Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6791866 alkalommal)

0 Felhasználó és 18 vendég van a témában

Dzso bácsi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 379
Carina
« Válasz #11475 Dátum: 2008.02.18 14:01:48 »
Idézetet írta: "Profy"

Benzinszûrõd van vagy ajálhatok fel egyett?


Benyaszüröm nincs, és még nem is rendeltem!
Budapesten legközelebb május elsején fogok járni (szocialista autó találkozsó lesz) az offossal, akkor át tudnám venni. Mennyiért, hogyért árulod? PÜ?
böszme pijos degusztátorkám...


taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Carina
« Válasz #11477 Dátum: 2008.02.18 14:05:54 »
Idézetet írta: "Palaczk"

A benzinszûrõrõl nehéz levenni a hollandert (asszem, így hívják). És az ára elég húzós, ilyen 10 ezer HUF-os nagyságrend. De mindenképp érdemes cserélni, mi a (gyári elõírt) 160 ezernél ejtettük meg.

Mit kéne még cserélni? Hmmm... hát mondjuk a fékfolyadékot meg a hûtõfolyadékot, föltéve hogy ezekre az utóbbi 3-4 évben nem került sor. Váltóolaj mikor volt cserélve?

3ezer az a 10ezres nagyságrend benyaszûrõre, legalább is nekem 2 éve ennyi volt a jc

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Carina
« Válasz #11478 Dátum: 2008.02.18 14:33:54 »
Idézetet írta: "taby"
Idézetet írta: "Palaczk"

A benzinszûrõrõl nehéz levenni a hollandert (asszem, így hívják). És az ára elég húzós, ilyen 10 ezer HUF-os nagyságrend. De mindenképp érdemes cserélni, mi a (gyári elõírt) 160 ezernél ejtettük meg.

Mit kéne még cserélni? Hmmm... hát mondjuk a fékfolyadékot meg a hûtõfolyadékot, föltéve hogy ezekre az utóbbi 3-4 évben nem került sor. Váltóolaj mikor volt cserélve?

3ezer az a 10ezres nagyságrend benyaszûrõre, legalább is nekem 2 éve ennyi volt a jc


Na de melyik?

Mert van valami kerámiás megoldásos meg valami papírszürcsis.
Megnézem az én JC-sem milyen.
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Dzso bácsi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 379
Carina
« Válasz #11479 Dátum: 2008.02.18 14:36:31 »
Idézetet írta: "Palaczk"

A benzinszûrõrõl nehéz levenni a hollandert (asszem, így hívják). És az ára elég húzós, ilyen 10 ezer HUF-os nagyságrend. De mindenképp érdemes cserélni, mi a (gyári elõírt) 160 ezernél ejtettük meg.

Mit kéne még cserélni? Hmmm... hát mondjuk a fékfolyadékot meg a hûtõfolyadékot, föltéve hogy ezekre az utóbbi 3-4 évben nem került sor. Váltóolaj mikor volt cserélve?


Köszi a választ!
Benyaszürö valszeg lehetett cserélve, mert szinte kizárólag a legputribb legdiszkontabb low cost töltöállomásokon szoktam tankolni, és semmi jele a dugulásnak... 180 e km-ig (a megvételig) vezetett szervizkönyves az autó, ezexerint azt is cserélhették már. Megvárom Profy ajánlatát, oszt döntök mi legyen.
Ha nem nagy meló a fékkör légtelenítése (és megírja valaki a sorrendet), akkor a fékolaj cserét bármikor megejthetem, mert az offos miatt be van spájzolva 1,5 liter DOT 3-as Prevent lötyi...
Váltó olaj 180 e-nél lett kicsurgatva, mert lekötöttük az egyik féltengelyt. Mikor vásároltam a Carinát, fel kellett készíteni a vizsgára (müszaki nélkül vettem), és az egyik féltengely gumiharang csak lifegett rajta, azt cseréltük ki. Akkor új olajat kapot, valami Castrolt, már nem emléxem rá. A váltó azóta is pöpec, -8 fokban is olyan simán jár és veszi a sebességeket mint nyári höségben.
Hütövizet tavaly cseréltem. Mivel a blokk alján lévö csavart nem mertem megpiszkálni, ezért csak 80 %-os volt az ürítés /leengedtem a barna lötyit, deszti vízzel átmostam, és újban ürítettem tüdö nyomással/, akkor is nem akarom már piszkálni. Jójaz...
böszme pijos degusztátorkám...

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Carina
« Válasz #11480 Dátum: 2008.02.18 14:37:07 »
3800 ft-t hoz a Bárdi a papírszürcsire
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Dzso bácsi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 379
Carina
« Válasz #11481 Dátum: 2008.02.18 14:51:41 »
Idézetet írta: "Profy"
3800 ft-t hoz a Bárdi a papírszürcsire



honnan tudom meg hogy nekem milyen kell?
mindenképp bele kell bújnom a motorba, mert a klíma szíj hosszúsága sem eldöntött még...

Spanolón kívül nincs semmi külsö "csapágy" (görgö) a vezérlésben amit cserélni kéne?
böszme pijos degusztátorkám...

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Carina
« Válasz #11482 Dátum: 2008.02.18 15:08:51 »
Idézetet írta: "kantulyg"
Ha nem nyomom a gázt akkor be sem indul hanem lemerül az akksi,indítás közben rálépek a gázra és utánna ha vissza veszem a gyújtást akkor utánna könnyebben beindul.Nekem olyan érzésem van hogy nem kap elég benzint,régebben volt egy hondánk és télen ugyanígy csinált amikor indítás közben pumpáltuk a gázpedált.Amúgy ha beindul a kocsi erõs benzin szag van a kipufogónál.
Jency amiket irtál pl. a fordulatszám jeladót hogy lehet megállapítani hogy jól mûködik-e?

Szerintem átugrott egy fogat a vezérmûszíj, vagy törött gyûrû? Hmmmm???

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Carina
« Válasz #11483 Dátum: 2008.02.18 15:34:27 »
Idézetet írta: "Dzso bácsi"
Idézetet írta: "Profy"
3800 ft-t hoz a Bárdi a papírszürcsire



honnan tudom meg hogy nekem milyen kell?
mindenképp bele kell bújnom a motorba, mert a klíma szíj hosszúsága sem eldöntött még...

Spanolón kívül nincs semmi külsö "csapágy" (görgö) a vezérlésben amit cserélni kéne?


Nincs más csapágy.
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #11484 Dátum: 2008.02.18 17:22:33 »
Idézetet írta: "Dzso bácsi"
Idézetet írta: "Palaczk"

A benzinszûrõrõl nehéz levenni a hollandert (asszem, így hívják). És az ára elég húzós, ilyen 10 ezer HUF-os nagyságrend. De mindenképp érdemes cserélni, mi a (gyári elõírt) 160 ezernél ejtettük meg.

Mit kéne még cserélni? Hmmm... hát mondjuk a fékfolyadékot meg a hûtõfolyadékot, föltéve hogy ezekre az utóbbi 3-4 évben nem került sor. Váltóolaj mikor volt cserélve?


Köszi a választ!
Benyaszürö valszeg lehetett cserélve, mert szinte kizárólag a legputribb legdiszkontabb low cost töltöállomásokon szoktam tankolni, és semmi jele a dugulásnak... 180 e km-ig (a megvételig) vezetett szervizkönyves az autó, ezexerint azt is cserélhették már. Megvárom Profy ajánlatát, oszt döntök mi legyen.
Ha nem nagy meló a fékkör légtelenítése (és megírja valaki a sorrendet), akkor a fékolaj cserét bármikor megejthetem, mert az offos miatt be van spájzolva 1,5 liter DOT 3-as Prevent lötyi...
Váltó olaj 180 e-nél lett kicsurgatva, mert lekötöttük az egyik féltengelyt. Mikor vásároltam a Carinát, fel kellett készíteni a vizsgára (müszaki nélkül vettem), és az egyik féltengely gumiharang csak lifegett rajta, azt cseréltük ki. Akkor új olajat kapot, valami Castrolt, már nem emléxem rá. A váltó azóta is pöpec, -8 fokban is olyan simán jár és veszi a sebességeket mint nyári höségben.
Hütövizet tavaly cseréltem. Mivel a blokk alján lévö csavart nem mertem megpiszkálni, ezért csak 80 %-os volt az ürítés /leengedtem a barna lötyit, deszti vízzel átmostam, és újban ürítettem tüdö nyomással/, akkor is nem akarom már piszkálni. Jójaz...


Akkor ezek szerint amit biztosan cserélni kéne még, az csak a fékfolyadék. Viszont ebbõl szvsz ne töltsd bele a DOT 3-as Preventet, fõleg ha már spájzolva van egy ideje. Vegyél valami tisztességes márkájú (Mobil, LM, Castrol stb.), és DOT 4-es fékfolyadékot, az kerüljön bele.

Kérdés még akkor ezek szerint a benzinszûrõ. Ez elvileg egy elég méretes nagy fekete fém henger, és talán a tûzfalon van - vagy a motorház (menetirány szerinti) bal oldali falán? Passz... Lehet hogy keverem a Camryvel, azé a bal oldalon van, szal akkor a Carináé talán inkább a tûzfalon. Mindenesetre szerelõ csak aknáról bírta leszedni, és anyázott közben.

Ja, és CSAK gyárit vegyél belõle, ha biztosra akarsz menni. Szerelõm pl. világosan megmondta, hogy alapból semmi baja az utángyártott dolgokkal, de benzinszûrõbõl csak gyárit vigyek oda, különben nem hajlandó fölszerelni. Azt mondta, nagyon sokat szívott már az utángyártott benzinszûrõkkel, utólagos szivárgás és egyéb nyalánkságok. A gyári drága (az említett 10 ezres nagyságrend), dehát egy 160 ezrenként cserélendõ alkatrésznél ez talán megbocsátható :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kantulyg

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 241
Carina
« Válasz #11485 Dátum: 2008.02.18 21:52:05 »
b.c. hogy tudom megnézni hogy jó helyen van e a vezérmûszíj?A törött gyûrû megállapításához meg kompresszió mérés gondolom én.
Toyota Auris 1.4 D-4D

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Carina
« Válasz #11486 Dátum: 2008.02.19 10:14:17 »
Idézetet írta: "kantulyg"
b.c. hogy tudom megnézni hogy jó helyen van e a vezérmûszíj?A törött gyûrû megállapításához meg kompresszió mérés gondolom én.

Hát a gyûrûtörést igen kompresszióméréssel lehet kivadászni.
A fog elugrást meg bontás nálkül szerintem a legokosabb egy gyújtásvizsgálattal nézném meg.
Ugyanis, ha az nincs a helyén akkor akkor lehet fogátugrás, vagy az elosztóban a szöghelyzetadó, de láttam már olyat is, hogy a rotor volt elfordulva, mert kitörött belõle a rögzítõ fül.

Ha csak indítási nehézségei vannak, akkor....

Na errõl írtunk már, hogy mi is kell ahhoz, hogy egyáltalán beinduljon.... :hmm:  :hmm:
motorfordulatjel, amit vagy az elosztóból, vagy a fõtengely végérõl vesz (típusfüggõ a DENSO az elosztóból vesz mindent), szöghelyzet jel, de ez asszem csak a DENSO-nál van külön tekercsrõl, ....


Megjegyzem tárolt hiba nincs?

A szíjátugrást, mivel a szíj oldalt nehéz csak ezért szétszedni, szerintem úgy a legegyszerûbb, hogy a fõtengelyt felsõ holtpontra állítod, és a rotor helyzetét az elosztóban összehasonlítod egy hasonló típus állásával.Szerintem bárki megküldi neked a képet, ha megkéred. Ha ez OK, akkor elketromos gond lesz.
Jeladóktól kezdve végig kell vizsgálni a rendszert.

A DENSO-nál ezen kívül a hagyományos motornál az elosztóban van a trafó és a gyujtómodul is, ez utóbbi is meg tudja adni magát.
A gyújtómodul küld egy jelet az ECU-nek, hogy a gyújtás megtörtént (sajnos, csak a primer oldalt monitorozza így) és ha nincs szikra benzint sem ad!

Szal ezúttal sincs másképp, minthogy szisztematikusan, végtelen türelmesen végig kell vizsgálni mindent.
Sanszos egyébként fordulatjeladó, mait Jency is írt, ezesetben a hozzá tartpzó vezeték is egyenértékû az esélyesek sorában.

Nos, hajrá fiúk!
Ez a legszebb része az autószerelésnek, diagnosztika!

Dzso bácsi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 379
Carina
« Válasz #11487 Dátum: 2008.02.19 12:13:47 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Akkor ezek szerint amit biztosan cserélni kéne még, az csak a fékfolyadék. Viszont ebbõl szvsz ne töltsd bele a DOT 3-as Preventet, fõleg ha már spájzolva van egy ideje. Vegyél valami tisztességes márkájú (Mobil, LM, Castrol stb.), és DOT 4-es fékfolyadékot, az kerüljön bele.

Kérdés még akkor ezek szerint a benzinszûrõ. Ez elvileg egy elég méretes nagy fekete fém henger, és talán a tûzfalon van - vagy a motorház (menetirány szerinti) bal oldali falán? Passz... Lehet hogy keverem a Camryvel, azé a bal oldalon van, szal akkor a Carináé talán inkább a tûzfalon. Mindenesetre szerelõ csak aknáról bírta leszedni, és anyázott közben.

Ja, és CSAK gyárit vegyél belõle, ha biztosra akarsz menni. Szerelõm pl. világosan megmondta, hogy alapból semmi baja az utángyártott dolgokkal, de benzinszûrõbõl csak gyárit vigyek oda, különben nem hajlandó fölszerelni. Azt mondta, nagyon sokat szívott már az utángyártott benzinszûrõkkel, utólagos szivárgás és egyéb nyalánkságok. A gyári drága (az említett 10 ezres nagyságrend), dehát egy 160 ezrenként cserélendõ alkatrésznél ez talán megbocsátható :)


Köszönöm szépen a tanácsokat!
Elsö körben biztosra szeretnék menni azzal, hogy a legfontosabb (kritikus) alkatrészeket cseréljük a motor környékén. /szíjak + vezérlés + vízpumpa/. A vízpumpához kell gondolom tömítés is vagy mi, csak nem trutyival rakták csatolták rá.

Biztosra akartam menni azzal, hogy nem felejtettem el semmilyen fontos dolgot a motor körül. Amint lesz elegendö pénz, rendelem a gyertyákat + talán a benya szüröt is. Lehet, nagyon kókány sufni embernek fogok tünni, de azon is gondolkodom, hogy a gyári szürö elé applikálok egy külsö papir szüröt... (lehet kövezni). Az offoson nagyon bevált, átáltam vele szinte teljesen E85-re, és karbi dugulás nélkül megúsztam a dolgot. Igaz, egy hónap alatt kuka lett a szürö, de ez az elöre megjósolt minimum volt - viszont azt is mutatja, hogy hiába olcsó, bevált cucc az, teszi a dolgát becsülettel...

Fékolaj csere szintén tervbe lesz véve (oké, nem a pár hónapos prevent), max októberig valószínüleg meg fogom oldani. DOT 4-et én messze feleslegesnek tartom, nem is tudom, hogy 92-ben létezett-e ez a szabvány. Ha fáradtak lesznek a tárcsák/betétek, akkor azokat is cserélem majd, mert októberben ismét müszaki + ZK vár a Toycira. Nem gyúrom, nagyon finoman bánok vele.
Olajcseréig még van 3000 km.
Pollenszüröt meg iktatom majd a levegö szürövel (7000 km múlva).
Nemrég szereztem rá négy nyári gumit, P3000 Pirelli 185/65 R14. Használtak, 5-6 mm-s profillal. Jó árban voltak, nem hagyhattam ki...
böszme pijos degusztátorkám...

Dzso bácsi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 379
Carina
« Válasz #11488 Dátum: 2008.02.19 12:26:52 »
Ja, a klíma szíj nem lesz cserélve, megnéztük (850-es), és szinte újszerü, semmi baja sincs. Hiába no, én a klímát ritkán használtam (tudom, karban kellene tartani a rendszert). Idén eddig kétszer volt bekapcsolva párátlanítás okán, nyárra meg javarészt megoldásként ott a sokkal egészségesebb tetöablak...
Amúgy sem szeretem a túlzott hömegosztást, ahogy a klímával sem vagyok kibékülve, úgy a fütést sem viszem túlzásba.
böszme pijos degusztátorkám...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Carina
« Válasz #11489 Dátum: 2008.02.19 18:56:18 »
Szia Dzsó teshó!!!

A benyaszûrõ cseréje marha 1xû, levett gyújtás mellett lebont a be és kimenõ tsõ, szûrõ leszed, új felrak (helyes irányban, elvileg rajt' van a JEL) :crazy: , aztán köszörül  :vezetes: és indul a mand Ula. :mrgreen:  :mrgreen:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.