Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5132767 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3540 Dátum: 2008.10.10 20:23:54 »
Érdekelne a hozzáértők véleménye az alábbi olajokról! YarisII 1,3 csere vonatkozásában.

Mobil 1 ESP Formula 5W-30
Mobil 1 0W-30
Mobil 1 0W-40
Mobil 1 0W-30 Economy Formula
Mobil 1 0W-40 Protection Formula

Castrol Edge 0W-30
Castrol Edge 5W-30
Castrol Edge Sport 0W-40

Igazából van elképzelésem a dologról, csak némi megerősítést szeretnék kapni. Főleg az economy és protection olajokról érdekelnének a vélemények, mivel azokkal még nem találkoztam a fórumon. (vagy csak figyelmetlen voltam)
Ezenkívül várom még a véleményeket, hogy km-től függetlenül tényleg ökölszabály-e a hajtóműolaj cseréje?

Mobil 1 0W-30 Economy Formula
vagy
Castrol Edge 0W-30
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

béla12

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3541 Dátum: 2008.10.10 20:42:23 »
Érdekelne a hozzáértők véleménye az alábbi olajokról! YarisII 1,3 csere vonatkozásában.

Mobil 1 ESP Formula 5W-30
Mobil 1 0W-30
Mobil 1 0W-40
Mobil 1 0W-30 Economy Formula
Mobil 1 0W-40 Protection Formula

Castrol Edge 0W-30
Castrol Edge 5W-30
Castrol Edge Sport 0W-40

Igazából van elképzelésem a dologról, csak némi megerősítést szeretnék kapni. Főleg az economy és protection olajokról érdekelnének a vélemények, mivel azokkal még nem találkoztam a fórumon. (vagy csak figyelmetlen voltam)
Ezenkívül várom még a véleményeket, hogy km-től függetlenül tényleg ökölszabály-e a hajtóműolaj cseréje?

Mobil 1 0W-30 Economy Formula
vagy
Castrol Edge 0W-30


Esetleg indoklás?
Az 5W-30-s olaj egyértelmű, mert az a gyári ajánlás. A 0W meg nekem egyértelmű, mert télen és rövid utakon meghálálja a moci. A 40-s olaj ellenjavalt vagy felesleges?
tömeget oszlatni nem vízágyúval kell, hanem szippantóskocsival.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3542 Dátum: 2008.10.10 21:02:45 »


Esetleg indoklás?
Az 5W-30-s olaj egyértelmű, mert az a gyári ajánlás. A 0W meg nekem egyértelmű, mert télen és rövid utakon meghálálja a moci. A 40-s olaj ellenjavalt vagy felesleges?

Kicsit olvass vissza!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3543 Dátum: 2008.10.12 01:03:05 »
Még egy dolog, amiben segítséget szeretnék kérni. Másik topicban indítottam egy kérdést. Kaptam is rá választ, utánanéztem bizonyos dolgoknak.

Tamás69, neked milyen volt az olajfogyasztási tapasztalásod a 0W-30 olaj esetén. Holnap, de legkésőbb jövő hét hétfőn megcsináltatom az olajcserét (0w-30 vagy 5W-30) lesz a megoldás, de ezt még feltétlen le akarom csekkoltatni. Néhány kevés információval ellátott ismerősöm váltig állítja, hogy az olyan híg olajat (0W-30) "zabálni" fogja a kocsim. Ebben ugyan én nem hiszek, ezért inkább megkérdezek olyan embert, akinek már van viszonyítási alapja. Döntem kéne a kettő között: 0W vagy 5W?! ::)
Hát igen, zabálni fogja. Az enyém is zabálja, bár kicsit régebbi motor, ez lehet az oka - vagy mégis ugyanaz a konstrukció. De zabálja, az tény: így 130e km körül két szervíz között belemegy több mint 5 deci... Persze lehet ezt a sok rövid - gyakorlatilag bemelegedés nélküli útra kenni, de azért ez sok...
 :devil:
Attila 31
  - Avensis
- Prius

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3544 Dátum: 2008.10.12 18:45:00 »
Hát igen, zabálni fogja. Az enyém is zabálja, bár kicsit régebbi motor, ez lehet az oka - vagy mégis ugyanaz a konstrukció. De zabálja, az tény: így 130e km körül két szervíz között belemegy több mint 5 deci... Persze lehet ezt a sok rövid - gyakorlatilag bemelegedés nélküli útra kenni, de azért ez sok...
 :devil:

Nekem nem volt egyertelmu  :oops:
Ugye vicceltel?


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3545 Dátum: 2008.10.13 10:40:22 »
Hát igen, zabálni fogja. Az enyém is zabálja, bár kicsit régebbi motor, ez lehet az oka - vagy mégis ugyanaz a konstrukció. De zabálja, az tény: így 130e km körül két szervíz között belemegy több mint 5 deci... Persze lehet ezt a sok rövid - gyakorlatilag bemelegedés nélküli útra kenni, de azért ez sok...
 :devil:

Nekem nem volt egyertelmu  :oops:
Ugye vicceltel?

 :innocent: Igen, vicceltem. 100e-ig nem volt észrevehető olajfogyasztása a 0w-30-as olajból.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

béla12

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3546 Dátum: 2008.10.14 09:34:09 »
Érdekelne a hozzáértők véleménye az alábbi olajokról! YarisII 1,3 csere vonatkozásában.

Mobil 1 ESP Formula 5W-30
Mobil 1 0W-30
Mobil 1 0W-40
Mobil 1 0W-30 Economy Formula
Mobil 1 0W-40 Protection Formula

Castrol Edge 0W-30
Castrol Edge 5W-30
Castrol Edge Sport 0W-40

Igazából van elképzelésem a dologról, csak némi megerősítést szeretnék kapni. Főleg az economy és protection olajokról érdekelnének a vélemények, mivel azokkal még nem találkoztam a fórumon. (vagy csak figyelmetlen voltam)
Ezenkívül várom még a véleményeket, hogy km-től függetlenül tényleg ökölszabály-e a hajtóműolaj cseréje?

Mobil 1 0W-30 Economy Formula
vagy
Castrol Edge 0W-30

Szimpatikus nekem a Mobil 1 0W-30 Economy Formula olaj. Az autógyártói minősítéseiben viszont csak gm és ford adatok szerepelnek (igaz a többi általános minősítés stimmel), így a kérdés, hogy ez nem a fenti márkákhoz fejlesztett olaj? Itt arra gondolok, hogy pl. a fiat csoport járgányi is valahogy jobban muzsikálnak a selenia olajokkal.
A hajtóműolajos kérdésnél meg pont a lényeget sikerült lehagynom. Szóval itt a km-től független 2 évenkénti cserére gondoltam.
tömeget oszlatni nem vízágyúval kell, hanem szippantóskocsival.

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3547 Dátum: 2008.10.14 09:53:54 »

Mobil 1 0W-30 Economy Formula
vagy
Castrol Edge 0W-30

Szimpatikus nekem a Mobil 1 0W-30 Economy Formula olaj. Az autógyártói minősítéseiben viszont csak gm és ford adatok szerepelnek (igaz a többi általános minősítés stimmel), így a kérdés, hogy ez nem a fenti márkákhoz fejlesztett olaj? Itt arra gondolok, hogy pl. a fiat csoport járgányi is valahogy jobban muzsikálnak a selenia olajokkal.
A hajtóműolajos kérdésnél meg pont a lényeget sikerült lehagynom. Szóval itt a km-től független 2 évenkénti cserére gondoltam.

Csak a dupla w -s márka olajaival kell figyelni, mert azok más rendszerő motorok, kicsit más kenési igényekkel.
Az Opel és a Ford spec csak bizonyos tételekben szigorúbb, mint a normál standard.

A Tolyota alapból a Mobil1 - Esso olajokat használja ( EXXON mobil termékek)
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3548 Dátum: 2008.10.19 01:40:34 »
Gyerekek!

Megtaláltuk a választ, hogy mik a 30-as olajok előnyei a vastagabbakkal szemben, miért jó az, ha az ember ilyen olajat választ. Viszont az azért valahol nyilvánvaló, hogy aligha vannak kizárólag előnyei a 30-asoknak, mondjuk egy 40-essel szemben. Aligha mindig, minden felhasználási területen jobb választás.

MIK azok a tényezők, amelyekben jobb a vastagabb olaj - teszem azt, 5 W 40 az 5 W 30 helyett? Ki, és mi alapján válassza mégis a vastagabb olajat? Mert nyilván van létjogosultsága, optimális felhasználási területe ezeknek is, elvégre különben nem gyártanának csúcskategóriás, drága olajokat, 50-es, sőt akár 60-as viszkozitással is.

Nyilván nem lehet mindig, mindenhol üdvözítő megoldás a 30-as. Mikor nem az, és miért?

Aki esetleg az elmúlt 2-3 évben nem olvasta ezt a topicot, annak majd talán vki unalmában leírja újra azt, amit már félmilliószor leírtak korábban. Ennél talán egyszerűbb lenne visszaolvasni.
Vagy kérdezzem úgy, hogy "akarsz róla beszélni?"...

"Félmilliószor" le lett írva? Ehhez képest én nem emlékszem rá, pedig olvastam folyamatosan ezt a topikot. És NEM tudnék most választ adni ezekre a kérdésekre. Nyilván ezért is tettem föl őket... Korábban azt gondoltam, hogy a vastagabb olaj jobb a magas hőmérsékleten, de az olvasottak elbizonytalanítottak. Ezt próbálnám tisztázni, de így nem lesz könnyű  :no:
« Utoljára szerkesztve: 2008.10.19 01:59:34 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3549 Dátum: 2008.10.19 08:03:14 »
Gyerekek!

Megtaláltuk a választ, hogy mik a 30-as olajok előnyei a vastagabbakkal szemben, miért jó az, ha az ember ilyen olajat választ. Viszont az azért valahol nyilvánvaló, hogy aligha vannak kizárólag előnyei a 30-asoknak, mondjuk egy 40-essel szemben. Aligha mindig, minden felhasználási területen jobb választás.

MIK azok a tényezők, amelyekben jobb a vastagabb olaj - teszem azt, 5 W 40 az 5 W 30 helyett? Ki, és mi alapján válassza mégis a vastagabb olajat? Mert nyilván van létjogosultsága, optimális felhasználási területe ezeknek is, elvégre különben nem gyártanának csúcskategóriás, drága olajokat, 50-es, sőt akár 60-as viszkozitással is.

Nyilván nem lehet mindig, mindenhol üdvözítő megoldás a 30-as. Mikor nem az, és miért?

Aki esetleg az elmúlt 2-3 évben nem olvasta ezt a topicot, annak majd talán vki unalmában leírja újra azt, amit már félmilliószor leírtak korábban. Ennél talán egyszerűbb lenne visszaolvasni.
Vagy kérdezzem úgy, hogy "akarsz róla beszélni?"...

"Félmilliószor" le lett írva? Ehhez képest én nem emlékszem rá, pedig olvastam folyamatosan ezt a topikot. És NEM tudnék most választ adni ezekre a kérdésekre. Nyilván ezért is tettem föl őket... Korábban azt gondoltam, hogy a vastagabb olaj jobb a magas hőmérsékleten, de az olvasottak elbizonytalanítottak. Ezt próbálnám tisztázni, de így nem lesz könnyű  :no:
Én mikor letettem a voksom a Castrol TXT softecplus mellett akkor elég sokat böngészkedtem az adatlapokat stb-t. S arra jutottam, hogy a Sima Softec tehát az 5W40 magas hőmérsékleten se mutat jelentékenyen vastagabb kenési filmet, illetve az 5w30 magasabb lobbanási ponttal is büszkélkedhetetett. Lassan esedékes lesz az olajcsere, sajna most agyalok a Softecplus utódjai közül melyiket is válasszam. Az edge 5w30(9850/4l) vagy a Magnatec professionalt(8600/4l) (hivatalosan szervízolaj blablabla) ami elvileg ua mint a Softecplus vagy a Castrol Professional SLX(8600/4l) ami elvileg szintén Softec plus....  Talán a Magnatec professionalra teszem majd voksom.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3550 Dátum: 2008.10.19 13:27:58 »
Én mikor letettem a voksom a Castrol TXT softecplus mellett akkor elég sokat böngészkedtem az adatlapokat stb-t. S arra jutottam, hogy a Sima Softec tehát az 5W40 magas hőmérsékleten se mutat jelentékenyen vastagabb kenési filmet, illetve az 5w30 magasabb lobbanási ponttal is büszkélkedhetetett. Lassan esedékes lesz az olajcsere, sajna most agyalok a Softecplus utódjai közül melyiket is válasszam. Az edge 5w30(9850/4l) vagy a Magnatec professionalt(8600/4l) (hivatalosan szervízolaj blablabla) ami elvileg ua mint a Softecplus vagy a Castrol Professional SLX(8600/4l) ami elvileg szintén Softec plus....  Talán a Magnatec professionalra teszem majd voksom.

Az adatlapokat én is böngészem masszívan, csak annyi a gondom, hogy már nem tudom értelmezni a számokat  :wacko: ... Aszondja a Mazdás cikk, amit itt kvázi kikiáltottunk szentírásnak, hogy az az olaj a JOBB, amelyik kevésbé "sűrű". Aha, de ha ez így van, akkor tök egyszerű lenne a helyzet, elég lenne kizárólag 20-as nyári viszkozitású olajokat gyártani, amelyek jók lennének mindig-mindenhol-minden autóba, oszt szevasz. Ehhez képest vannak ugye 30-40-50-60-as (sőt veterán autókba még vastagabb) olajok is. KI, és MIKOR jár jobban, ha ezeket az olajokat választja? Mert ha nem lenne létjogosultságuk, nyilván nem is gyártanák őket.

HOGY értelmezed a tényt, hogy a Castrol is versenyre ajánlja a 10 W 60-at, meg a Motul is a 0 W 20-at? A két olajnak olyan messze vannak egymástól a paraméterei, mint Makó Jeruzsálemtől!

Ezekre a kérdésekre szeretnék egzakt választ kapni  ::) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3551 Dátum: 2008.10.19 19:19:24 »
Hm. Én normális használat mellett az 5W-30-as olajig mennék el és nem tovább.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3552 Dátum: 2008.10.19 20:40:02 »
Hm. Én normális használat mellett az 5W-30-as olajig mennék el és nem tovább.

Én meg azt nem tudom, hogy el merjek-e menni a 30-asig. Azt nem tudom, hogy miben jobb a 40-es. Erre szeretnék rájönni. Hogy ha 30-asra váltok 40-esről, ennek milyen előnyei és milyen hátrányai vannak. Pontosabban: OK, az előnyökkel tisztában vagyok. De mik lesznek a hátrányok? Mert nyilván lesznek.

A Corollába 30-ast használunk, ez OK - ezt használjuk, mert ACEA B1-esben jellemzően csak ilyen van. De az Avéba... abba is 30-ast ajánl elsősorban a gyár, de ezzel kapcs meg nem hagy nyugodni a gondolat, hogy a gyár ezt ajánlja egész Európában, márpedig ugye Európán belül elég jelentős időjárási eltérések vannak.

Nem hagy nyugodni a gondolat, hogy teszem azt nyáron, 35 fokban, autópályán 160-al nem olyan jó választás a 30-as olaj, mint a 40-es  ::) ...

Rettentően örülnék, ha valaki mondana valami okosat, ami segít rendet tenni ez ügyben a fejemben. Mert nagyon bosszant, hogy nem látok tisztán ebben a kérdésben  :wacko:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3553 Dátum: 2008.10.19 21:06:26 »
Szerintem kicsit már túlbonyolítod ezt az olajkérdést. Sokféle olaj van és sokféle autó. Ha a legjobbat akarod az autódnak, akkor azt az olajat tedd bele, amit a kezelési könyve javasol, oszt szevasz.
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3554 Dátum: 2008.10.20 10:09:28 »
Szerintem kicsit már túlbonyolítod ezt az olajkérdést. Sokféle olaj van és sokféle autó. Ha a legjobbat akarod az autódnak, akkor azt az olajat tedd bele, amit a kezelési könyve javasol, oszt szevasz.

Igazad van, persze. És nem is szeretnék az agyára menni ezzel a kérdezősködéssel senkinek  :flowers: ... Csak szeretnék tisztán látni. Pl. mert van egy csomó olyan viszkozitás kereskedelmi forgalomban, amelyek nemigen szerepelnek a gyári ajánlásokban. Pl. a nullás olajok. Általában a kezelési utasításokban ötös olajok vannak. Akkor ki vegye a nullást, mikor, és miért? De, mondjuk, erre a kérdésre azért viszonylag egyszerű a válasz.

Amúgy én is kezdek arra jutni, hogy nem a hőmérséklet, nem az éghajlat számít - hanem az autó. Minél újabb, modernebb konstrukciójú az autó, annál vékonyabb olaj való bele. A többször említett 20-as olajoknál pl. a Mobil 1 oldal kiemeli, hogy teljesítik az autógyártók (többek közt a Toyota is fel van sorolva) legújabb típusaira vonatkozó gyári ajánlásokat. Ugyanakkor pl. a már szintén említett 50-esnél azt írják, hogy régebbi konstrukciójú motorokba optimális. Kezdem azt gondolni, hogy a kutya elsősorban itt lehet elásva. Ennek megfelelően, azalatt az -engem jelentős mértékben megzavaró- kijelentés alatt, hogy a 20-as meg az 50-es olaj is kiváló védelmet nyújt magas hőmérsékleten, logikusan azt kell érteni elsősorban, hogy mindkettő stabilan megőrzi a képességeit magas hőmérsékleten is - az eltérő képességeiket, természetesen; az pedig a felhasználó dolga, hogy kitalálja -főleg az autója gyártási éve, és persze gyári ajánlásai alapján- hogy melyiket választja.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )