Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5132776 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3420 Dátum: 2008.09.17 17:22:23 »
egyetértek. :-*
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3421 Dátum: 2008.09.17 18:46:24 »
Szuper. Ismét rászántam 2 órát az életemből visszaolvasgatásra, de értelme nem sok volt. Reméltem, hogy találok táblázatot, vagy érvelést, hogy ki miért használja ezt vagy azt a márkát és típust, de lényegében semmi. Egyedül talán az ragadt meg, hogy ha túl híg olajat használok (96. carina E) felodhatja az olajsarat, ami esetleg eddig valami repedést tömített, és olajfolyásom lesz a csere után (5W a 10W helyett). Az is tény, hogy a Toyota kiskönyben levő táblázat a 10W-30-at -18oC-tól ajánlja. Ennél hidegebb meg azé' má' ne legyen! De nem is szokott igazán. Szóval abszolúte nem értem, hogy mi indokolná, hogy 5W-t öntsek bele. Előzőleg Castrol Magnatec 10W-40-est töltöttem, s úgy látom, most is ezt fogok.
Kérdéses még számomra, hogy mivel tudhat többet egy 3000 Ft-os olajszűrő egy 6-7-800 forintosnál? Valóban 3x, 4x jobb? Talán 3x, 4x több piszkot szűrne ki? Nem hiszem. Beszéltetek még valami alátétről...hát, arról aztán meg foggalmam sincs. Hol van ez?

Más téma: kérem, írja meg valaki, hogy mi a szeánsza egy olajcserének szűrővel együtt! Mert ugye járatni kell a motort a leengedés előtt, hogy a felmelegedés álltal hígabb legyen, és könnyebben kifollyon. De ha bemelegszik a leömlő, tuti nem tudom kivenni a szűrőt, mert olyan rossz helyen van, hogy tuti összeégetném magam vele. Ki hogy szokta?

A kiemelt résszel kapcsolatban olvasd el ezt.
Persze a kommenteket is. Szerintem ezt követően elég egyértelmű lesz a történet! :1eye:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3422 Dátum: 2008.09.17 19:34:52 »
Más téma: kérem, írja meg valaki, hogy mi a szeánsza egy olajcserének szűrővel együtt! Mert ugye járatni kell a motort a leengedés előtt, hogy a felmelegedés álltal hígabb legyen, és könnyebben kifollyon. De ha bemelegszik a leömlő, tuti nem tudom kivenni a szűrőt, mert olyan rossz helyen van, hogy tuti összeégetném magam vele. Ki hogy szokta?

Mint gyakorlott olajcserélő, leírom a lépéseket: ::)
Először is kell venned olajat a szükséges mennyiségben, egy olajszűrőt és egy alátétet a leeresztő csavar alá. Illetve ha nincs még olajszűrő leszedőd, akkor azt is kell venned.

Az alátétet a Toyotánál veszem, ha nem akarsz az olajszűrővel bajlódni, akkor azt is érdemes ott megvenni, ára olyan 2-3.000 Ft. Én pl most gyárit használok, ami Denso, made in china mellesleg.
Ha nem szeretnél gyárit venni, akkor vegyél Mann-Filtert vagy Japanparts márkájút vhol, azok jók.

Mindegy, hogy hidegen vagy melegen engeded le az olajat, melegebben kissé hígabb az olaj, de ezen nem érezni semmit sem a leengedéskor. Ugyan annyi jön le melegen, mint hidegen. A meleg előnye, hogy mikor végigfolyik a kezeden, az jól esik télen a hidegben.  ::) A leengedéshez egy lavór vagy vödör kell, egyszerűen kicsavarod alul a leeresztőcsavart és folyik is ki.

Ezután jön az olajszűrő lecsavarása. Ehhez kell egy segédeszköz, amivel le tudod szedni a meghúzott szűrőt, ilyet kapni az autósboltokban is. Ez sok féle lehet, lehet szíjas, láncos, fémpántos, nyomatékkulcsos, etc.

Ha leszedted az olajszűrőt, akkor az újat fel kell tenni hasonló módon. Ha az új szűrő gumiszéle, ami "felül" a motorra, zsíros akkor semmi gond, ha nem az, akkor kend meg olajjal.

Ezután be kell csavarni a leeresztő csavart az új alátéttel. Ez 14-es fejű csavar általában.

Ezt követően, ha már bent a csavar és az új szűrő, akkor felül be kell tölteni a megadott mennyiségű olajat. Itt arra kell figyelni, hogy a hideg olajat hideg motorba töltsd, különben a nagy hőm. különbség miatt lehet repedés pl.

Ezután be kell indítani az autót, majd járatni egy kicsit vagy menni vele. Utána vízszintes helyen le kell állítani és hagyni kell a meleg motort egy 10 percre. Ennyi idő alatt az olajkarterbe visszafolyik az olaj, ekkor le kell ellenőrizni a nívópálcával az olajszintet. Célszerű a max jelzésig tölteni az olajat, hogy egy esetleges folyást vagy fogyasztást könnyebben lehessen követni a pálca segítségével.

A fáradt olajat bele kell tölteni egy kannába vagy akármibe, majd a legközelebbi MOL kúton le kell adni. Ez ingyenes, elvileg bármelyik MOL kúton beveszik.

A motorolajcserét fel kell írni km és dátum szerint is, hogy tudd, mikor kell cserélned majd legközelebb.



Felmerült a motorolaj viszkozitásának kérdése. A 10W-s olaj még nem szintetikus technologiával készül, csak az ásványi alapolajhoz adnak spéci adalékokat. Nem olyan jó a minősége, állagmegőrzése, mint egy szintetikusnak. Ha 5W-set veszel, az szintetikus már és hordozza annak minden előnyét: tovább bírja, jobban tisztít, jobb mindennek összességében.
Az 5W-s olaj másik előnye, hogy hidegen hígabb a 10W-sel szemben, jobban keni a hideg motort.
A -18 fok nem azt jelenti, hogy addig nincs jobb, hanem azt, hogy addig használató egyáltalán. Egy 5W-s vagy egy 0W-s olaj sokkal jobb a nyári hidegindításkor is, mert még nyáron sem elég híg, hogy tökéletesen kenjen.


A vágyott viszkozitási táblázatok:
Castrol Magnatec 10W-40:
    *  SAE besorolás: 10W-40
    * Viszkozitás 40°C-on: 95.3 mm2/s
    * Viszkozitás 100°C-on: 14.3 mm2/s
    * Sűrűség: 873 kg/m3
    * Semlegesítési szám (TBN): 8.0 mgKOH/g
    * Dermedéspont: –36°C
    * Lobbanáspont (zárttéri): 234°C

Minőségi szintek:
    *  API SL/CF
    * ACEA A3/B3
    * MB 229.1
    * VW 505 00


Castrol Magnatec 5W-40:
    *  SAE besorolás: 5W-40
    * Viszkozitás 40°C-on: 79.0 mm2/s
    * Viszkozitás 100°C-on: 13.2 mm2/s
    * Sűrűség: 851 kg/m3
    * Semlegesítési szám (TBN): 6.4 mgKOH/g
    * Dermedéspont: –48°C
    * Szulfáthamu tartalom: 0.7 tömeg%

Minőségi szintek:
    *  API SM/CF
    * ACEA A3/B3/B4, C3
    * MB 229.31
    * VW 502 00/505 00

Látható, hogy az 5W-s olaj hígabb, tehát jobban ken alacsonyabb hőmérsékleten, de az SM szabványt is teljesíti a 10W-ssel szemben.
« Utoljára szerkesztve: 2008.09.17 19:37:38 írta barna.czukor »

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3423 Dátum: 2008.09.17 20:29:56 »
Még annyit fűznék hozzá, hogy a legtöbb helyen olyan 2.000 Ft-ért lecserélik, nem biztos, hogy megéri neked ezzel bajlódnod, szerszámokat venned. Persze, ha van kedved, akkor csak bíztatlak, de a faterom inkább kifizetne 5.000 Ft-ot is, minthogy ő ezzel szenvedjen. (De én megcsinálom neki is a cserét mindig persze, így nem kell máshová vinnie.)

Ha van rutinod, akkor már hamar megy a csere, de addig , pláne először sokáig tart(hat).


murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3424 Dátum: 2008.09.17 21:39:48 »
ja persze lecserélik de mire? kollégám rönöjában 15értr számláztak ki mol botondot. nem mintha azt szabadna abba nyomni. nem szaroztak a baumgartneréknál :whistling:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3425 Dátum: 2008.09.17 21:45:38 »
ja persze lecserélik de mire? kollégám rönöjában 15értr számláztak ki mol botondot. nem mintha azt szabadna abba nyomni. nem szaroztak a baumgartneréknál :whistling:

Arra cserélik ki, amit odaviszel a maszek szerelőhöz. És végignézed, ahogy beönti. Különben nem kérem köszönöm. És az, hogy kicserélni nem lehet több, mint 3.000 pénz.

A Botond traktorba való. Aki beletenné a kocsimba, annak feldugnék egy esernyőt a seggébe és kinyitva húznám ki... :yes: :2guns:

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3426 Dátum: 2008.09.17 21:55:18 »
ja persze lecserélik de mire? kollégám rönöjában 15értr számláztak ki mol botondot. nem mintha azt szabadna abba nyomni. nem szaroztak a baumgartneréknál :whistling:

Anyám!!! a 79-es Ladámba is 10w-40-et raktam. - peig 89-től használtam. - Sajna, ha valaki nem ért hozzá, akkor ott vágják át, ahol tudják.

Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3427 Dátum: 2008.09.17 22:27:04 »
Barna czukor úr!
arra nem tértél ki, hogy az olajszűrőt milyen erősen húzza meg!! :D

annyit hozzáfűznék még, hogy az olajszűrőt, elképzelhető akár hogy kézzel is meg tudja lazítani, szóval mielőtt elmenne a boltba, érdemes megpróbálni. valamint, én semmiképpen nem javaslom neki hideg motornál az olajcserét, azt melegen kell, úgy folyik le könnyen és gyorsan és a legkevesebb csomósodás visszamaradásával. hihetetlen, de amennyire precízen beszélsz itt dolgokról, nem gondoltam volna, hogy hidegnél képes vagy olajat cserélni.
a másik dolog, felesleges annyit járatni, megindítod kialszik az olajnyomáslámpa és már állhat is le, majd miután lecsurgott 2-3perc. szintezheted.
attól meg hogy forró motorba beletöltöd a szobahőmérsékletű olajat nem lesz semmi baj. szerinted a szervizekbe hogy csinálják? ha víz lenne lehet szétrepesztené, de ez olaj.
utánnyomott szűrőkkel meg vigyázni, én nem ajánlom senkinek se. mindenképpen gyári. vagy mann szűrő. azok még elvileg jók. a japanpartsról inkább nem írok, tapasztalat , infó nincs vele, ezért nem ajánlom. én inkább megveszem a gyárit, made in china de ma már mindent ott csinálnak. ezt javaslom mindenkinek, aki szereti az autóját.  nagyjából msot ennyi, más nem jut eszembe.
                                                                                                                                                   

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3428 Dátum: 2008.09.17 22:57:13 »
Próbáltam már hidegen is, meg melegen is az olajcserét direkt. Nem vettem észre semmi féle különbséget, hogy mondjuk melegen jobban folyna le vagy ilyesmi.

Amúgy én hűlőfélben lévő motorból szoktam leengedni az olajat, amíg kb olyan 50-60 fokos. Addigra már a leömlőcsonk sem annyira meleg. Amúgy az olajszűrő leszedésével lehet várni még egy kicsit, hogy jobban lehűljön a blokk, addig had csöpizzen még az oil. De megvárom mindig, míg kihül szobahőmérsékletűre vagy 30 fokosra a blokk, mielőtt beletölteném a friss olajat.

Persze nem lesz szerintem nagy baja, ha nem vár ennyit az ember, de ha nem siet, akkor jobb várni, az a 100%. Az öreg szakiktól tanultam ezt gyerekként annó. Amúgy figyeltem, sok szervízbe úgy csinálják, hogy a meleg olajat leengedik, majd hagyják kicsöpögni rendesen. Mikor végeztek a többi művelettel, csak ezután töltik fel a lehűlt motort olajjal. Különösen télen jó ez, mikor nagyobb a hőmérséklet különbség. Természetesen nem mindenhol így csinálják, de például Veszprémben igen (, meg még a Daewoo-nkat is így szervizelte réges régen a szerelő).

Szerintem még fontos, hogy hagyjuk jól kicsöpögni az olajat a motorból, ne tegyük mindjárt vissza a csavart. Elcsöpizik az vagy 10 percig még, addig cseppenként kijön vagy egy deci plusszban. Sok maszek szerelő siet, aztán egyből becsavarja a leeresztő csavart, mikor már nem folyik, csak csöpög. Várja csak ki!

A leszedő általában kelleni szokott, én még nem láttam olyan kocsit, amiről kézzel lejött volna úgy a szűrő, hogy előtte szervízben tették rá. De persze lehet futni egy kört a vásárlás előtt.

A másik pedig, hogy azért szoktam menni olajszint ellenőrzés előtt egy kicsit vele, mert akkor kissé elszíneződik az amúgy szinte teljesen átlátszó olaj (a bent maradt pici olajtól) és könnyebben lehet leolvasni a szintet. (Másfelől meg a helyes érték látszik, nem játszik bele az, hogy felülről olaj lett öntve a rendszerbe. Beindítás nélkül gyakorlatilag nem olvasható le a szint.) Az már enyéne válogatja, hogy mennyi ideig járatja a motort a szintellenőrzés előtt...

Szerintem eléggé alaposan kitárgyaltuk ezt a csere témát, remélem az érintett is olvassa a fórumot, nem csak mi...  ::)

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3429 Dátum: 2008.09.18 02:11:44 »
A leszedő általában kelleni szokott, én még nem láttam olyan kocsit, amiről kézzel lejött volna úgy a szűrő, hogy előtte szervízben tették rá. De persze lehet futni egy kört a vásárlás előtt.
Leszedésre nem elegáns, de célravezető átk.rni a szűrőn egy csavarhúzót és azzal meglazítani, én már lazítottam meg smirglivel is, csak ahoz jó helyen kell lenni a szűrőnek, rátételkor meghúzni viszont szigorúan csak kézzel szabad (én még nem láttam nyomatékkulcsos olajszúrőleszedőt, de azzal bizti szabad húzni is)
én szoktam motoröblítőt használni, miután a skodri motorfelújításánál 2 kg sarat kapartam ki a blokkból, pedig nem botonddal járt, hanem shell helix 10w40-el (akkor ez volt M.o.-on a nevesebbek közül könnyen elérhető)
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3430 Dátum: 2008.09.18 05:39:03 »
Mélyen Tisztelt Trotter Úr!

Köszönöm a Cikket! Fantasztikus! Írtam is nekik, hogy egy full jó! Most már nem aggódom, hogy nem kaptam 10W-st, csak 5W-st. Jobb is így! Talán, a következő cserénél megkapja a 0W-st is, ha jó kislány lesz :). Végigolvastam mind a 10 részt, s talán a lényeget ennyiben meg is lehetne fogalmazni:

Mindkét olaj, tehát a 10w-40 és a 0w-40 is azonos vastagságú, normál működési hőmérsékleten (motor).  A 0w-40 viszont sokkal kevésbé sűrűsödik (vastagodik) vissza, miután leállítottuk a motort. Mert a gyártó 100oC-ra optimalizálja a motort, és annak kenésének megfelelősségét is ez alapján szabja meg. A régebbi autókhoz is bátran használhatunk 5W vagy 0W-s olajat, azzal csak jót teszünk neki, mert hidegben nem sűrűsödik be annyira az alaj. CSAK szintetikus olajat érdemes használni, ezekben kevesebb a szennyeződés, mert nem ásványi alapú, és mert a hidegindítási értékei is sokkal jobbak, mint ásványi társaiké. Ezt "ŐK" így írják:

"A szintetikus, azonos viszkozitás esetén hígabb olajjal feltöltött hideg motor főtengelye könnyebben átfordul. Ez kevesebb munkát jelent az önindítónak, így annak élettartama is hosszabb lehet. Az akkumulátor feszültsége sem ingadozik annyira a gyorsabb beindulás következtében, így az is tovább élhet. Mivel nem veszít annyit a töltöttségéből az akkumulátor a beindítás során, így a motor beindulása után a generátor is kevesebb energiát igényel az erőforrás részéről. Ez jó hatással van a generátor élettartamára és az üzemanyag felhasználást is csökkenti valamelyest."

Természetesen ez az indítási üzemanyag fogyasztásra értendő, ne várja senki, hogy a fogyasztása drasztikusan csökkeni fog. Legfeljebb pár decit...

A melegoldali jelzés (xW-30 xW-40 stb.), az, ami változhat az öregebb, lazább, kopottabb motorok esetében. De ennek megfelelő értéke csak tapasztalatok alapján határozható meg. Amennyiben most xw-50-es olajat használunk, térjünk át 0w-40-re! Ha az olajnyomás így is túl magas, akkor használjunk 0w-30-at és így tovább!

Az olajcserére visszatérve:

A belekú..rom a csavarhúzót dolog a Carinánál nem jön be, mert a hely szűke miatt a láncos fogóval is csak épp hogy pár centit lehet rajta forgatni, így ha véletlenűl sikerül jól megfogni, csak akkor tudom meglazítani. El lehet vele játszani azért pár percet. Arra voltam kíváncsi, hogy pl. járatom a motort, netán még pörgetem is hogy jól felhevüljön az oil, és aztán zsupsz, a csavart ki, oszt hadd fojjon. Majd, ha a leömlő is lehűlt annyira, hogy zsírszövetemben lévő idegvégződések nem küldenek elviselhetetlen fájdalomérzetet az agyamnak, akkor már hozzáférek a szűrőhöz is. Csak itt már nem lesz olyan folyós az olaj, pont a hűlés miatt. De gondolom így még mindig jobb, mint hidegen olajat cserélni. Több olaj jön ki a kocsiból, ha lejtőre állok vele? Vagy sík terepen folyik ki a legtöbb? Én úgy szoktam, hogy (ház alatt van a garázs, nem enyém, fateré) hogy beállok a lejáróba orral, de éppen csak az elejére, hogy az orra lejjebb legyen a farától. Miután kifolyt a nagyja, elkezdem "pumpálni" a lengéscsillapítót, vagyis a kocsi orrára nehezedvén löködöm lefele, ilyenkor még úgy lögybölődik kifelé. Faterrel a múltkor ilyenkor még ráindítottunk a mocira 1-2 !! másodpercig, nem beindulásig, hanem csak hogy megforogjon párszor a főtengely. Azt ne írjátok erre, hogy ez káros, meg hasonlók, mert az olaj leengedése után is maximális kenés marad minden alkatrészen a mociban. Hiszen tapad az olaj, ez a dolga. Aztán a lögybölődés is elmúlik idővel, akkor csavar vissza (most már új alátéttel), új szűrő be, olajozva az O-ring, kézzel meghúz, és betöltés. Újabb kérdés merülhet itt fel. Mi van, ha a nívón max érték felé sikerült tölteni? Mert ha ilyenkor kivenném a csavart, lehet vissza se tudnám tenni, mert ömölne az olaj. Vagy a moci "kidolgozza" a többletet? De hova? A motortérbe? Mert az nem lenne túl jó... És mint mondtátok, majd járatom egy picit, és (term. álló motornál) ellenőrzöm az olajszintet, és ha kell korrigálom. No, várom a hozzsászólásokat :)

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3431 Dátum: 2008.09.18 08:56:06 »
Eszméletlen, le vagyok hidalva, egy újabb elvetemült ember írását olvasom. :eek: Ennyire nem kéne már emberek! leengedett olajjal indítani... most az a kevés ami bentmarad, legyen, de többet ártasz vele neki, mint használnál, ez tuti. Szerinted a szerelők, szervizek maszek mindenki hogy csinálja? nem hagyja kicsöpögni sem igazán, mert lefolyik, és akkor zárja be, mikor már csak csöpög. És nincs ezzel semmi baj. Az még oké, hogy te magad megcisnálod és hagyod jól kicsöpögni, de olaj nélkül indítani...  biztos, hogy nem használ! a túltöltés szinén nem szerencsés, de a nívó helyén le tudod szívni, egyébként nem tudom mi lesz, ha több mert nem szokott belőle gond lenni, csak hallottam olyat h a főtengely szimmeringet kinyomja, de még nem találkoztam ilyennel. olaj leeresztés meg vizszintes helyzetben történjen, nem kell ezzel variálni! ah istenem!!!  :eek: :eek: :eek:
                                                                                                                                                   

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3432 Dátum: 2008.09.18 09:37:20 »
ja persze lecserélik de mire? kollégám rönöjában 15értr számláztak ki mol botondot. nem mintha azt szabadna abba nyomni. nem szaroztak a baumgartneréknál :whistling:

Anyám!!! a 79-es Ladámba is 10w-40-et raktam. - peig 89-től használtam. - Sajna, ha valaki nem ért hozzá, akkor ott vágják át, ahol tudják.



jaja csendes gyerek palira is vették. most menedzselem már . elvittem s zerelomhoz stb
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3433 Dátum: 2008.09.18 09:45:57 »
jaj gyerekek ölre ne menjünk már ezen az 100szer leragott csonton. szerintetek s zservizekben talan meleg motort csopogtetnek? ugyan már
fogjak beleontik a hordobol oszt csá. nekem a olajleengedo menetet is egy idiota majdnem elbarmolta.  :winkiss:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3434 Dátum: 2008.09.18 13:08:30 »
Mélyen Tisztelt Trotter Úr!
Köszönöm a Cikket! Fantasztikus! ..............
Nincs mit, időnként valamelyikünk beszúrja, nemrég én is betettem ide, csak gondolom átsiklottál felette, ezért ismételtem. Kicsit rendet tesz a sok szám és a mikéntekre.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.