Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5136393 alkalommal)

0 Felhasználó és 20 vendég van a témában

Peti

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3390 Dátum: 2008.09.15 16:28:19 »
...csak éppen szerintem ilyen jó olajokat ilyen sűrűn kicserélni (pláne, hogy még kíméletesen is vezeted a kocsit) túlzás, szükségtelen, nem árt de nem is használ... stb, szóval pénzkidobás.

Egyetértek, mondjuk ettől függetlenül én se 30 ezrenként fogom cserélni az olajt :ph34r: (ahogy a szervizkönyvbe írják :whistling: ) hanem lefelezzük :flowers:

lujo

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 49
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3391 Dátum: 2008.09.15 21:00:11 »
A múlt héten cserélték le az olajat a kocsiban, mobil1 5w-30 esp formulát kapott végül, amelynek címkéjén az van, hogy shc technology.
Mivel motorcserés volt 4,2 liter ment bele. Most meg észrevettem, hogy a földön olajcseppek vannak a kocsi alatt. Először a betonon látszott, de raktam alá papírt azon még jobban kivehető, hogy tényleg olaj. A legjobb az egészben ,a szervízben kérdezték vittem-e tömítőgyűrűt, mondtam hogy nem ,erre pedig kellett volna. Ennyiben maradt, ezek szerint ment vissza a régi. Ennek ekkora jelentősége van? Már 1-szer  cseréltek ott  olajat akkor nem kérték és utána rendben volt. Elvileg ezt a tömítőgyűrűt mindig cserélni kéne vagy mikor hogy?

előre is köszönöm a hozzászólásokat
Toyota Avensis 2001. 1.6 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3392 Dátum: 2008.09.15 21:54:11 »
A gyertyákat 30.000 km-ként cserélem, azt megjegyzem, a többit meg amikor szükségesnek érzem. Mondjuk pl a légszűrőt 20.000 után, de ha nagyon koszos lenne, akkor előbb, azért rá szoktam mindenre nézni. A fékolajat évente egyszer cserélem le, azt meg tudom, hogy mikor volt cserélve.

A gyertya az OK, a légszűrő is - de a fékfolyadékot mi a jó búbánatért cseréled le ÉVENTE  :eek: ?!?!?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3393 Dátum: 2008.09.15 21:56:40 »
...csak éppen szerintem ilyen jó olajokat ilyen sűrűn kicserélni (pláne, hogy még kíméletesen is vezeted a kocsit) túlzás, szükségtelen, nem árt de nem is használ... stb, szóval pénzkidobás.

Egyetértek, mondjuk ettől függetlenül én se 30 ezrenként fogom cserélni az olajt :ph34r: (ahogy a szervizkönyvbe írják :whistling: ) hanem lefelezzük :flowers:

Mondjuk a tiéd egy sportos autó, amit néha ekként is használsz  :yes: ... Meg sokat is mész városban. Ez esetben szerintem is OK a 15.
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.15 21:58:22 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3394 Dátum: 2008.09.15 22:49:12 »
Hol és mennyiért veszed Mobil 1 Fuel Economy Formula 0w-30-as olajat?
Én 3100,-Ft/liter áron találtam az olajshop-nál.

jelenleg liqui moly 5w-30-ast használok (E12 Corolla D-4D), szerintetek érdemes kipróbálni a
Mobil 1 Fuel Economy Formula 0w-30-as olajat?

Kicsit nagyobb D4D motorban használom, tökéletes! :D



Olajshop
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3395 Dátum: 2008.09.16 00:19:51 »
A gyertya az OK, a légszűrő is - de a fékfolyadékot mi a jó búbánatért cseréled le ÉVENTE  :eek: ?!?!?

Mert ha 1 év után lecserélem, akkor a kerekeknél már sötétebb színű fékfolyadék jön le, ergo már nem az igazi. A tartályban mindig szép a folyadék, csak a kerekeknél nem. Meg nem egy nagy tétel a fékfolyadék, ártani nem árt a csere, inkább előbb, mint később. Nem szeretném, hogy ha teljes terhelés mellett egy baromi nagy hosszú fékezésnél gond legyen. Biztos, ami biztos. Amúgy a kuplungba is cserélem a folyadékot ekkor, az már 3 hónap után egész sötét lesz. Kell bele vagy 2 deci. 1 literes palack elég a fékékhez is, meg a kuplungba is. És Mintex DOT5.1 2.300 Ft/l. Vagy Castrol Response Dot 4 1.800 Ft/liter. Nem vág földhöz. És jó kis szerelős munka is, haverral elvagyunk a garázsba... Meg mikor a csajom pumpálja a fékpedált csere közben, az felizgat...  :devil: :yes: :wub:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3396 Dátum: 2008.09.16 00:30:24 »
A gyertya az OK, a légszűrő is - de a fékfolyadékot mi a jó búbánatért cseréled le ÉVENTE  :eek: ?!?!?

Mert ha 1 év után lecserélem, akkor a kerekeknél már sötétebb színű fékfolyadék jön le, ergo már nem az igazi. A tartályban mindig szép a folyadék, csak a kerekeknél nem. Meg nem egy nagy tétel a fékfolyadék, ártani nem árt a csere, inkább előbb, mint később. Nem szeretném, hogy ha teljes terhelés mellett egy baromi nagy hosszú fékezésnél gond legyen. Biztos, ami biztos. Amúgy a kuplungba is cserélem a folyadékot ekkor, az már 3 hónap után egész sötét lesz. Kell bele vagy 2 deci. 1 literes palack elég a fékékhez is, meg a kuplungba is. És Mintex DOT5.1 2.300 Ft/l. Vagy Castrol Response Dot 4 1.800 Ft/liter. Nem vág földhöz. És jó kis szerelős munka is, haverral elvagyunk a garázsba... Meg mikor a csajom pumpálja a fékpedált csere közben, az felizgat...  :devil: :yes: :wub:

OK, úgy látom, te tényleg szerelés-freak vagy  :yes: ... Nem vállalsz esetleg munkát más autókon is, márkatársi szolidaritásból  :whistling: ? A Coronámon pl. egy rakás mindent ki kellene cserélni  :sorcerer:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3397 Dátum: 2008.09.16 00:31:45 »
A múlt héten cserélték le az olajat a kocsiban, mobil1 5w-30 esp formulát kapott végül, amelynek címkéjén az van, hogy shc technology.
Mivel motorcserés volt 4,2 liter ment bele. Most meg észrevettem, hogy a földön olajcseppek vannak a kocsi alatt. Először a betonon látszott, de raktam alá papírt azon még jobban kivehető, hogy tényleg olaj. A legjobb az egészben ,a szervízben kérdezték vittem-e tömítőgyűrűt, mondtam hogy nem ,erre pedig kellett volna. Ennyiben maradt, ezek szerint ment vissza a régi. Ennek ekkora jelentősége van? Már 1-szer  cseréltek ott  olajat akkor nem kérték és utána rendben volt. Elvileg ezt a tömítőgyűrűt mindig cserélni kéne vagy mikor hogy?
A választott olaj jó, ezzel semmi gond, sokáig elmegy a gép ezzel.

A tömítő alátétet mindig kell cserélni, én a Toyotánál veszem, olyan 210 Ft körül van a darabja. Előnye, hogy méretpontos és jó minőségű, az alu mindkét felén spéci papírbevonat is van, hogy jobban "felüljön". Az olajcserekor szűrőt és tömítőalátétet mindig kell cserélni. Nem tudom, hogy ki szerelte a kocsidat, de jó nagy gyökér, ha így megcsinálja.

Amúgy sok maszek felhevíti, majd hirtelen vízben lehűti az alátétet, ez ekkor kilágyul és 1-2x újra használható. Amúgy filléres dolog, kár ezen spórolni.

Az olajcseppek biztosan a leeresztő-csavartól jönnek? Ezt jó lenne biztosra tudni.

Ha ott ereszt, akkor javasolatoma következő:
1. Option: Vidd vissza és mondd meg nekik, hogy nem lesz balhé, ha megcsinálják. És meg kell azt is kérdezni tőlük, hogy ők miért nem cseréltek maguktól. (Nem márkaszervíz esetén, miután tuti, hogy nem szoktak számlát adni: "ha okés lesz, akkor nem jön az APEH".) :devil:

2. Option: Leereszted egy tiszta vmibe az olajat, az előzőleg megvásárolt tömítőalátétet beteszed, majd visszaöntöd az olajat a motorba. Persze ehhez kellenek körülmények is.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3398 Dátum: 2008.09.16 00:37:52 »
OK, úgy látom, te tényleg szerelés-freak vagy  :yes: ... Nem vállalsz esetleg munkát más autókon is, márkatársi szolidaritásból  :whistling: ? A Coronámon pl. egy rakás mindent ki kellene cserélni  :sorcerer:
Nem te vagy az első jelentkező. Egy darabig másnak is szereltünk, aztán kezdtek hülyére venni minket, ekkor határoztuk el, hogy csak magunknak, illetve a családnak csak.
Ugyanis jellemző volt a kedves ismerősökre: ingyen jó a munka, de ha vmi nem klappolt utána, mert rossz volt vmi (ami nem a mi hibánk), akkor egyből mi voltunk a hibásak, vállaljunk az ingyenmunkára garanciát... Az ilyen embereknek csuklott az édesanyja eléggé!

Jó példa, hogy cseréltünk motorolajat egy kocsiban, majd lecsúszott 500 km-rel később a légtömegmérő szenzora a légszűrőházról és kigyulladt a motor lámpa. "Amíg nem nyúltatok hozzá, addig jó volt!" című mondatokat kaptunk. Persze ezt a dolgot is mi fedeztük fel, meg javítottuk ki az ismerősnek... Ennyit az ingyenmunkáról.

Persze tudom, hogy te csak viccelsz, de ha már itt tartunk, mondom megosztom a keserű tapasztalatokat.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3399 Dátum: 2008.09.16 00:53:44 »
OK, úgy látom, te tényleg szerelés-freak vagy  :yes: ... Nem vállalsz esetleg munkát más autókon is, márkatársi szolidaritásból  :whistling: ? A Coronámon pl. egy rakás mindent ki kellene cserélni  :sorcerer:
Nem te vagy az első jelentkező. Egy darabig másnak is szereltünk, aztán kezdtek hülyére venni minket, ekkor határoztuk el, hogy csak magunknak, illetve a családnak csak.
Ugyanis jellemző volt a kedves ismerősökre: ingyen jó a munka, de ha vmi nem klappolt utána, mert rossz volt vmi (ami nem a mi hibánk), akkor egyből mi voltunk a hibásak, vállaljunk az ingyenmunkára garanciát... Az ilyen embereknek csuklott az édesanyja eléggé!

Jó példa, hogy cseréltünk motorolajat egy kocsiban, majd lecsúszott 500 km-rel később a légtömegmérő szenzora a légszűrőházról és kigyulladt a motor lámpa. "Amíg nem nyúltatok hozzá, addig jó volt!" című mondatokat kaptunk. Persze ezt a dolgot is mi fedeztük fel, meg javítottuk ki az ismerősnek... Ennyit az ingyenmunkáról.

Persze tudom, hogy te csak viccelsz, de ha már itt tartunk, mondom megosztom a keserű tapasztalatokat.

Na ja, megértelek. EBBEN megértelek ;) ... abban nem, hogy miért elszíneződés alapján döntesz a folyadékok csere-érettségéről - de mindegy, te tudod, ha van rá pénzed és kedved, csináld  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3400 Dátum: 2008.09.16 09:50:57 »
A legjobb az egészben ,a szervízben kérdezték vittem-e tömítőgyűrűt, mondtam hogy nem ,erre pedig kellett volna. Ennyiben maradt, ezek szerint ment vissza a régi. Ennek ekkora jelentősége van? Már 1-szer  cseréltek ott  olajat akkor nem kérték és utána rendben volt. Elvileg ezt a tömítőgyűrűt mindig cserélni kéne vagy mikor hogy?

A szervizben lokalizálták az olajszivárgást, vagy csak látnoki képességekkel megmondták hogy biztos az a baj?

Ha tényleg onnan akkor "szerencséd" van, le kell engedni az olajt, és venni kell egy tömítőgyűrűt.

Peti

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3401 Dátum: 2008.09.16 09:53:21 »
Mondjuk a tiéd egy sportos autó, amit néha ekként is használsz  :yes: ... Meg sokat is mész városban. Ez esetben szerintem is OK a 15.

Ah ja ::) viszont fékolajt nem cseréltek 60ezernél, mert nem volt még vizes, (ezt a Corinál se kellett 60nál), nekem a gyertyát meg 120K-nál kell cserélni :flowers: ( :eek:)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3402 Dátum: 2008.09.16 12:05:44 »
Ah ja ::) viszont fékolajt nem cseréltek 60ezernél, mert nem volt még vizes, (ezt a Corinál se kellett 60nál), nekem a gyertyát meg 120K-nál kell cserélni :flowers: ( :eek:)
Miért, milyen gyertya van abba, hogy 120-nál kell cserélni? Iridiumos?
Én szerintem ez a 120k enyhe túlzás, de már nem is írok ilyeneket, mert megkapom, hogy idő előtt cserélem le ezt is, meg hogy szerelésbuzi vagyok... ::) :yes:

A fékfolyadék 60k alatt azért elhasználódik szerintem. Nem a tartálynál kell nézni, mert ott mindig 10x tisztább a lötty, a kerekeknél mérvadó. Lehet, hogy a tartályban jó még a folyadék állapota, de a kerekeknél már nem.
Apa kocsiján cseréltem fékolajat 2 év után, a tartályban a fékfolyadék tökre tiszta volt, míg a kerekeknél fekete, pléne elöl...

OFF
Visszatérve a gyertyákra. Egy barátom Yarisába 60 k után cseréltem ki a Denso gyertyát újra, ekkora már a gyertya elektródáinak sarka nem létezett. A "kis pöcök" elektróda el is volt kissé hajolva, meg a hézag is volt 1,5 mm az 1,1mm helyett. Szóval szerintem jobb lett volna már előbb cserélni neki.

Amúgy ki milyet használ? Denso vagy NGK? Ki melyiket szereti?

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3403 Dátum: 2008.09.16 15:39:16 »
Van egy saját SQL adatbázisom, abban tárolom az összes módosítást, bejegyzést, stb, km és időpont szerint is. Lehet rendezgeti az adatokat, bármit keresek, mindent tudok a dologról. Imádok ezzel ***akodni... :cool2:  :yes:

Mikor a szakma (informatika) és az autó találkozik, akkor borzasztó dolgok tudnak kisülni...  :devil: (Én állat SQL-t használok, más meg a szervízkönyvet vagy egy egyszerű excel táblázatot max.)
:-D SQL-t erre használni... Ágyuval verébre. (De azért tetszik. :-D )
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3404 Dátum: 2008.09.16 19:15:25 »
A fékfolyadék 60k alatt azért elhasználódik szerintem. Nem a tartálynál kell nézni, mert ott mindig 10x tisztább a lötty, a kerekeknél mérvadó. Lehet, hogy a tartályban jó még a folyadék állapota, de a kerekeknél már nem.
Apa kocsiján cseréltem fékolajat 2 év után, a tartályban a fékfolyadék tökre tiszta volt, míg a kerekeknél fekete, pléne elöl...

Mivel ennyiszer megismétled, mégiscsak megkérdezem: mégis miféle módszer ez, hogy a folyadék színe alapján döntöd el, hogy cserés? Nem valami egzakt, és akkor még nagyon finoman fogalmaztam. A fékfolyadékra a gyár meghatároz egy csereintervallumot, amit valszeg a szemrevételezésnél kicsit pontosabb módszerekkel állapítottak meg. Ennél sűrűbben, ráadásul LÉNYEGESEN sűrűbben (évente, uramatyám, ettől még mindig guvad a szemem) kicserélni a fékfolyadékot atomfölösleges, pénzkidobás, ráadásul a környezetbe is több mérgező anyagot juttatsz így.

A kuplungfolyadékot meg nem is kell cserélni a gyár szerint. Úgyhogy annak az évenkénti cseréjére végképp nem tudok mit mondani, mert nem találok rá megfelelő jelzőt  :whistling:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )