meg talán ez a "serregés" kifejezés is erre utalhat. Tényleg meg kéne hallgattatnod egy szerelõvel.

Az, hogy a motor terhelésváltáskor billen, normális dolog, lévén nem mereven van rögzítve a karosszériába (részben pont azért, hogy arra ne jussanak át az ilyen erõhatások).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sztpuhi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Carina
« Válasz #11498 Dátum: 2008.02.23 14:33:09 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Lehet hogy beképzeled, de valószínûbb hogy csakugyan rendellenes a hang; nem kéne semmi extra hangja legyen a motornak motorfékezés közben. Így a leírás alapján én elsõ körben arra tippelnék, hogy a vezérlés környékérõl jön a hang, meg talán ez a "serregés" kifejezés is erre utalhat. Tényleg meg kéne hallgattatnod egy szerelõvel.....


Igen. Köszi! Már csak egy jómunkásember szerelõt kell találnom!
 
(Jó az embléma az autón! :nagymosoly: )
1995/5 Carina Wagon E XLi 1.6 16v,2003/4 Ford Mondeo Turnier 1.8 16v Ambiente, 2004/12 Ferrari (gyerekülés)

power

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Carina
« Válasz #11499 Dátum: 2008.02.23 20:54:29 »
Sziasztok!

Éppen most vettem egy 92-es Carina E-t, egyelõre nagyon meg vagyok elégedve vele, de nincs hozzá szervizkönyv/használati útmutató, ha valaki lenne oly kedves és elküldené elektronikusan  akkor nagyon örülnék. Egyébként milyen lámpák/biztik/olajok/nedvek kellenek a járgányhoz? (2l-es automata váltós). Elre is köszönök bármilyen infót Milyen kötelezõ tartozékok szükségesek a felsoroltakon kívûl (izzók, biztik, eü doboz kb. mennyibe kerülnek?) Pl. fényvisszaverõ mellény kell?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11500 Dátum: 2008.02.23 21:21:20 »
Idézetet írta: "power"
Sziasztok!

Éppen most vettem egy 92-es Carina E-t, egyelõre nagyon meg vagyok elégedve vele, de nincs hozzá szervizkönyv/használati útmutató, ha valaki lenne oly kedves és elküldené elektronikusan  akkor nagyon örülnék. Egyébként milyen lámpák/biztik/olajok/nedvek kellenek a járgányhoz? (2l-es automata váltós). Elre is köszönök bármilyen infót Milyen kötelezõ tartozékok szükségesek a felsoroltakon kívûl (izzók, biztik, eü doboz kb. mennyibe kerülnek?) Pl. fényvisszaverõ mellény kell?


Szia!

Ami kötelezõen benne kell legyen a kocsiban, az a mellény, az elsõsegély-doboz és az izzókészlet, és -azt hiszem- az elakadásjelzõ háromszög is.

Izzóból érdemes megpróbálni valamilyen fehér fényû, emelt fényerejû kivitelt, mint pl. a Tungsram Megalight.

Biztosítékból párszáz forintért kapsz egy készletet, amiben lesz jópár féle.

Olajokból, hûtõfolyadékból stb. én a Liqui Moly márkát szoktam preferálni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Carina
« Válasz #11501 Dátum: 2008.02.23 21:37:29 »
Sziasztok,

kezdem megelégelni, hogy a csomagtér ajtót (Hatchback) kézzel kell mindig emelnem. Gyanítom, elfáradtak a teleszkópok.
A jelen állapot:
  -Csomagtér kinyit, ezzel az ajtó picit felemelkedik
  -Ajtót kézzel kell felnyomni teljesen végig - ha bárhol elengedem, úgy marad, nem esik vissza, de nem is emelkedik fel magától

Ez normális vajon?

Ha nem, mennyibe fáj új teleszkóp kb? És milyet érdemes?

Kösz!

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Carina
« Válasz #11502 Dátum: 2008.02.23 23:33:38 »
Idézet
Ez normális vajon?

Ha nem, mennyibe fáj új teleszkóp kb? És milyet érdemes?


Nem normális, de még nem is a vég. A nagy para akkor van, amikor már meg sem tartja, olyankor jöhet a seprûnyél  :nagymosoly:
Ezek a teleszkópok mellesleg nem szeretik a hideget, úgyhogy +30 fokban valószínüleg jobb lesz a helyzet.

Egyébként a gyári 20-30 ezer között van /db.
Xanyi

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Carina
« Válasz #11503 Dátum: 2008.02.24 09:42:29 »
Idézetet írta: "Xanyi"

Nem normális, de még nem is a vég. A nagy para akkor van, amikor már meg sem tartja, olyankor jöhet a seprûnyél  :nagymosoly:
Ezek a teleszkópok mellesleg nem szeretik a hideget, úgyhogy +30 fokban valószínüleg jobb lesz a helyzet.

Egyébként a gyári 20-30 ezer között van /db.


Igen, melegben az utolsó 5cm-t nem kell tolni :-)

És vajh' meddig látja el az új teleszkóp a melót 100%-osan? Mert ha csak 1-2 évig, akkor nem cserélem le...
Kösz!

Moist nézem: 20-30e / DARAB? Azannya!

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Carina
« Válasz #11504 Dátum: 2008.02.24 11:36:33 »
Idézetet írta: "big_mafa"
Idézetet írta: "Xanyi"

Nem normális, de még nem is a vég. A nagy para akkor van, amikor már meg sem tartja, olyankor jöhet a seprûnyél  :nagymosoly:
Ezek a teleszkópok mellesleg nem szeretik a hideget, úgyhogy +30 fokban valószínüleg jobb lesz a helyzet.

Egyébként a gyári 20-30 ezer között van /db.


Igen, melegben az utolsó 5cm-t nem kell tolni :-)

És vajh' meddig látja el az új teleszkóp a melót 100%-osan? Mert ha csak 1-2 évig, akkor nem cserélem le...
Kösz!

Moist nézem: 20-30e / DARAB? Azannya!


Ha megveszed bele a gyárit, az ugye nagyon húzos tétel, de az 5-6 évig biztosan jó lesz utána. Ha találsz utángyártottat az biztosan olcsóbb, ott ugye lutri a minõsége, szóval lehet hogy csak 1-2 évet, az is lehet hogy többet. Ugyanez igaz a felújítottra (biztosan foglalkoznak ennek felújításával is).
Xanyi