Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5132726 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Frida

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 60
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3480 Dátum: 2008.10.02 12:09:42 »
Köszönöm szépen a kimerítő választ. :)
Már csak annyi lenne a kérdésem, hogy a castrol edge 5w40-es leírásánál pdtdi-t említ.számít ez?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3481 Dátum: 2008.10.02 12:21:39 »
Köszönöm szépen a kimerítő választ. :)
Már csak annyi lenne a kérdésem, hogy a castrol edge 5w40-es leírásánál pdtdi-t említ.számít ez?

A pdtdi és a common rail rendszerek különbözőek. Sarkítva más kenési követelményeket is igényelnek extrém esetben.
Az enyém egy common railos diesel, melyben a gyári ajánlás szerint is másfajta olaj való, mint a szivattyűfúvókás (pdtdi) rendszerűekbe.
Látszólag a két olaj ugyanaz, és mégis különböző, mert az egyiken a VW tanúsítvány van, míg a másikon a Renaulté. Egyébiránt mindkettő 5W-40-es Elf.

Ezzel azt akartam írni, hogy alaposan meg kell nézni, nincsen-e Toyota tanúsítvány az olajhoz, és a kettő közül mindíg azt kell választani, ami inkább a motorhoz pászítható.

Sokak szerint ez felesleges cizellálás - ami rövid távon valóban igaz is lehet -, de aki hosszú távra tervez a kocsival, nem árt, ha alaposan körbejárja ezt a szegmenst is.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3482 Dátum: 2008.10.02 12:22:34 »
Köszönöm szépen a kimerítő választ. :)
Már csak annyi lenne a kérdésem, hogy a castrol edge 5w40-es leírásánál pdtdi-t említ.számít ez?

Nem számít, ez csak azt jelenti, hogy a VW-csoport által felállított követelményrendszernek is megfelel az olaj, nem csak az általános szabványszinteknek. Ez inkább plusszban jó, mint sem rossz, hogy ha vmi több szabványt is teljesít. Nem kell aggódni emiatt.

Látom, hogy az 5W-40-es Edge Turbo Diesel keltette fel az érdeklődésedet. Szerintem eléggé jó választás az autódba.

Amire figyelj: mindig cseréltesd le időben az olajat! Ne lépje túl sem a km, sem az időbeni határt!

Üdv,
Barna


Válasz Trotter66 felvetésére:
1, A Toyota nem ad meg semmi extra Toyotás szabványt, csak az általános szabványok meglétét kéri. Ergo, ha VW-es és Renault-os, Mercedes-es, stb. szabványt is tud az olaj plusszban, ez senkit nem érdekel.

2, Mellesleg az új VW TDI motorok már Common Rail rendszerűek.

3, A www.castroledge.hu oldalon levő program is ezeket az olajakat adja meg a kocsihoz, most néztem meg, úgyhogy nem tévedtem semmit sem. :tt2:

A Castrol mérnökei kitépnék a hajukat, ha vki azért venne más olajat vagy gyengébb Castrol-t (Magnatec), mert tudja az autógyárak által felállított szabvány szinteket is az Edge... :excl:

Persze mindenki azt tölt a kocsijába, amit akar, de én ezen tutira nem aggódnék. Amúgy ahogy haladunk időben előre, egyre több olyan olaj lesz, ami az API, ACEA, ILSAC szinteken felül tud majd 800 autógyártó-szabványt is. Én ennek inkább örülök, nem aggódok miatta.
« Utoljára szerkesztve: 2008.10.02 12:34:15 írta barna.czukor »

Frida

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 60
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3483 Dátum: 2008.10.02 13:33:56 »


A pdtdi és a common rail rendszerek különbözőek. Hát ez az ezért kérdeztem. A toyota is common railes.

Ezzel azt akartam írni, hogy alaposan meg kell nézni, nincsen-e Toyota tanúsítvány az olajhoz, és a kettő közül mindíg azt kell választani, ami inkább a motorhoz pászítható.És azt hol lehet megnézni?

Sokak szerint ez felesleges cizellálás - ami rövid távon valóban igaz is lehet -, de aki hosszú távra tervez a kocsival, nem árt, ha alaposan körbejárja ezt a szegmenst is.Milyen szegmensekre gondolsz?
[/quote]

Frida

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 60
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3484 Dátum: 2008.10.02 13:37:56 »

Nem számít, ez csak azt jelenti, hogy a VW-csoport által felállított követelményrendszernek is megfelel az olaj, nem csak az általános szabványszinteknek. Ez inkább plusszban jó, mint sem rossz, hogy ha vmi több szabványt is teljesít. Nem kell aggódni emiatt.
Értem akkor ez csak egy plusz tuljadonság, ami nem zárja ki azt hogy beletegyem a common rail-es autómba!?

Látom, hogy az 5W-40-es Edge Turbo Diesel keltette fel az érdeklődésedet. Szerintem eléggé jó választás az autódba.Igen,de még nem tudom melyik legyen. :)

Amire figyelj: mindig cseréltesd le időben az olajat! Ne lépje túl sem a km, sem az időbeni határt!feltételenül

köszönöm szépen az infókat :)




ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3485 Dátum: 2008.10.02 14:41:29 »
Sziasztok!

Egy 2005-ös Yaris TS-be milyen olajat ajánlanátok? Idáig mindig a szervizben 5w-40-es Shell Helix Ultra full szintetikus olajat raktak bele, semmi gondom nem volt vele az égvilágon. Csak azért kérdezem, mert lehet hogy mostantól lehetőségem lesz saját olajat is vinni a szervizbe... Ha igen, akkor melyiket javasolnátok? Szeretném hogy full szintetikus legyen, csak nem tudom hogy a 5w-40-es Shell Helix Ultra-nál van-e jobb olaj a piacon amit a TS megérdemelne? Azt tudni kell, hogy a vezetési stílusom az inkább egy kicsit sportosabb mint hétköznapi,  nem tudom hogy az számít az olaj kiválasztásában?

Előre is köszönöm szépen!  :yes:
Toyota Yaris T SPORT
153



leszilaci

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3486 Dátum: 2008.10.02 15:54:08 »
Sziasztok!

Egy 2005-ös Yaris TS-be milyen olajat ajánlanátok?
shell helix 5w40-nel én is jártam
jó olaj, de egy castrol edge 0w30 jobb bele.

de a legtutibb szerintem ez lenne:
http://www.autoteka2000.hu/termek_adat.php?t_id=545
szerintem...meg a TRD szerint is ;)

ToTo

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1597
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3487 Dátum: 2008.10.02 16:21:52 »

shell helix 5w40-nel én is jártam
jó olaj, de egy castrol edge 0w30 jobb bele.

de a legtutibb szerintem ez lenne:
http://www.autoteka2000.hu/termek_adat.php?t_id=545
szerintem...meg a TRD szerint is ;)

Köszi laci! A Castrolról elég különböző véleményeket hallottam, van aki esküszik rá, van akinek rossz tapasztalata volt vele és elhordja, nem tudom... Amúgy a 0w-30 az nem túl alacsony? A Motul igen biztos tuti lenne, de én nem használom csakis kimondottan versenyzési célra elsősorban sprint és időmérő futamokra, jó lenne de az autó nem bírná hosszútávon ha így gyilkolnám, nincs benne turbó sem kompresszor...

Full szintetikusat szeretnék mindenféleképpen, csak nem tudom, hogy a Shell Helix Ultra 5w-40-nél van-e jobb minőségű olaj az autóba, és ami esetleg olcsóbb mint a szervizben felszámolt összeg?
Toyota Yaris T SPORT
153



Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3488 Dátum: 2008.10.02 16:42:49 »
Sziasztok!

Ki milyen olajat tenne egy 1,4 D4D Yarisba?
Eddig a Castrol Edge-t ajánlották többen, de mi a véleményetek a Magneticről?
A szervízben Esso-t tennének bele. Melyiknek jobb a minősége?

válaszokat előre is köszönöm

Frida

Akármilyet is teszel bele, egyre figyelj: teljesítse az ACEA B1-es szintet. Ez a minimális elvárás, amiről meggyőződhetsz az autó kezelési utasításában is!

Figyelem: ACEA B2, B3, B4 nem jó! Itt a magasabb számozás nem magasabb minőséget jelent, hanem eltérő kritériumokat.

Ami még jó, sőt jobb mint az ACEA B1, az az ACEA B5. Ezt tudja pl. a barna.czukor által ajánlott Mobil 1 ESP Formula. De természetesen a Castrolnak is van ilyen olaja.

(Én amúgy, ha márkát kéne választani, a Liqui Moly mellett tenném le a voksot - másodsorban a Mobilt választanám, és csak harmadsorban a Castrolt. De amúgy az sem rossz olaj, ez tény.)

Összegezve: az autóddal a legjobbat akkor teszed, ha egy 0 W 30 viszkozitású, ACEA B5-ös minősítésű olajat töltesz bele. Ilyen pl. a Liqui Moly Synthoil Longtime Plus.
« Utoljára szerkesztve: 2008.10.02 16:51:49 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3489 Dátum: 2008.10.02 16:48:42 »

shell helix 5w40-nel én is jártam
jó olaj, de egy castrol edge 0w30 jobb bele.

de a legtutibb szerintem ez lenne:
http://www.autoteka2000.hu/termek_adat.php?t_id=545
szerintem...meg a TRD szerint is ;)

Köszi laci! A Castrolról elég különböző véleményeket hallottam, van aki esküszik rá, van akinek rossz tapasztalata volt vele és elhordja, nem tudom... Amúgy a 0w-30 az nem túl alacsony? A Motul igen biztos tuti lenne, de én nem használom csakis kimondottan versenyzési célra elsősorban sprint és időmérő futamokra, jó lenne de az autó nem bírná hosszútávon ha így gyilkolnám, nincs benne turbó sem kompresszor...

Full szintetikusat szeretnék mindenféleképpen, csak nem tudom, hogy a Shell Helix Ultra 5w-40-nél van-e jobb minőségű olaj az autóba, és ami esetleg olcsóbb mint a szervizben felszámolt összeg?

Fullszint 0 W 30-ast tegyél bele szerintem, és ha független forrásból szerzed be, valszeg még így is olcsóbb lesz, mint amennyit a szervízben felszámolnak az említett Shell olajért. A márkát te döntöd el, én nem vennék Castrolt, egyszerűen szeretnék egy fokkal specifikusabb döntést hozni annál, mint hogy megvegyem azt, amit 20-ból 19-en "legjobbnak" tartanak. Én a Liqui Moly-t preferálom, szimpibb az "insider-tipp" német "manufaktúra", mint az agyonmarketingelt multinacionális világcég.

Liqui Moly-ból a Synthoil Longtime 0 W 30 lenne szvsz az ideális választás az autódba.
« Utoljára szerkesztve: 2008.10.02 16:51:17 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Frida

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 60
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3490 Dátum: 2008.10.02 17:30:23 »
Castrol Edge Turbo Diesel 5W40:ACEA A3/B3/B4
Castrol Edge Turbo Diesel 0W30: ACEA A3/B3/B4/C3
Mobil 1 ESP Formula 5W30: ACEA C3,C2, A5/A3/B5/B4/B3

 ::)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3491 Dátum: 2008.10.02 17:49:00 »
Válasz Trotter66 felvetésére:
1, A Toyota nem ad meg semmi extra Toyotás szabványt, csak az általános szabványok meglétét kéri. Ergo, ha VW-es és Renault-os, Mercedes-es, stb. szabványt is tud az olaj plusszban, ez senkit nem érdekel.

2, Mellesleg az új VW TDI motorok már Common Rail rendszerűek.

3, A www.castroledge.hu oldalon levő program is ezeket az olajakat adja meg a kocsihoz, most néztem meg, úgyhogy nem tévedtem semmit sem. :tt2:

A Castrol mérnökei kitépnék a hajukat, ha vki azért venne más olajat vagy gyengébb Castrol-t (Magnatec), mert tudja az autógyárak által felállított szabvány szinteket is az Edge... :excl:

Persze mindenki azt tölt a kocsijába, amit akar, de én ezen tutira nem aggódnék. Amúgy ahogy haladunk időben előre, egyre több olyan olaj lesz, ami az API, ACEA, ILSAC szinteken felül tud majd 800 autógyártó-szabványt is. Én ennek inkább örülök, nem aggódok miatta.

1. OK, most már ezt is tudom.  :1eye:
2. Mellesleg igazad van, de most a pdtdi-ről volt szó. Azok meg ugye még nem.... :excl:
3. senki sem vitatta, hogy jókat írtál... Azt meg végképp nem írtam, hogy tévedtél volna... :nuke:

A tanúsítvány tekintetében lenne egy kérdésem: Tételezzük fel, hogy lenne két majdnem azonos (de fő számaiban azonos) tulajdonságú olajad, csak egyik  X autógyár tanúsítványát IS tartalmazza. Ha nekem X autógyár terméke állna a garázsban, melyik olajat tennéd bele?? Mert én inkább a X tanúsítványost.  Persze ez nem jelenti azt, hogy a másik rossz olaj lenne)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3492 Dátum: 2008.10.02 17:53:17 »
A pdtdi és a common rail rendszerek különbözőek. Hát ez az ezért kérdeztem. A toyota is common railes.

Ezzel azt akartam írni, hogy alaposan meg kell nézni, nincsen-e Toyota tanúsítvány az olajhoz, és a kettő közül mindíg azt kell választani, ami inkább a motorhoz pászítható.


És azt hol lehet megnézni?

Sokak szerint ez felesleges cizellálás - ami rövid távon valóban igaz is lehet -, de aki hosszú távra tervez a kocsival, nem árt, ha alaposan körbejárja ezt a szegmenst is.
Milyen szegmensekre gondolsz?

Kicsit összekuszálódott az idézet, megszerkesztettem, így a dőlt betűs az általam írt, és az utána következőkre válaszolok most:

1. Ha nincsen az olaj címkéjén, hátul, akkor a neten kell körbevizslatni, vannak olyan oldalak, ahol részletezve van az olaj klf. tulajdonságai.
2. ... nem árt tanulmányozni milyen olajat teszel bele.

Persze nem kell ebből akkora ügyet csinálni barna.czukor és én is némileg maximalisták vagyunk - úgy veszem észre - a szó jó értelmében persze.  ::)

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3493 Dátum: 2008.10.02 19:16:22 »
Castrol Edge Turbo Diesel 5W40:ACEA A3/B3/B4
Castrol Edge Turbo Diesel 0W30: ACEA A3/B3/B4/C3
Mobil 1 ESP Formula 5W30: ACEA C3,C2, A5/A3/B5/B4/B3

 ::)


Mivel csak a Mobil teljesíti a gyári ajánlást (ACEA B5), ezért a választás egyértelmű. (Amúgy a Castrolnak is van B5-ös olaja, ha ragaszkodnál ahhoz a márkához.)

Amúgy meg, én is említettem neked egy konkrét olajat: Liqui Moly Synthoil Longtime Plus 0 W 30.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #3494 Dátum: 2008.10.02 21:28:10 »
Én ezen gondolkodom:
TITAN SUPERSYN SAE 0W-30
Teljesen szintetikus szuper alacsony súrlódást biztosító korszerű motorolaj turbófeltöltővel, vagy anélkül szerelt benzin és diesel motorokhoz egyaránt. Kitűnő hidegindítási tulajdonságai mellett alacsony párolgási veszteséget biztosít. Kifejezetten ajánlott a VW csoport hosszított csereperiódusú 8 és 12 hengeres benzinmotorjaihoz.
API SL/CF - ACEA A3/B4 - VW 502 00/505 00, 503 01 - MB 229.3 - BMW Longlife-01
9800 ft 4l
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)