Szerintem kicsit már túlbonyolítod ezt az olajkérdést. Sokféle olaj van és sokféle autó. Ha a legjobbat akarod az autódnak, akkor azt az olajat tedd bele, amit a kezelési könyve javasol, oszt szevasz.
Igazad van, persze. És nem is szeretnék az agyára menni ezzel a kérdezősködéssel senkinek
... Csak szeretnék tisztán látni. Pl. mert van egy csomó olyan viszkozitás kereskedelmi forgalomban, amelyek nemigen szerepelnek a gyári ajánlásokban. Pl. a nullás olajok. Általában a kezelési utasításokban ötös olajok vannak. Akkor ki vegye a nullást, mikor, és miért? De, mondjuk, erre a kérdésre azért viszonylag egyszerű a válasz.
Amúgy én is kezdek arra jutni, hogy nem a hőmérséklet, nem az éghajlat számít - hanem az autó. Minél újabb, modernebb konstrukciójú az autó, annál vékonyabb olaj való bele. A többször említett 20-as olajoknál pl. a Mobil 1 oldal kiemeli, hogy teljesítik az autógyártók (többek közt a Toyota is fel van sorolva) legújabb típusaira vonatkozó gyári ajánlásokat. Ugyanakkor pl. a már szintén említett 50-esnél azt írják, hogy régebbi konstrukciójú motorokba optimális. Kezdem azt gondolni, hogy a kutya elsősorban itt lehet elásva. Ennek megfelelően, azalatt az -engem jelentős mértékben megzavaró- kijelentés alatt, hogy a 20-as meg az 50-es olaj is kiváló védelmet nyújt magas hőmérsékleten, logikusan azt kell érteni elsősorban, hogy mindkettő stabilan megőrzi a képességeit magas hőmérsékleten is - az
eltérő képességeiket, természetesen; az pedig a felhasználó dolga, hogy kitalálja -főleg az autója gyártási éve, és persze gyári ajánlásai alapján- hogy melyiket választja.