Én úgy szoktam, hogy (ház alatt van a garázs, nem enyém, fateré) hogy beállok a lejáróba orral, de éppen csak az elejére, hogy az orra lejjebb legyen a farától. Miután kifolyt a nagyja, elkezdem "pumpálni" a lengéscsillapítót, vagyis a kocsi orrára nehezedvén löködöm lefele, ilyenkor még úgy lögybölődik kifelé. Faterrel a múltkor ilyenkor még ráindítottunk a mocira 1-2 !! másodpercig, nem beindulásig, hanem csak hogy megforogjon párszor a főtengely. Azt ne írjátok erre, hogy ez káros, meg hasonlók, mert az olaj leengedése után is maximális kenés marad minden alkatrészen a mociban. Hiszen tapad az olaj, ez a dolga. Aztán a lögybölődés is elmúlik idővel, akkor csavar vissza (most már új alátéttel), új szűrő be, olajozva az O-ring, kézzel meghúz, és betöltés. Újabb kérdés merülhet itt fel. Mi van, ha a nívón max érték felé sikerült tölteni? Mert ha ilyenkor kivenném a csavart, lehet vissza se tudnám tenni, mert ömölne az olaj. Vagy a moci "kidolgozza" a többletet? De hova? A motortérbe? Mert az nem lenne túl jó... És mint mondtátok, majd járatom egy picit, és (term. álló motornál) ellenőrzöm az olajszintet, és ha kell korrigálom. No, várom a hozzsászólásokat ![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
A cikk átolvasása szükséges mégegyszer (nem szeretnélek megsérteni
![Hááát ::)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/rolleyes.gif)
), ugyanis a cikk azt írta, hogy a kenést az áramló olaj biztosítja, nem a felületen megtapadt olaj. Vmi ilyesmit is ír, hogy a Ferrari vagy Lambo rendszeréből teljesen leengedték az olajat és a beíndításkor zörgött pár másodpercig, amíg nem ért el az olaj mindenhová. Tehát a kenést nem a felületre tapadt oil biztosítja, hanem az olajáramlás...
Ergo, nem jó beindítani a motort olaj nélkül, mert nincs kenés.
A max értéket jelentősen túllépve lehet csak gond, így tervezték direkt a rendszert. Azonban ha soknak ítéled egy injekciós frecsire erősített gumicső segítségével le lehet szívni a nivópálca nyílásán keresztül. De ha max felett van a szint 1-2 mm-rel, az nem gond. A gond az, ha 1 cm-rel van felette. A motor amúgy nem dolgozza el, csakha kopott, de ebben az esetben akkor is eldolgozza, ha már ali van benne olaj.
![Hááát ::)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/rolleyes.gif)
Ha a kocsi orral felfelé áll, akkor kicsivel több olaj jön le az enyémből, mert a csavar hátrafelé áll kissé, de ez nem törvényszerű. Viszont ha felfelé áll a kocsi, akkor a nivo kevesebbet mutat, ha lefelé, akkor többet.
A motorolajszintet amúgy nem lehet 100%-osan meghatározni, csak megbecsülni, ezért is adnak meg egy tág intervallumot a nivón. Ugyanis ha csak városban mész, felhígul benzinnel a friss olajad és úgy tűnik, hogy termeli az olajat. Ha pedig utána pályán mész vele, akkor meg kipárolog az olajból a benzin, ekkor meg hirtelen lecsökken a szint. Ilyenkor szoktak ijedezni az emberek.
Én nem javaslom a motor olaj nélküli üzemeltetését és csak annyit javaslok, hogy várjuk meg, míg alaposan kicsöpög az olaj a karterből.
Üdv,
Barna