Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5132724 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3465 Dátum: 2008.09.22 21:57:45 »
Szerintem nincs értelme évszakonként cserélni, plusz 20-30 fokban sem mindegy a motornak, hogy milyen olaj van benne. Sőt, üzemi hőmérsékleten is mások a jellemzői egy 0 W 30-nak, mint egy 5 W 30-nak!

Csak utóbbit nem ette... és az tetszett  :sweatdrop:  Bár megvárom a következő 3000km-ert, és majd akkor mondom ki, hogy eszi e vagy sem.  :yes:  Kívancsi vagyok, hogy csak a túlöntés miatt ette, vagy mert híg neki.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3466 Dátum: 2008.09.22 22:05:00 »
Szerintem nincs értelme évszakonként cserélni, plusz 20-30 fokban sem mindegy a motornak, hogy milyen olaj van benne. Sőt, üzemi hőmérsékleten is mások a jellemzői egy 0 W 30-nak, mint egy 5 W 30-nak!

Csak utóbbit nem ette... és az tetszett  :sweatdrop:  Bár megvárom a következő 3000km-ert, és majd akkor mondom ki, hogy eszi e vagy sem.  :yes:  Kívancsi vagyok, hogy csak a túlöntés miatt ette, vagy mert híg neki.

Harmadik alternatíva: most már enné az 5 W olajat is. Mindig van egy pont, amelynél egy motor elkezdi enni az olajat, és ez a mai modern turbódízeleknél néha nagyon korai, kvázi a motor bejáratása után megkezdődik. Egy picit pl. jóbarátném 1.4 dízel Corija is csipegette az olajat már a 15-30 ezres szervíz közti időszakban is (kb. 5-6 decit a 15 ezer km-en). Ez normálisnak nevezhető dolog, és szvsz önmagában nem indok az olaj vastagabbra cserélésére.

Amúgy ezt már sokszor leírtuk pl. Trotter Mesterrel (is), de talán nem árt még egyszer: ugye, valamilyen mértékben MINDEN motor eszi az olajat, ez a működéséből fakadó törvényszerű dolog. Csak van, amelyiknél ez a mérték olyan kicsi, hogy az olajba kerülő kis mennyiségű üzemanyag meg kondenzvíz (!) kiegyenlíti a fogyást, így látszólag (!) nem csökken az olajszint - sőt, szélsőséges esetben (pl. állandó rövidtávú városi menetek) akár még növekedhet is.
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.22 22:14:07 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3467 Dátum: 2008.09.22 22:08:02 »
Ez normálisnak nevezhető dolog, és szvsz önmagában nem indok az olaj vastagabbra cserélésére.

Rendben :flowers:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3468 Dátum: 2008.09.22 22:30:32 »
Nekem az 1.4es dízel az első szervíz után evett jelentősebb mennyiséget, aztán beállt arra, hogy két szervíz között kb félig megy le a nívón.
Gabe 254.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3469 Dátum: 2008.09.22 22:58:13 »
Nekem az első 5000km alatt ette meg a max és min közötti 1/3-ot, azóta semmi fogyást nem látni.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3470 Dátum: 2008.09.23 09:10:57 »
Amúgy ezt már sokszor leírtuk pl. Trotter Mesterrel (is), de talán nem árt még egyszer: ugye, valamilyen mértékben MINDEN motor eszi az olajat, ez a működéséből fakadó törvényszerű dolog. Csak van, amelyiknél ez a mérték olyan kicsi, hogy az olajba kerülő kis mennyiségű üzemanyag meg kondenzvíz (!) kiegyenlíti a fogyást, így látszólag (!) nem csökken az olajszint - sőt, szélsőséges esetben (pl. állandó rövidtávú városi menetek) akár még növekedhet is.

Plusz a turbo ugye szintén eszi az olajat, hiszen a percenként százezreket pörgő turbinát lehetetlenség tökéletesen tömíteni. Persze ez nagyban használatfüggő, aki jobban nyomja, annak jobban is eszi.

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3471 Dátum: 2008.09.23 11:33:11 »
Szerintem nincs értelme évszakonként cserélni, plusz 20-30 fokban sem mindegy a motornak, hogy milyen olaj van benne. Sőt, üzemi hőmérsékleten is mások a jellemzői egy 0 W 30-nak, mint egy 5 W 30-nak!

Ez igaz, de az eltérés olyannyira jelentéktelen a hétköznapi autózást illetően, hogy kár megemlíteni. Inkább maradjunk annyiban, hogy üzemi hőmérsékleten a 0W-30 és 5W-30 olajok azonos "vastagságúak". Belátom 150oC-nál már jelentős az eltérés, de ha jó a hűtés, erre nem kerülhet sor.
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.24 02:08:16 írta tomka1982 »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3472 Dátum: 2008.09.23 14:49:26 »
Ez igaz, de az eltérés olyannyira jelentéktelen a hétköznapi autózást illetően, hogy kár megemlíteni. Inkább maradjunk annyiban, hogy üzemi hőmérsékleten a 0W-30 és 5W-30 olajok azonos "vastagságúak". Belátom 150oC-nál már jelentős az eltérés, de ha jó a hűtés, erre nem kerülhet sor.

Ne haragudj, de ebben tévedsz. Jellemzően számottevő eltérés van egy 5 W 30 és egy 0 W 30 között mind plusz 30-40 (!), mind a jellemző üzemi plusz 100 fokos tartományban. Az 5 W olaj mindig sűrűbb lesz, ami nem jó. Értelemszerűen még alacsonyabb hőmérsékleteken még nagyobb az eltérés. Nézz utána, többen (pl. Tamás69) ide is jópárszor beírtak konkrét viszkozitási adatokat, emellett pl. legutóbb Trotter linkelt be egy elég hosszú, nagyon informatív, ezzel kapcsolatos cikket.

Annyi igaz, hogy vannak jobban sikerült 5 W olajok, amelyek egyes paramétereikben megközelítenek egyes 0 W olajokat. De ez a kivétel.
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.23 14:51:14 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3473 Dátum: 2008.09.24 01:46:56 »
Dehogy haragszom! Igen is vitatkozzunk! :)

Nos, elbizonytalanítottál, ezért újra végigolvastam a mazda-autós cikket. Ebből idéznék, ha szabad:

Térjünk rá,  "a 0w-30-as olaj túl híg az autóm motorjába, mert a kezelési könyv 10w-30-at javasol"  TÉVES meggyőződések tisztázására. A kettő közül a 0w-30 mindig jobb választás! Mindig! A 0w-30-as motorolaj nem hígabb, mint a 10w-30-as. Működési hőmérsékleten (=bemelegedett motor), mindkét olaj megegyező sűrűségű (viszkozitású). A különbség akkor jön elő amikor este leállítjuk az autónkat. Az éjszaka folyamán mindkét olaj sűrűbbé válik. Mindkettő, a 10w-30 és a 0w-30 egyaránt 10-es viszkozitású (vastagság) volt, mielőtt leállítottuk a motort. ( Mint már korábban írtuk, ez a tökéletes vastagság a motor működése közben.)  Reggel újra el kell indulnunk, de már mindkét olaj túl vastag a motorunk tökéletes kenéséhez. Az egyik olaj 90-es viszkozitásra sűrűsödött vissza, a másik 40-re. Mindkettő túl vastag az indításhoz, de a 40 cSt sokkal  jobb, mint a 90. A motorunk persze valójában 10-es sűrűségű olajat szeretne, hogy minden tökéletes legyen az ő szempontjából. 10-est nem kap, de a 40-es (0w-30) viszkozitással indítani még mindig sokkal jobb, mint a mézhez hasonlító nagyon sűrű 90-es (10w-30) olajjal.
...
A 0w-30-as olaj nem vékonyabb, mint a 10w-30-as. Sőt, egy 0w-30 mindig valamivel sűrűbb 100C fokos működési hőmérsékleten, mint egy 10w-30-as.
...
Az egyfokozatú 30-as besorolású olaj, illetve egy 0w-30 vagy 10w-30-as többfokozatú motorolaj ugyanúgy 10-es viszkozitással (vastagsággal) rendelkezik 100C fokon.
...
Milyen értékek között kell mozognia a különböző besorolású olajok viszkozitásának? A hivatalos definíció a következő:

Viszkozitási jelzés    viszkozitás 100C fokon   viszkozitási jelzés    viszkozitás 150C fokon
            20                  5,6-9,2                                20                                 2,6
            30                 9,3-12,4                               30                                2,9
            40                12,5-16,2                              40                            2,9-3,7
            50                16,3-21,8                              50                                3,7
            60                21,9-26,1                              60                                3,7


Ezen alapján Palack, jól írtam amit írtam. Kizárólag a meleg oldali számnak van jelentősége üzemi hőmérsékleten, kizárólag az a szám adatott jelezni, hogy 100oC-on milyen sűrű lesz a mi olajunk.
            

« Utoljára szerkesztve: 2008.09.24 02:05:25 írta tomka1982 »

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3474 Dátum: 2008.09.24 09:09:29 »
Ezen alapján Palack, jól írtam amit írtam. Kizárólag a meleg oldali számnak van jelentősége üzemi hőmérsékleten, kizárólag az a szám adatott jelezni, hogy 100oC-on milyen sűrű lesz a mi olajunk.

Ha hidegoldali viszkozitas erteket vagnal be, akkor tobbre mennenk, mert itt folyamatosan a meleg ertekekrol van szo.
Amugy meg 10W- vs. 0W- olajok kozotti elteresek vannak a szoveges reszedbe, ezek alapjan nem jelenthetunk ki semmit, az 5W- es a 0W- hideg tulajdonsagai kozotti kulonbsegekrol  :nono:
De nem is reg valaki (talan barna.czukor?) vagott ide be olyat tablazotot, ahol 5W- es 0W- hideg viszkozitasi ertekei voltak. Ott tenyleg azt szurtuk le, hogy 0W- es 5W- kozott nincs egetrengeto kulonbseg (hidegen). Nem ugy 5W- es 10W- kozott (hidegen). Ha jol emlexem  :winkiss:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3475 Dátum: 2008.09.24 10:38:18 »
omw kut vmi 0w 40 es super bixxol olaj 7500/1 liter
most vettem 6500ert 5 liter valvot
 :single fuck:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3476 Dátum: 2008.09.24 18:24:57 »
Dehogy haragszom! Igen is vitatkozzunk! :)

Nos, elbizonytalanítottál, ezért újra végigolvastam a mazda-autós cikket. Ebből idéznék, ha szabad:

...
A 0w-30-as olaj nem vékonyabb, mint a 10w-30-as. Sőt, egy 0w-30 mindig valamivel sűrűbb 100C fokos működési hőmérsékleten, mint egy 10w-30-as.
...
Ezen alapján Palack, jól írtam amit írtam. Kizárólag a meleg oldali számnak van jelentősége üzemi hőmérsékleten, kizárólag az a szám adatott jelezni, hogy 100oC-on milyen sűrű lesz a mi olajunk.

Te ezt írtad a korábbi hsz-odban:

Ez igaz, de az eltérés olyannyira jelentéktelen a hétköznapi autózást illetően, hogy kár megemlíteni. Inkább maradjunk annyiban, hogy üzemi hőmérsékleten a 0W-30 és 5W-30 olajok azonos "vastagságúak". Belátom 150oC-nál már jelentős az eltérés, de ha jó a hűtés, erre nem kerülhet sor.

Na most, ezt vesd össze a Mazdás cikk idézet részével, azon belül is a kiemelt résszel.  :whistling: ... OK, hogy az egyikben 5 W, a másikban 10 W olajat vetnek össze a nullással, de a lényeg: az eltérő hidegoldali viszkozitású 30-as olajok üzemi hőfokon NEM egyformán viselkednek. Bár az eltérés valóban kicsi.

Amit én kétségtelenül elírtam, az az, hogy azt írtam: a hidegen hígabb olaj melegen is hígabb. Ezt felcseréltem, való igaz  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.24 18:26:53 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3477 Dátum: 2008.09.24 21:46:19 »
A mazdás cikk egy jó alap, de nem kell 100%-ig abban gondolkodni csak, amit ír. Meg kell nézni az adatlapokat, aztán akkor kiderül pár dolog, amit a cikk nem úgy ír. Gondolok itt arra, hogy a Castrolon belül pl volt olyan, hogy egy papírforma szerinti hígabb olaj sűrűbb volt az adatlapok alapján.

A cikk kialakítja a helyes gondolkodásmódot, de az adatlapokat mindig meg kell nézni, mert az adja a valós értéket. Meg mérlegelni is kell néha. Pl SM-es minőségű 5W-s olaj vagy SL-es 0W-s. (Bár ma már egyre kevesebb az SL-es olaj, a jobbak már mind tudják az API szerinti SM szintet.)

Frida

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 60
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3478 Dátum: 2008.10.02 10:42:25 »
Sziasztok!

Ki milyen olajat tenne egy 1,4 D4D Yarisba?
Eddig a Castrol Edge-t ajánlották többen, de mi a véleményetek a Magneticről?
A szervízben Esso-t tennének bele. Melyiknek jobb a minősége?

válaszokat előre is köszönöm

Frida

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3479 Dátum: 2008.10.02 11:40:12 »
Sziasztok!

Ki milyen olajat tenne egy 1,4 D4D Yarisba?
Eddig a Castrol Edge-t ajánlották többen, de mi a véleményetek a Magneticről?
A szervízben Esso-t tennének bele. Melyiknek jobb a minősége?

válaszokat előre is köszönöm

Frida

Szia!
Én minden féle képpen Castrol-t vagy Mobil1 olajat rakatnék bele. Az Esso-nál mindegyik jobb minőségű olaj.

A Castrolnak kettő fő szegmense van, ami a legtöbb kocsiban használható:
Edge: Ezt tekinti a Castrol a legjobbnak, ez egyben a legdrágább is.
Magnatec: ebben az 5W-40-es full szintetikus, a 10W-40-es félszintetikus. Ebből az 5W-40-es olaj, amit én beletöltenék a kocsimba... Ezek is nagyon jó termékek.

Amit én a Yarisba töltenék, ha Castrol:
1,Edge Turbo Diesel 0W-30
2,Edge Turbo Diesel 5W-40

Mindegyik teljesíti az alábbi minőségi követelményeket:
API SM/CF, ACEA A3/B3, A3/B4, C2, C3


Ha Mobil olajat töltenél bele, akkor én az alábbit javaslom:
Mobil1 5W-30 ESP Formula
Ez megvédi a katalizátort, a motort, a részecskeszűrőt (amiben van), nagyon jó kis olaj. Kifejezetten jó a mai modern diesel és benzines motoroknak.

Ez ezt tudja (magyarul szinte mindent):
ACEA A3 / B3 / B4 / A5 / B5 / C2 / C3
API SL / SM / CF
BMW Longlife 01 / Longlife 01 FE
BMW Longlife 04
Daimler Chrysler 229.31 , 229.51
VW 504.00, 507.00
VW 502.00, 503.00, 503.01, 505.00, 506.00



Tudom nem könnyű választani, de én a 2 közül választanék. Edge Turbo Diesel 0W-30, Mobil1 ESP 5W-30.

Az ár is meghatározó, ki ezt, ki azt tudja olcsóbban beszerezni. Az említett 2 olaj között nincs lényeges különbség.


Olajbeszerzési helyek: (Ha esetleg nem tudod olcsón beszerezni...)
www.autoteka2000.hu
www.olajshop.hu

És van még 1000 ilyen, csak én ezektől rendelek, azért írtam ezeket.
« Utoljára szerkesztve: 2008.10.02 11:45:30 írta barna.czukor »