b.c. hogy tudom megnézni hogy jó helyen van e a vezérmûszíj?A törött gyûrû megállapításához meg kompresszió mérés gondolom én.
Hát a gyûrûtörést igen kompresszióméréssel lehet kivadászni.
A fog elugrást meg bontás nálkül szerintem a legokosabb egy gyújtásvizsgálattal nézném meg.
Ugyanis, ha az nincs a helyén akkor akkor lehet fogátugrás, vagy az elosztóban a szöghelyzetadó, de láttam már olyat is, hogy a rotor volt elfordulva, mert kitörött belõle a rögzítõ fül.
Ha csak indítási nehézségei vannak, akkor....
Na errõl írtunk már, hogy mi is kell ahhoz, hogy egyáltalán beinduljon.... :hmm: :hmm:
motorfordulatjel, amit vagy az elosztóból, vagy a fõtengely végérõl vesz (típusfüggõ a DENSO az elosztóból vesz mindent), szöghelyzet jel, de ez asszem csak a DENSO-nál van külön tekercsrõl, ....
Megjegyzem tárolt hiba nincs?
A szíjátugrást, mivel a szíj oldalt nehéz csak ezért szétszedni, szerintem úgy a legegyszerûbb, hogy a fõtengelyt felsõ holtpontra állítod, és a rotor helyzetét az elosztóban összehasonlítod egy hasonló típus állásával.Szerintem bárki megküldi neked a képet, ha megkéred. Ha ez OK, akkor elketromos gond lesz.
Jeladóktól kezdve végig kell vizsgálni a rendszert.
A DENSO-nál ezen kívül a hagyományos motornál az elosztóban van a trafó és a gyujtómodul is, ez utóbbi is meg tudja adni magát.
A gyújtómodul küld egy jelet az ECU-nek, hogy a gyújtás megtörtént (sajnos, csak a primer oldalt monitorozza így) és ha nincs szikra benzint sem ad!
Szal ezúttal sincs másképp, minthogy szisztematikusan, végtelen türelmesen végig kell vizsgálni mindent.
Sanszos egyébként fordulatjeladó, mait Jency is írt, ezesetben a hozzá tartpzó vezeték is egyenértékû az esélyesek sorában.
Nos, hajrá fiúk!
Ez a legszebb része az autószerelésnek, diagnosztika!